Jump to content
muratakv

Mazda 626 Aracımda Sorun Ateşlemede mi?

Tavsiye Edilen Mesajlar

muratakv    2
muratakv

Arkadaşlar 1990 model 1.6 cc 210000 orj kmde aracım var.Sorun şu:3 nolu piston(soldan sağa doğru)bujı kablosunu motor çalışıken çıkardığımızda motor çok az tekleme yapıyor.Fakat diğerlerinden herhangi birini çıkarınca stop edecek kadar sarsıntılı çalışıyor.aşagıda verilere göre cevap yazarsanız sevinirim.

1 piston komrosorü ölçüldü :175 psi

2 piston komrosorü ölçüldü :175 psi

3 piston komrosorü ölçüldü :170 psi

4 piston komrosorü ölçüldü :170 psi  çıktı.3 nolu pistona ait buji kablosu motor çalışırken çıkartılıp şaseye kaklaştırılınca ateşleme  çat çat kuvvetli gözükmekte

normal kullanımda motor çok düşük devirde giderken silkeliyor.yakıt karışımını artırınca lpg ayarından durum normale yakın gibi.fakat rolantide sanki bu ateşlemede sıkıntı var da hafif tekleme var.Bu sorun sizlerdede oldumu.motor rampalarda niye zayıf .halbuki komrosorü gayet iyi çıkıyor

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

siz söylemişsiniz 3 nolu pistonun buji kablosunu çıkarınca motor diğerlerine göre çok az tekleme yapıyor diye. buji ya da buji kablosunu kontrol ettirin derim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

Baknzmotor pisdoları çalışma şekli   1ile 4 ve 2 ile 3 şeklindedir yani 1 ve 4 anyı anda yukarı çıkarken 2 ve 3 aynı anda aşağı inerler , ifadenize göre 3 nolu pisdon devre dışı olunca motor az etkileniyor bence sebebi hemen çok yakınındaki 2 nolu pisdonun etkisidir , dersinizki peki 2 nolu pisdon devre dışı olduğunda neden etki fazla oluyor , bunun da nedeni 3 nolu pisdonun  5 psi kadar daha zayıf kalması. Diğer 1 ve 4  devre dışı kaldığında tabiki birbirlerine mesafe olarak uzak olduklarından motor daha fazla etkileniyor.

Bu yazdıklarım bir tahmin bir senaryo yani, sebebi en iyi oto elektrikçinin testi ortaya çıkarabilir. 

elektrik sistemiyle alakalı olduğunu sanmam. Pisdonları devre dışı bırakarak elektrik sisteminde hata aramak olmaz, bujide ateşleme varsa zaten zaten enerji geliyordur. Hem bu anlattıgınız kıyaslamaya bakarsak 3 nolu pisdon normal zamanda sanki hiç çalışmıyomruş gibi bir anlam çıkar 

Motorun çalışmasına etkisi noktasında belki 3 nolu pisdonun sübap ayarı değişmiş olabilir  aynen buda bir tahmin ve senaryo.

Bence yapacagınız şu olmalı eğer aracınızdaki buji kabloları orjinalse önce bir eletrikçide baktırın çalışmaları normal ise bujileri kontrol ediniz, distribütör kapağını kontrol ediniz. Hepsi standart ise sorun yok demektir. Hiçbir orjinal parçayı bence değişmeyiniz 

Ayrıca çok düşük devirde tüm araçlar silkeler önce aracınızı benzinde rölanti ayarı yaptırınız sonra lpg ye geçerek en uygun ayar ve oranı tutturmaya çalışınız.

Sübap ayarlarına baktırmayı ihmal etmeyiniz.

Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
muratakv    2
muratakv

Arkadaşlar sorun çözüldü teşekkur ederim.Sorun subap ayarlarında cıktı 3 nolu piston cok sıkı subap ayarı yapılmıs ustaya duzelttırdım.sorun duzeldı.Bırde lpg mikseri tek yuvarlak ve 2.gaz kelebek yuvasına direk çıkıyordu yerini değiştirdim.3 viteste 120 rahat cıkıyor bilginize

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×