Jump to content
berksemer

Rx-8 almak istiyorum yardımcı olurmusunuz ?

Tavsiye Edilen Mesajlar

berksemer    1
berksemer

1.nesil mazda 3 ümü satıp rx8 almak istiyorum 70-80 bin km de 2008-2009 fakat motor ve yag konusu kafama takılıp duruyor bilgi sahibi olan varsa yardım ederse cok memnun olurum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    225
SweepeR

Selamlar, önceki konularda çok ayrıntılı açıklamalar var. Onları okuduktan sonra mı kafanıza takılan sorular var?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
berksemer    1
berksemer

Selamlar Önceki konulara genellikle göz attım ama kaçırdıgım birşey varmı onu merak ediyorum o kilometrelerde bir araç alıp 1 2 sene binebilirmiyim motordan yana herhangi bir sıkıntı cıkarmı acaba diye düşünüyorum bu konuda sizlerin yardımını almak istiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    225
SweepeR

öncelikle yetkili bir serviste (benim bildiğim sadece Mazda EVO da ve @Ekrem Usta RX-8 da olabilir) kompresyon değerlerini ölçtürmeniz ve yürüyenini kontrol ettirmeniz gerekiyor. eğer 250 RPM de 8 bar ın üzerinde basın alırsanız ve odacılar arası ortalama yarım bar oynuyorsa motorun durumu iyi demektir.

aracı aldıktan sonra soğutma sıvısı FL22 ile değiştirilmeli (maalesef genelde standart antifiriz koyulmuş oluyor) ve yağını da her ihtimale karşı mazda original 5w-30 ile değiştirtmeniz gerekiyor. ben aldığımda ateşleme bobinlerini ve bujileri de değiştirtmiştim. bununda önemi büyük.

sonrasında motorunuzu çalıştırıp hareket etmeden 50-60 sn beklemenizde ve hareket ettikten sonra hararet çizgisi yarıya gelmeden 3000 deviri geçmeden kullanmanız motorun ömrünü uzatan en önemli etkenler olarak sıralanabilir. 5000 km veya 6 ay (Türkiye şartları için) da bir yağ ve yağ filtresini değiştirmek gerekiyor. 50000 km de bir ateşleme bobinleri değiştirilmeli, bujilerin süresini hatırlamıyorum. her 500  km de bir yağını kontrol edip belirlenen değerlerin altına düştüyse orijinal yağı ile tamamlanmalıdır. şimdilik hatırladıklarım bunlar.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
berksemer    1
berksemer

Cok tesekkur ederim bilgilendirdiğiniz için bunlar dışında bir problem yok umarım herkesin agzında rx8 motoru 100binden sonra patlıyo kullanılmıyo diye birşey var bu söylentiler yanlış yağ kullanımından kaynaklanıyor diye düşünüyorum rx8 yağı diğer arabalardan farklı 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    225
SweepeR

yanlış yağ ve yanlış soğutma sıvısı, bir de soğukken 3000 devirin üzerine çıkmak. @Ekrem Usta RX-8 ile bu konuları konuştuğumda 100k km de motoru komple söküp contaları değiştirmenin büyük faydası olduğunu söylemişti. Bakalım o zamana kadar gelebilirsek yaptırmayı düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
berksemer    1
berksemer

Herne olursa olsun ekrem ustaya danışmak yapabiliceğim en güzel secenek olur heralde ? Zaten hiçbir aracı sogukken zorlamamak gerekiyor aracı çalıştırıp 2-3 dk beklemeli öyle sürüşe geçilmeli günümüzde orjinal şoför sayısı az oldugu için hiçbiri yapılmıyor geriye kalan enkaz araçlar oluyor. Cok tesekkür ederim ilgilendiğiniz için sonuca gelirsek rx8 almak için hiçbir problem yok sanırım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    225
SweepeR

rica ederim, bence yok :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.167
Revivo73
02.11.2016 at 20:17, berksemer :

1.nesil mazda 3 ümü satıp rx8 almak istiyorum 70-80 bin km de 2008-2009 fakat motor ve yag konusu kafama takılıp duruyor bilgi sahibi olan varsa yardım ederse cok memnun olurum

Aynı kasa ve aynı motor aynı iç araçlar nasıl 1. nesil - 2. nasil olabilir ki? kaputa 2. kule gergisi takılmış, süsp sertleştirilmiş, motora 3. yağlama kanalı eklenmiş, içerde deri kaplamaların dikişi "renkli ip" ile yapılmış bir "makyajlı kasa" RX-8 işte, kodu R3 ancak cok farklı arac havasına girip "R3'üm var" falan diyorlar bir de. Haa Türkiye'de 2006-2009 ilk gelenler old için bilinçsiz kullanım ve daha cok kaza dolayısıyla 2010-2011 'e göre kullanıcı kaynaklı daha kötü olabilir ancak temelde aynı araçlar. Benim arkadaşda 2010 beyaz R3 var, dese ki değişelim kabul etmem. Ya aracın süspansiyonları sert konfor gitmiş bir kere, üstte sunroof yok bir de beyaz renk. Üstüne en az 20bin TL verse belki düşünebilirdim ki o da arkadaşım old için :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    225
SweepeR

2009 40. yıl (dünyada 2008 de çıkan) dan itibaren sunroof güvenlik sebepli olarak (ben de olsun isterim ama gerekçe çok mantıklı) kaldırıldı. Benimkinde de yok. Yeni serinin değişenleri listesinde birçok teknik düzeltme var, ama hepsinin dışında radyo cd çalarda mp3 çalma ve aux özelliği var. Amortisörler sertleştiriliş demek az kalır çünkü dünya lideri billstein takılmış, hatta ilk olarak benim arabaya takıldı. Jant değiştirildi ve yine ilk olarak benim araçta uygulanan bir modeli çok ufak değişikliklerle uyguladılar, ama bence benimkinin görünütü ve rengi daha güzel. Çok büyük bir değişiklik olarak koltuklar recaro ya çevrildi, fakat önceki versiyon ile neredeyse aynı ve karakteristik olarak eskilerin görünüşü çok daha iyi.

bana değiştirmek için sorar olursa cevabım hayır olur, ama 2008 model 5000 km ile değiştirmek isteyen olursa da cevabım hayır olur. çünkü döşemelerinden amortisörüne birçok donanımı 40. yıl serisinde çok daha güzel. Tabi bunların hepsi zevk meselesi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×