Jump to content
Mazda41

2.Nesil Mazda 3'lerde Yüksek Hızda Direksiyon Yumuşuyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda41    149
Mazda41

Benim aracimda yuksek suratlara ciktikca direksiyon normalden daha fazla yumuşuyor sizdede boylemi benimkinde bir sorun mu var bence sert olsa daha guvenli ve konforlu olurdu

130 140 kilometre ustunde bu dedigim hadise oluyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.556
İlhan

Mazda 3'ler yol tutuşları ve direksiyon hissiyatları ile nam yapmışlardır. Öyle ki Mazda 3'ün sürüş esnasındaki direksiyon hissiyatı premium marka otomobillerin direksiyonlarını aratmaz. Mazda 3 kullanıcısı olarak aracımda en sevdiğim direksiyonun vermiş olduğu sürüş zevki. 2016 model 1.6 CDİ Opel İnsignia'nın dirksiyonuna halen daha alışamadım yadırgıyorum. Bu durumu Opel İnsignia konusunda yazmıştım hatta.

Şimdi konunun özüne yani soruna gelirsek...

Bu araç bayağı bir zamandır sende. 130-140 km hızlarda direksiyon yumuşuyor diyorsun. 

Bu yeni olup gözlemlediğin  bir durum mu ?

Yoksa ilk defa mı 130-140 km hızlara çıktın ? Demeyeceğim Mazda 3 son hız denemesinde paylaşmıştın. 210'u gördüm deyip 190 Km kadranı. :D:geyik:

Araç kaç km de .. Soruyorum direksiyon hidrolik yağı ile ilgili olabilir mi diye..Pek ihtimal vermesem de..

Lastik basınçların ne durumda ?

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mümin    899
Mümin

Benim ilk aklıma gelen rot-balans olur, basitten başlamak lazım. Fakat @İlhan abinin de dediği gibi önceden durum farklı mıydı ? Ya da farklı hissetmeden önce aracınızda bir değişiklik yaptınız mı ? Lastik basıncı bu noktada en baskın konudur. 6 larda direksiyon kutusunda nadir de olsa bu konuda hassasiyet oluyordu fakat 3 lerde hiç duymadım, yaşamadım. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.130
M.E.G
1 saat önce, İlhan :

Mazda 3'ler yol tutuşları ve direksiyon hissiyatları ile nam yapmışlardır. Öyle ki Mazda 3'ün sürüş esnasındaki direksiyon hissiyatı premium marka otomobillerin direksiyonlarını aratmaz. Mazda 3 kullanıcısı olarak aracımda en sevdiğim direksiyonun vermiş olduğu sürüş zevki. 2016 model 1.6 CDİ Opel İnsignia'nın dirksiyonuna halen daha alışamadım yadırgıyorum. Bu durumu Opel İnsignia konusunda yazmıştım hatta.

Şimdi konunun özüne yani soruna gelirsek...

Bu araç bayağı bir zamandır sende. 130-140 km hızlarda direksiyon yumuşuyor diyorsun. 

Bu yeni olup gözlemlediğin  bir durum mu ?

Yoksa ilk defa mı 130-140 km hızlara çıktın ? Demeyeceğim Mazda 3 son hız denemesinde paylaşmıştın. 210'u gördüm deyip 190 Km kadranı. :D:geyik:

Araç kaç km de .. Soruyorum direksiyon hidrolik yağı ile ilgili olabilir mi diye..Pek ihtimal vermesem de..

Lastik basınçların ne durumda ?

 

Dün insignianın testine çıktım abi. Flexi ride şaseli, 1.6 cdti virajda beni mest etti resmen. Düz de pek gitmese de :) Muhteşem direksiyon  ve süspansiyon tepkileri var. Mazda3 ile kıyaslama yapılmaz gibi abi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.556
İlhan
2 dakika önce, M.E.G :

Dün insignianın testine çıktım abi. Flexi ride şaseli, 1.6 cdti virajda beni mest etti resmen. Düz de pek gitmese de :) Muhteşem direksiyon  ve süspansiyon tepkileri var. Mazda3 ile kıyaslama yapılmaz gibi abi. 

