Jump to content

Mazda 323 Hararet - Termostat Sorunu


Carizmatik_34
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese merhaba

2000 model lpg'li 323 model araca sahibim. Hafta sonu devir Daim pompası değiştirildi fakat bir sorun ile karşılaştım. hararet göstergesi her zaman olduğu gibi orta seviyedeyken TEM üzerinde ilerlediğim sırada hararetin düştüğünü gördüm. 
Test etmek için geçtiğimiz gün tekrar yola çıktım kaloriferi 2 seviyesinde açtım, araç standart olarak 10 15 dakika içinde ısındı yine otobana çıktım 80 100 km'lik seyir halinde  hararet yeniden azalmaya başladı haliyle sıcaklık azaldı.. şehir içine girince hararet seviyesi yeniden orta düzeye geldi sıcaklıkta arttı. Daha sonra geldim park ettim.
 

problem nereden kaynaklanabilir termostat dan ise ortalama ne kadara mal olur yarımcı olup bilgi verebilecek olan var mı Çok sevinirim 

teşekkürler iyi forumlar 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşım merhaba.. 

termostat ın arızalı..   termostat kaçırıyor..  problemini sende doğru tespit etmişsin.

misal veriyorum  motor sıcaklığı 95 dereceye gelene kadar,  su  motor ve kalorifer arasında dolanır..  95 dereceden sonra  termostat açılır ve radyatöre verir suyu..   radyatörden de dolanır. 85 e düşünce kapanır..    hatta 100 e çıkarsa ilave olarak radyatör fanı da açılabilir.

sizin termostat suyu kaçırdığı için, su ön radyatörü  erkenden dolaşıyor ve rüzgarı yediği anda hararet düşüyor..

bu araç yakıt tüketimini de arttırır. çünkü motor çalışma sıcaklığına ulaşamıyor..

 

tamirat konusuna gelirsek : değişim işçiiği  motordan motora değişmekle beraber,  en az 50- en fazla 100 tl olabilr. devirdaim i değiştiren ustan bedelsiz de değiştirebilir. ( kolay bir yerdeyse)

antifiriz gerekecek.. motrdan çıkan yeni ise bi kaba boşaltırsınız..

termostat ucuz bir şey.. 20-30-50 tl civarına bulunabilir.  

en pahalı termostatlardan biri mazda 6 nın ki.. gövdesi ile birlikte çünkü..  orjinal yetkili servisten 130 tl idi sanırım.  yan sanayisi 50 tl idi.. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Zealot :

arkadaşım merhaba.. 

termostat ın arızalı..   termostat kaçırıyor..  problemini sende doğru tespit etmişsin.

misal veriyorum  motor sıcaklığı 95 dereceye gelene kadar,  su  motor ve kalorifer arasında dolanır..  95 dereceden sonra  termostat açılır ve radyatöre verir suyu..   radyatörden de dolanır. 85 e düşünce kapanır..    hatta 100 e çıkarsa ilave olarak radyatör fanı da açılabilir.

sizin termostat suyu kaçırdığı için, su ön radyatörü  erkenden dolaşıyor ve rüzgarı yediği anda hararet düşüyor..

bu araç yakıt tüketimini de arttırır. çünkü motor çalışma sıcaklığına ulaşamıyor..

 

tamirat konusuna gelirsek : değişim işçiiği  motordan motora değişmekle beraber,  en az 50- en fazla 100 tl olabilr. devirdaim i değiştiren ustan bedelsiz de değiştirebilir. ( kolay bir yerdeyse)

antifiriz gerekecek.. motrdan çıkan yeni ise bi kaba boşaltırsınız..

termostat ucuz bir şey.. 20-30-50 tl civarına bulunabilir.  

en pahalı termostatlardan biri mazda 6 nın ki.. gövdesi ile birlikte çünkü..  orjinal yetkili servisten 130 tl idi sanırım.  yan sanayisi 50 tl idi.. 

 

dediğiniz gibi tüketimi arttırmadan pompayı değiştiren ustaya götüreyim termostatı değiştirsin Üstadım teşekkür ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhaba

1.5 motorda termostatın nerede olduğunu bilmeyenler için paylaşmak istedim

iyi forumlar 

FullSizeRender.jpg

IMG_0041.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...