Jump to content
Tarahumara

3.Nesil Mazda 3 İ-Stop Resetlemek

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mutlu Tekir

Windows da görev yöneticisini klavye kısayol tuşundan açmaktan bile zormuş. Allah kolaylık versin bu istop resetlemek isteyenlere. :)

Çok güzel paylaşım, emeğinize sağlık. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

Ömer ellerine emeklerine sağlık, çok güzel ve çok faydalı bir paylaşım.

Konunu ilgili bölümde sabitledim ve öne çıkardım.

Teşekkürler paylaşım için keyifli forumlar diliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Ellerine sağlık @tarahumara bu problemle karşılaşanlar bu prosedürü bilmiyorlarsa i-stop hiç devreye girmeyecek mi bu durumda ? Mecbur servise mi gidecekler ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara
1 hour ago, Burak said:

Ellerine sağlık @tarahumara bu problemle karşılaşanlar bu prosedürü bilmiyorlarsa i-stop hiç devreye girmeyecek mi bu durumda ? Mecbur servise mi gidecekler ? 

Evet aynen oyle. Bu islemi yapana kadar girmeyecek devreye.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
5 dakika önce, tarahumara :

Evet aynen oyle. Bu islemi yapana kadar girmeyecek devreye.

Bir sorum daha olacak. Geçenlerde Peugeot 508 i incelerken aklımıza takıldı. i-Stop için ayrı bir akü / batarya olmalı diye düşündük ama bulamadık. Mazda 3 te gözüne çarptı mı ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara
12 minutes ago, Burak said:

Bir sorum daha olacak. Geçenlerde Peugeot 508 i incelerken aklımıza takıldı. i-Stop için ayrı bir akü / batarya olmalı diye düşündük ama bulamadık. Mazda 3 te gözüne çarptı mı ? 

stop-start sistemleri icin ayri bir aku kullanan arac gormedim ben. Tek farki ozel bir aku kullaniyor olmalari. Kullanilan aku stop-start sistemleri icin ozel tasarlanmis. Benim orjinal akumde akim sorunu vardi. Yetkili servis garanti dahilinde degistirdi akuyu.

Orjinal akunun yerine takilan aku bu:

nEEVm0.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Devrim Babacan

Peki, ayrı bir akü yok da sadece özel bir akü varsa, araç i-stop sonrası çalışırken nasıl oluyor da marş anında arka lambalar zayıflıyor fakat farlar hiç etkilenmiyor? Xenon'un kendi akım düzenleyici ya da koruyucu özelliğinden midir?

Aracı aldığım ilk zamanlarda, bir akşam vakti yanımda (benim gibi teknik bilgisi pek olmayan) arkadaşımın tepkisiyle fark ettim, "Oha! Araba çalışırken farlar tınmadı bile! İkinci bir akü mü var arabada?" diye sormuştu. "17 adet akü var arabada" dedim. :D:P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara
15 minutes ago, Devrim Babacan said:

Peki, ayrı bir akü yok da sadece özel bir akü varsa, araç i-stop sonrası çalışırken nasıl oluyor da marş anında arka lambalar zayıflıyor fakat farlar hiç etkilenmiyor? Xenon'un kendi akım düzenleyici ya da koruyucu özelliğinden midir?

Aracı aldığım ilk zamanlarda, bir akşam vakti yanımda (benim gibi teknik bilgisi pek olmayan) arkadaşımın tepkisiyle fark ettim, "Oha! Araba çalışırken farlar tınmadı bile! İkinci bir akü mü var arabada?" diye sormuştu. "17 adet akü var arabada" dedim. :D:P

Benim de garibime gitmişti ilk gördüşümde bu durum. i-stop devreden çıkarkene xenonlarda hiçbir etkilenme olmuyor. Eğer sis lambalarınız yanıyorsa o anda, onların gidip geldiğini görebiliyorsunuz. Sanıyorum dediğiniz gibi koruyucu bir devre falan var ve etklienmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
patojenim

@Tarahumara başkan çok güzel yazmışsın eline sağlık. Akü ve istop uyarısı aldım bugün ben de. Akünün ömrü bitmiş olabilir. Elektrikçiler arabaya giden elektrik akımını hiç kesmeden akü değiştirebiliyor sanırım. O şekilde yapsak bu işlemlere gerek kalır mı yine de onu merak ettim?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara
1 dakika önce, patojenim :

@Tarahumara başkan çok güzel yazmışsın eline sağlık. Akü ve istop uyarısı aldım bugün ben de. Akünün ömrü bitmiş olabilir. Elektrikçiler arabaya giden elektrik akımını hiç kesmeden akü değiştirebiliyor sanırım. O şekilde yapsak bu işlemlere gerek kalır mı yine de onu merak ettim?

