Jump to content
NeW3

Honda Avrupa'da En Hızlı Büyüyen Japon Otomobil Markası Oldu

Tavsiye Edilen Mesajlar

NeW3    226
NeW3

Darısı Mazda'ya ;

Japon marka Honda, 2016 yılında Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomotiv markası oldu.

Son iki yıldır ürün gamını yenileyen ve yeni modellerle genişleten Honda, 2016 yılında Avrupa ve EFTA pazarlarında yüzde 20,8'lik büyüme kaydetti.

Honda Türkiye ise özellikle Aralık ayında yakaladığı satış ivmesi ile Honda'nın Avrupa pazarında Aralık ayı satış lideri oldu. Markanın ürün gamına olan talep artarken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinde ciddi satış artışları yaşandı. Honda 2017 yılında Avrupa'nın en önemli beş pazarında büyüme kaydetti.

Honda, 2016 yılında Avrupa'nın en hızlı büyüyen ana otomobil markası oldu. ACEA verilerine göre Honda Aralık sonu rakamlarıyla Avrupa ve EFTA ülkelerinde 2016 yılında 159.126 adet otomobil satışı gerçekleştirdi ve 2015 yılı ile kıyaslandığında yüzde 20,8 büyüme kaydetti. Böylece Honda, yüzde 6,8 büyüyen Avrupa pazarının 3 katı büyüme gösterdi.

Honda Türkiye ise Aralık ayında önemli bir satış ivmesi göstererek Avrupa ülkeleri içinde birinciliği elde etti. Honda'nın mali yıl satışlarında ise Honda Türkiye İngiltere'nin ardından ikinci oldu. Bu başarıda Şekerpınar fabrikasında üretilen ve Ekim, Kasım, Aralık aylarında 6 bin 623 adet satılan Civic Sedan'ın etkisi büyük oldu.

Honda 2016 yılında tüm ürün gruplarıyla etkin bir performans sergilerken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinin satış performansı dikkat çekiyor. Honda HR-V Avrupa ve EFTA* ülkelerinde 34.921 adetlik bir satış performansına imza atarken, Jazz satışları bir önceki yıla oranla yüzde 26 artarak 39.613 adet ve yeni Type R modelinin sağlamış olduğu ivme ile Civic ürün gamı satışları ise yüzde 4,9 artarak 47.300 adet olarak gerçekleşti.

Honda, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya olmak üzere Avrupa'nın en önemli beş pazarında da büyüme kaydetti. En büyük büyümeyi yüzde 98 ile İtalya pazarında kaydeden Honda yüzde 47,7 ile Finlandiya, yüzde 38,6 ile Portekiz ve yüzde 58,1 ile Romanya olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinde de büyüdü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.801
Burak

Türkiye pazarında 125 HP lik Civic ile elde ettikleri büyük bir kredi var Honda'nın. Buna ek olarak  LPG seçeneğini de fazlaca kullandıkları için satışları arttı. Son çıkarttıkları kasa da ilgi gördü. Kısacası piyasanın beklentisine uygun adımlar atınca karşılığını da alıyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NeW3    226
NeW3

Nabza göre şerbet Mazda bu tasarıma iyi bir strateji ile aynı başarıyı yakalar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali    746
Ali
24 dakika önce, NeW3 :

Nabza göre şerbet Mazda bu tasarıma iyi bir motorla aynı başarıyı yakalar

Mazda' nın motorunda ne var ? Civic' te üç yıldır kullandığı motoru dayayıp duruyor. :) Yakıtı ortada ve zaten bunu verilerinde japon marka saklamıyor. Şuan mazda 1.4 125 tsı koysun bu araç yine aynı rakamları satacak. Ülkemizde baktığında civic motoru kaç yıldır aynı ama mazda tam tersi bir teknoloji üretip satışa çıkardı. Bunu ülkemizde yeterince doğru anlatamayıp insanlara aktaramadı. Bizim kadar sokaktaki insanlar 0-100 olayına takılmıyor. Trafikte bakarsa kullanılan araçlar ortada. Söz konusu mazda olunca koruyucusu az zaten baştaki sahiplenmiyor anlatsak ta söylensekte bu marka çok satmaz.:) Mazdayı bu haliyle ver koç,doğuşa nasıl yok satıyor. Tabi japonlarında stok adeti konusunda kafayı değiştirmesi şart.  Genel anlamda dünyada bakarsak mazda kar edip satışları artırıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NeW3    226
NeW3
37 dakika önce, Ali :

