Jump to content
sarioglu.burhan

2. Nesil Mazda 3 1500-2000 Devir Arasında Hızlanırken Motordan Gelen Ses

Tavsiye Edilen Mesajlar

sarioglu.burhan    23
sarioglu.burhan

Arkadaşlar merhaba

Aracım 1500-2000 devir arsında hızlanırken motordan derinden pat pat(sanki subaplardan) sesi gelmekte belli belirsiz bir ses. Motor devrini alınca bu ses kesilmektedir. Tabi bu sesi her zaman duymuyorum bazen duyuyorum sizce bu normalmidir. Problem ne olabilir bilgisi olan arkadaş yardımcı olabilirmi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Eskivtecci    13
Eskivtecci
30 Temmuz 2016 at 14:12, sarioglu.burhan :

Arkadaşlar merhaba

Aracım 1500-2000 devir arsında hızlanırken motordan derinden pat pat(sanki subaplardan) sesi gelmekte belli belirsiz bir ses. Motor devrini alınca bu ses kesilmektedir. Tabi bu sesi her zaman duymuyorum bazen duyuyorum sizce bu normalmidir. Problem ne olabilir bilgisi olan arkadaş yardımcı olabilirmi?

Pat pat sesiyle birlikte tekleme yapıyor ise ateşlemenizi kontrol ettirin (buji buji kabloları bobinler) enson ise lpg varsa enjektörler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sarioglu.burhan    23
sarioglu.burhan
16 saat önce, Eskivtecci :

Pat pat sesiyle birlikte tekleme yapıyor ise ateşlemenizi kontrol ettirin (buji buji kabloları bobinler) enson ise lpg varsa enjektörler

Tekleme yok. Benzinli kullanıyorum.  Araç şuan 40000 kmde. Ama bu dediğimi çok nadir duyuyorum sürekli değil

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
casedede    12
casedede

Vites otomatik mi? Birde bu devir arasında otomatikse vites geçişi yapıyor mu araç bu sesi yaparken? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sarioglu.burhan    23
sarioglu.burhan
08.09.2016 at 12:23, casedede :

Vites otomatik mi? Birde bu devir arasında otomatikse vites geçişi yapıyor mu araç bu sesi yaparken? 

Araç manuel vites.

Bu sorunu yağ değişiminden sonra yaşadım üzerinden 15-20 gün geçtikten sonra bu ses kesildi. Acaba benden önceki farklı yağ kullandığından dolayımı böyle bir sorun oldu. Ben mobil1 almıştım benden önceki sahibi en son ne aldı bilmiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
casedede    12
casedede

Gecmis oldu o zaman :)

SM-G928C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir
5 saat önce, sarioglu.burhan :

Araç manuel vites.

Bu sorunu yağ değişiminden sonra yaşadım üzerinden 15-20 gün geçtikten sonra bu ses kesildi. Acaba benden önceki farklı yağ kullandığından dolayımı böyle bir sorun oldu. Ben mobil1 almıştım benden önceki sahibi en son ne aldı bilmiyorum.

Motor ısınmadığı için lifter sesi oluyor. Aracınız 40bin km.de ama Allah bilir km. dolmadığı için 1 sene geçse de yağ değişimini gerekli görmediniz ve bu da yağın bozulmasına sebep olduğundan motor içinde çamurlaşma yaptı belirli kısımlarda. Bir dahaki yağ değişiminizde motor iç temizleyici sıvı kullanın. Motor ısınmadan da bu tür sesler normal. Bizim motorlar soğukken dizelimsi bir ses çıkartabiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sarioglu.burhan    23
sarioglu.burhan
19.09.2016 at 00:23, Mutlu Tekir :

Motor ısınmadığı için lifter sesi oluyor. Aracınız 40bin km.de ama Allah bilir km. dolmadığı için 1 sene geçse de yağ değişimini gerekli görmediniz ve bu da yağın bozulmasına sebep olduğundan motor içinde çamurlaşma yaptı belirli kısımlarda. Bir dahaki yağ değişiminizde motor iç temizleyici sıvı kullanın. Motor ısınmadan da bu tür sesler normal. Bizim motorlar soğukken dizelimsi bir ses çıkartabiliyor.

Haklısısnız olabilir. Benden önceki sahibinin bakım periyotları çok uzun görünüyor.

