Jump to content
SpeedMazda

Yeni Nesil Mazda Showroomları Geliyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

SpeedMazda    292
SpeedMazda

20170123_01b-675x422.jpg

Mazda " Yeni Nesil Mağaza "  anlayışını "Gelecek" ve " Doğa " kavramları çerçevesinde değerlendirerek yeniden şekillendirdi. İlk olarak 2015 yılında açılan Takadanobaba Mağazasını (Japonya'da) pilot shorwoom olarak belirleyerek dünya çapında bilinen Mimarlar ile iş birliği içerisinde yeniden tasarlandı ve yeni Mazda Mağazalarının kimliği bu şekilde doğmaya başladı.

Mazda tasarım merkezi gözetiminde Mimar Tanijiri Makoto ve Ai Yoshida yeni mağaza konseptinin tasarım anlayışını ve revizyonlarını üstlenen isim oldu. Ulusal çapta çeşitli ödülleri bulunan mimarlar ( çin mimarisi ödülü, sürdürülebilir mimari alanında ulusal ödüller..vb )  başarılı çalışmalarıyla bilinmekte.

20170123_01d-675x450.jpg

Kodo felsefesinden yola çıkarak Hareket ve Soul temalarından etkilenen Mağazanın dış tasarımı güzellik ve eğrinin hareketini temsil eden bir anlayışa sahip.

20170123_01e-675x450.jpg

Yeni Nesil Mazda Showroomlarının konsepti aynı zamanda ferah bir iç mekana ve ahşap konstrüksiyonlar ile yaratılan sıcak ve doğa'nın hakim olduğu rahatlatıcı bir anlayışı benimsemekte.

20170123_01g-675x450.jpg

20170123_01h-675x450.jpg

20170123_01i-675x450.jpg

Rakipleri ile karşılaştırıldığında soğuk, monoton bir mimari anlayışın tersine yeni nesil Mazda Mağazalarında doğal malzemelerin kullanımı ve yumuşak doğal ışık ile aydınlanan iç mekan sayesinde Mazda sadece otomobilleri ile değil, showroomlarıyla da Marka deneyimi ve felsefesini kullanıcı ve ziyaretçilerine yaşatmayı hedefliyor.

20170123_01k-675x494.jpg

20170123_01m-675x449.jpg

20170123_01l-675x450.jpg

20170123_01j-332x228.jpg

*Yazının çevirisi ve haber içeriği tarafımdan yapılmıştır. Bazı hatalar olabilir. Bu nedenle konunun orjinal içeriğini gözden geçirmek için kaynak sayfayı ziyaret edebilirsiniz.
Kaynak: http://blog.mazda.com/archive/20170123_01.html


Tüm haberi görüntüle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.535
Mehmet Özdemir

bayilerin tepki olarak bayiliği bırakmasına neden olmuştur türkiye'de. yapılacak tüm masrafı bayinin karşılaması gerekiyor. hal böyle olunca, kaç araç satıyorum da bu kadar masrafa gireceğim diyen bayiler, araç satışını bırakmışlar. konya zeki kaya otomotiv de bir değişime gitti satış ofisinde ama yukarıdaki örneklerle karşılaştırınca yanından bile geçemeyeceği kesin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.274
Fotifoti
bayilerin tepki olarak bayiliği bırakmasına neden olmuştur türkiye'de. yapılacak tüm masrafı bayinin karşılaması gerekiyor. hal böyle olunca, kaç araç satıyorum da bu kadar masrafa gireceğim diyen bayiler, araç satışını bırakmışlar. konya zeki kaya otomotiv de bir değişime gitti satış ofisinde ama yukarıdaki örneklerle karşılaştırınca yanından bile geçemeyeceği kesin.

