Jump to content
zoptrik

Bakan'dan TÜRK Otomobili Projesi Açıklamaları

Tavsiye Edilen Mesajlar

zoptrik    640
zoptrik

Yaklaşık 1 sene önce tekerlerden bağımsız sadece elektrik üretimi için sabit en verimli noktada çalışan bir motorla aracı elektrikli olarak yürütmeyi tartışmıştık. (Ben o zaman İstanbul da ikamet ediyordum sanırım bir forum buluşmasıydı) VALLAHİ BEN DÜŞÜNMÜŞTÜM BUNU demeden geçemiyorum. İnşallah ulaşabileceğimiz fiyatlarda olur bu vatandaş aracına sahip çıkar. 

Hayırlı uğurlu olsun. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen

Aracın anlık olarak istiyeceği güç miktarı değişeceğinden sizin dediğiniz sistem yine bir depolama teşkilatı lazım. Eğer depolama için batarya kullanılacaksa o işe hiç girmemek lazım.Tam elektrikli otomobil üzerine yoğunlaşmak çok daha mantıklı.

Yoksa hibrit yapmak daha kolay ama emisyon bakım maliyet gibi avantajları tamamen yok oluyor.

Dünyadaki en büyük sıkıntı bataryaların enerji yoğunluğunu arttırmak.Eğer Lityum-Hava pilleri ticari olarak kullanıma girerse o gün içten yanmalıların resmen bittiği gündür.Teorik olarak bu piller 5-10 kat daha fazla enerji yoğunluğuna sahipler.Bugün Tesla Model S  100KWh modeli ile 500 km gerçek yol menzili sağlıyor.Bu tür pilleri bu araca taktığınız gün menzil minimum 2500 km'lere varacaktır ki bu muazzam bir rakam.

Tüm dünya bunun peşinde iken Hibrite yoğunlaşmak rekabet ve ithalat açısından hiç mantıklı değil.Benzin mazot LPG  gibi yakıt çeşitlerini tamamen hayatımızdan çıkarmamız lazım.Hibritlerde bu katagoriye dahil.

Bundan bir kaç sene evvel tam elektiriklilere geçişin hibrit üzerinden olacağı varsayılıyordu ama Tesla pazarı öyle bir zorladı ve hizaya getirdi ki bu gün aklımıza gelen tüm markalar tam elektrikli araçlara yatırım yapıyor.Hatta Pil üretimi için bir yarış var.

Eğer Hibriti işin içine sokarsak teknolojiyi yine kaçıracağız.Hiç bir şey bilmiyorlarsa pil ile beraber yakıt hücrelerine yatırım yapsınlar ama hibritten uzak dursunlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    999
Servet

Araya gireyim :)
Pilli araba niye var? Emisyon çevre vs. En baba araba tesla, eyvallah sözümüz yok yavruya. Şimdi teslanın ceo 'suna bişey soracam cevap versin : pilli araba aküsü imalatı, yaşadığı sürece şarj için harcanan enerji, pilin ölümü sonrası geri dönüşümde harcanan enerji kaç cc hacimli motorun emisyonuna denk? Cevap veriyorum yaklaşık 1800cc. E hani çevrecilik?

Evet batarya gelişmesi lazım. Bu arada araba yapan gavur 1500 kg yerine 700 kg araba yapacak, 1600 cc yerine 0.5 cc motor yapacak. Yol budur günümüz için

Hibrit, emisyon olarak en verimli sistemdir günümüzde.


İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen

Abi eğer 1800 CC ye tekabül ediyorsa 1800CC motorlu bir aracın üretiminde çıkan emisyonu ne yağacağız? Kaldı ki içten yanmalılar ömrü boyunca emisyon üretmeye (hemde artan biçimde) devam edecek.

Gigafactory gibi faktörler devreye girdiğinde bu gibi oranlar zaten düşecektir.

Birde hibritin emisyon avantajını anlamadım? Adamlarda hem batarya paketi hemde içten yanmalı motor yok mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    999
Servet

Akü imalatı ciddi enerji ile oluyor, aynı şekilde şarj için harcanan enerjide.
Araçlarda en yüksek emisyon motorların ivme kazanmaları anında yaşanır. Elektrik motoru burada sahneye çıkar. Şarj için kinetik enerji kullanır, gerçi bazı seriler harici şarj ile doluyor ihtiyaç halinde.

