Jump to content
İlhan

Lastiklerimizi Nasıl Saklayıp Muhafaza Etmeliyiz ?

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan    5.554
İlhan
Yavaş, yavaş kışlık lastiklerimizi takmaya başlamışızdır herhalde. Ben genelde kışlık lastikleri takmak için, Aralık ortasını bekliyorum. Forumda zaman zamanda söylemişimdir, kar yağmayacağını bilsem hiç bir şekilde kışlık lastik takmam aracıma. Yazlık - Kışlık lastiklerimi çalıştığım şirketin deposunda saklama imkanım var. Bu konuda şanslı sayılırım. Lastikleri saklama ve muhafaza ile ilgili şu makaleyi paylaşmak istedim..
Keyifli forumlar diliyorum.
 
Alıntıdır
 
Havalar soğumaya başladı ve kullanıcılar yazlık lastiklerini çıkararak kışlık lastiklerini kullanmaya başladılar. Çıkan lastikleri olanağı olanlar depolarında muhafaza edecekken olanağı olmayanlar genelde lastikçilere ait olan depolarda muhafaza edecekler. Ancak depolama işlemi bir çok kişi tarafından yanlış bir şekilde yapılıyor ve bu da lastiklerin zarar görmesine ve ömrünün kısalmasına neden olabiliyor. Yazlık yada kışlık olsun her tip lastik aynı şekilde muhafaza edilmelidir.  Bu sorunların önüne geçebilmek ise 3 kuralı uygulamak ve uygulatmak ile mümkün.
 
Görsel sonucu
 

Lastik temizliği

Çıkarılan lastikler aracın üzerindeyken yol üzerinde bulunan kimyasallar, toz, tuz, çamur ve zift ile sürekli olarak temas halindedir. Lastiğin ana yapım maddesi olan kauçuk bu maddelerden etkilenir ve bu nedenle yumuşaklığını ve tazeliğini kaybeder.

Lastikler aracın üzerindeyken sürekli olarak bir şekilde su ile temas halinde olurlar ve kimi zaman araç yıkanırken kimi zaman da yağmur ve su birikintisinden geçerken temizlenirler. Ancak depolanan lastiklerin böyle bir imkanı bulunmaz. 

Lastiklerin araçtan çıkarıldıktan sonra aşırı basınçlı olmayan su ile yıkanması gerekir. Su ile beraber sabun ve benzeri temizleyiciler de kullanılabilir ancak yıkama sonrası bol su ile durulanması şarttır.
 
lastik-nas%25C4%25B1l-saklan%25C4%25B1r-2.jpg

Lastik depolama yönü

Bu tamamen lastiği jantlı olarak mı yoksa jantsız olarak mı depolayacağınıza bağlıdır. Ancak her şekilde lastiklerin üzerine ağır yük kesinlikle koyulmamalıdır. Bu işlem lastiklerin deforme olmasına neden olur.

Jantlı bir şekilde söküp muhafaza ediyorsak jant-lastik takımı yatay bir şekilde depolanmalıdır. Dik bir şekilde depolanırsa jantın ağırlığı uzun bir süre ile lastiğe etki eder. Bu da lastiğin deforme olmasına ve balans tutmamasına neden olabilir. Ayrıca lastiklerin arasına ve ilk lastiğin altına tahta ya da sert köpük koymak da faydalıdır.

Jantlı lastikleri asılı şekilde depolamak da mümkündür ancak bu işlem kesinlikle jantı olmayan lastiklere yapılmamalıdır. Aksi takdirde lastikler deforme olabilir ve balans tutmaz.

Jantlı lastiklerin havası mutlaka 10 psi basınca indirilmelidir.

 
lastik-nas%25C4%25B1l-saklan%25C4%25B1r-3.jpg
  • Jantsız bir şekilde söküp muhafaza ediyorsak dik veya yatay her iki şekilde de depolanabilir. Lastiklerin üzerinde jant ağırlığı olmadığı için yere dik olacak şekilde muhafaza etmekte sorun yoktur. Ancak lastikler platforma değil de yere konulacak ise altına sert köpük ya da tahta koymak soğuk ile olan temasını azaltacağı için faydalıdır.
lastik-nas%25C4%25B1l-saklan%25C4%25B1r-4.jpg
 
lastik-nas%25C4%25B1l-saklan%25C4%25B1r-5.jpg

Lastik depolama ortamı

Lastikler kauçuk malzemeden üretilmiştir ve güneşin zararlı ışınlarına ve sıcağa uzun süre maruz kalırlarsa özelliklerini kaybederler.

