Jump to content
gulyunus

2. Nesil Mazda 3 Triger Seti Değişimi Kaç Kilometrede Yapılmalı?

Tavsiye Edilen Mesajlar

gulyunus    2
gulyunus

iyi günler arkadaşlar. Malum aranıza yeni katıldım, Kusura bakmazsanız yine size sorum olacak;

2010 model 40.000 km de Mazda 3 Touring Benzinli aracım var. Bu aracın triger seti değişecek mi? Değişirse ne zaman ve kaç km de? Bir de kimi yerde zincir yazıyo, kimi yerde kayış, doğrusu nedir acaba? 

Teşekkürler şimdiden..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.535
Mehmet Özdemir

benzinli modellerde zincir dizellerde kayış. sizin aracınızın kilometresini göz önüne alınca daha çok zamanınız var. hatırladığım forumda sadece bir arkadaşımız 1. Nesil Mazda3'ünün trigger zincirini değiştirmişti. 

ayrıca yukarıdaki linklere bir göz gezdirmenizde fayda var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
MjR    17
MjR

İlhan Bey ile özel mesaj yoluyla da konuşmuştuk, servis dizeller için 100 bin km demiş ancak kullanım kılavuzunun periyodik bakım tablosunda durum bu. Kafam karıştı şimdi :S

Ek: Bizimkiler Y6 motor diye biliyorum bu arada.

1483885550798-1323168855.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali    746
Ali

Durumu iyi olan kayışı normalde değiştirmemeleri gerekiyor (Servise ve ustaya göre değişir). Benim aracımda normalde 100.000 km' de değişim yapılması gerekirken iyi olduğu için eski mazda3 arabamda 125.000 km değiştirdim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Devrim42    5
Devrim42

vallaha benm araç 135 bnde...bu zaman kadar herhangı bır kayış degısımi yapmadım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.563
Zealot

r2  2.2  dizel

y6 1.6 dizel 

 

kullanım kılavuzu ne diyorsa o

kayışları mutlaka kontrol edin.. triger zincir ise,  kontol etmek için egsantrik kapağını sökmek gerekebilr. 

zincir kolay kolay kopmaz ama çok farklı ve net belirtileri vardır. eskidiğinde uzama yapar. gergi gerer ama 2 egsantrik arasını geremez. burada emme ve egsoz egsantriği senteden kaçabilir.  motor arıza lambası yakar. p0340 olabilir.    gerginin de bi limiti var . 

özetle zincir kolay kolay kopmaz.. uzayablir/bollaşabilir.  uzarsa da problemler ortaya çıkarır.  siz 200bin veya 10 yıl  kriterini mutlaka göz önünde bulundurun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
MjR    17
MjR
23 saat önce, Devrim42 :

vallaha benm araç 135 bnde...bu zaman kadar herhangı bır kayış degısımi yapmadım...

 Araç 1.6 Dizel mi? İlk sahibi misiniz? Bakımları yetkili serviste mi yapılıyor? Bakım esnasında kontrolleri yapılıyor mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Devrim42    5
Devrim42
5 dakika önce, MjR :

 Araç 1.6 Dizel mi? İlk sahibi misiniz? Bakımları yetkili serviste mi yapılıyor? Bakım esnasında kontrolleri yapılıyor mu?

araç benzin ve lpg.ilk sahıbı degılım...ben alalı berı hıc servıse uğramadım.sadece 10 bınde bır yag ve flıtre degısımı yaptırdım..50 bın km de almıştım.o zamndan berı sadece yag ve flıtre degısımı yapıldı....durum çok mu vahım dersınız;(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
MjR    17
MjR
27 dakika önce, Devrim42 :

araç benzin ve lpg.ilk sahıbı degılım...ben alalı berı hıc servıse uğramadım.sadece 10 bınde bır yag ve flıtre degısımı yaptırdım..50 bın km de almıştım.o zamndan berı sadece yag ve flıtre degısımı yapıldı....durum çok mu vahım dersınız;(

Yok be hocam ben kendi adıma heyecan yaptım, sizi de telaşa sürüklemek istemezdim özür dilerim. 

İşini bilen bir usta kontrollerini yapıyordur herhalde, sizinkiler zincirli zaten değişim yok rahat olun. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Devrim42    5
Devrim42
6 dakika önce, MjR :

Yok be hocam ben kendi adıma heyecan yaptım, sizi de telaşa sürüklemek istemezdim özür dilerim. 

İşini bilen bir usta kontrollerini yapıyordur herhalde, sizinkiler zincirli zaten değişim yok rahat olun. :)

ayıp edıyon dostum ne özürü.asıl benım cumlelerımde bır kusur varsa ben özür dilerim...

Ben genelde yılda 2 defa özel mazda servısıne çay içmeye gıderım...elemanla ahbap olduk çıktık,o derece...her gıttıgımde bakıyo sağına soluna motoruna falan fılan...sonra bır yag ıkı fılıtre degıstırıp yolluyor benı...ben kaç defa şunu degıstırelım bunu degıstırelım dedim..arkadaş :hocam cok mu zengınsın,ögretmen maaşı o kadar çok mu dedı...ve gerı yolladı....

bu arada 80-90 bın km bınmısım ve sadece yag ve fılıtre degıstırmısım...bu ne kadar sağlam ve sorunsuz bır araca sahip olduğumu gsterır...mazda candır canandır;)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erkansami    0
erkansami

 Merhaba arkadaşlar. Bende trigeri zincir biliyordum kullanım klavuzunda da 200000 kmde değiştirin diyor ancak bugün yağ değiştirmeye gittiğim usta aracın trigeri kayışlı yakın zamanda değiştirilmesi gerekiyor dedi şaşırdım. Araç 70.000 km'de dizel 2013 model Mazda 3. Şimdi aracımın trigeri zincir mi kayış mı? Kayışsa kayışın kaç km'de değişmesi gerekir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.535
Mehmet Özdemir