Serviste benim aküyü değiştirirken de usta bu prosedürlerle uğraşmamak için önce sağlam bir aküye bağlayıp, o aküye bağlıyken değişim yaptı ama sonuçta yine olmadı. Bu prosedürleri tekrarlayıp aktif etmek gerekti i-stop u. Siz bir deneyin belki yapabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
patojenim
07.09.2016 at 10:47, Tarahumara :

stop-start sistemleri icin ayri bir aku kullanan arac gormedim ben. Tek farki ozel bir aku kullaniyor olmalari. Kullanilan aku stop-start sistemleri icin ozel tasarlanmis. Benim orjinal akumde akim sorunu vardi. Yetkili servis garanti dahilinde degistirdi akuyu.

Orjinal akunun yerine takilan aku bu:

nEEVm0.jpg

Abi senin arabanın modeli neydi? I-eloop var mı? Benim araba motion model ve sanırım ona Agm değil de efb takılıyor. Bkz. http://www.gedi.com.tr/3-nesil-mazda-3-aku-fiyatlari-2014-2018-skyactiv-g-1537.html

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara
13 saat önce, patojenim :

Abi senin arabanın modeli neydi? I-eloop var mı? Benim araba motion model ve sanırım ona Agm değil de efb takılıyor. Bkz. http://www.gedi.com.tr/3-nesil-mazda-3-aku-fiyatlari-2014-2018-skyactiv-g-1537.html

I-eloop Tr'deki Mazda 3'lerde yok. AGM de EFB de takabilirsiniz. AGM daha üstün özelliklere sahip. Aşağıdaki linkten farklarını görebilirsiniz.

https://www.mutlu.com.tr/CMSFiles/Product/Technical/agm-start-stop_636106642443384901.pdf

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
patojenim
1 saat önce, Tarahumara :

I-eloop Tr'deki Mazda 3'lerde yok. AGM de EFB de takabilirsiniz. AGM daha üstün özelliklere sahip. Aşağıdaki linkten farklarını görebilirsiniz.

https://www.mutlu.com.tr/CMSFiles/Product/Technical/agm-start-stop_636106642443384901.pdf

Özellikleri inceledim siz ikisini de takabilirsiniz demişsiniz ama yandaki akü değişim tablosunda öyle demiyor. Yani arabadan çıkan neyse onunla değiştir yazıyor altta. AGM ile değiştirmeye değmez gibi geldi bana. Hem fiyat farkı var, hem de I-eloop özelliksiz bir araba için değmez diye düşünüyorum. Tabi ki daha iyidir orası tartışılmaz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara
Bir saat önce, patojenim :

Özellikleri inceledim siz ikisini de takabilirsiniz demişsiniz ama yandaki akü değişim tablosunda öyle demiyor. Yani arabadan çıkan neyse onunla değiştir yazıyor altta. AGM ile değiştirmeye değmez gibi geldi bana. Hem fiyat farkı var, hem de I-eloop özelliksiz bir araba için değmez diye düşünüyorum. Tabi ki daha iyidir orası tartışılmaz. 

Servis benim aracın aküsünü değiştirdiğinde AGM akü taktı. Fabrika çıkışı gelen EGM olması lazım. Ben 2 seneyi aşkındır sorunsuz kullanıyorum. Siz EGM takabilirsiniz. AGM akülerin ömürleri de daha uzun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Deep Sea

Tarahumara eline sağlık, çok yararlı bir paylaşım olmuş. Geçen hafta yeni akü taktırdım. Mutlu efb ss 63 amper. Yukardaki start/stop resetleme hareketlerinin hepsini yaptım, neredeyse 10 kez denemişimdir. Fakat herseferinde 14 adıma kadar normal ilerledim. 15. Adımda istop ışığı sarı yanıp sönüyor. Bilemedim yanlış olan ne. Başka benim gibi aynı sorunla karşılaşan varmıdır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Deep Sea
7.09.2016 at 00:56, Tarahumara :

