Jump to content

Mazda 3 Dizel Otomatik vs Mazda 3 Benzinli Otomatik


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merak edilen konulardan biri olan 3. Nesil Mazda 3 Dizel otomatik aracın hızlanma performansını yine 3. Nesil Mazda 3 Benzinli otomatik ile karşılaştırdık.

SKYACTIV teknolojisine sahip her iki araç için verilen 0-100 fabrika değerleri birbirine çok yakın ( Dizel 11.6, Benzinli 11.8 )  olduğu için iki denemede de farklı iki durum çıktı ama ilk denemenin biraz daha sağlıklı olduğunu düşünüyor ve en azından alt hızlarda Mazda 3 Dizel otomatiğin bir tık önde olduğunu söyleyebiliyoruz.

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

49 dakika önce, Mazda41 :

Abi 2. Denemede dizeldeki abim veya kardeşim bir hata yapti gibime geldi yoksa dizel candir can

2. denemede benzinliyi kullanan @zoptrik arkadaşımızın önden gaz verip o şekilde kalktığına dair bir dedikodu var :) Fark bundan kaynaklanıyor gibi. Dikkat edersen zaten videonun sonuna doğru dizel farkı kapatıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda otomotık vıdes kutusunu azda gelıstırıp serılestırse emınım daha ıyı sonuclar verır ıkı motorda ama dızel herzaman benzınlıden hızlı olur kanımca tork yuzunden ama guzel paylasım elınıze saglık

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

TorK herşey değildir. 1.3 multi jette de 200 nm tork var ama bizim 1.6 benzinli 148 nm li motora yaklaşamıyor. ;) Benzinli motor dizel motoru drag de yer. turbo benzinli nin tadına da hiçbiri çıkamaz açıkçası. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Mutlu Tekir :

TorK herşey değildir. 1.3 multi jette de 200 nm tork var ama bizim 1.6 benzinli 148 nm li motora yaklaşamıyor. ;) Benzinli motor dizel motoru drag de yer. turbo benzinli nin tadına da hiçbiri çıkamaz açıkçası. 

Otomatik olunca mazda3. 1.3 multijet farklı oluyor aga :)) Manuel kısa oranlı gidiyor. Otomatik 4 ileri 1 de 65, 2 de 115 civarı yapıyor kendini toplayamıyor yani. 1 de 6800 de vites attığında 2 yi 3500 de yakalıyor düşün artık :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, M.E.G :

Otomatik olunca mazda3. 1.3 multijet farklı oluyor aga :)) Manuel kısa oranlı gidiyor. Otomatik 4 ileri 1 de 65, 2 de 115 civarı yapıyor kendini toplayamıyor yani. 1 de 6800 de vites attığında 2 yi 3500 de yakalıyor düşün artık :)

2. Nesil otomatik için konuşuyorsak 2. vitese attınmı zaten olay orada bitiyor, Uzuuuun bir 2. vitesimiz var bizim, git git bitmiyor. 3. Nesil Mazda 3 Dizel otomatikteki 5. vites gibi. Aracın soluğu kesiliyor ama vites bitmiyor daha :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Burak :

2. Nesil otomatik için konuşuyorsak 2. vitese attınmı zaten olay orada bitiyor, Uzuuuun bir 2. vitesimiz var bizim, git git bitmiyor. 3. Nesil Mazda 3 Dizel otomatikteki 5. vites gibi. Aracın soluğu kesiliyor ama vites bitmiyor daha :D

Evet abi 2. nesil otomatiklerden bahsediyorum :) 80 model tanuslar gibi :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bu kalkış testinin  konyada   0.9 bar da yapıldığını unutmayınız..  

bu şartlarda benzinli mazda 3  108 hp güç verecektir.  

 

ve

benzinli / dizel  ikisinde de  gaz pedalının sonunda kickdown tuşu vardı.  buna  basınca, araçta bir şeyler değişiyor mu bilmiyoruz.  

acaba bir overboost gibi geçici bir ilave güç verme durumu olabilir mi. (PSA da var) 

bir de ben yanlış hatırlamıyorsam,  kick down da ,  red line ın en sonunda vites değiştiriyordu dizel mazda 3.      

ama tam gaz 'da ,   red line ın en başında vites değiştiriyordu.

yani kim hangi testtte kickdown yaptı şimdi tam bilemiyoruz ama,  

dizel i kullanan ben olmama rağmen,   benzinlinin daha güçlü olduğunu söyleyebilirim.

deniz seviyesinde benzinli %10 güçlenecektir.

dizelin ilk 4 vitesi çok kısa oranlıydı..    dizel 3. viteste 100e çıkıyor.. benzinli 2. viteste..     

