Jump to content
bozkurt358

3. Nesil Mazda 3 Skyactiv Chip Tuning Uygulaması

Tavsiye Edilen Mesajlar

bozkurt358    36
bozkurt358

 

 forumdaslarim; ingilteredeki BBR GTİ  firması ile görüştüm, geliştirdikleri yazilim bizim 1.5 120 lik araçlarda 20 hp 15 lb/ft güç artırıyor. bu kadar yüksek artışın sebebide araçlarımızın ecusu mx5 ile aynıymış galiba. yalnız tek başıma satın almak istemiyorum çünkü 600 sterlin. bu paket içerisinde ecu programını araca yükleyen cihaz da var. Kafasina yatan varsa ortak alalım. kişi sayısı arttikca fiyat düşer  :)

(aracin orjinal programi da flash bellekte saklaniyor )

firmayi merak edenler, google dan biraz baksin. 25 yildir mazda uzerine tuning, turbo donusum gibi hizmetleri var.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.517
İlhan

Mazda 3'e hiç uyarlama yapmışlar mı ?

MX-5 ile motor aynı olabilir.

Lakin MX-5 1050 kg, arkadan itişli başlı başına çok farklı bir otomobil. Yani aynı sistemle aynı gücü elde edebilmek ne derece mümkün ?

Öncelikli olarak bu uygulamayı yapan kişilere ulaşmak lazım. Buda y.dışı forumlarca ancak mümkün.

Neticede 600 Usd az buz bir para değil..Hadi parayı geçtim bir sorun yaşanıldığında muhatap bulanamayacak..

Kulağa hoş gelsede.. Riskli iş..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bozkurt358    36
bozkurt358

ellerinde 1.5 120 ps mazda 3 yok. 2.0 165 lik var onu da 185 yapiyorlar. 1.5 100 ps mazda 3 var onunda ecu mitsubishi oldugundan dolayi verim alinamiyormus. denso ecu larda guc cikariliyor. bizim aletlerde denso ecu var.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

product-category/starchip-mazda-remap/

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
g3z3g3n1616    12
g3z3g3n1616

2.0 120 ps ile 165 ps arasindaki beygir farki sadece yazilimlami saglaniyor?  En son baktigimda 500 euro gibi masrafla 120 ps 180 ps oluyor. Ben alirken 120ps ile 165 ps arasinda 2 bin euro gibi bir fark vardi. Sadece yazilim ile 4/1 daha ucuza 180 ps i yakalamak bana inandirici gelmisyor. Farkli mekanik etkenler oldugunu dusunuyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bozkurt358    36
bozkurt358

bi ekran goruntusu atiyorum :) buna cevaben. bi de 120 den 170 e direk yazilimla cikiyor. geri kalan 15 hp ise cold air kit ve headers ile saglaniyor.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
g3z3g3n1616    12
g3z3g3n1616
38 dakika önce, bozkurt358 :

bi ekran goruntusu atiyorum :) buna cevaben. bi de 120 den 170 e direk yazilimla cikiyor. geri kalan 15 hp ise cold air kit ve headers ile saglaniyor.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ben 120 ps yerine 165 ps alsaydim eger mazda bayisi 2 bin euro gibi bir farki yazilim degistirerek mi alacakti yani ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bozkurt358    36
bozkurt358

aynen oyle.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

50839a5c8a88413ea9705afc97425d2e.jpg

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

bak burda yaziyor.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
g3z3g3n1616    12
g3z3g3n1616
10 dakika önce, bozkurt358 :

aynen oyle.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

50839a5c8a88413ea9705afc97425d2e.jpg

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

bak burda yaziyor.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Peki bu olayin son hiza yansimasi kac km oluyor? Youtube ve forumda son hiz yorumlarina gore 1.5 120 ps 220 km hiz i goruyor 2.0 165 ps de son hiz 220 km i goruyor. 220 km hiz i gecen bir video hic goremedim nedense.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bozkurt358    36
bozkurt358

max hiz limitoru var onu da kaldirtabilirsin.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
g3z3g3n1616    12
g3z3g3n1616

Garanti suresi bitince ilk isim bu olacak :-) tskler bilgi icin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bozkurt358    36
bozkurt358

:) rica ederim

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    695
zoptrik

1.5 atmosferik motordan 170 bg nasıl alınıyor ki? İlk linkte verilen değerler biraz daha mantıklı 20bg artışı torkla çok oynamadan da yapabilirsiniz ama 50 bg??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.126
M.E.G
3 dakika önce, zoptrik :

1.5 atmosferik motordan 170 bg nasıl alınıyor ki? İlk linkte verilen değerler biraz daha mantıklı 20bg artışı torkla çok oynamadan da yapabilirsiniz ama 50 bg??