Mustafa İnsignia çok beğendiğim bir araç. Direksiyonuna da kötü demiyorum. Hatta Opel İnsignia konumuzda var. Oraya en çok yazanlardanız ikimizde. O konuda da bunu dile getirmiştim, hatırlamak için paylaşıyorum aşağıya.  Adını koyamadığım şey belkide uzun süredir Mazda 3 kullanmamdan ötürü, direksiyon hissiyatına çok alışmış olmamdır. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.130
M.E.G
44 dakika önce, İlhan :

Mustafa İnsignia çok beğendiğim bir araç. Direksiyonuna da kötü demiyorum. Hatta Opel İnsignia konumuzda var. Oraya en çok yazanlardanız ikimizde. O konuda da bunu dile getirmiştim, hatırlamak için paylaşıyorum aşağıya.  Adını koyamadığım şey belkide uzun süredir Mazda 3 kullanmamdan ötürü, direksiyon hissiyatına çok alışmış olmamdır. 

 

Aynen öyle abi uzun süre ona alıştık onun için. Ciddi şekilde beğendim insignianın sürüş dinamiğini. Ama ses alıyor içeriye ve performansı vasat... yakıtta test ortalamam 9.5 litreydi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.556
İlhan
Şimdi, M.E.G :

Aynen öyle abi uzun süre ona alıştık onun için. Ciddi şekilde beğendim insignianın sürüş dinamiğini. Ama ses alıyor içeriye ve performansı vasat... yakıtta test ortalamam 9.5 litreydi...

+1

Katılıyorum

-Yakıt yönünden çok başarılı değil. Ama dikkatli bir sürüş tekniği ile ekonomi sağlanabilir. Ama İstanbul gibi trafiğin çok yoğun olduğu metropol şehirlerde ekonomiyi sağlamak çok güç.

- Aracın iç hacmi ve özellikle arka koltuk bana çok dar geliyor. (D segmenti otomobilleri baz aldığımda) Kaldı ki daha öncede belirtmiştim bu otomobil bana hiç D segmenti gibi gelmiyor...

- Performans konusuna gelince aracın ağırlığını şu an hatırlamıyorum. Ağırlık+otomatik şanzıman törpülediğini düşünüyorum....

Şirkete filo aldığımız dönemde param olsaydı, muhakkak alırdım ama bir tanede kendime. İnsignia güzel araba, bakım maliyetleride makul seviylerde. Yeni bir İnsignia konusu daha açtım bu arada Mustafa. :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.130
M.E.G

1700 kilo şoför dahil dediler abi :) hal öyle olunca 136 bg iyi götürüyor o aracı yine :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.556
İlhan
2 dakika önce, M.E.G :

1700 kilo şoför dahil dediler abi :) hal öyle olunca 136 bg iyi götürüyor o aracı yine :D 

Anaaaa 1700 Kg'mı ?

1.6 motorda 1500 kg üstünde otomobil kaldı mı yahu...2.0'lar bile 1500 kg altında neredeyse...

Yani demekki 1350-1450 kg arasına düşmüş olsa ağırlığı zıpkın gibi fişek gibi olur araç. Ama yeni İnsignia'larda 1.6 Dizel 160 Hp seçeneği olacak sanki bu arada...

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.130
M.E.G
11 dakika önce, İlhan :

Anaaaa 1700 Kg'mı ?

1.6 motorda 1500 kg üstünde otomobil kaldı mı yahu...2.0'lar bile 1500 kg altında neredeyse...

Yani demekki 1350-1450 kg arasına düşmüş olsa ağırlığı zıpkın gibi fişek gibi olur araç. Ama yeni İnsignia'larda 1.6 Dizel 160 Hp seçeneği olacak sanki bu arada...

