Jump to content
bozkurt358

3. Nesil Mazda 3 Skyactiv Chip Tuning Uygulaması

Tavsiye Edilen Mesajlar

bozkurt358

 

 forumdaslarim; ingilteredeki BBR GTİ  firması ile görüştüm, geliştirdikleri yazilim bizim 1.5 120 lik araçlarda 20 hp 15 lb/ft güç artırıyor. bu kadar yüksek artışın sebebide araçlarımızın ecusu mx5 ile aynıymış galiba. yalnız tek başıma satın almak istemiyorum çünkü 600 sterlin. bu paket içerisinde ecu programını araca yükleyen cihaz da var. Kafasina yatan varsa ortak alalım. kişi sayısı arttikca fiyat düşer  :)

(aracin orjinal programi da flash bellekte saklaniyor )

firmayi merak edenler, google dan biraz baksin. 25 yildir mazda uzerine tuning, turbo donusum gibi hizmetleri var.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

Mazda 3'e hiç uyarlama yapmışlar mı ?

MX-5 ile motor aynı olabilir.

Lakin MX-5 1050 kg, arkadan itişli başlı başına çok farklı bir otomobil. Yani aynı sistemle aynı gücü elde edebilmek ne derece mümkün ?

Öncelikli olarak bu uygulamayı yapan kişilere ulaşmak lazım. Buda y.dışı forumlarca ancak mümkün.

Neticede 600 Usd az buz bir para değil..Hadi parayı geçtim bir sorun yaşanıldığında muhatap bulanamayacak..

Kulağa hoş gelsede.. Riskli iş..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bozkurt358

ellerinde 1.5 120 ps mazda 3 yok. 2.0 165 lik var onu da 185 yapiyorlar. 1.5 100 ps mazda 3 var onunda ecu mitsubishi oldugundan dolayi verim alinamiyormus. denso ecu larda guc cikariliyor. bizim aletlerde denso ecu var.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

product-category/starchip-mazda-remap/

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
g3z3g3n1616

2.0 120 ps ile 165 ps arasindaki beygir farki sadece yazilimlami saglaniyor?  En son baktigimda 500 euro gibi masrafla 120 ps 180 ps oluyor. Ben alirken 120ps ile 165 ps arasinda 2 bin euro gibi bir fark vardi. Sadece yazilim ile 4/1 daha ucuza 180 ps i yakalamak bana inandirici gelmisyor. Farkli mekanik etkenler oldugunu dusunuyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bozkurt358

bi ekran goruntusu atiyorum :) buna cevaben. bi de 120 den 170 e direk yazilimla cikiyor. geri kalan 15 hp ise cold air kit ve headers ile saglaniyor.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
g3z3g3n1616
38 dakika önce, bozkurt358 :

bi ekran goruntusu atiyorum :) buna cevaben. bi de 120 den 170 e direk yazilimla cikiyor. geri kalan 15 hp ise cold air kit ve headers ile saglaniyor.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ben 120 ps yerine 165 ps alsaydim eger mazda bayisi 2 bin euro gibi bir farki yazilim degistirerek mi alacakti yani ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bozkurt358

aynen oyle.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

50839a5c8a88413ea9705afc97425d2e.jpg

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

bak burda yaziyor.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
g3z3g3n1616
10 dakika önce, bozkurt358 :

aynen oyle.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

50839a5c8a88413ea9705afc97425d2e.jpg

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

bak burda yaziyor.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Peki bu olayin son hiza yansimasi kac km oluyor? Youtube ve forumda son hiz yorumlarina gore 1.5 120 ps 220 km hiz i goruyor 2.0 165 ps de son hiz 220 km i goruyor. 220 km hiz i gecen bir video hic goremedim nedense.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bozkurt358

max hiz limitoru var onu da kaldirtabilirsin.

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
g3z3g3n1616

Garanti suresi bitince ilk isim bu olacak :-) tskler bilgi icin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bozkurt358

:) rica ederim

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

1.5 atmosferik motordan 170 bg nasıl alınıyor ki? İlk linkte verilen değerler biraz daha mantıklı 20bg artışı torkla çok oynamadan da yapabilirsiniz ama 50 bg??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
3 dakika önce, zoptrik :

1.5 atmosferik motordan 170 bg nasıl alınıyor ki? İlk linkte verilen değerler biraz daha mantıklı 20bg artışı torkla çok oynamadan da yapabilirsiniz ama 50 bg??

2.0 motor 120 bg olan o dr :) Onu kolaylıkla yapıyorlar bildiğin üzere,  çünkü zaten 165 bg güç almaktalar o motordan. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

2.0 olup da 120 bg motoru mu var mazdanın? :D:D:D:D Çok garip marka yaw bu mazda :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
1 dakika önce, zoptrik :

2.0 olup da 120 bg motoru mu var mazdanın? :D:D:D:D Çok garip marka yaw bu mazda :D 

Bence de garip 2.0 160bg,165 bide120 var. 1.6 100 bg, 120bg, 130 bg var düşün :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Gariplik değil, Emisyona ya da güce göre verginin ödendiği ülkeler çoğunlukta. Bizim gibi motor hacmine göre saçmalık asıl.