2.0 motor 120 bg olan o dr :) Onu kolaylıkla yapıyorlar bildiğin üzere,  çünkü zaten 165 bg güç almaktalar o motordan. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    695
zoptrik

2.0 olup da 120 bg motoru mu var mazdanın? :D:D:D:D Çok garip marka yaw bu mazda :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.126
M.E.G
1 dakika önce, zoptrik :

2.0 olup da 120 bg motoru mu var mazdanın? :D:D:D:D Çok garip marka yaw bu mazda :D 

Bence de garip 2.0 160bg,165 bide120 var. 1.6 100 bg, 120bg, 130 bg var düşün :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.248
Mutlu Tekir

Gariplik değil, Emisyona ya da güce göre verginin ödendiği ülkeler çoğunlukta. Bizim gibi motor hacmine göre saçmalık asıl.

Audi 1.8 tfsi motorun da 160 lık ve 120 hp lik 2 versiyonu vardı bir önceki kasa a4 de.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bozkurt358    36
bozkurt358

1.5 skyactiv 170 olmuyor[emoji23] 140 hp oluyor :)
2.0 120 lik skyactiv zaten 2.0 165 lik ile ayni motor oldugu icin yazilimla 2.0 120 motor 170e kadar yukseltiliyor :)
aynen audi a4 1.8 turbo motor 120 hp de oluyor 160 da 180de :)

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

bu arada 1.5 mx5 skyactiv 131 ps diye tanitildi ama dynoda 137~138 cikiyor[emoji3]

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara    1.228
Tarahumara

Şunu da gözardı etmemek lazım. Yurtdışındaki 1.5 motorlar normalde 100 beygir. Bizim burada 120 beygir olarak satıyorlar. Yanisi o chip tuningi kendisi yapmış zaten mazda anladığım kadarıyla. Yurtdışında 2.0 motorlar da 120 beygir ve 165 beygir olarak satılıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    695
zoptrik

Şimdi 1.5 motordan 170 bg de alınır da o araç normal bir araç olmaz. honda s2k litre başına 120bg üreten bir makine mesela. Bu şekilde olursa olur da mazda bunu yapmaz. çünkü dayanıksız olur mühendisliğin sınırlarında olur emisyon kuralları buna müsade etmez vs vs. Mazda 3 daha çok şehirli sakin kullanım için üretilmiş bir araç. 

Şeytan diyor gir sektöre patlat üniversal beyinleri bir iki motor yak işi öğren. Ama işte vakit yok, bunu yapacak kadar sabır yok. En önemlisi para yok. Sorumluluklar var. Düşünsenize "mazdalarınız itina ile guvvatlandırılır" ön yazısı ile başlayan bir şiir yazsak? Nassı olur? :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
g3z3g3n1616    12
g3z3g3n1616
4 saat önce, tarahumara :

Şunu da gözardı etmemek lazım. Yurtdışındaki 1.5 motorlar normalde 100 beygir. Bizim burada 120 beygir olarak satıyorlar. Yanisi o chip tuningi kendisi yapmış zaten mazda anladığım kadarıyla. Yurtdışında 2.0 motorlar da 120 beygir ve 165 beygir olarak satılıyor.

1.5 100 bg olan hem daha az vergi veriyor hemde daha az yakiyor benim 120 bg e gore. 120 bg ile 140 bg olan ayni yakit ortalamasina sahip ve ayni vergiyi veriyor. 165 bg olan ise bir ust vergi diliminde ve daha fazla yakit ortalamasina sahip. Neden 165 bg olani almadim diye hic pismanlik yasamadim. Hem vergi hemde yakit avantajim var. Sehir ici yakit ortalamam 7.1 Otobanda ise 90 km e sabitlerim ortalama 4_4.5 arasi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Salih çetin
      Yazan: Salih çetin
      Arkadaşlar hayırlı forumlar mazda 3  ümün subabları değiştricem ancak hiç biyere güvenemedim sakarya veya izmit civarında önerebileceğiniz usta varmı teşekkürler
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      2. Nesil Mazda 3'üme dün +35 hp yüklemesi yaptık ve daha alıştırma sürecinde olmama rağmen müthiş farklılıklar mevcut. Bu konu da sorusu olan arkadaşlar var ise yardımcı olabilirim  
    • Zealot
      Yazan: Zealot
      Arkadaşlar 24 saat sonra 2.nesil mazda 3 ile 3. nesil mazda 3 performans karşılaştırması yapmayı planlıyoruz..  bu karşılaştırma öncesi yorumları ve bahisleri alayım =)
      0-100    0-150    100-150   gibi değerlendirebilirsiniz..     
      araçların teknik özellikleri
      2017 model mazda 3 skyactiv-g  120hp benzinli otomatik 215/45/18  1220kg şoför hariç tahmini  
      2009 model mazda 3 1.6 105hp benzinli manuel 225/45/17 1300kg şoför hariç tahmini 
       
      güç farkı - tork konvertör ve kuru kavrama farkı.. eski -yeni motor- ağır hafif....  
       
