Jump to content

Arşivlendi

Bu konu arşivlendi ve yorumlara kapatıldı

aton1981

Mazda 3 Dizel Almak İstiyorum, Nelere Dİkkat Etmeliyim ?

Tavsiye Edilen Mesajlar

aton1981    0
aton1981

Bu başlığa açmayı uygun düşündüm.  Yarın için mazda 3 dizel' almaya gidiyorum.  

Motorunda, mekaniğinde, yürüründe karakteristik olarak dikkat edeceğim hususlar varmı? Araçlardan anlarım.  Kullanıcı bana, kalkışlarda volan' dan mı yada bir parçasından mı ses geldiğini belirtti.

Demir demire sürtüyor gibi dedi. Emin konuşamadı. En azından farkettiği durumu belirtti. Bu durumun tanımı varmı mazda da? Yani bilinen bir sorun mudur değil midir?  Her zaman da yapmıyormuş. 10 gündür duymadım dedi.

ARaç mazda 3 dizel 2012 model, 31,000 km' de.

Durum acil, yarın alabiliriz. Bu akşam yoldayım. DEdiklerinizin doğrultusunda hareket etmek istiyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.760
İlhan

Araçta baskı balata sorunu olup değişmiş olabilir. Bu esnada volan sıyırmış olabilir. Değişmeyip taşlatmış olabilirler.

Ben açıkçası aracın km'sine takıldım.. 2012 otomobil 31 Bin km'de oluşu... Ne zaman trafiğe çıktığını bilmiyorum ama 2012 yılını baz alırsak, 5 yıllık araç.

Senede 6200 km yol yapıyor.. Ben bu km'değil arabayla bisikletimle yapıyorumdur.. 

Yalandır sahtedir demiyorum bu yanlış anlaşılmasın lütfen !!!

Bir dizel otomobil için km çok düşük geldi bana. Yani bu km ile neden dizel almış..

Araç kaçıncı sahibinden onu araştırın..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
aton1981    0
aton1981

Efenim aynı şüpheleri her türlü dizel araçta bende düşünüyorum.

Aracın kendisi ikinci sahibi ve 19,000 km' de satın almış. Öğretmen bir arkadaşımız. Kendisinden önce böyle bir şüpheli durum olurmu bilmyiorum ama kendisine ben gayet inandım. O da yetkili servisten satın aldı aracı. İlk kullanıcısı yetkili' ye satmış. Hikayesi bu. Tabiki temizlik dirilik görünce anlaşılır tabi.

Bu nun haricinde, sitede de araştırma yapınca bu sorunun debriaj merkezi tırnaklarının kırılması ile oluşan bir sorun olduğunu gördüm.

Ya da, balata yaylarının sertelip görevini yapamaması da.  Nihayetinde debriaj sorunu var. Ve volan + balata ve baskı maliyet doğurur. İşin orasında değilimde  ne zaman yolda kalacağımız belli değil. Adama desem, bak senin bu kadar masrafın var dese küfür eder :)

Bir de, aynı anda C5 bakıyordum. Genelde orjinal km çıkmaz. Galerilerdeki 1XX km ler hep 44 -60 lara çekişmiş durdumda. Yalnız doktor' dan buldum. 49' bn km de. İnanılır gibi değil. Adam ilk sahibi. Gerekli araştırmayı yapınca da doğruluğu ortaya çıktı. Yanı çıktmı çıkıor. Denk gelme mevzusu.

 

SAtıcı nın belirttiği ses' muhtmeleen şanzıman' dan gelmekte. Bunu anladım. Bu durumda ne yapmamı önerirsiniz? Adamla anlaşmıştım da. Bu gece yola cıkıyorum demiş tim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mümin    925
Mümin

Şahsi fikrim fiyatta biraz indirim almaya çalışın.

Volan mevzusu ise bunlarda onun bakımı size 2000 TL ye kadar varabilir. Bu azami rakamdır diye düşünüyorum. Ama volan olsa 3 gün yapıp 5 gün yapmama muhabbeti olmaz. 

Siz kendiniz aracı iyice bir kullanın 5-10 km değil daha fazla. dinleyin aracı bakalım ne çıkacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×