Jump to content
Arabalar

Tampon geometrisi ve etkileri

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arabalar    2.027
Arabalar

SUV modellerde araç önü muhafazaların geometrisi ve malzemesinin kazalarda yayalara olan etkileri üzerine yapılan çalışmada, standart geometrinin ( figure 3.1 - figure 2.5 )  yaya gövdesinde en az darbe gücüne sebep olduğu gözleniyor.

Ayrıca polimer yerine çelik muhafazaların yaya gövdesinde  yaklaşık dört kat fazla darbe kuvvetine neden olduğu gözleniyor. ( figure 3.3  - figure 3-4 )

ScreenHunter_04 Dec. 23 14.24.jpg

ScreenHunter_03 Dec. 23 14.23.jpg

ScreenHunter_05 Dec. 23 14.24.jpg

 

 

Kaynak :  Vehicle frontal protection system geometry and pedestrian impacts: the effect of AS 4876.1-2002 geometric criteria SD Doecke, RWG Anderson CASR REPORT SERIES CASR122 October 2014

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arman-1999    1.610
Arman-1999

Bence tampondan ziyade bütün olay "kırmızı araba " ile "mavili yaya" da bitiyor gibi.

Baksanıza Mete bey @Arabalar bütün kazalarda hep o ikili >:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade    218
Renegade

Aslında SUV'larda bulunan çelik barların icadı, Avusturalyada yola aniden çıkan kangurular için düşünülmüş, zaten adı oradan geliyor kangurubar diye, yayalara çok ciddi zarar vermesi kaçınılmaz, ayrıca normal araçlar içinde ufak veya büyük kazalarda büyük hasara sebep oluyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×