    • enginkaypak
      Yazan: enginkaypak
      Merhaba arkadaşlar nisan 2011 de 2011 model mazda3 sedan touring gri aldım.
      (Bursa inallardan onlara sonsuz teşekkürler ve gönül rahatlığıyla tavsiye)
      mazdanın gram stratejisinden çok etkilendim geleneksel çelik yerine + %20 sağlam %8 hafif yüksek dayanıklı çeliktir.

      Her parçanın yeniden yapılandırılması gerçek bir emek, azim, kararlılık. emsallerinden
      iyi yol tutan erişilemeyen fren mesafesi(dün aniden çıkanköpeğe çarpmadım) iyi aerodinamik,
      sürtünme %50 azaltılmış bilyalı devirli şanzıman, devirli performans motor, orta seviyelerde yakıt tüketimi,(sadece aklıma gelen megan, honda dan az) bol zenginlikte ve kaliteli donanım (en kalitelisi %17 arıza oranı ile 1.sorunsuz)

      çift bölge klima benim için önemli. c segmentteki araçların yakıt tüketimi ortlalamasının biraz üstünde yaksın varsın. neticede compact spor otomobil. emsaleri arasında en hafifi beni bildiğim en yakını honda yeni kasa 1220 kg, megan-fuluence 1265, cruze 1285, corollo 1295, astra 1320, jetta 1400 ortalaması 1298 kg.dır. (passatta 1460) ortalama 1298-1160: 140 kg.

      hafif olan mazda3 aracımız harika. ben sizlerle paylaşmak istedim. Ben mazda3 mü dahada hafiflettim kuru ağırlık olarak 52 kg. bunun içinde dönen parçada var azaltılan ağırlık.
      10 ay dan bu yana zaman zaman bıkmadan çalışmalarda bulundum bilinçli bir şekide, hiçbir sistem iptal olmadan güvenlikten konfordan da vazgeçmeden klima cam motoru radyo hava yastığı koltuk ve başlığı sis farı vs. yerindedir.

      maksadım performansı arttırmak, yakıtı biraz düşürmekti.  hedefime ulaşmanın mutluluğunu siz mazda severlerle paylaşmak belkide örnek teşkil edebilmek geliştirmek güzel şey elle tutulur gözle görülür somut verilere ulaştım aşağıda belirteceğim.

        1-dönen parça hafifletilmesi: en etkili ve katlamalı çarpım sonucuna götüren yöntem direk ivmelenmeye tesir eder: lastik biris b 25 olan lastikleri michelin enerji saver ile değiştim aynı ebat aynı yük endeksi eskilerin her biri 9,5 kg idi yeniler 7,5 kg.toplam:8 kg. (eskiler aynı zamanda sert idi şimdi yumuşak bunlar %20 düşük yuvarlanma direnci ile 1 numara)

      ve jantlar uzun internet araştırmalarından sonra uygun jantları buldum ölçüler birebir, sağlamlık: 500 beygir civarı araçlarda da kullanılıyor çarpma basınç,ısı ve x rey kontrollü fiyat olarakta uygun tl olarak nakliye dahil 4ü: 1480tl 15x7 114.3 et40 ağırlık 5,5kg. önceki üzerindeki jantlar
      7,5 kg. idi. piysada bu ölçü jantlar 7ila10kg.arası pekte kaliteli olmayan jantlardı benim yeniler dünyanın eniyisi değil herhalde ama iyilerden oz ssr volk gibiler 3-4 kat pahalılar gerçi dahada hafifler 4-4,5 kilolar.

      15 yerine 15 tercih ettim amacım istikametinde çünkü aynı ağırlık tada olsa büyük jantın ağırlık merkezi çap merkezinden uzakta olacağından ivmelenme azalır kaldıki büyük jant ağırdır
      almanya 4tuner.de den temin ettim: rota slipstream. toplam: 8 kg.

      dönen parçanın ağırlığa etkisi (kasnaklar,volan,tekerlekler) aracın sırtındaki yük ağırlığı gibi olmaz. 4le,8le,10la çarpılır şeklinde değişik geçmiş ben ortalama rakam olarak 7 ile 4tekerlekten kazanılan 16kg. çarptım: 112 kg. aracın sırtından atılmış 112 kg. etkisi.