Böyle bir konsept çok tutar :) baya tutar hatta

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.564
Zealot

Bir giydirme cephe uzmanı olarak, Mazda benimle anlaşabilir uygulama aşamasında..

daha içten, daha bi gönül vererek yaparız  =)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.557
İlhan

Yaklaşık 1-1,5 yıl önce başlanan bir uygulamaydı sanırım. Ülkemizden ilk bu konsepte geçen Çorlu Ertuğrul Mazda bayisi idi. Bilmiyorum onun haricindeki bayilerde durum nedir ? Belki yeni bayiler bu konsept ile açılmış olabilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SpeedMazda    292
SpeedMazda
43 dakika önce, Mehmet Özdemir :

bayilerin tepki olarak bayiliği bırakmasına neden olmuştur türkiye'de. yapılacak tüm masrafı bayinin karşılaması gerekiyor. hal böyle olunca, kaç araç satıyorum da bu kadar masrafa gireceğim diyen bayiler, araç satışını bırakmışlar. konya zeki kaya otomotiv de bir değişime gitti satış ofisinde ama yukarıdaki örneklerle karşılaştırınca yanından bile geçemeyeceği kesin.

Tüm masrafların Bayii'ye yüklenmesi olduça zorlayıcı bir koşul. Halen öyleyse " Yeni Nesil Showroom " anlayışına Türkiye koşullarında geçmek oldukça zor gibi görünüyor. Bir çözümü elbet bulunacaktır diye düşünüyorum. Diğer otomotiv firmalarında bu işlemler nasıl yapılıyor bir bilgim yok. Bilgisi olan arkadaşlar bizi aydınlatırsa sevinirim. Örneğin Honda'yı ele alalım. Ben Bayii olmak istesem Showroom konseptini Honda mı sağlıyor olacak? yoksa farklı koşullar içeren bir anlaşma ile mi bu mağaza yapılandırılıyor olacak? ya da Honda " Bayi Mağazanın fizibilitesini yaptık, şu konuma açmayı uygun gördük, geç başına satışlarını yap" mı diyecek?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali    746
Ali

Aslında bu tarz bayilerin olması hem markanın imajını yükseltip hemde müşterinin dikkatini çeker. Ama bunu yaptıra bilmen için önce bayilere para kazandırıp sonra istemelisin. Mazda bu projeyi şimdilik ayakta bizim ülkede tutamayacağını kesin ve net dil ile söyleye biliriz. Çünkü bir araç başına edilen kar miktarı belli olduğundan fantazi aramanın faydası yok. Bir çok firma bayilerine bu konuda destek verdiğini çoğu bayi bildiğinden mazdanında vermesi gerekiyor. En azından bir bayiye  aylık 100 araç sattırıp araç başına cebine 10 bin koyman gerekir. Mazda bizim ülkeye adam gibi yatırım yapsa kesinlikle kafaya oynar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
61kdeniz    75
61kdeniz

Türkiyede düzgün bir distribütör ile anlaşmadığı sürece Mazdanın yaygınlaşması zor Showroom yenileme ile bu işler olmaz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SafaTR    203
SafaTR

Bence distribütörün Belçika olması Türkiye'de sadece Ceo olarak Nurukan Bey'in olması daha iyi. Doğuş oto, oyak gibi distribütörler işin cılkını çıkardı. Avrupalı bu işi böyle yürütmüyor. 

Avrupalı gibi bir yönetim olacaksa amenna ama sonradan doğuş oto veya diğer büyük distribütörler gibi işin şeyini çıkartacaklarsa bence böylesi daha iyi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.564
Zealot

"Mazda Motor Corp0."  ve "Mazda Motor Europe" , Türkiye'yi  bir pazar olarak görmüyor.

Türkiye'ye Düşük satış kotası koyuyor. Satış hedeflerini küçük tutuyor.

Buradan gelecek parada gözleri yok. Bizim gönlümüz olsun diye satıyorlar neredeyse. 

Bu sebeple Distribütörlük vermeye de gerek yok. Distribütör araç istese, satacağım dese, ortada araç da yok..

Belçika Bağlantılı Mevcut Yönetim in de bu küçük hedefler doğrultusunda çok fazla çalışıp çaba göstermesine gerek yok.

Mazda bir sonraki motor ailesi ürettiğinde, örneğin skyactiv2' de,    Şansa Tam olarak Türkiye vergi ve yakıt dilimine göre uygun bir şey yaparsa, olur da denk gelirse, o zaman kendi kendine patlama yapabilir.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mümin    899
Mümin
Bir saat önce, Zealot :

"Mazda Motor Corp0."  ve "Mazda Motor Europe" , Türkiye'yi  bir pazar olarak görmüyor.