 

Boş ağırlık 1658 kg dı heralde abi. Ruhsatta öyle yazıyordu. 4 kişi bindik bide iyice ağırlaştı ki arkadaşın biri 120 kg dı. :D  Yine de ilk kalkışı falan iyidi yani çok hantal değil. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Horizon05    36
Horizon05

Geçen ay adem ustaya bakıma gitmiştim mazda41 arkadaşımızın bahsettiği olayı bende yaşıyordum adem ustaya sordum çok norrmal bir durum aracın o hızlarda yerle teması azalır buda direksiyonun hafiflemiş oldugu hissini verir dedi bunu söylemişti bana.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda41    149
Mazda41
28.10.2016 at 09:54, İlhan :

Mazda 3'ler yol tutuşları ve direksiyon hissiyatları ile nam yapmışlardır. Öyle ki Mazda 3'ün sürüş esnasındaki direksiyon hissiyatı premium marka otomobillerin direksiyonlarını aratmaz. Mazda 3 kullanıcısı olarak aracımda en sevdiğim direksiyonun vermiş olduğu sürüş zevki. 2016 model 1.6 CDİ Opel İnsignia'nın dirksiyonuna halen daha alışamadım yadırgıyorum. Bu durumu Opel İnsignia konusunda yazmıştım hatta.

Şimdi konunun özüne yani soruna gelirsek...

Bu araç bayağı bir zamandır sende. 130-140 km hızlarda direksiyon yumuşuyor diyorsun. 

Bu yeni olup gözlemlediğin  bir durum mu ?

Yoksa ilk defa mı 130-140 km hızlara çıktın ? Demeyeceğim Mazda 3 son hız denemesinde paylaşmıştın. 210'u gördüm deyip 190 Km kadranı. :D:geyik:

Araç kaç km de .. Soruyorum direksiyon hidrolik yağı ile ilgili olabilir mi diye..Pek ihtimal vermesem de..

Lastik basınçların ne durumda ?

 

@İlhan abi 210 en son gordugum hizdi 190 fotograflayabildim

Abi bu hadise eskiden bu kadar olmuyordu yon tayininde direksiyonda sikinti yok rot balans da degil ama iste eskisi gibi direksiyon guven vermiyor cunku cok hafif geliyor eskiden hızlandıkça agirlasiyordu

28.10.2016 at 15:19, horizon05 :

Geçen ay adem ustaya bakıma gitmiştim mazda41 arkadaşımızın bahsettiği olayı bende yaşıyordum adem ustaya sordum çok norrmal bir durum aracın o hızlarda yerle teması azalır buda direksiyonun hafiflemiş oldugu hissini verir dedi bunu söylemişti bana.

Abi ama eskiden boyle degildi komsumdada benzinli 2013 touring mazda 3 var kendisi emekli ogretmen arabasi daha 16.000 kmde onla yuksek hizlara ciktikca direksiyon agirlasiyor bizimki de hizlandikca hafifliyor servise gidiyorum normal diyor banada ama araci sifir aldigim icin biliyorum ve komsumun arabasinida test ettim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Horizon05    36
Horizon05
52 dakika önce, Mazda41 :

@İlhan abi 210 en son gordugum hizdi 190 fotograflayabildim

Abi bu hadise eskiden bu kadar olmuyordu yon tayininde direksiyonda sikinti yok rot balans da degil ama iste eskisi gibi direksiyon guven vermiyor cunku cok hafif geliyor eskiden hızlandıkça agirlasiyordu

Abi ama eskiden boyle degildi komsumdada benzinli 2013 touring mazda 3 var kendisi emekli ogretmen arabasi daha 16.000 kmde onla yuksek hizlara ciktikca direksiyon agirlasiyor bizimki de hizlandikca hafifliyor servise gidiyorum normal diyor banada ama araci sifir aldigim icin biliyorum ve komsumun arabasinida test ettim

O zaman bizimkilerde bir sıkıntı var demektir malesef.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade    216
Renegade

formda

Lantis Direksiyonunun Yüksek Hızlarda Yumuşaması. 

başlığı var, bir kaç fikir var, isterseniz oraya bir bakın
 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda41    149
Mazda41
6 saat önce, horizon05 :

O zaman bizimkilerde bir sıkıntı var demektir malesef.

Abi senin araba kac kmde

3 saat önce, renegade :

formda

Lantis Direksiyonunun Yüksek Hızlarda Yumuşaması. 

başlığı var, bir kaç fikir var, isterseniz oraya bir bakın
 

Saol abi bi goz atayim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Horizon05    36
Horizon05
30.10.2016 at 00:31, Mazda41 :

Abi senin araba kac kmde

Saol abi bi goz atayim

110 bin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda41    149
Mazda41

Direksiyon yağı serviste degisiyor mu yoksa bizim mi degismemiz lazim belli bir periyotu var midir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×