Jump to content

2.Nesil Dizel Mazda 3 Stop Sonrası Fan Sesi


murataslanix
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar daha önce böyle bir konu açıldımı bakmadım açıkcası ,fakat bu gün dikkat ettim. aracımı durdurduktan sonra yaklaşık 3-4 dk fan yüksek sesli fan sesi geldi bu ses turbo yağlama sesimi nedir tam anlayamadım dizel araç ilkdefa kullanıyorum. çalıştırdığımda 1-2 dk kapatmadan öncede 1-2 dk rölantide bekliyorum dizel araç diye ama. bu ses ilkdefa duydum gibi geldi bu gün . yaklaşık 15-20 km yol yapmıştım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu bende de oldu ama o kadar uzun süreli değil.Birkaç defa araçtan inince dikkatimi çekti fan çalışıyordu.Sonradan farkettim ki o fan sesi ben araçtan inmeden önce eğer araçta fan yüksek devirde açıksa o zaman bu ses geliyor.Anormal bir durum görmedim ben.
Ama dediğim gibi sizinki daha uzun süreli çalışıyormuş.Farklı bir durumdur muhtemelen.

HUAWEI KII-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, emrullahberat :

Bu bende de oldu ama o kadar uzun süreli değil.Birkaç defa araçtan inince dikkatimi çekti fan çalışıyordu.Sonradan farkettim ki o fan sesi ben araçtan inmeden önce eğer araçta fan yüksek devirde açıksa o zaman bu ses geliyor.Anormal bir durum görmedim ben.
Ama dediğim gibi sizinki daha uzun süreli çalışıyormuş.Farklı bir durumdur muhtemelen.

HUAWEI KII-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

tam olarak süreye bakmadım ama aşağı yukarı o kadar olmuştur. forumlarda turbo yağlamasından bahsetmişler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Soğutma fan sesi. Fan çalışmazsa o ses çıkmazsa asıl problem o zaman. Bu mevsimde bende kolay kolay devreye girmiyor, havaların soğukluğundan ötürü. Ancak yoğun trafikte uzun süreli dur, kalk düşük vites devirli kullanım vs sonrası ancak devreye giriyor bende. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Mazda41 soğuk değil yüksek basınç ve debide hava sağlayarak yakıt karışımını zenginleştirmek. Özellikle dizel motorlar kompresör mantığı ile yani yüksek basınçlı havanın yakıtı tutuşturması ile gerçekleşiyor. 

O yüzden turbonun asıl görevi pistonlara bol bol hava göndererek verimli yanmanın gerçekleşmesini sağlıyor. 

Turbo yağlama sesi standart fan seslerinden ayırt edilebilir uçak uçarken ki havanın bıraktığı gibi bir ses bırakır. 

Soğukta havada fanın devreye girmeside sıcak klima kullanımı ve motor tam çalışma sıcaklığına geldiği anda istop ettirilmesi olabilir. Çünkü motor sıcaklığı 90 dereceye sabitlemek isterken siz istop ediyorsunuz ve fan bir süre buna adapte olamıyor ve devam ediyor. 

Özellikle de soğuk havalarda motor bloklarının çatlamaması için birden soğuma istemediğimiz birşey. Fan motoru soğuk havaya adapte edebilmek içinde bir süre çalışır halde kalıyor olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, SafaTR :
@Mazda41 soğuk değil yüksek basınç ve debide hava sağlayarak yakıt karışımını zenginleştirmek. Özellikle dizel motorlar kompresör mantığı ile yani yüksek basınçlı havanın yakıtı tutuşturması ile gerçekleşiyor. 
O yüzden turbonun asıl görevi pistonlara bol bol hava göndererek verimli yanmanın gerçekleşmesini sağlıyor. 
Turbo yağlama sesi standart fan seslerinden ayırt edilebilir uçak uçarken ki havanın bıraktığı gibi bir ses bırakır. 
Soğukta havada fanın devreye girmeside sıcak klima kullanımı ve motor tam çalışma sıcaklığına geldiği anda istop ettirilmesi olabilir. Çünkü motor sıcaklığı 90 dereceye sabitlemek isterken siz istop ediyorsunuz ve fan bir süre buna adapte olamıyor ve devam ediyor. 
Özellikle de soğuk havalarda motor bloklarının çatlamaması için birden soğuma istemediğimiz birşey. Fan motoru soğuk havaya adapte edebilmek içinde bir süre çalışır halde kalıyor olabilir. 