Audi 1.8 tfsi motorun da 160 lık ve 120 hp lik 2 versiyonu vardı bir önceki kasa a4 de.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bozkurt358

1.5 skyactiv 170 olmuyor[emoji23] 140 hp oluyor :)
2.0 120 lik skyactiv zaten 2.0 165 lik ile ayni motor oldugu icin yazilimla 2.0 120 motor 170e kadar yukseltiliyor :)
aynen audi a4 1.8 turbo motor 120 hp de oluyor 160 da 180de :)

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

bu arada 1.5 mx5 skyactiv 131 ps diye tanitildi ama dynoda 137~138 cikiyor[emoji3]

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara

Şunu da gözardı etmemek lazım. Yurtdışındaki 1.5 motorlar normalde 100 beygir. Bizim burada 120 beygir olarak satıyorlar. Yanisi o chip tuningi kendisi yapmış zaten mazda anladığım kadarıyla. Yurtdışında 2.0 motorlar da 120 beygir ve 165 beygir olarak satılıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Şimdi 1.5 motordan 170 bg de alınır da o araç normal bir araç olmaz. honda s2k litre başına 120bg üreten bir makine mesela. Bu şekilde olursa olur da mazda bunu yapmaz. çünkü dayanıksız olur mühendisliğin sınırlarında olur emisyon kuralları buna müsade etmez vs vs. Mazda 3 daha çok şehirli sakin kullanım için üretilmiş bir araç. 

Şeytan diyor gir sektöre patlat üniversal beyinleri bir iki motor yak işi öğren. Ama işte vakit yok, bunu yapacak kadar sabır yok. En önemlisi para yok. Sorumluluklar var. Düşünsenize "mazdalarınız itina ile guvvatlandırılır" ön yazısı ile başlayan bir şiir yazsak? Nassı olur? :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
g3z3g3n1616
4 saat önce, tarahumara :

Şunu da gözardı etmemek lazım. Yurtdışındaki 1.5 motorlar normalde 100 beygir. Bizim burada 120 beygir olarak satıyorlar. Yanisi o chip tuningi kendisi yapmış zaten mazda anladığım kadarıyla. Yurtdışında 2.0 motorlar da 120 beygir ve 165 beygir olarak satılıyor.

1.5 100 bg olan hem daha az vergi veriyor hemde daha az yakiyor benim 120 bg e gore. 120 bg ile 140 bg olan ayni yakit ortalamasina sahip ve ayni vergiyi veriyor. 165 bg olan ise bir ust vergi diliminde ve daha fazla yakit ortalamasina sahip. Neden 165 bg olani almadim diye hic pismanlik yasamadim. Hem vergi hemde yakit avantajim var. Sehir ici yakit ortalamam 7.1 Otobanda ise 90 km e sabitlerim ortalama 4_4.5 arasi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • fmvurgun
      Yazan: fmvurgun
      Arkadaşlar merhaba,
      2.si Yazılım konusunda ne düşünüyorsunuz. Aracım 2017 model dizel. 25-30 hp ve 50-60nm tork artışı sağlanıyormuş. Ayrıca yakıt tasarrufu olduğunu da iddia ediyorlar. Düşüncelerinizi merak ediyorum.
    • Mzda3hb
      Yazan: Mzda3hb
      Herkese Merhaba Öncelikle forumu aktif kullanmasamda dışarıdan konuları takip etmekteyim ama artık Aradada olsa foruma katkı sağlayacağım... Gelelim Asıl Konumuza ;
      Bildiğimiz Üzere M3 3. Nesil İçin Ön lip- Yan marşpiyel - Diffüsör Türkiyede sadece Orjinal olarak var ve yurdışındaki o güzelim araçların modifiye hallerini gördükten sonra bizim neden olmasın diye Mazda 3 Hb 2015 model aracımla yola çıkıp bir tuningçiyle anlaştım sırf Mazda 3 3. nesil için “ Ön Lip - Yan marşpiyel - Diffusör “ Kalıbı yarattık.  2018 Şubat ayında parçalar hazır olunca boyası vs yapılınca aracımın Genel Görüntüsünü paylaşacağım.. En önemliside  “ Spoiler “  çalışmamızda olucak ve set halinde olucak ister Tuning Dükkanında ister türkiyenin heryerine kargo fırsatıyla ürünleri aracınıza alabileceksiniz..
    • Salih çetin
      Yazan: Salih çetin
      Arkadaşlar hayırlı forumlar mazda 3  ümün subabları değiştricem ancak hiç biyere güvenemedim sakarya veya izmit civarında önerebileceğiniz usta varmı teşekkürler
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      2. Nesil Mazda 3'üme dün +35 hp yüklemesi yaptık ve daha alıştırma sürecinde olmama rağmen müthiş farklılıklar mevcut. Bu konu da sorusu olan arkadaşlar var ise yardımcı olabilirim  
    • Zealot
      Yazan: Zealot
      Arkadaşlar 24 saat sonra 2.nesil mazda 3 ile 3. nesil mazda 3 performans karşılaştırması yapmayı planlıyoruz..  bu karşılaştırma öncesi yorumları ve bahisleri alayım =)
      0-100    0-150    100-150   gibi değerlendirebilirsiniz..     
      araçların teknik özellikleri
      2017 model mazda 3 skyactiv-g  120hp benzinli otomatik 215/45/18  1220kg şoför hariç tahmini  
      2009 model mazda 3 1.6 105hp benzinli manuel 225/45/17 1300kg şoför hariç tahmini 
       
      güç farkı - tork konvertör ve kuru kavrama farkı.. eski -yeni motor- ağır hafif....  
       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×