Jump to content
fsbsi

Mazda CX-3 Araç Üstü Çadır

Tavsiye Edilen Mesajlar

fsbsi    0
fsbsi

Merhabalar ben Faruk. Bu konu ile alakalı sorumu Modifiye alt forumundaki portbagaj konusunda da dile getirdim. Ancak mekanik bir bilgi almak istediğim için buraya da başlık açmayı uygun gördüm. Kalabalık yarattıysam affola.

2015 CX-3 Power Sense sahibiyim. Genel olarak aracımdan çok memnunum. Bu memnuniyeti pekiştirmek amacıyla aracımla daha sık yolculuk yapmak ve aracın limitli off-road kapasitesini kullanmak istiyorum. Bunun için de internette keşfettiğim araç üstü çadırlardan birini alıp aracımın tavanına takıp gezmek istiyorum. Ekte fotoğraflarını görebileceğiniz tipte, kapalı hali bir portbagajdan farksız bir çadır almayı düşünüyorum. Türkiye sınırlarında uygun fiyata imalat yapan yerler var. Ağırlığı yaklaşık 50 kg. Gelelim kafamdaki soruya. Mazda resmi internet sayfasında CX-3 için bir tavan taşıma sistemi var ki kapasitesi 50 kg. olarak geçiyor. Bu yük aracın hareket halinde taşıyabileceği yük. Benim düşündüğüm çadır da neredeyse aynı ağırlıkta. Ancak kullanım amacı gereği araç üstü çadırlar aracın üstündeyken insanların içinde konaklamasını sağlayan bir ürün. Bu nedenle 2 kişilik bir çadırda konaklamak, 50 kg.'lık çadır ağırlığına ek olarak 150 kg. gibi iki kişinin ağırlığını da taşımalı. Park halindeyken tavan taşıma sistemine binecek 200 kg.'lık bir yük aracın tavanına bir zarar verir mi? Antalya'daki Mazda yetkili servisi kesin bir cevap veremedi; "taşıyamaz sanırım" şeklinde bir cevap aldım. Bu konuda bir bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yardımına ihtiyacım var. Saygılar:)

ae894466a712aaabb3af94c0385ae24d.jpg

images.jpg

outline-magg-airland-min.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Tavan ve sütunların görevi araç takla attığında o yükü kaldırabilmektir. Fakat bizim kullandığımız araçlar ve bu tarz küçük crossoverlar için uygun olduklarını düşünmüyorum. Yurtdışındaki sitelere bakarsanız eğer genelde büyük suvlar için üretildiğini görürsünüz. Cx-5, Forester, Outback vs. 

Ben C sınıfı suv aracımda dahi bu tarz bir işe girişmezdim şahsen. İçinde 2 kişi yatarken veya aracın üstündeki çadıra çıkarken tutunan 4 ayak noktasında çok fazla basınç oluşacaktır, oradaki kaportanın dayanabileceğini sanmıyorum. 

Benim önerim port bagaja eşyaları atıp, aracın arkasını yatağa çevirmeniz. Hem aracın ses ve ısı yalıtımı ile daha konforlu oluyor. Araç başta küçük gibi gözükebilir ama arka koltukları tamamen yatırınca ve bagaj kapağına doğru da yastıklar konulursa uzun bir alan elde edilir. Ayaklar için yetmiyorsa da ön koltuklar öne yatırılıp onların üstüne konulabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
fsbsi    0
fsbsi

Merhaba Mutlu Bey

Cevabınız için teşekkür ederim. Evet genelde büyük araçlar ile kullanılan bir sistem ama çok sayıda küçük araçla da bu sistemin kullanıldığını biliyorum. Daha küçük bir araç için örnek fotoğraf ekliyorum. Mazda merkeze de mail attım onlardan gelecek cevaba göre gelecek yaza durumu netleştireceğim.

Aracın arkasını yatağa çevirmeyi düşündüm ama bagaj hacmi CX-3'ün arka koltuklar yatırılınca dahi benim gibi 1.85 boyunda birisini sığdıracak mı çok emin değilim. Açıkçası henüz denemedim. Ayrıca koltuklar sıfır yatmıyor. Eğim de can sıkıcı olacaktır diye düşünüyorum.

İlginize teşekkür ederim.

rooftop-tent.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Bir deneyin o zaman hocam sığıyor musunuz diye, battaniyelerle de yüzey kotunu eşitlemeye çalışın.