Birde dpf rejenarasyonu diye bişey duydum. İstop ettikten sonra Dpf in içindeki kurumu temizloyormuş internette forumlarda okuduğum kadarıyla. 

LG G2
 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, murataslanix :


Birde dpf rejenarasyonu diye bişey duydum. İstop ettikten sonra Dpf in içindeki kurumu temizloyormuş internette forumlarda okuduğum kadarıyla. 

LG G2
 

Dpf renejerasyon temizleme araç çalışırken devam ediyor. Araç istop ettiği zaman motor çalışmadığı için otomatik olarak dpf de duruyor. 

Çünkü dpf temizlemesi mazot sirkülasyonu ile oluyor. İstop olduğunda bu durduğu için doğal olarak dpf de duruyor. Araç çalışmadığında da maaselef çalışmıyor keşke çalışsa :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar. 2012 dizel impressive mazda 3 var bende de. Daha 1 hafta önce akşam saatlerinde, hava soğuktu, dışardan dönerken, sakin bi şekilde evimin önüne geldim. Ahım şahım gaza basmadım. sakin sakin eve geldim aracı parkettim bi kaç dakika bekledim daha sonra aracı stop edip kapıyı açtığımda fan sesi duydum ve sonra kesildi. Dikkatimi çekti aracı bi daha çalıştırdım yine stop ettim ve yine o fan sesi. Şaşırdım, çünkü daha önce başıma gelmedi, yani buz gibi hava, ve motoru boğacak da bişey yapmadım ancak neden yaptığını kestiremedim. Sanırım DPF ile ilgili. Daha sonra o sesi duymadım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tahminidir: Muhtemelen yol boyu soğuk hava olduğu için termostat açmadı , motor stop edince termostat devreye girip, fan müşürü normal hararete gelmiş suyu algılayıp kısa bir soğutma için fanı devreye soktu, devirdaim devam edince su normale döndü ve fan durdu. Hemen stop etmeyip, bir müddet çalışır durumda beklerseniz, termostat açıp devirdaim devreye gireceğinden dolayı fan açmayacaktı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
Merhaba arkadaşlar. 2012 dizel impressive mazda 3 var bende de. Daha 1 hafta önce akşam saatlerinde, hava soğuktu, dışardan dönerken, sakin bi şekilde evimin önüne geldim. Ahım şahım gaza basmadım. sakin sakin eve geldim aracı parkettim bi kaç dakika bekledim daha sonra aracı stop edip kapıyı açtığımda fan sesi duydum ve sonra kesildi. Dikkatimi çekti aracı bi daha çalıştırdım yine stop ettim ve yine o fan sesi. Şaşırdım, çünkü daha önce başıma gelmedi, yani buz gibi hava, ve motoru boğacak da bişey yapmadım ancak neden yaptığını kestiremedim. Sanırım DPF ile ilgili. Daha sonra o sesi duymadım...

Ben 2016 mayısta aldım aracı. Yaz boyu keyifle kullandım. Benzinliden geçtiğim için de yüksek devir kullanıyordum ve 800-1600 rakım arasında yaptığım bir çok yolculukta bi kez olsun fan açmadı. Sonbaharda havalar soğuduktan sonra açmaya başladı. Bu arada kısa mesafelerim arttı ve biraz düşük devirlerde kullanmaya başlamıştım. 5-10 km sakin sürüşte bile açıyordu. Bende hava soğuktur motoru korumak için açıyordur diyordum. Ancak bi süre sonra bakım ışığı yakmaya başladı. 120-160 km de bir söndürüyorum tekrar yakıyor. Daha sonra yağ çoğaltmaya başladı. Meğer dpf regen yapamıyormuş. MaZot yağa karışıyormuş. En son serviste rejenerasyon yaptılar. Ondan sonra ışık da söndü. Fan da açmıyor. Çıkarımlarım doğru mu bilmiyorum ama dikkat edin derim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...