Dizellerin zincirli olmadığı önceden de dizel Mazda 3 kullanıcıları tarafından söylendi. Aramızda yüksek kilometreli dizel Mazda 3'ü olan@ilhan abi var. O da şimdiye dek değiştirmedi sanıyorum

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
MjR    17
MjR
12.01.2017 at 19:33, erkansami :

 Merhaba arkadaşlar. Bende trigeri zincir biliyordum kullanım klavuzunda da 200000 kmde değiştirin diyor ancak bugün yağ değiştirmeye gittiğim usta aracın trigeri kayışlı yakın zamanda değiştirilmesi gerekiyor dedi şaşırdım. Araç 70.000 km'de dizel 2013 model Mazda 3. Şimdi aracımın trigeri zincir mi kayış mı? Kayışsa kayışın kaç km'de değişmesi gerekir?

Dizellerde kayış var hocam ama değişim konusu biraz muamma. Yetkili servis dahi kitapçıkta 200bin yazmasına rağmen 100bin km'de değiştirilmesi gerek diyor. Sanayideki ustalar ise Ford ile aynı motor o yüzden 90bin'de değişir diyor. Kontrol et duruma göre değiştirelim desen %99 değişim diyecek.

Hem samimiyetine hem de ustalığına guvendiğiniz, dizel Mazda'yı iyi tanıyan bir usta bulmamız lazım kısacası. 80 milyonluk ülkede 10 tane yoktur bu insanlardan, bulamadıysan o kayış değişir, direnmek nafile...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
FatihT    102
FatihT

Zincirinin değişimi aracın kullanımıda bağlı olarak km de farklılık gösterebilir...bende aracı aldığımda aklıma takılan konulardan biride triger oldu yetkili servis 200 bin km yi devir ondan sonra düşün bu konuları demişti..o günden beri yattık kulağımızın üstüne bekliyoruz 200 bin olmasını...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mustafa Y.    49
Mustafa Y.
7 saat önce, Fatih_ :

Zincirinin değişimi aracın kullanımıda bağlı olarak km de farklılık gösterebilir...bende aracı aldığımda aklıma takılan konulardan biride triger oldu yetkili servis 200 bin km yi devir ondan sonra düşün bu konuları demişti..o günden beri yattık kulağımızın üstüne bekliyoruz 200 bin olmasını...

Hocam senin 200bine ne kadar kaldı. Birde hepimiz biliyoruz mazda 3 focus motoru kullanıyor ise Ford forumlarını araştırmalıyız ya da Ford yetkilileri servislerine danışmalıyız. Birde Ford servisleri bu işi daha ucuza yapar mı? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
FatihT    102
FatihT

Benim 200bin olmasına 90 bin var daha 

ayrıca mazda ford motoru değil psa lisanslı motor kullanıyor diye biliyorum..psa motor fransada peugeot ve citröne üretimini yapan grup...aynı motoru kullanıyor olmaları aynı kalitede olacağı anlamına gelmez..bence mazda servislerinden bilgi alınmalı bu konuda....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.556
İlhan
12.01.2017 at 18:33, erkansami :

 Merhaba arkadaşlar. Bende trigeri zincir biliyordum kullanım klavuzunda da 200000 kmde değiştirin diyor ancak bugün yağ değiştirmeye gittiğim usta aracın trigeri kayışlı yakın zamanda değiştirilmesi gerekiyor dedi şaşırdım. Araç 70.000 km'de dizel 2013 model Mazda 3. Şimdi aracımın trigeri zincir mi kayış mı? Kayışsa kayışın kaç km'de değişmesi gerekir?

 

12.01.2017 at 18:41, Mehmet Özdemir :

Dizellerin zincirli olmadığı önceden de dizel Mazda 3 kullanıcıları tarafından söylendi. Aramızda yüksek kilometreli dizel Mazda 3'ü olan@ilhan abi var. O da şimdiye dek değiştirmedi sanıyorum

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Sadece 2.Nesil Dizel Mazda 3'lerde kullanılan motor PSA dizel motordur. Bu motoru Ford - Volvo - Citroen - Pegeut kullanıyor. 3.Nesil Mazda 3 ile Mazda bu motoru kullanmayı bıraktı.

Triger olarak zincir değil kayış var. 100.000.-Km'de değişmesi gerekiyor trigerın. 

Benim aracımda 105.000.-Km'de değişti. Şu an aracım 130.000.-Km'de.

İhmal etmeyin geciktirmeyin derim. Ben değiştirdiğimde deformeler başlamıştı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erkansami    0
erkansami
55 dakika önce, İlhan :

 

Sadece 2.Nesil Dizel Mazda 3'lerde kullanılan motor PSA dizel motordur. Bu motoru Ford - Volvo - Citroen - Pegeut kullanıyor. 3.Nesil Mazda 3 ile Mazda bu motoru kullanmayı bıraktı.

Triger olarak zincir değil kayış var. 100.000.-Km'de değişmesi gerekiyor trigerın. 

Benim aracımda 105.000.-Km'de değişti. Şu an aracım 130.000.-Km'de.

İhmal etmeyin geciktirmeyin derim. Ben değiştirdiğimde deformeler başlamıştı.

Verdiğiniz yararlı bilgi için teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.556
İlhan
6 saat önce, erkansami :

Verdiğiniz yararlı bilgi için teşekkür ederim.

Rica ederim.

Dediğim gibi ihmal etmeyin ve ertelemeyin. Daha büyük ve maliyetli sorunlar açabilir başınıza. O yüzden bir an önce halletmenizi tavsiye ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×