Jump to content
Mazda41

2.Nesil Dizel Mazda 3 Bakım Aralığı

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda41    149
Mazda41

Son 2 aydir is sebebiyle bazen arabayi rölantide 2 saat bazen 3 saat calistiriyorum klimayi kullanabilmek icin yagin durumunu etkiler mi yag bakimini ne siklikla yapmaliyim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.563
Zealot

evet yağın durumunu olumsuz etkiler..   sonuçta çalışan ve çalıştıkça eskiyen bir makine.  

yeni nesil yağlar 10 bin km den fazla gittiği için siz yine 10bin km de bir yağ değiştirebilirsiniz. eğer  çok şehir içi kullanıyorsanız 8 bin de değiştirin. uzun yıllar binmeyi düşünüyorsanız  zararını görmezsiniz. motorun herşeyi dir yağ..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mersinden_Ersin    225
Mersinden_Ersin

Soğuk çalışma miktarı çok fazla değilse kaliteli yağ kullan 10000 de devam et gitsin bir şey olmaz. Aynı motora diğer markalar 15000 bakım aralığı veriyor, 20 de var sanırım Peugeot Citroen'de. 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda41    149
Mazda41
4 saat önce, Mersinden_Ersin :

Soğuk çalışma miktarı çok fazla değilse kaliteli yağ kullan 10000 de devam et gitsin bir şey olmaz. Aynı motora diğer markalar 15000 bakım aralığı veriyor, 20 de var sanırım Peugeot Citroen'de. 

 

 

Soguk calisma derken motor sogukken mi yoksa hava sogukken mi anlamadim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mersinden_Ersin    225
Mersinden_Ersin
02.01.2017 at 09:31, Mazda41 :

Soguk calisma derken motor sogukken mi yoksa hava sogukken mi anlamadim

Motor soğukken. Motoru en çok yıpratan şey soğuk çalışma, üstüne soğukken zorlanırsa daha da zararlı. Çok konuşulur bu da direk gözlem için ama benim ufaktan bir pratiğe dökme çabam oldu :)

 

Taksiye bindikçe km kontrol ederim, yüksek km lilere de sorarım rektefiye var mı diye, genelde yok derler ya da şöför bilmiyordur. 500 600bin hatta daha üstü km rektefiyesiz Focus mk1, Hyundai falan kullandığına çok denkgeldim. Farklı şöförler kullanıyor, temiz dikkatli kullanma gibi bir durum da yok o yüzden. Olay ne, alet sabah bir kere soğuk çalışıyor, geceye kadar motor yağı hiç soğumuyor. Hatta araç gece de çalışıyorsa daha da az soğuk çalışıyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda41    149
Mazda41
Bir saat önce, Mersinden_Ersin :

Motor soğukken. Motoru en çok yıpratan şey soğuk çalışma, üstüne soğukken zorlanırsa daha da zararlı. Çok konuşulur bu da direk gözlem için ama benim ufaktan bir pratiğe dökme çabam oldu :)

 

Taksiye bindikçe km kontrol ederim, yüksek km lilere de sorarım rektefiye var mı diye, genelde yok derler ya da şöför bilmiyordur. 500 600bin hatta daha üstü km rektefiyesiz Focus mk1, Hyundai falan kullandığına çok denkgeldim. Farklı şöförler kullanıyor, temiz dikkatli kullanma gibi bir durum da yok o yüzden. Olay ne, alet sabah bir kere soğuk çalışıyor, geceye kadar motor yağı hiç soğumuyor. Hatta araç gece de çalışıyorsa daha da az soğuk çalışıyor. 

Bakis acin gercekten cok iyi +1

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mersinden_Ersin    225
Mersinden_Ersin
16 dakika önce, Mazda41 :

Bakis acin gercekten cok iyi +1

Eyvallah :) Valla bu kafa ve Ankara soğuğu yüzünden sabahları can verecekmiş gibi marş alma yüzünden kartere sallama rezistans daldırıp önden ısıtasım geliyor :D Geyik bir tarafa, biraz daha büyük bir akü ve basit bir ekipmanla motorlara fabrikasyon böyle bir donanım eklenebilir aslında, ya da kış donanımı olarak wabesto* varsa ordan da çalışılabilir. Yağ sıcaklığı sensörü zaten var, evuya da iki satır kod eklenirse tıkır tıkır çalışır. Ama yapan eden var mı bilmiyorum, varsa da ağır vasıtalarda vardır.


Kapalı garaj araçların bir artısı da böyle ağır kış soğuğunda çalışmaya zorlanmaması. Bizim kapalı garaj dışarıda -15 olan havalarda 7-8 derecede kalıyor mesela. 

 

wabesto: motor harici bir ısıtıcı, yakıt yakarak araç ısıtır, kamyonlarda falan var sürücü araçta uyurken üşümesin diye. Soğuk ülkelerde otomobillere falan da koyuyorlar sanırım, hatta yanılmıyorsam bizim araçların aksesuar kataloğunda vardı 3-4 bin lira gibi bir fiyata :)

Bir soğuk ülke örneği olarak, onlara da klima koymayabiliyorlar. 2008-9 gibiydi sanırım, Doğuş kuzey ülkeler için üretilen stok fazlası Golf'leri Türkiye'ye çekmişti ve cayır cayır satmıştı, sahibindene bakarsanız örnekleri vardır. Alanların çoğu keklendik sandı ama aslında o gelen araçlar Türkiye için üretilen Golf'lerden çok daha dolu donanımdı döşemeler vs. Haricen orjinal klima takınca üzerindeki donanıma göre daha ucuza geldiğini iddia edenler bile vardı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×