Bir dahaki yağ değişiminde kullanacağım motor temizleyiciyi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide    304
quiteguide

Bu konuyu biraz hortlatacağım, Mutlu Tekir'in tavsiyesi ile (araç 100.000 km geçtiğinden ve LPG nedeni ile yağ yakmaya başladığından) 05-30 yağdan 0-40'a geçtim, yağı kalınlaştırdığımdan beri soğuk havalarda bu lifter sesinde bariz artış gözlemliyorum. Bu sesin artış nedenini özellikle araç yağ yaktığı dönemde dışarıya atılamayan, zamanla oluşan kurumlara bağlıyorum, yağ kalınlaşınca haliyle ses de çoğaldı.

Önümüzde ki günlerde yazlık bakımı yaptırırken şöyle bir şey denemeyi düşünüyorum, eski yağı boşalttıktan sonra motora çok daha ince bir yağ olan  Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30 koyulacak + filtre değişimi, motor normal sıcaklık değerine ulaşınca engine flush ürünlerinden biri ile 15-20 dk rolantide çalışacak, sonra bu yağ da boşaltılıp yeni yağ  Mobil 1™ New Life 0W-40 koyulacak + filtre değişimi.

Normalde engine flush eski yağla birlikte yapılıyor, ama tam performansı bu şekilde alabileceğimi düşünüyorum. 

Ayrıca, ileri düzey lifter sesi sorununa karşı  LIQUI MOLY Lifter- Supap İteceği Katkısı ve  Wynn's Hidrolik Supap Temizleyici Lifter Katkısı ürünleri var.

Kullanım şekilleri engine flush ürünlerinin  tam tersi, yağ değişiminden sonra, yeni yağ sıcakken motora eklenip bir sonraki değişime kadar aracı kullanmak olarak görünüyor. 

Deneyimli arkadaşlardan birer dal yorum alırım. :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.456
Zealot
Bir saat önce, quiteguide :

) 05-30 yağdan 0-40'a geçtim, yağı kalınlaştırdığımdan beri soğuk havalarda bu lifter sesinde bariz artış gözlemliyorum.

Soğuk da,  0-40 daha ince bir yağdır. Isındığı da daha kadındır.  

Bu lifter sesini gözlemleme hipotezinizde bir yanlışlik var. Ya da ince yağ sesi arttırmış. 

1 saat önce, quiteguide :

Bu sesin artış nedenini özellikle araç yağ yaktığı dönemde dışarıya atılamayan, zamanla oluşan kurumlara bağlıyorum,

Subap iticilerinde kurum olmaz. Yağ yakan motorda bile  oralar temizdir.

Zaten lpg varsa motorunuzda,  yağ yaksa bile kurum yoktur. Çok çok yağ yakması lazim.

Üstelik bu kurum dediğin yanma odasi vr sonrasinda olur ve kesinlikle benzinli motor için faydalıdır. 

 

Yağ ve engine flush ile motor temizleme yapmanız sadece psikolojik fayda sağlayacaktir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

İlk numaranın sıfır olması başka bir yağın 5w sundan daha ince olduğunu göstermez. 2. rakam ilk rakamdaki viskoziteyi de etkiler. Bu nedenle 2 yağın viskozite değerlerine bakılırsa 0w-40 ın soğuk viskozitesi çok az daha yüksektir 5w-30 dan. 

Yağ eskidikçe ben de gözlemliyorum bu sesi, fakat motor ısınasıya kadar bu ses gidiyor. Engine flush ürünlerinin faydasını gördüm. Km.si yüksek araçlarda subap sesine yönelik ürünlerin de faydalı olduğunu okudum. Ama şahsen 100bin km.deki motoruma bir eklenti koymazdım açıkçası, yine de Liqui Moly gibi bir yağ devi de yaptıysa vardır bir bildiği demeden de geçemiyorum ama. En iyisi dediğin gibi mobil x3000 5-30 yağ ile yapabilirsin. Hatta 1-2 ay kullan ki yağı temizlesin içeridekileri. Sonrasında flush ürünüyle değiştirirsin. Fakat bu noktada 100bin km.deki bir araçta engine flush ürünü kullanılması ilk 1-2 bakımda yağ tüketimini artırabilir. Ama psikolojik belki de ben daha iyi hissettim motoru sonrasındaki süreçte. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide    304
quiteguide
1 saat önce, Zealot :

Soğuk da,  0-40 daha ince bir yağdır. Isındığı da daha kadındır.  