Türkiye'ye Düşük satış kotası koyuyor. Satış hedeflerini küçük tutuyor.

Buradan gelecek parada gözleri yok. Bizim gönlümüz olsun diye satıyorlar neredeyse. 

Bu sebeple Distribütörlük vermeye de gerek yok. Distribütör araç istese, satacağım dese, ortada araç da yok..

Belçika Bağlantılı Mevcut Yönetim in de bu küçük hedefler doğrultusunda çok fazla çalışıp çaba göstermesine gerek yok.

Mazda bir sonraki motor ailesi ürettiğinde, örneğin skyactiv2' de,    Şansa Tam olarak Türkiye vergi ve yakıt dilimine göre uygun bir şey yaparsa, olur da denk gelirse, o zaman kendi kendine patlama yapabilir.

 

+1 kesinlikle katılıyorum.
Mazda'nın yeniden patlaması için çok farklı birşey yapması gerekiyor ülkemde.

10 sene önce Dacia'yı bilen yoktu fakat ucuz diye satmaya başladı. Aldı başını yürüdü. 

Mevcut şartlarda fiyat aşağı çekilemeyeceğine göre, vergi dilimine uyan ve az yakan bir araç grubuyla çok şeyler olacaktır.

1.8 atmosferik motorlu hybrit Mazda 3 ler gelse ve astronomik fiyatları olmasa neden olmasın ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
FatihT    102
FatihT

Ağustos ayında mersin derya otomotive gitmiştik orda da hummalı bir çalışma vardı..yeni konsept var onu yapıyoruz masraflarda bize ait diye sitem ediyorlardı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.564
Zealot

bu masraflar tüm bayileri sarsmış demekki...

alüminyum ve cam işleriniz itina ile yapılır.. 

iskontolu cephe yapılır :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Karsiyakaliozi    57
Karsiyakaliozi

İzmir bayisi 100 yıldır aynı durumda :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak

En son Musluoğlu açıldı acaba onun cephesi nasıl ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.131
M.E.G

Erzurum bayisininde cephesi falan değişti. Çok güzel oldu gerçekten. Ama araç almaya giden pek yok :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
dr_azoom    100
dr_azoom
En son Musluoğlu açıldı acaba onun cephesi nasıl ?


Yeni konsepte geçti , hemen hemen türkiyede belki konsepte geçmeyen 2-3 bayimiz vardır , onlarda belki tadilata girmek üzeredir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda_Ozan    462
Mazda_Ozan

Tüm markalarda bu şekilde oluyor bu uygulamalar. Doğuş Otomotiv Ümraniye Rekor Otomotiv'e 500 bin tl lik renovasyon yaptırtmıştı.. Oradan biliyorum. Sırf bu yüzden bayiliği bırakan bayi olduğu doğrudur. Fakat böyle uygulamaları bayi kendi karşılar, Distribütör değil. Bu paralar bayilerin yatırımı için normal harcamalar. Kaldı ki gerçekten Mazda'nın görsel ve bilindik algısını değiştirecek geç kalınmış harika bir tasarı. Mazda'ya yakışan budur. 

19 dakika önce, M.E.G :

Erzurum bayisininde cephesi falan değişti. Çok güzel oldu gerçekten. Ama araç almaya giden pek yok :)

Gardaş Mustafam Vw ve Renault'ta bile yok. Bizde olmaması çok olağan :) .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    709
zoptrik

Ya bir foto görseydik. Nedir bu mükemmel tasarım.

Düzenleme: Foto varmış ben görmemişim. Tr de bunu uygulayan oldu mu? Bari ondan foto görsek. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.131
M.E.G
9 dakika önce, mazda_ozan :

Gardaş Mustafam Vw ve Renault'ta bile yok. Bizde olmaması çok olağan :) .

Bu fiyatlarla daha da zor gardaşım benim :) Ama reno, fiat, vw, ford satıyor bakma sen...Onların müşterisi her daim var. 1000 adet satmazda 500 adet satar ama yine de satar ;) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×