Jump to content
Hidayet

Mazda 3 LPG ve Subap + Servis

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hidayet    2
Hidayet

Arkadaşlar ben Ankara'da ikamet etmekteyim ve başımdan geçen bir olayı sizlere aktarmak istedim.

2012 yılında Mazda 3 sahibi oldum ve aracım şimdiye kadar normal bakımları hariç,hiç bir masraf çıkartmadı..

Araca 15 bin km'de BRC marka tüp takıldı ve şimdiye kadar sorunsuz bindim.Aracın şuanki km'si 90 binde,Ancak geçenlerde iş gereği Antalya'dan çıktım Isparta Konya üzerinden Adana'ya geçtim burada 2 gün kalıp sonra Ankara'ya geçtim.

Tabi bu yolculuk esnasında sürekli aracı LPG'de kullandım yol boyunca sadece yakıt almak için durakladım.Sonradan araç durduğu yerde normal çalışırken bazen ufak bir titreşim yapmaya başladı bende bunu yakıttan dolayı diye umursamadım.

Havaların soğumasıyla beraber araç sabahları çalıştığında ilk 1-3 km arasında vites değiştirme esnasında stop etmeye başladı ama motor biraz ısınınca her şey normale dönüyor.Bu olay böyle yaklaşık 2 hafta sürdü

ama stop etme olayıda çoğlmaya başladı,yani ilk başlardan 1 defa stop ediyor gün geçtikçe stop etme olayı 2-3 defa olmaya başladı.Tabi durum böyle olunca biricik Mazdamdan soğumaya başladım.

Aracımı sürekli Meb Başayar bakımını yaptığı için oraya getirdim ve Subapları ölçtüler sorun motorda sorun yok bazı yerler kurum bağlamış tozlanmış deyim sildiler bişeyler yaptılar sonunda 120 tl ödeyip düzeldi sorun yok dediler.Bende aracı alıp LPG taktırdığım yere getirdim durumu anlatıp kontrol etmesini söyledim.ÇAĞ LPG usta arac hiç bakmadan senin subaplar gitmiş değişmesi gerekiyor dedi.1800 TL.

Yaptırmadım sabah kalktım araç yine stop etti yani Meb Başayar hiç bir şey yapmadan 120 TL aldı.Sonra aracımı HERTER Mazdaya getirdim onlarda subopları ölçtüler ve suboplar gitmiş dediler.Meb başayar sağlam dedi.Bu konuda Başayarı aradım durumu izah ettim gel subopları diğişelim 4000 TL dedi.Aracımı Herterde yaptırmaya karar verdim suboplar ve kriger kayışıda değişti Toplam:2300 TL.Bundan sonrada Herteren müşterisi olacam.Aracım şuan ilk aldığım gibi oldu.Fuat ustanın söylediği eğer aracımı sürekli LPG de kullanırsan 70-80 bin km sonra tekrar subopların değişmesi gerekebileceğini söyledi.

Aracımızda LPG var ise;

Uzun yolda ve uzun yokuşlarda bazen Benzinde binmemiz gerekiyor.

Aracınız normal çalışırken bazen ufak bir titreşim yapıyor ise,

aracınız motor soğuk iken 1-3 km arasında viteş değişim esnasında stop ediyor ise,

yokuş yukarı sürekli vites küçültmen gerekiyor ise, (arıza esnasında yokuşlara 2.vitesle şimdi 4.vitesle)

araç vites değişiminde boğulma yani gaza basınca hemen çekmiyor ise,

subop lardan olabilir dikkatinize.

Herkese belasız kazasız hayırlı sürüşler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide    304
quiteguide
8 saat önce, Hidayet :

Arkadaşlar ben Ankara'da ikamet etmekteyim ve başımdan geçen bir olayı sizlere aktarmak istedim.

2012 yılında Mazda 3 sahibi oldum ve aracım şimdiye kadar normal bakımları hariç,hiç bir masraf çıkartmadı..

Araca 15 bin km'de BRC marka tüp takıldı ve şimdiye kadar sorunsuz bindim.Aracın şuanki km'si 90 binde,Ancak geçenlerde iş gereği Antalya'dan çıktım Isparta Konya üzerinden Adana'ya geçtim burada 2 gün kalıp sonra Ankara'ya geçtim.