- Direk güneş ışığı alan ve aşırı sıcak alanlarda lastik depolamak yanlıştır. Serin ve güneş ışığının olmadığı kapalı alanlar lastik sağlığı için en uygun yerlerdir.

- Çok soğuk, ıslak ve nemli mekanlar lastik depolamak için uygun değildir. Bu tip bir ortamda saklama zorunluluğu var ise lastikleri çöp poşeti veya özel koruyucu örtü ile örtmek ve poşetin havasını almak da neme, soğuğa ve ıslağa karşı kısmen koruma sağlar.

- Yağlı ve kimyasalların akmış olduğu yerler lastik kauçuğunun özelliğini kaybetmesine neden olabilir. Bu tip alanlarda da lastik depolamak yanlıştır.

Kaynak:SekizSilindir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Canuck    443
Canuck
7 hours ago, İlhan said:
Yavaş, yavaş kışlık lastiklerimizi takmaya başlamışızdır herhalde. Ben genelde kışlık lastikleri takmak için, Aralık ortasını bekliyorum. Forumda zaman zamanda söylemişimdir, kar yağmayacağını bilsem hiç bir şekilde kışlık lastik takmam aracıma.

Tamamen buzlu zeminler icin uretilen lastikler haric (bunlarda civi cakmak icin delikler oluyor) kislik lastikler icin kar yagmasini beklemeyi tavsiye etmem. Pek cok kis lastigi hava sicakligi 7-8 derecenin altina dusunce en etkin sekilde calisiyor. Yani kar yagmasa bile soguk havalarda kis lastigi iyidir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.554
İlhan
9 saat önce, Canuck :

Tamamen buzlu zeminler icin uretilen lastikler haric (bunlarda civi cakmak icin delikler oluyor) kislik lastikler icin kar yagmasini beklemeyi tavsiye etmem. Pek cok kis lastigi hava sicakligi 7-8 derecenin altina dusunce en etkin sekilde calisiyor. Yani kar yagmasa bile soguk havalarda kis lastigi iyidir. 

Uğur Abi selam,

Abi şöyle izah edeyim kendimden. İstanbul'a çok sık kar yağmıyor, aynı şekilde yağan karda yerde çok kalmıyor. Bu güne kadar kışlık lastik deneyimlerim arasında;

Bridgestone LM-25

Goodyear UltraGrip...devamını hatırlamıyorum

Lassa Snoways 3 Era Plus (Şu an bu lastiği kullanıyorum)

Yukarıdaki lastikler oldu. Son 4-5 yıl olmuştur sanırım  yazlık-4 mevsim şeklinde Michelin Primacy 3 lastikleri kullanıyorum. Öncesinde Bridgestone, Goodyear, Toyo, Michelin Energysaver gibi lastikleri kullandım. Ama Michelin Primacy 3 ile tanıştıktan sonra diğerlerinin yüzüne bakasım gelmiyor artık. Tam bir fiyat performans lastiği. Kar buz olmadığı sürece, yukarıda saydığım tüm kışlık lastiklerden çok, çok fazla performans gösteriyor. Özellikle yağmurda ıslak zemin performansı müthiş. Islak zemin fren performansı aynı keza çok iyi. Kışlık lastiklerde en çok yaşadığım sıkıntı, ıslak zeminde frenlemede kızaklıyor, hızlı kalkışlarda patinaja düşüyor, yağmurda yol performansı, viraj performansını beğenmiyorum. Birde üzerine ses performansı kütür kütür geliyor bana kışlıklar.

Yani şu kadar söyleyeyim İstanbul'da çalışıyor olsaydım, kışlık lastiği hiç bir şekilde takmazdım aracıma. Ama Kocaeli Gebze olunca, burada kar/kış/kıyamet daha ağır oluyor İstanbul'a göre.

Öbür türlü İstanbul'da kar mı yağdı, çıkarmam aracımı..Toplu taşımayı kullanır, giderim gideceğim yere. Yağıyor, yağdıktan sonra 2-3 gün kalıyor..Hadi kalsın, kalsın 5 gün kalsın yerde. İlk 2 günden sonra düzene giriyor zaten yollar. 2 takım Primacy eskittim, şu an üzerinde 3.takım Primacy'ler var. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×