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayrıca hile de var açık sölim :D Benzinlinin açık ara geçeceğini düşünüyordum test o yüzden tekrarlandı. Ama 900 rakımda atmosferiğin güç kaybı sonradan aklımıza geldi ve demokraside çareler tükenmez :D nissan gtr dan çaldığım (burası gerçek) basit bir kalkış hilesi ile rakım farkını kapattık :D (bkz: launch control)

Ayrıca @zealot Ufuk kardeşim benim bunu ilk günden biliyordu bu da dip not olsun. Giderken baya atmosferik turbo rakım vs konuştuk.

Özetle atmosferik yüksek rakımda güç kaybeder. Erzurumda benim 626 gerçekten hiç gitmiyordu. 0-100 ü 17sn ölçmüştüm. İstanbulda direk 14 sn ye düştü. Fabrika verisi 11.7 idi. Bir örnek daha rx8 de atmosferik biliyorsunuz. Rx8 İstanbul da e5 te 4 e atarken (yaklaşık 140-150 civarı bir hızda) dsc devreye giriyor araba çıldırıyor ama buralarda eh işte yine kuvvetli ama o kadar değil. 4 te dsc devreye girmez yani. 

Özetle yeni nesil turbolar VGT teknolojisi ile atmosferik basınç kaybından etkilenmezler. (teoride) atmosfer basıncı 0.9 bar bile olsa araç turbo geometrisi ile oynayarak istediği basıncı sağlar. Her ne kadar atmosferik büyük hacimli motorları sevsem de günlük kullanım için turbo güzel çözüm. 

iyi forumlar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Benim aklıma takılan birsey var. Youtube'da inceleme videosu yapan bir arkadaş var. Meşhur otopark'tan And. Mazda 3 benzinli otomatik aracı incelerken performansa vasat dedi. Cx-3 testinte ise performanstan memnun kaldım dedi. Bu kadar fark var mı arasında? Sonuç olarak aynı motor olduğu için buraya yazdım.Yanlış yere yazdıysam kusura bakmayın. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, emc6767 :

Benim aklıma takılan birsey var. Youtube'da inceleme videosu yapan bir arkadaş var. Meşhur otopark'tan And. Mazda 3 benzinli otomatik aracı incelerken performansa vasat dedi. Cx-3 testinte ise performanstan memnun kaldım dedi. Bu kadar fark var mı arasında? Sonuç olarak aynı motor olduğu için buraya yazdım.Yanlış yere yazdıysam kusura bakmayın. 

Mazda 3 benzinli versiyonunu bilmiyorum performans olarak ama Cx-3 dizel bir araç. Bana göre dizel devir aralığının kısa oluşundan biraz daha performanslı gibi geliyor. 

Mazda 3 dizelide test ettim gayet iyi bu konuda. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorun bağırarak gitmesi genel olarak "zorlanması" anlamına geldiği için turbo daha cazip geliyor insanlara. Teorik olarak; 1 bar basınç veren bir turboya sahip bir motor (devirden bağımsız) x2 atmosferik motora deng güç üretir. Yani 1000 cc turbo motor 1 atm basınç üreten bir turbo ile kabaca 2000cc atmosferik motorun gücüne sahip olur. Basit mantık 1 atm basınçta 2 litre hava 2 atm basınçta 1 litreye sığar. Atmosferik araçlarda turbo olmadığı için güç üretmek için devir çevirirler. Motorun bağırması atmosferik benzinli aracın yapısı gereği NORMALDİR. Tersi durumda turbo (motor düşük devirde olsa bile) zaten kendi devirlenerek atmosferik motorun yüksek devirde aldığı hava yakıt karışımını pistonlara gönderecektir. 

Bu sebepten benzinli atmosferik motorlar genelde performans yoksunu algılanır. Mazda 3 benzinli modelin 14/1 sıkıştırma oranıyla 120 bg olması da vasat denecek seviyede. Şahsi fikrim bunu sınırlayan etmen emisyon kuralları. 

iyi forumlar...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, zoptrik :

Motorun bağırarak gitmesi genel olarak "zorlanması" anlamına geldiği için turbo daha cazip geliyor insanlara. Teorik olarak; 1 bar basınç veren bir turboya sahip bir motor (devirden bağımsız) x2 atmosferik motora deng güç üretir. Yani 1000 cc turbo motor 1 atm basınç üreten bir turbo ile kabaca 2000cc atmosferik motorun gücüne sahip olur. Basit mantık 1 atm basınçta 2 litre hava 2 atm basınçta 1 litreye sığar. Atmosferik araçlarda turbo olmadığı için güç üretmek için devir çevirirler. Motorun bağırması atmosferik benzinli aracın yapısı gereği NORMALDİR. Tersi durumda turbo (motor düşük devirde olsa bile) zaten kendi devirlenerek atmosferik motorun yüksek devirde aldığı hava yakıt karışımını pistonlara gönderecektir. 

