Jump to content
Efebey

Yenilenen Subaru BRZ Türkiye’de

Tavsiye Edilen Mesajlar

Efebey    467
Efebey

 

171 bin 337 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satılmaya başlanan yeni Subaru BRZ, kalitesi artırılan kokpitinde 6.2 inçlik Starlink ekranı da müşterilerinin kullanımına sunuyor.

e37fkxzt.jpg

Subaru’nun saf sürüş keyfi yaşamak isteyenlere hitap ettiği 2 kapılı coupé modeli Subaru BRZ, kapsamlı bir makyaj geçirdi; sürüş keyfi artırıldı, aktarma organları, süspansiyon sistemi, fren donanımı ve egzoz sistemi yenilendi. Track modu ile sportif sürüş keyfi daha da iyileştirilen Subaru BRZ’de hava yastıklarının sensörleri de geliştirilerek güvenlik standartları artırıldı.  

Subaru BRZ’nin dış tasarımında yenilik olarak yeni ön ve arka tamponlar, yükseltilmiş arka spoiler, yeni alaşım jantlar ve yeni ön LED farlar ile arka LED stop lamba grubu bulunuyor. 

Subaru BRZ’nin iç mekan ve kokpit malzeme kalitesi de artırıldı. 2+2 kişilik oturma düzeni sunan sportif coupé, 6.2 inçlik Starlink ekrana sahip olurken, direksiyon simidi ve gösterge tablosu da yeni tasarımıyla dikkat çekiyor. İç mekanda kullanılmaya başlanan kırmızı deri kaplı detayların artırılmış olması otomobilin içindeki premium hissini arttırıyor. Sportif coupé’nin ön koltuklarında ayrıca kırmızı nakış ile BRZ yazısı bulunuyor.

Önde, karşılıklı-yatay yerleşimli atmosferik Boxer motor kullanımını sürdüren Subaru BRZ, arkadan itişli aktarmasıyla ön ve arka aksları arasında en ideal ağırlık dağılımlarından birini sunan otomobillerden biri olmayı sürdürüyor. 7000 d/d’da 200 HP maksimum güç üreten 4 silindirli benzinli Boxer motor, 6400-6600 d/d aralığında 205 Nm’lik maksimum torku kullanıma sunuyor. 226 km/s (210 km/s) maksimum hıza ulaşabilen yeni Subaru BRZ, 7.6 saniyede (8.2 saniye) 0-100 km/s hızlanmasını tamamlıyor, ortalama yakıt tüketimi ise 7.8 lt/100 km (7.1 lt/100 km) olarak açıklanıyor (Otomatik şanzımanlı Subaru BRZ’nin performans verileridir).

6 ileri manuel ya da 6 kademeli otomatik şanzıman opsiyonlarıyla üretilen Subaru BRZ’nin Premium donanımına sahip manuel şanzımanlı versiyonu 171 bin 377 TL, otomatik şanzımanlı versiyonu ise 178 bin 745 TL’lik fiyatla satışa sunuldu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.575
Mehmet Özdemir

parantez içindekiler otomatik versiyonun verileriyse; otomatik olanının manuelden az yakıt tüketimine sahip olduğunu görüyoruz. turbo kullanılmadığına göre bu aracın motorunun hacmi nedir acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.726
Zealot
1 dakika önce, Mehmet Özdemir :

parantez içindekiler otomatik versiyonun verileriyse; otomatik olanının manuelden az yakıt tüketimine sahip olduğunu görüyoruz. turbo kullanılmadığına göre bu aracın motorunun hacmi nedir acaba?

2000 cc

Atmosferik 

Boxer 

200hp

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.575
Mehmet Özdemir
2 dakika önce, Zealot :

2000 cc

Atmosferik 

Boxer 

200hp

boxer olmasının bir getirisi mi bu ufuk? neticede piyasadaki örneklerine bakılınca aynı hacimde 170 hp falan olması gerekmiyor mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.726
Zealot

Type-r  sıralı 4 atmosferik  2000cc 200hp

S2000 sıralı 4 atmosferik  2000cc 240hp

Boxer olmasının getirisi değil.  95+ oktan benzin  + Ateşleme zamanı ile değişken subap zamanlaması ile elde edilebilecek bir güç. 

Üreticiler komplike yazılım ile uğraşıp,  emisyon ile mücadele etmektense,  büyük hacim yapıyorlar. Dünyada motor hacmine göre vergi yok çünkü. 

Mazda 3 skyactiv 1.5 120hp

Mx5 de 131 hp aynı motor.   

Zorlasa 160 hp de alabilrler de,  güç isteyen için 2.0 satıyorlar. 

 

Boxer in avantaji  titreşimsiz motor,  yatay olduğu için ağırlık merkezi yere çok yakın , pistonlar aynı anda birbirine karsidan vurduğu için  yüksek devir çevirmek daha kolay.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.179
M.E.G

6600 devirde 205 nm tork :) devir çevirebildiği için o güçlere çıkıyor tabiki. Torku çok yüksek devirlerde veriyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.726
Zealot
28 dakika önce, M.E.G :

6600 devirde 205 nm tork :) devir çevirebildiği için o güçlere çıkıyor tabiki. Torku çok yüksek devirlerde veriyor. 

İşi çözmüşsün kanka =) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.179
M.E.G
45 dakika önce, Zealot :

İşi çözmüşsün kanka =) 

Katkılarınla kanka :)  Ama düşük devir yüksek tork candır :))

Bu araç 6000 de vites atsın, sen geçersin bunu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×