Bu lifter sesini gözlemleme hipotezinizde bir yanlışlik var. Ya da ince yağ sesi arttırmış. 

Subap iticilerinde kurum olmaz. Yağ yakan motorda bile  oralar temizdir.

Zaten lpg varsa motorunuzda,  yağ yaksa bile kurum yoktur. Çok çok yağ yakması lazim.

Üstelik bu kurum dediğin yanma odasi vr sonrasinda olur ve kesinlikle benzinli motor için faydalıdır. 

 

Yağ ve engine flush ile motor temizleme yapmanız sadece psikolojik fayda sağlayacaktir. 

Peki yağ inceltmek hariç, bu lifter sesine tek çözüm değişim mi oluyor o zaman? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide    304
quiteguide
1 saat önce, Mutlu Tekir :

İlk numaranın sıfır olması başka bir yağın 5w sundan daha ince olduğunu göstermez. 2. rakam ilk rakamdaki viskoziteyi de etkiler. Bu nedenle 2 yağın viskozite değerlerine bakılırsa 0w-40 ın soğuk viskozitesi çok az daha yüksektir 5w-30 dan. 

Yağ eskidikçe ben de gözlemliyorum bu sesi, fakat motor ısınasıya kadar bu ses gidiyor. Engine flush ürünlerinin faydasını gördüm. Km.si yüksek araçlarda subap sesine yönelik ürünlerin de faydalı olduğunu okudum. Ama şahsen 100bin km.deki motoruma bir eklenti koymazdım açıkçası, yine de Liqui Moly gibi bir yağ devi de yaptıysa vardır bir bildiği demeden de geçemiyorum ama. En iyisi dediğin gibi mobil x3000 5-30 yağ ile yapabilirsin. Hatta 1-2 ay kullan ki yağı temizlesin içeridekileri. Sonrasında flush ürünüyle değiştirirsin. Fakat bu noktada 100bin km.deki bir araçta engine flush ürünü kullanılması ilk 1-2 bakımda yağ tüketimini artırabilir. Ama psikolojik belki de ben daha iyi hissettim motoru sonrasındaki süreçte. 

Ya tutup da kötü yağ koysak 15000 km yüzüne bakmasak tamam diyeceğim, yağ mefta olmuş lifter ne dese hoş.

Söylediğin gibi tam sentetik en baba tabir edilen yağı koyuyoruz 5000 km sonra işlevini yitirmeye başladığını görüyoruz lifter sesinden. En son yağ değişimi 5 ay 6000 km önce oldu bu arada.

Başka bir konuda, bir arkadaş da söylemişti bu tam sentetik yağların özelliğini çabuk yitirip kirlendiğini. Araçta bir de LPG varsa ömrü daha da kısa oluyor anlaşılan.

Ben yine ilk mesajda yazdığım gibi ard arda (5-35/0-40)  2 yağ değişimi+engine flush yapayım en iyisi. 

Katkı maddesi katacak kadar kötü bir durum yok, maksat mümkünse 0'a yakın lifter sesi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir
20 dakika önce, quiteguide :

Ya tutup da kötü yağ koysak 15000 km yüzüne bakmasak tamam diyeceğim, yağ mefta olmuş lifter ne dese hoş.

Söylediğin gibi tam sentetik en baba tabir edilen yağı koyuyoruz 5000 km sonra işlevini yitirmeye başladığını görüyoruz lifter sesinden. En son yağ değişimi 5 ay 6000 km önce oldu bu arada.

Başka bir konuda, bir arkadaş da söylemişti bu tam sentetik yağların özelliğini çabuk yitirip kirlendiğini. Araçta bir de LPG varsa ömrü daha da kısa oluyor anlaşılan.

Ben yine ilk mesajda yazdığım gibi ard arda (5-35/0-40)  2 yağ değişimi+engine flush yapayım en iyisi. 

Katkı maddesi katacak kadar kötü bir durum yok, maksat mümkünse 0'a yakın lifter sesi. 