      2-aracın sırtından azaltılan ağırlık: 36 kg. da bu şekilde hafiflettim. stepne kaldırdım bodruma kriko ve teferuatıyla 11,750kg. köpük bulunduruyorum (daha önceki aracımın stepnesi 18kgdı) akü 17,5kg.idi 42 amp. mutlu ile değiştim 11,5 kg : 6 kg. iki kornadan sadece tiz olanı seçtim diğeri bas olan tesbit ayağı ile 330 gr. ekzost borusu altındaki atkı kuşakları hafiflettim 1,2 kg paspasları daha ince malzemeden ürettim 1.3 kg fren ve debriyaj pedalları delikli spor pedal yapıldı delinip boyanarak, kaput içi keçenin alınması ve benzer şeyler.

        hepsi toplamda 148 kg. yapıyor 140kg. da zaten hafifti: emsallerden 288 kg.hafif anlamındadır. kendisi önceki haline göre ise 1160-148:1012 kg.dır. (kantarda 1110kg.dır.dönen parça ağırlık etkisi kantarda gözükmez, hareket halinde belli olur) bu müthiş ataklık vermekte
      balıkesirdeki rakım da 0-100 denemelerinde 4 kez 2 ayrı yolda 10,3-10,6-10,7-11,1 değerlerini elde ederek ortalama '10,67' değerine ulaştım.

      kalkışlarım tek kişi, çeyrekten biraz az yakıt ve rolantiden itibaren (deviri yükseltipte değil) şeklinde oldu. 180 ne kadar nerdeyse bir çırpıda, hızlı bir hızlanma, 60 dan 80 e çıkar gibi aynı. ara hızlanmalar çok başarılı (ama ölçmedim 60-100 ve benzeri 4.vites,5 gibi) ve son hızı henüz ölçmedim. ayrıca 2. vites dip gaz denemelerimde daha önce 99-100km. hızı görebiliyorken 101 demiyordu şimdi 106km. gördüm.

      mazda gram stratejisinde ağırlığın performansa olan etkisi 100kg.da % 8 dir yani 1kg.da 0,08 dir 148x0,08: 11.84 yani % 12 performans geliştirildi sağlamasını yaparsak fabrika verisi 0-100: 12,1 sn. 12,1 x 12(%12) / 100 : 1,45 sn. yüzde 12, 12,1 lik derecede 1,45 sn.iyileşme
      sağlıyor 12,1-1,45: '10,65' sn. yani demek istiyorum mazda gr.stratejisi ve benim test birbirini tutuyor.

      birde yakıt etkisini tam anlamıyla ölçemedim ancak şehir dışına çıkıp geldim 30 km. yol 110km.hız civarı (hız sabitleyici ilave ettirmiştim çoğunluk kullandım) döndüğümde 5,5 i gördüm. baş üçlü akü lastik ve jant tır çünkü 3/2 si bunlardan elde edildi. kantarı elinize alın ve değişimleri mutlaka daha hafif ve kalteli olanlar ile değiştirin.

      birde ben hepsi burada dan 150 tl ye kutu içi performans filtre kn marka değişimi yaptım 1milyon km. değişim yok yani yalnız bakımlarda hava tututturmayın yada oldukça uzağından hafif hava tutturabilirsiniz ilk 50 bin bakım istemiyen özellikte zaten. performans filtre getiri sağlar pamuktur.

      forumlarda 5 ayrı araçta yapılan test sonuçlarında 2 ila 6 hp sağladığı yazıyordu örneğin focusta 3,5 hp veriyor. kutu içi kullanırsanız harici filtreye göre konumlandırma sorunu olmayacak ve sıcak hava alma ihtimali kalmayacaktır, ayrıca tadilat istemez. özel solüsyonu ile yıkanmalı. 97 oktan benzin kullanırsanız sürtünme azaltıcı ve aşınma önleyici var % 1-4 arası performans getirisi olduğunu da yazmış bp ve shell 6-7 kuruş fark 1 dolu depoda 3tl yapar ben artık 97 kullanıyorum.

      önce: güç/ağırlık oranı 1160/105: 11 idi 11 denfazla olanlar a kasa ağır geliyor, kaldırmıyor dedikleri. tork/kg. oranı ise:1160/145: 8 idi
      şimdi: güç/ağırlık oranı 1012/105: 9,6 oldu 9 dan aşağı az araba bulunur 11 den yukarı olan çok var normali 10-11 arası yani 1 beygir
      başına 11 kg. yerine şu an 9,6 kg. düşüyor tork/kg. oranı ise: 1012/145: 6,97 çeşitli araçların ağırlıklarını güç ve torklarına bölerseniz çıplak motor güçlerini değil araba olarak verebildikleri güçleri böylece görebilirsiniz.

      bilgi bağlantısı 

      http://forum.donanimhaber.com/m_24892038/mpage_16/tm.htm

      41890_12ab9332aaaaf330edaf06ad338b7abeacb65a8b.txt
    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×