Eğer herhangi bir sebepten ötürü akü kutup başınızı söküp tekrar takarsanız, ya da akünüz biterse yüksek ihtimalle i-stop devreye girmeyecektir. i-stop u tekrar devreye sokmak için yapmanız gerek bazı işlemler var. Bu işlemleri sırasıyla anlatacağım. Her şeyden önce emin olmanız gereken, akünüzün bu işlemleri yaparken 12.5 V dan düşük ya da 12.7 V dan yüksek değer vermemesi ve en az %75 şarjının dolu olması. Gelelim adımlara;

  1. Negatif kutup başını sökün.
  2. 5 dakika kadar bekleyin.
  3. Negatif kutup başını tekrar takın ve en az 10 saniye kadar bekleyin.
  4. Kontağı açın ve en az 15 saniye bekleyin. (Aracı calıştırmayın)
  5. i-stop düğmesine 10 saniye kadar basılı tutun. 10 saniyenin ardından, kadrandaki i-stop düğmesi yeşil olarak yanıp sönüyorsa bir sonraki adıma geçin. Sarı olarak yanıp sönüyorsa bataryanız yukarıda bahsettiğim değerleri karşılamıyor demek. Ya şarjı yeterli değil ya da voltajı olması gereken değer aralığında değil. Önce bu sorunu çözün. Eğer sarı ışık sürekli yanıyorsa, adımlardan birini yanlış yapmışsınız demektir. Kontağı kapatın ve en başından bir daha başlayın.
  6. Kontağı kapatın.
  7. Kaputu kapatın.
  8. Motoru çalıştırın.
  9. Motoru ekstra elektrik yükü bindirmeden tamamen normal çalışma sıcaklığına getirin. (Farlar, yüksek sesli radyo, klima ve ısıtıcıları kullanmayın)
  10. Direksiyonu sonuna kadar sağa ve sonra tekrar sonuna kadar sola çevirin. (Akü bağlantısı gittiğinde araç beyni direksiyon açısı verilerini de kaybediyor)
  11. Kontağı kapatın.
  12. 25 saniye içinde aşağıdaki adımları yapın:
  13. - Aracı çalıştırmadan kontağı açın ve 5 saniye içinde 3 saniye boyunca i-stop off düğmesine basılı tutun. (i-stop ışığı sarı olarak yanacaktır)
  14. - Motoru çalıştırın.
  15. - Uzunca i-stop off düğmesine basın.
  16. - i-stop sarı ışığın söndüğünü ve yeşil olarak yanıp söndüğünden emin olun. (Eğer sarı ışık yanmaya devam ediyorsa yine bazı şeyleri yanlış yapmışsınız demektir. En baştan bir daha başlayın.)
  17. Aracı ekstra elektrik yükü bindirmeden i-stop ışığı sönene kadar rolantide çalıştırmaya devam edin.
  18. i-stop ışığı söndükten sonra kontağı kapatın.
  19. Aracı tekrar çalıştırın ve i-stop ışığının yanmadığından emin olun.
  20. i-stop un çalışıp çalışmadığını kontrol edin.

Bu adımları Mazda'nın kendi sitesinden alıp Türkçe'ye çevirdim. Orjinal adımları görmek isteyenler paylaştığım linke göz atabilir. Bu arada, bazı ülkelerdeki i-stop ışıklarının çalışma şekli farklı. Örneğin yanlış hatırlamıyorsam Amerika ülkelerinde istop devredeyken ve aracı sürerken i-stop ışığı sürekli yanıyor. Bundan sebep yukarıdaki adımların bazılarındaki ışıklandırma şekli farklı olabilir. 

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20110724140058/html/id0117h5800900.html

VEEyJB.png

Tarahumara eline sağlık, çok yararlı bir paylaşım olmuş. Geçen hafta yeni akü taktırdım. Mutlu efb ss 63 amper. Yukardaki start/stop resetleme hareketlerinin hepsini yaptım, neredeyse 10 kez denemişimdir. Fakat herseferinde 14 adıma kadar normal ilerledim. 15. Adımda istop ışığı sarı yanıp sönüyor. Bilemedim yanlış olan ne. Başka benim gibi aynı sorunla karşılaşan varmıdır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...