Bir de hocam bazen bu lifter sesi, bizim intake air tumblr sesi ile de karıştırılabiliyor. Emme manifoldunda giren havanın türbülansını artırmaya yarayan açılıp kapanan parça hani. O da lifter sesine benzer ses çıkarıyor, karışabiliyor. Çok takılma derim o yüzden. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.456
Zealot

SAE (Society of Automotive Engineers) sınıflandırması:

SAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. SAE sınıflandırmasında derece "W" harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, "winter" yani kış anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W-40'taki "10W" gibi. Bu, aynı zamanda yağın baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asıl viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize aynı zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir.

İkinci rakam yağın yüksek ısı viskozitesini verir. 10W-40'taki "40" gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.
Kaynak : universal :  link

 

ben mi yanlış biliyorum . im f*ckin' confused  =)

_________________

@quiteguide

abi motorunun içini çamaşır suyuyla da yıkasan bir değişiklik olmayacaktır kanaatindeyim..  ha illede lifter içini temizlicem diyorsan, yine vazgeç. parayı kenara koy.. gün gelince kapak açtırırsın. çiçek gibi olur.  inan bana lifter sübap eksantrik kısımlarında kurum filan olmaz. kirlenmez bişe olmaz.  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide    304
quiteguide

Tamam ağalar zealot & mutlu, benim gibi pimpirikli birini ikna ettiniz :D

flush mılaş yok, 0-40'a devam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.456
Zealot

kapak açtır sübap değiştir.  çiçek gibi olsun araban.  zaten onun sübap ayarı filan da bozulmuştur.. eskimşitir vs..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir
Bir saat önce, Zealot :

SAE (Society of Automotive Engineers) sınıflandırması:

SAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. SAE sınıflandırmasında derece "W" harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, "winter" yani kış anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W-40'taki "10W" gibi. Bu, aynı zamanda yağın baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asıl viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize aynı zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir.

İkinci rakam yağın yüksek ısı viskozitesini verir. 10W-40'taki "40" gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.
Kaynak : universal :  link

 

ben mi yanlış biliyorum . im f*ckin' confused  =)

_________________

@quiteguide

abi motorunun içini çamaşır suyuyla da yıkasan bir değişiklik olmayacaktır kanaatindeyim..  ha illede lifter içini temizlicem diyorsan, yine vazgeç. parayı kenara koy.. gün gelince kapak açtırırsın. çiçek gibi olur.  inan bana lifter sübap eksantrik kısımlarında kurum filan olmaz. kirlenmez bişe olmaz.  

Yok yanlış bilmiyorsun, yanlış bilinen doğrulardan diyelim. :)
Forumlarda yazılanlardan topladığım konumda yazmıştım. http://mutlutekir.blogspot.com.tr/2015/11/motor-yag-hakknda-bilinmesi-gerekenler.html

Alıntı

Yağ viskoziteleriyle ilgili bilinen bir yanlış daha.

 
0W-10, 0W-20, 0W-30, 0W-40 vs hepsi sıfırdır ve sıfır inceliğindedir.

Yağın içine ne kadar polimer katarsanız o yağ ısındıkça ikinci rakam kadar kalınlaşır.

Dolayısiyle 0W-10, 5W-10'dan daha incedir.

0W-10 ile 0W-40 soğukken aynı inceliktedir, sadece 0W-10 ısındığında 10 viskoziteye ulaşır, 0W-40 ısındığında 40 viskoziteye ulaşır.


Ve cevabım.
 
Hayır değildir, yağ üreticilerinin belirli yağlarının soğuk ve kalın viskozitelerine bakarsanız farklı olduğunu görürsünüz.
Mobil 1 esp 0w-40 yağın hem soğuk hem kalın viskozitesi, Mobil 1 esp 5-30 dan da 0w-30 dan da daha fazladır.
Hem soğuk hem sıcak yağ kalınlıkları göz önüne alınırsa 0w-40 > 5w30 > 0w30 > 0w20 dir. İlk rakamın sıfır olması ince olduğu anlamına gelmez.

 

 

Viskozite endeksi giriyor işin içine çünkü. Sıcak ve soğukkenki akışkanlığının birbirine yakın olmasının ölçütü.

Alıntı

gkg

Viskozite Endeksi hakkında
 

0-40 tam sentetik öneririm. Önerilmiş de. 
110bindeki aracımda kullanıyorum mobil1 esp 0-40 ı. Eksiltmez merak etmeyin 0-40 5-30 dan daha kalın bir yağdır.

