Jump to content
İlhan

Mazda 2,3 Milyon Aracını Geri Çağırıyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan    5.516
İlhan

Japon otomotiv devi Mazda Motor toplam 2,3 milyon aracı geri çağırdı.

Mazda Motordan yapılan açıklamada Japonyada 390 bin Mazda 3 Sedan ve Mazda CX 3 modeli aracın bagaj bölümündeki yanlışın düzeltilmesi amacıyla geri çağırıldığı duyuruldu. Bunun yan ısıra yine Japonyada 110 bin dizel aracın da elektronik aksamındaki yanlıştan dolayı geri çağırıldığı belirtildi.

Japonya dışında ise geri çağırılan toplam araç sayısının 1,8 milyon olduğu duyuruldu.,

Kaynak

 

Tüm haberi görüntüle

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
casedede    12
casedede

GGWP  O0  Benimkini de alsalar bari kurtulurum belki ama yok bende şans ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.247
Mutlu Tekir

2008 sonrası mazda 3 leri etkiliyor. Bagaj kapağından kaynaklanabilecek potansiyel problem demişler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leo0926    7
Leo0926

hepsini anladık ta..bu bagajdaki hata nedir..hala anlamış.değilim...servisi ararsak cevabı bulabiliriz belki..

 

bence cx 3 aracın 2 hatası var torpido ve bagajda amortisör olmaması diye düşünüyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.516
İlhan
hepsini anladık ta..bu bagajdaki hata nedir..hala anlamış.değilim...servisi ararsak cevabı bulabiliriz belki..

 

bence cx 3 aracın 2 hatası var torpido ve bagajda amortisör olmaması diye düşünüyorum..



Bagaj da amortisör yok mu? Bagaj kapağı kaldırıldığında peki yukarıda nasıl duruyor? Cx-3 test ettik ama hatırlamıyorum bagaj amortisör durumunu.

Torpido konusunda evet amortisör yok. Hatta kapağı tutan bir aparat bile yok. Açıldığında kapak çat diye açılıp düşüyor aşağıya. Ama ben buna hata değil "eksiklik" diyorum.
Amortisör olup görevini tam olarak yada hiç yapmadığı taktirde hata diyebiliriz.
Eksikliklere hata dersek, hataları say say bitmez.
Sunroof hata.
Kol dayama hata.
Arka kol dayama hata.
Bagaj hacmi hata.
Lastik ebatları hata.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Twitter gibi kısa haber. Bagajda tam olarak neyin problemi?



Abi detaylı bilgi edinmeye çalışıyorum. Bilgi edindiğimde paylaşacağım detayları. Hali hazırda bir çağırma var, ama çok önem, tehlike arz eden bir durum yok gibi. Dediğim gibi sağlıklı kesin bilgi gelsin paylaşırım.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leo0926    7
Leo0926

kesinlikle haklısınız ..ama lastiklerde 215-55-17 moduyla çözülüyor.

-kol dayamayı serviste gördüm .ön kokpitte sıkıntı yaratıyor.arka konsol için kesinlikle haklısınız.

 

yaşadığım bir olayı da paylaşmak istiyorum..servis ismi vermiyorum..dünya pazarında mazda araçlarının Türkiye' nin alım şartları,satın alma kotaları ve yollarımızdaki bozuk satıhlar vs. vs...Türkiye distirübitörlerinin bu toplantılarda sesini duyuramadığı tarafıma söylendi..dezavtajlar burada ortaya çıkıyor..6 ayda 1 servis gibi,navigasyon gibi,orjinal mazda motor yağı fiyatlarının fahişliği gibi,lastik ebatlarının üretilmemesi gibi (cx3).ancak güzel olan bu araçların fazla arıza vermemesi bence..bize Mazdayı sevdiren bu olsa gerek..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.167
Revivo73
34 dakika önce, İlhan :

Abi detaylı bilgi edinmeye çalışıyorum. Bilgi edindiğimde paylaşacağım detayları. Hali hazırda bir çağırma var, ama çok önem, tehlike arz eden bir durum yok gibi. Dediğim gibi sağlıklı kesin bilgi gelsin paylaşırım.

 2,3 Milyon aracın geri cağrılmasından bahsediyoruz ve cok önem ve tehlike arz eden durum yok mu?  Bagajdan kaynaklı ama tehlikeli ama tehlikesiz sorun nedir iyice merak ettim şimdi. Sağlıklı, net bilgi gelsin değerlendirelim olayı.

revivo73 tarafından düzenlendi
rakam hatası

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.516
İlhan
kesinlikle haklısınız ..ama lastiklerde 215-55-17 moduyla çözülüyor.

-kol dayamayı serviste gördüm .ön kokpitte sıkıntı yaratıyor.arka konsol için kesinlikle haklısınız.

 



Hemen hemen hepsinin çözümü var.
Bagaj yetmez, tavan port bagajı çözüm olur.
Ön kol dayamayı servisten, ebay dan vs halledebiliyoruz.
Orijinal ebatlarda lastiği her istediğimiz markada bulamasakta. Tek tük markalarda da olsa, siparişlede olsa bir şekilde bulunuyor yada tedarik ediliyor.
Benim vurgulamak istediğim nokta tüm bunlar bir hata değil değilde kişiye ve beklentilere göre eksiklik desek daha doğru olur.

Ama CX-3'ün bir serisinde örneğin yakıt filtresinde problem vardı, bununla ilgili bülten bile yayınlandı. Bu bir hata...