Bir de o çadırların fiyatları 2 bin tl den az değil. Port bagaj daha ucuz ama yerlileri. Ayrıca kullanım kolaylığı dışında bir avantajı yok normal çadırlardan diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    209
SweepeR

@fsbsi mini olayı biraz değişiktir, örnek olarak düşünmemek lazım. Neden derseniz eski ve yakın bir arkadaşım mini ci, ondan gördüğüm kadarıyla minilerde binbir çeşit aksesuar var ve hepsi mini üretimi, yan sanayileri göremiyorsunuz bile. Bu resminizdeki tavan çadırı içinde açıklayıcı linki aşağıda gönderiyorum. Maalesef adamlar kampçılara özel 3 mini geliştirmişler :)

http://www.scroll.com.tr/kampcilara-ozel-3-mini/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
fsbsi    0
fsbsi

@Mutlu Tekir deneyeceğim. Zaten kullanım kolaylığı nedeniyle tercih ettim ben de. Kadınların hassas kampçılık istekleri olabiliyor:) benim deyişimle "prenses camping" gibi bir şey olacak bununla kampçılık.

 

@SweepeR mini konsepti araca özel imalat olması mümkün tabii ki. Dün gece ülkemizde de satışını gördüğüm İtalyan bir araç üstü çadır üreticisinin katalogunu inceledim. VW Golf tavanına takmışlar. Yani küçük araç örneği bir hayli fazla. Katalogda gördükten sonra üreticiye de bir mail attım. Cevapları beklemeye devam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir
10 dakika önce, fsbsi :

@Mutlu Tekir deneyeceğim. Zaten kullanım kolaylığı nedeniyle tercih ettim ben de. Kadınların hassas kampçılık istekleri olabiliyor:) benim deyişimle "prenses camping" gibi bir şey olacak bununla kampçılık.

 

@SweepeR mini konsepti araca özel imalat olması mümkün tabii ki. Dün gece ülkemizde de satışını gördüğüm İtalyan bir araç üstü çadır üreticisinin katalogunu inceledim. VW Golf tavanına takmışlar. Yani küçük araç örneği bir hayli fazla. Katalogda gördükten sonra üreticiye de bir mail attım. Cevapları beklemeye devam.

Aynı durum bende de var. Gece hayvan sesi ya da çıtırtı olsun eşim uyanır ve onun yüzünden ben de uyuyamam. Ama avrupa turumuzda 18 günün 9 unda arabada ön koltuklarda kaldık. Aracın içinde çok ses duyulmayınca çok rahat oldu. O nedenle bu tavan çadırı sadece böcek, hayvan ve yerden yükseklik konusunda rahatlık sağlar kadınlara.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
fsbsi    0
fsbsi

@Mutlu Tekir tam da aynı durum:) bir yolunu bulacağız kısmetse:) ayrıca çadır zeminindeki yatak da oldukça rahat oluyormuş. onun da ekstra bir avantajı olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mersinden_Ersin    225
Mersinden_Ersin

Araç zemini düz ve iniş çıkışlarda kastırma olmazsa sıkıntı olmaz bence. Benim de bayağı sevdiğim bir kafa bu arada, bi mx5 bi cx5 in olacak, daha ne gerek şu hayatta :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
S.Halilduru    323
S.Halilduru

Ben zarar verebilir diye düşünüyorum. Sonuçta adamlar size bir limit vermiş ve tasarımı da bu limitlere göre yapmışlardır. Tabi ki biraz pay verilmiştir ama iki kişi bu payı geçecektir. Bence Mazda Avrupa'ya sorunuzu sorun daha net bir cevap gelecektir. Ben bisiklet taşıyorum. İkinci nesil Mazda 3 var. Ben de 75 kg yük kapasitesi mevcut.  Sİzin araçta daha düşük tutulmuş. Bence bunu da göz ardı etmeyin. 

Bu arada resimleri görünce aklıma şöyle bir şey geldi. Aracın iki tarafına uzatıp yine her iki tarafında yerden destek alınabilir. Tabi bunun için özel bir çalışma yapmanız lazım. 
 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

Ben bir sıkıntı olacağını sanmam sonuçta yük tavan değil direklere biniyor artı olarak çadır ayakları yükü tüm direklere yayıyor. Sonuç olarak dengesiz bir hareket olmaz ise yani hoplayıp zıplama gibi,  hiçbir şey olmaz. 200 değil 300 kg mıda rahatlıkla taşıt.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Direklerin yeri gelince 1000 kg yu da taşıyacabileceğine hiç birimiz karşı çıkmıyoruz zaten. Tavan raylarının taşıyıcı kısımlarının tavana değdiği kısımlar düşündürüyor. Bölgesel olarak ezikliğe yol açabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

Tavana değen kıısmlarına yük binmiyor gene sonuçta direklere biniyor, öyle olsa 50 kg bile taşımaz çökmeye başlar her halükarda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

Basınç derken. Çökme derken, ezik ve göçük olma ihtimali olmadığını söylüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Ben cx-3 ün orjinalinde tavan barı göremiyorum. 