Mazda' nın motorunda ne var ? Civic' te üç yıldır kullandığı motoru dayayıp duruyor. :) Yakıtı ortada ve zaten bunu verilerinde japon marka saklamıyor. Şuan mazda 1.4 125 tsı koysun bu araç yine aynı rakamları satacak. Ülkemizde baktığında civic motoru kaç yıldır aynı ama mazda tam tersi bir teknoloji üretip satışa çıkardı. Bunu ülkemizde yeterince doğru anlatamayıp insanlara aktaramadı. Bizim kadar sokaktaki insanlar 0-100 olayına takılmıyor. Trafikte bakarsa kullanılan araçlar ortada. Söz konusu mazda olunca koruyucusu az zaten baştaki sahiplenmiyor anlatsak ta söylensekte bu marka çok satmaz.:) Mazdayı bu haliyle ver koç,doğuşa nasıl yok satıyor. Tabi japonlarında stok adeti konusunda kafayı değiştirmesi şart.  Genel anlamda dünyada bakarsak mazda kar edip satışları artırıyor.

Ali Bey yorumu düzelttim doğru motoru bencede çok iyi ama toplum olarak 0-100 e takılmış durumdayız kendi adıma böyle bir takıntım yok gayet memnunum ama reklam şart onu çok iyi biliyorum 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arman-1999    1.585
Arman-1999
16 dakika önce, NeW3 :

Ali Bey yorumu düzelttim doğru motoru bencede çok iyi ama toplum olarak 0-100 e takılmış durumdayız kendi adıma böyle bir takıntım yok gayet memnunum ama reklam şart onu çok iyi biliyorum 

Reklamın gücünü görmek isteyenleri İstanbul/haramidere de bulunan DOD Oto'ya davet ediyorum. Skoda superb' ye göz atmak için gittiğimizde gördüm bende.

Doğuş, büyük bir alana vw grubunda ki firmaları toplamış, tam ortasına da DOD ' u yerleştirmiş. Skoda dan çıkıp DOD kısmına yönelme gafletinde bulunduk. O arabalara o fiyatlar !!!!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali    746
Ali
19 dakika önce, NeW3 :

Ali Bey yorumu düzelttim doğru motoru bencede çok iyi ama toplum olarak 0-100 e takılmış durumdayız kendi adıma böyle bir takıntım yok gayet memnunum ama reklam şart onu çok iyi biliyorum 

Reklam kesinlikle şart ve doğru anlatılması lazım. Bayi bu konuda kendisini iyi yetiştirip müşteriye arabayı doğru olarak aktarması gerekiyor. Ben mazda markasına hakim olmasam açıkcası mazdanın çoğu özelliğinden haberim bile olmaz. Arabanın performansına takık olanların çoğunun bindiği araçlara da bakmak lazım. Vw donanım kıtı bir seçenekle turbo beslemeli serileştirip motor koyuyor birde hızlı şanzuman bir pazarlama iş tamam. Mazdanın performans sıkıntısı yok sadece o yazılımı yazan kimse şanzumana onun saçma sapan üst vitese geçerken bekletmesi vs. arabayı törpülüyor. Güzel bir yazılım geliştirse bu araç direk ivmelenmesi değişecektir. Diğer markalarda kağıt verisinde seri modeller var ama misal sıkışık trafikte saçmalayan şanzumanlarda var. Örnek superb araç daha durmadan 3 km\h star stopu bazen devreye sokuyor :D Alt devirlerde yeri geliyor saçmalıyor. Buna örnek vereceğim çok fazla marka model araç olduğu için mazda araçlarını adam gibi anlatması gerekiyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.801
Burak

Mazda şanzıman davranışı sadece yazılım ile değiştirilebilir mi emin değilim. Sonuç olarak şanzıman oldukça da mekanik bir yapı ki tork konvertör olması sebebiyle de bazı kısıtları yok değil 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.127
M.E.G

Tek sorun lpg... gerisi hikaye... çoğu kişi cvt, tork konvertör,dsg ayrımı yapamaz. Otomatik mi tamam.

Benzinli araç mı alınır deyip geçiyor milletimiz. Lpg çok iyi bir seçenek...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
FatihT    102
FatihT

beylerrr..."balık baştan kokar" fazla söze gerek yok mazda istese türkiyede araba sattırmaz ama istemiyor bizde şu olsa bu olsa diye hayal kurup duruyoruz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Holydao    323
Holydao

Mazda mi honda mi ikileminde en buyuk etken -ne yazik ki- lpg bence de...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
FatihT    102
FatihT
10 dakika önce, Holydao :

Mazda mi honda mi ikileminde en buyuk etken -ne yazik ki- lpg bence de...

koltuk ısıtmada bir etken benim için :D sorunlarım var yaşa taşa başa oturamıyorum :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NeW3    226
NeW3
54 dakika önce, Fatih_ :

beylerrr..."balık baştan kokar" fazla söze gerek yok mazda istese türkiyede araba sattırmaz ama istemiyor bizde şu olsa bu olsa diye hayal kurup duruyoruz...