Ama kalkıp kol dayama, sunroof vs den ötürü hata demek yanlış olur.

Bu arada bagaj amortisöründeki sizin gördüğünüz şey nedir?

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leo0926    7
Leo0926

 cx 3 ten aldıklarım bana yetiyor..bagaj kapağına  ve torpidoya da ağır sistem takılsaydı,daha iyi olur diye düşünmüştüm..birde piyasadan yedek  ince stepne aradım..orjinali yok zaten..gecenin bir yarısı lastiğiniz delinmedi de yarıldı...?????????? kasko ve mazda servis geliyor bunu biliyoruz..bulunduğunuz konumda durumun şartlarıda önemli bence..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.516
İlhan
 2,3 Milyon aracın geri cağrılmasından bahsediyoruz ve cok önem ve tehlike arz eden durum yok mu?  Bagajdan kaynaklı ama tehlikeli ama tehlikesiz sorun nedir iyice merak ettim şimdi. Sağlıklı, net bilgi gelsin değerlendirelim olayı.


Abi dediğim gibi kesin ve net bilgi gelmeden ne de-sem/ek boş.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
EgeG    230
EgeG

Konuyu merak ettim biraz araştırdım.

Bagaj kapağındaki problem, bagaj kapağını tutan hidrolikten kaynaklanan bir problem. Genellikle boyadaki bir sıkıntıya bağlı olarak, belli iklim koşullarında korozyona bağlı olarak  aşınma, paslanma ve işlemini yerine getirememe gibi bir sorundan bahsediliyor anladığım kadarı ile. Bazı sitelerde korozyon sonucu kırılmadan bile bahsedilmiş.

 

Kullanıcı bagajdan eşyasını alırken, bagaj kapağının kullanıcının tepesine düşme ihtimalini göze alırsak, gayet yerinde ve önemli bir geri çağırma. Mevzubahis; insanhayatı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    1.036
Servet

Sağ ve solda amortisör var bagajda. Ikisinin montaj yüzeyinde herhangi tahribat aşınma görmedim. Pistonlar hatalı olabilir, nm değerleri düşük hesaplanmış olabilir. Eğer çağrı varsa şase noya göre çağrı bizlerede gelebilir. Servislerin ağzını yoklayalım bölgelerimizde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.271
Fotifoti

Yav çağırırlarsa gideriz . Çağırmasalar sorunları görmezden gelseler o zaman problem

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alpulusoglu    20
alpulusoglu

benım kuzununda akü sü bitmişti yarın servise gidecektim sorayım bari.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Oziyal    670
Oziyal

Esoto yu aradık şu anda böyle bir bilgi yok diyorlar bakalım ne çıkacak sonunda

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.167
Revivo73

Bagaj amortisörü veya fabrika tabiriyle "gazlı yay" hatalı üretim olabilir. Bagaj kapağını kaldırınca aniden düşer o durumda ki daha geçenlerde bir yakınımın başına geldi bagajdan poşetleri alırken inen bagaj kapağı alnını yardı. Ben de nerden biliyorum hastanedeyken beni telefonla arayıp "tetanoz aşısı gerekir mi"  diye sordu. Geçen sene bana gereksiz tetanoz aşısı vermişlerdi olumsuz deneyimim olmuş ve konuyu araştırmıştım onu bildiği için beni aradı .) ben gerek yok dedim, aşı olmadı, olayı en temiz şekilde atlattı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.516
İlhan
11 dakika önce, revivo73 :

Bagaj amortisörü veya fabrika tabiriyle "gazlı yay" hatalı üretim olabilir. Bagaj kapağını kaldırınca aniden düşer o durumda ki daha geçenlerde bir yakınımın başına geldi bagajdan poşetleri alırken inen bagaj kapağı alnını yardı. Ben de nerden biliyorum hastanedeyken beni telefonla arayıp "tetanoz aşısı gerekir mi"  diye sordu. Geçen sene bana gereksiz tetanoz aşısı vermişlerdi olumsuz deneyimim olmuş ve konuyu araştırmıştım onu bildiği için beni aradı .) ben gerek yok dedim, aşı olmadı, olayı en temiz şekilde atlattı.

Anlatacağım şeyin tam olarak konumuzla ilgisi yok ama, duyduğum bildiğim bir benzer sorundan örnek vermek istiyorum.

Aracına sonradan bagaj kapağı üstü spoiler taktıranlar oluyor. Spoilerin ağırlığı ile ya hemen yada bir süre sonra bagaj amortisörleri görevini yerine getirmiyor. Kimi bagaj kapakları kumandadan açtığında direk yukarı açılır, bir yay/amortisör sayesinde. Bu işlevde özelliğini yitirebiliyor, bagaj kapağı tık kilit açılıyor ama kapak yukarı kalkmıyor. Bagajı açıyorsun ama yukarıda açık vaziyette asılı kalmayabiliyor, yada kısmi inebiliyor kapak. Bagaj kapağına gelen ek ağırlığa göre amortisörlerin değişmesi lazım aslında. Tabi bu tüm takılan spoilerli araçlar için geçerli değil. Dediğim gibi kullanılan spoilerin ağırlığına göre değişkenlik gösterir. Ama çok gördüm, duydum bagaj amortisörüm bozuldu diye hayıflananı, halbuki kişi kendi bozuyor amortisörü farkında değil.

Konu arasına sıkıştırayım dedim. :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×