2016-Mazda-CX-3-1024x683.jpg?x43698

 

Konulacak tavan barı eklentisi de aracın tavanının kenarındaki kaportadan destek alacak.

hero-shot.jpg

 

Hal böyle olunca o kaporta nasıl ezilmeyecek? 

144730d1228103753-dinged-roof-pillar-pic

rsroofrail-a.jpg

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRctTQlWMdDEkH9lMqdMFAznn0WtVE1KCwy9gPidRobge3Qdlce

 

Yanlış mı düşünüyorum?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.625
Burak

@Mutlu Tekir son resimde kapı üst çıtası ile tavan arasında siyah plastik bir parça var. Ayaklar buraya oturuyor olmalı. Bu durumda daha fazla yükü kaldırabilir ama bana da 2 kişi yine de fazla gelir gibi görünüyor. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Batuhan79    76
Batuhan79

Eski aracımda (Jeep Renegade) üst barlara hamak bağlanabilirmi? şeklinde araştırma yapmıştım. Yani hamak'ın bir ucunu ağaca diğer ucunu aracın üzerinde ki barlara bağlamak. Bu şekilde bir reklam afişide görüp umutlanmıştım. Afiş avrupada basılmıştı, ABD forumlarıda gösterdiğimde gülmüşlerdi, yandan gelen yükleri asla taşıyamayacağını belirttiler, zaten gerçek hayat resimlerinde orta direğe bağlandıkları gördüm.

Gözüken belki bir dayanıksız nokta oluşturmamak için üst barlar ana omurgadan destek almıyor.

Bu tip tavan üstü çadırlar afişlerde Subaru gibi normal SUV'ların üzerinde de gözüksede satın alma sayfalarında hep kafes şaşiye sahip arazi araçları ile uyumlu modeller gösteriliyor. Benim Renegade için yaptığım yazmışmalar ile mümkün olmadığı cevabını aldım. Ancak ABD'de aracın kaportasında delikler açarak üst sepetin taşıyıcılığını arttıranlar var. 4x4 kullanıcıları araçları üzerinde pek çok modifikasyonlar yapıyor. 

 

http://www.smittybilt.com/downloads/SB_Tent-Awning_NPA_35.pdf

http://www.smittybilt.com/downloads/SB_OverlanderXL_Flyer.pdf

 

Burada ki resimlere bakarsanız üst sepet pek çok noktadan destek alıyor ana dirseklerede bağlamışlar, aracın orijinali böyle değil. 

http://www.jcwhitney.com/crosstread-roof-mount-ladder-racks/p2011412.jcwx?filterid=c1516d57250u0j1

Mazda için uyumlu demişler ama görüldüğü gibi kaporta delinerek montajlanıyor

Önerim bagajın devamı olarak satılan ürünler. benim Renegade içinde Jeep'in bu tarz orjinal aksesuarı vardı. Bunlarda bagaj kapağı açık halde bagaj bölmesinde koltukları yatırıp yatıyorsunuz.
http://www.autoanything.com/truck-tents/61A3877A0A0.aspx

 


 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
fsbsi    0
fsbsi

Merhabalar, bir süredir iş-güç-kurs üçgeninde kalıp foruma dönemedim. Bu süre içerisinde Mazda Türkiye'ye attığım mesaja bir cevap alabildim. 50 kg.lık tavan taşıma kapasitesini onayladılar ve bu yükü hem hareketli hem de hareketsiz haldeyken kaldırabileceğini, 2 kişinin tavana çıkması halinde tavandaki olası sorunlardan kullanıcının sorumlu olduğunu belirterek, kibarca topu bana attılar. Kısacası planlar suya düştü:) @Mutlu Tekir'in belirttiği araç içine yatak yapma fikrini değerlendirmeye alacağım. Onun içinde yurt dışından harika bir ürün buldum ki ateş pahası. Swiss Room Box adında araç içi yatak ve bagajından kamp ekipmanı çıkarabileceğiniz ürünleri var. Ona benzer bir ürünü kontraplak ile yapmayı/yaptırmayı deneyebilirim. Önümüzdeki bahara netleştirmeye çalışacağım. Hepinizin ilgisine teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

O ürün bence çok gereksiz. Onun için daha büyük bir araç gerekli bence. Arabanın arkasına yatak yapıp yatarak zaten uzun süreli kalınmaz. O nedenle o kadar detaylı malzemelere de gerek yok. 2 battaniye alıp 1ini alta serip 2. sini üste sererek araba yatılabilir, eğer arka koltuklar yatınca tamamen düz bir zemin elde edilebiliyorsa.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×