Tabi bu yolculuk esnasında sürekli aracı LPG'de kullandım yol boyunca sadece yakıt almak için durakladım.Sonradan araç durduğu yerde normal çalışırken bazen ufak bir titreşim yapmaya başladı bende bunu yakıttan dolayı diye umursamadım.

Havaların soğumasıyla beraber araç sabahları çalıştığında ilk 1-3 km arasında vites değiştirme esnasında stop etmeye başladı ama motor biraz ısınınca her şey normale dönüyor.Bu olay böyle yaklaşık 2 hafta sürdü

ama stop etme olayıda çoğlmaya başladı,yani ilk başlardan 1 defa stop ediyor gün geçtikçe stop etme olayı 2-3 defa olmaya başladı.Tabi durum böyle olunca biricik Mazdamdan soğumaya başladım.

Aracımı sürekli Meb Başayar bakımını yaptığı için oraya getirdim ve Subapları ölçtüler sorun motorda sorun yok bazı yerler kurum bağlamış tozlanmış deyim sildiler bişeyler yaptılar sonunda 120 tl ödeyip düzeldi sorun yok dediler.Bende aracı alıp LPG taktırdığım yere getirdim durumu anlatıp kontrol etmesini söyledim.ÇAĞ LPG usta arac hiç bakmadan senin subaplar gitmiş değişmesi gerekiyor dedi.1800 TL.

Yaptırmadım sabah kalktım araç yine stop etti yani Meb Başayar hiç bir şey yapmadan 120 TL aldı.Sonra aracımı HERTER Mazdaya getirdim onlarda subopları ölçtüler ve suboplar gitmiş dediler.Meb başayar sağlam dedi.Bu konuda Başayarı aradım durumu izah ettim gel subopları diğişelim 4000 TL dedi.Aracımı Herterde yaptırmaya karar verdim suboplar ve kriger kayışıda değişti Toplam:2300 TL.Bundan sonrada Herteren müşterisi olacam.Aracım şuan ilk aldığım gibi oldu.Fuat ustanın söylediği eğer aracımı sürekli LPG de kullanırsan 70-80 bin km sonra tekrar subopların değişmesi gerekebileceğini söyledi.

Aracımızda LPG var ise;

Uzun yolda ve uzun yokuşlarda bazen Benzinde binmemiz gerekiyor.

Aracınız normal çalışırken bazen ufak bir titreşim yapıyor ise,

aracınız motor soğuk iken 1-3 km arasında viteş değişim esnasında stop ediyor ise,

yokuş yukarı sürekli vites küçültmen gerekiyor ise, (arıza esnasında yokuşlara 2.vitesle şimdi 4.vitesle)

araç vites değişiminde boğulma yani gaza basınca hemen çekmiyor ise,

subop lardan olabilir dikkatinize.

Herkese belasız kazasız hayırlı sürüşler...

Geçmiş olsun. Bu aracın stop etme ve çekişten dusme belirtilerinden önce herhangi bir motor arıza lambası yakma durumu oldu mu? Oldu ise ariza kodunu da paylasabilirseniz sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade    215
Renegade

Aracınızın benzin deposuna LPG koruyucu kimyasal kullanırsanız bu sorunları daha ileri km lere erteleyebilirisizi. İlk çalıştırmada benzinle çalıştığı için supapları koruyor ve daha uzun süreli kullanmanızı sağlıyor. Ayrıca Aracınızın TRİGER kayışı değişti demişsiniz, mazdanızın Triger kayışı kayış değil zincirdir, ortalama 300 000 km rahat kullanılır, sanırım V kayışı değişti. Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Hidayet    2
Hidayet
11.11.2016 at 18:49, quiteguide :

Geçmiş olsun. Bu aracın stop etme ve çekişten dusme belirtilerinden önce herhangi bir motor arıza lambası yakma durumu oldu mu? Oldu ise ariza kodunu da paylasabilirseniz sevinirim.

Kusura bakmayın,

uzun zamandır cluba giremedim.

Hayır araçta her hangi bir arıza lambası falan yanmadı ve bunu servisede sordum neden yanmadığını.

Servis mekanik arıza olduğundan dolayı arıza lambası yanmayacağını söyledi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×