En mükemmel hibrit hali hazırda onarımını yaptığım forkliftlerde mevcut. Hibrit trenler ile mantık benzerliği var.


İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.120
Revivo73

Hibrit özellikle dur kalk trafikte ve örneğin aracı park ederken falan cok işe yarıo. Bir komşum Toyota hibrid aldı park ederken görüyorum sessizce ve benzin harcamadan park edio. Ha benim 2 manevrada yaptığımı o 5 manevrada yapıo o ayrı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda_Ozan    455
Mazda_Ozan

Tabi park yeri bulabilirse [emoji2]

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kindness    192
kindness
3 saat önce, mazda_ozan :

Tabi park yeri bulabilirse emoji2.png

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Pazar günü Meydan AVM'ye bırak sen 5 saat sonra AVM'den çıkarken araç hala dolanıyor olur :2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Reicht    41
Reicht

Projenin bir kismi saab ile ortak olarak devam ediyor 2019 Aralik ayi son tarih. Motor gelistirme kismina da yakin zamanda baslanir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    999
Servet

Batarya ısısı ile baş edilemiyordu en son. Ve hatta 5.araç olacak olan suv modeli hala başlanmadı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen
Şimdi, Servet :

Batarya ısısı ile baş edilemiyordu en son. Ve hatta 5.araç olacak olan suv modeli hala başlanmadı

Abi.;

Bataryaların enerji yoğunluğu nasıl? Piyasadaki muadillerinden fazla bir verim sunacak vaziyette mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    999
Servet
Abi.;
Bataryaların enerji yoğunluğu nasıl? Piyasadaki muadillerinden fazla bir verim sunacak vaziyette mi?

Ne saab nede tübitak batarya hakkında bilgi vermedi sektöre. Aldığımız bilgi ısı problemi olduğu. Isının kaynağı sanırım yüksek akım çekimi nedeniyle oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen
14 dakika önce, Servet :


Ne saab nede tübitak batarya hakkında bilgi vermedi sektöre. Aldığımız bilgi ısı problemi olduğu. Isının kaynağı sanırım yüksek akım çekimi nedeniyle oluyor.

Tesla  Aşırı sıcak ve soğuğun bataryaya zarar vermemesi için bir iklimlendirme sistemi kullanıyor.Tahmininiz bizimkiler hiç mi bu yola girmediler yoksa sistem mi baş edemiyor acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    999
Servet

Teslanın batarya malzemesi farklı. Bildiğim, Kanadada olan bir maden. İşletmeciliği uzun yıllar teslaya ait olacak. Birde tesla 600 volt, 780 volt seviyesinde batarya kullanıyor. Voltaj yüksel akım düşük. Isı kw yüksek olsa dahi düşük. Karoser altında olması, süper hıza ulaşması bunlar soğutma için etken. Sürücüler genelde 0 - 80 hz kullanırken tesla 200 hz kullanıyor. Tabi bu bilgiler belgeler ile değil, yerdeki kulaktan gelen bilgiler. Kulaklar iyi duyuyor ama :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen

Abi Teslanın kullandığı pil panasonic üretimi bildiğin Dizüstü bilgisayar pili :)  (18650)  Adamlar bu pillerden yedibin küsür tanesini  bir araya getirip batarya paketi yapmışlar.Yanlış bilmiyorsam yakın zamanda da 2170 pile geçecekler.

Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok.Alsınlar bir Tesla parçalasınlar işi bilen adamlar çözer zaten.Yok biz bildiğimizi okuruz derseler batarya maliyetleri hususunda diğer firmaları bilmem ama Tesla/panasonic ikilisi ile yarışmaları mümkün değil ki bu arabaların en maliyetli kısımları bu batarya paketleri.

Eğer dünya ile rekabet edebilir düzeyde bir araba ortaya çıkmazsa şu ortamda bu yerli arabanın yaşaması mümkün değil.Piyasaya GM, Volskwagen,FF gibi devler girip araç satacak daha.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    999
Servet

Pil bilgisinde eminmisin? Üretim bana ait diyor?

Pilli araba gereksiz zaten. Hibrit yapılacak bitecek. Trenler gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×