 

bunu nereden çıkardınız ? 

 

Şu forumda 3 yerde yazdım 4. Yazışım. Yağların viskozite indekslerine bakınız hem 40 derece için hem de 100 derece için.
Mobil 1 5-30 esp mobil 1 0-40 esp den hem soğukta hem sıcakta daha incedir. Tutturulmuş bir rakama göre incedir kalındır diye karar vermek. Hayır alakası yoktur.

2. Rakamın kalın olması da yağın soğuk viskozitesini artırmaktadır.

 

sizin söylediğiniz sadece 40 derece gibi yüksek sıcaklıktaki bölgelerde motor soğukken kullanılan kısımdır. 40 derecede belli bir viskosite değeri vardır fakat daha düşük sıcaklıklarda bu değerin nasıl değiştiğini nereden biliyorsunuz ? bunu soruyorum ?

ekvatorda yaşayan ve kış görmeyen bir araba için 0 numara çok incedir. bu demek oluyor ki motor ısınıp metaller genleşinceye kadar sızıntı ile yağ eksiltmesi olabilir.

diğer yandan yağın aslı ilk numaradır. yani aslında 0 40 yağ 0 numara temelli bir yağdır. fakat içindeki polimerler ile ısındığında 40 numara yağın kalınlığını sağlar.

ikinci numara arttığında elbette bir miktar kalınlaşma olacaktır. ama 0 ile 5 numara arasındaki yağ kalınlığını soğukta ölçme şansımız yok. ki youtubede videoları var. çok çok soğutarak ancak bir miktar fark gözlemlenebilir.

 

abicim 40 derece soğuk, 100 derece sıcak viskozite endeks sıcaklığı olarak geçer. ve bu viskozite endekslerinin sıcaklıkla değişimi doğrusaldır. örnek şekil 1-a
Jim_graph.jpg
NodeAlias.aspx?width=280&height=

Burada belirli sıcaklıklar arasında viskosite değişimi doğrusallaştırılmış, fakat gerçek grafik daha düşük sıcaklıklar da dikkate alındığında aşağıdaki gibi bir eğri çıkmaktadır.
tdtgcetc.jpg

Bu grafikte de mavi ile gösterilen Edge 5w-30, pembe ile gösterilen Syntec 0w-30 dan daha incedir. Yine yeşille gösterilen edge 10w-30 da kırmızı ile gösterilen mobil 1 5w-40 dan daha incedir. Aynı şekilde Mobil 1 5w-40, edge 10w-30 dan soğukta da sıcakta da daha kalındır. Rakamların arasındaki farkın açılması o yağın az da olsa kalınlaşmasına neden olmaktadır. Tabi -20, -40 gibi soğuklarda daha ince yağ kullanılması gerektiğinden, düz hesap 0w-30, 0w-40 diyemiyoruz, grafikte görülebildiği gibi o sıcaklıklarda 5w-30 bir yağ daha ince olabiliyor. Aynı mantıkla 5w-30 bir yağa karşı 0w-40 sıcakta kalın diyebiliyoruz ama soğukta incedir diyemiyoruz. 


Çünkü viscosity index in önemi de ortaya çıkıyor, VI ye göre grafiği ilk resimde görebiliriz. ha tabiki soğukta 0 ile 5 in farkı hissedilebilir mi, bilemeyeceğim. ama 0w-20 kanada ve iskandinavyada boşuna kullanılmıyordur. grafik eğri olduğundan soğukta kalınlık çok hızlı artıyor zira.

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide    304
quiteguide
1 saat önce, Zealot :

kapak açtır sübap değiştir.  çiçek gibi olsun araban.  zaten onun sübap ayarı filan da bozulmuştur.. eskimşitir vs..

 

O da olacak illaki ama, araç çekişten düşmeden yaptırmayı düşünmüyorum. Hele ki stft 0 ltft +3-5lerde gezerken , 0-100 hala 11-12 saniye iken aslaa.

36.000 km oldu vialle takılalı, verdiğim her bir kuruş helal olsun. Ne şehir içi ne şehir dışı hiç bir anlamda uzmedi. 

IMG-20170310-WA0006.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×