Katılıyorum ama birde milletimizde aşırı bir alman sevgisi var onu nasıl yıkar bilemiyorum.

53 dakika önce, Holydao :

Mazda mi honda mi ikileminde en buyuk etken -ne yazik ki- lpg bence de...

Ben yeni civic'in tipini hiç beğenmedim ama lpg li olması bile cezbetmedi.

44 dakika önce, Fatih_ :

koltuk ısıtmada bir etken benim için :D sorunlarım var yaşa taşa başa oturamıyorum :D 

Hele bizim memlekette şart. ☺

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
m2hamid    39
m2hamid

Hondalar için özellikle civic serisi için söylenebilecek en doğru söz bence "Mantık Evliliği:tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.127
M.E.G
Bir saat önce, Fatih_ :

koltuk ısıtmada bir etken benim için :D sorunlarım var yaşa taşa başa oturamıyorum :D 

Civicte de koltuk ısıtma var. Orta pakette standart.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Holydao    323
Holydao
Civicte de koltuk ısıtma var. Orta pakette standart.

Aslinda ben son kasalari kastetmemistim, daha cok bi oncekileri, son derece zevksiz olmasina ragmen ticari kafayla alinanlari demek istemistim. Onlar donanim olarak son derece zayif olmasina ragmen kizilay dagitmis gibi bol bol bulunmakta heryerde.@m2hamid'e katiliyorum bu konuda, asksiz bir mantik evliligi gibi bi onceki kasa civic almak...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.127
M.E.G
1 dakika önce, Holydao :


Aslinda ben son kasalari kastetmemistim, daha cok bi oncekileri, son derece zevksiz olmasina ragmen ticari kafayla alinanlari demek istemistim. Onlar donanim olarak son derece zayif olmasina ragmen kizilay dagitmis gibi bol bol bulunmakta heryerde.@m2hamid'e katiliyorum bu konuda, asksiz bir mantik evliligi gibi bi onceki kasa civic almak...

Civic in en önemli özelliği her türlü modifiye parçasını bulabiliyorsunuz. Gençlerin çok tercih etmesinin sebebi bu. Bide lpg yi yapıştırdın mı tamamdır :) 

Eski kasaların içi sert plastik, çok sert hemde...ama çok bir önemi yok az yakıyor, devir çeviriyor, mod parçası çok....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Holydao    323
Holydao

Hatta donanim olarak oylesine zayif ki... Gecen sene 2005-2013 arasi uretilen "uzay kasa" civic hb'den 2012'de uretilen sedan civic'e gecmek maksadiyla baktigimda hic fark olmadigini gordum iki arac arasinda. Biri 2005'te uretilmis, biri 2015'te, arada fark var mi dersen var, 2005'te dizayn edilen kasa efsane digeri alelade bir civic...

Civic in en önemli özelliği her türlü modifiye parçasını bulabiliyorsunuz. Gençlerin çok tercih etmesinin sebebi bu. Bide lpg yi yapıştırdın mı tamamdır [emoji4] 
Eski kasaların içi sert plastik, çok sert hemde...ama çok bir önemi yok az yakıyor, devir çeviriyor, mod parçası çok....


Gencler 2011 modeline cikamiyor ki hocam, modfiyeye en cok giden kasa da 2012'ye kadarki kasa zaten. O modelden sonra ekibi mi degistirdi, patronu mu bilemiyorum ama bi sikinti var [emoji3]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.127
M.E.G
2 dakika önce, Holydao :

Hatta donanim olarak oylesine zayif ki... Gecen sene 2005-2013 arasi uretilen "uzay kasa" civic hb'den 2012'de uretilen sedan civic'e gecmek maksadiyla baktigimda hic fark olmadigini gordum iki arac arasinda. Biri 2005'te uretilmis, biri 2015'te, arada fark var mi dersen var, 2005'te dizayn edilen kasa efsane digeri alelade bir civic...