Bu sebepten benzinli atmosferik motorlar genelde performans yoksunu algılanır. Mazda 3 benzinli modelin 14/1 sıkıştırma oranıyla 120 bg olması da vasat denecek seviyede. Şahsi fikrim bunu sınırlayan etmen emisyon kuralları. 

iyi forumlar...

İyi forumlar doktorum :D 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Öncelikle dizel üç ve benzinli mazda3 kullanma şansım oldu şunu belirtmek isterim kafa kafaya gidip yüksek hızlarda benzinli alır. Tabi atmosferik oluşundan dolayı bazı şehirlerde güç kaybı olacak ama bu testi belli bir hızlara kadar yapılsa daha sağlıklı olur. Çünkü s60 1.6 dizel, mercedes reno motorlu dizeli sürme şansım oluyor. Şunu belirteyim alt devirlerde oy ne gidiyor diyorsun hatta bir gün s60 ile o alt devirdeki turbo patlamasından bir yere girmezsem iyidir. Ama s60 misal 140km\h sonra bir düşüş olduğu bariz ortadadır. Dizel mazda3 bir hızdan sonra  geride kalacağını düşünüyorum. Birde şu var insanlar kağıt verilerine göre araba kıyaslamaktan biraz vazgeçip günlük kullanımlara baksa? Örnek bir araç hızlı ama viraj alamıyor?   Onu geçtim alt devirlerde saçmalayan çok araba sürdüm ama mazdaların düşük motorları seri çok olmasa da bu hataları görmedim. Bmw x3 3.0 misal geçen aşık etti :D Dedim ki benim araba bunun yanında kanı. 

Bu benzinli 0-100 videosundaki kamil manual mod ile az gaz verip kalksa daha iyiydi :) Dizel mazda3 manual.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şöyle açıklıyım durumumu. İlk arabam 2006 benzinli 1.4 manuel Ford Fiestaydı. 2. arabam 2010 benzinli 1.6 otomatik mazda 3 dü. Şu an  2013 1.6 dizel dsg seat leon var. Yavaş yavaş üstüne ekleyerek ve 2. el alarak model yukseltiyorum. Mazda 3 arabamı çok seviyordum. Çoçukça gelebilir ama arabanın ruhu vardı sanki. Aynı hissi Leonda bulamıyorum. Ama takdir edersiniz ki performans olarak leon iyi araba. Testleri izlerken performans vasat diyince korktum. Mantık benzinli Mazda 3 diyor çünkü dizelle arasında büyük fiyat farkı var (2. el fiyatlarinda). Performansta çok fark yoksa 2015 model 80.000 tl gibi temiz mazda 3'ler var. Dizelde en ucuz 95.000 tl. Aradaki fark fazla bence.Perfarmas olarak benzinli vasat dizel tatmin ediciyse 15.000 veririm ama. Sonuç olarak o 15 tl satarkende geri döncek bana.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Supersarj ilavesi neden düşünülmüyor atmosferik motorlar için? Maliyet? Arızalar problemler? 

Bir turbo kadar verimli olmayacaktır ama dinamiklik konusunda yine ölü devirleri canlandıracaktır diye düşünüyorum 

Düşük sıkıştırma oranı ile bence en az yakan araçlardan biri benzinli kategorisinde bence Mazda3. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten sıkıştırma sürekli yüksek hem de her devirde her koşulda. Niye tekrar sıkıştırsın ki? Yüksek sıkıştırma oranını arttırmanın amacı bu. Bu işin ucuz yolu turbo pahalı ve güzel yolu yüksek sıkıştırma. 12 bg gerçekten bu sıkıştırma oranı ve hacim dikkate alındığında çok az. Bu araç en azından 130 140 bg civatı olmalıydı diye düşünüyorum. Sanırım emisyon engeline takılıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, zoptrik :

Zaten sıkıştırma sürekli yüksek hem de her devirde her koşulda. Niye tekrar sıkıştırsın ki? Yüksek sıkıştırma oranını arttırmanın amacı bu. Bu işin ucuz yolu turbo pahalı ve güzel yolu yüksek sıkıştırma. 12 bg gerçekten bu sıkıştırma oranı ve hacim dikkate alındığında çok az. Bu araç en azından 130 140 bg civatı olmalıydı diye düşünüyorum. Sanırım emisyon engeline takılıyor. 

Sıkıştırma yüksek ama hava alamıyor araç basınç yok :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...