10 yıldır aynı motoru kullanıyor. Kimse de demiyor ki niye kendini geliştirmiyorsun :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Holydao    323
Holydao
10 yıldır aynı motoru kullanıyor. Kimse de demiyor ki niye kendini geliştirmiyorsun [emoji4] 


Motora bisey diyemiyorum, belki sorunsuz ve ekonomik oldugu icin dokunmuyorlardir, bilemiyorum. Ama donanim degismeli, gelismeli, teknoloji ilerliyor ve ucuzluyor neticede. Bu arada yeni civic'te turbo motorlar gelecek ilerleyen tarihlerde bildigim kadariyla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Arkadaşlar merhaba,
      İnternette karşıma çıktı yeni kasa Honda Civic kasalarda ciddi sorunlardan şikayetlerden bahsediyorlar kullanıcılar. Aracın kaportasında - direk- tavan - sütunlarda yamuklukların olduğu söyleniliyor. Show roomdaki araçlarda bile bu sorunun olduğu, ışıkla birlikte gün yüzüne apaçık ortaya çıktığı söyleniliyor.
      Adamlar sırf bu sorun için sosyal medyada Honda Civic FC5 Mağdurları diye grup kurmuşlar. Şu sıralar da change.org den bir imza kampanyası başlatmışlar.. Durum çığ gibi büyüyor...
      Sosyal Medya Grupları;
      https://www.facebook.com/groups/811116725693429/?fref=ts
      Gruba üye olurken neden üye olmak istiyorsunuz şeklinde soru çıkıyor.. Yeni Honda Civic almayı düşünüyorum - araştırıyorum şeklinde geçebilirsiniz.
      Bir video çekmişler ama..Çok ama çok amatör ve tam anlamıyla amacına ulaşmamış bence video..
       
      Şu sıralar Honda Türkiye (Gebze) Fabrika önünde gösteri yapmayı planlıyorlar...
      Yakın zamanda daha sıcak haberler duyabilir görebiliriz bu konuda..
      Honda'nın Test Aracındaki Göçük.
      https://www.facebook.com/mustafa.koparan.90/videos/10213318338206972/
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Honda, Ford, Rolls-Royce, Mercedes-Benz ve Tesla'yı geride bırakarak Google'ın Amerika'nın önde gelen otomotiv markaları listesinin başında geldi.

      Google'ın en çok aranan isimlerden aldığı sonuçları karşılaştırdığı 2015 listesinden farklı olarak, Google Trends 2016 listesinde, arama trafiğinde en belirgin ve sürekli artış gösteren, en yüksek öneme sahip isimler sıralandı. Honda ile ilgili anahtar kelimeler arasında özellikle güncellenmiş 2017 CR-V modeli için yapılan aramalar zirve yaptı, bunu 2017 Pilot, 2017 Civic, 2017 Accord ve 2017 HR-V anahtar kelimeleri takip etti. İkinci sıradaki Mercedes-Benz yıl boyunca tutarlı kaldı ve Florida ve Georgia'da özellikle popüler bir anahtar kelime oldu.

      Üçüncü sırada ise, Mart ayının sonlarında Model 3'ün lansmanını takiben popülaritesi büyük bir hız kazanan Tesla yer aldı. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, elektrikli otomobilleri seven Kaliforniya eyaleti Tesla'yı en çok arayan eyalet oldu.

      Listede Volvo dördüncü, Lamborghini beşinci sırada yer aldı. Skrillex ve Rick Ross tarafından Purple Lamborghini'nin piyasaya sürülmesinin ardından İtalyan otomobil üreticisi Lamborghini için yapılan aramalar zirveye ulaştı.

      ABD'de bu yıl en çok aranan 10 otomobil markası listesinde Ford, Jaguar, Bentley, Maserati ve Rolls-Royce da yer aldılar.
       
      Listenin ilk onu şu şekilde:
      1. Honda
      2. Mercedes-Benz
      3. Tesla
      4. Lamborghini
      5. Volvo
      6. Ford
      7. Jaguar
      8. Bentley
      9. Maserati
      10. Rolls-Royce
       
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Honda Civic Type R prototipi Paris Otomobil Fuarında tanıtıldı. Prototip geniş ve agresif tamponları, genişletilmiş tekerlek bombeleri ve dramatik arka kanada sahip.
       

      Yeni Honda Civic Type R prototipi 2016 Paris Otomobil Fuarı'nda 29 Eylül’den itibaren sergilenmeye başladı. Paris’teki prototip ile 2017’de çıkacak yeni nesil Civic Type R modelinin stili hakkında tatmin edici şekilde fikir edinilebiliyor. Yeni Civic hatchback modelinin alçak ve geniş boyutları temel alınarak geliştirilen Type R prototipi kaslı kaporta stili ve aerodinamik performansı geliştiren modifikasyonları ile dikkat çekiyor. Dış cephe fuara özel olarak yansımalı, ince taneli ve fırçalanmış alüminyum efektli finiş ile kaplanmış. Ön kısımda agresif tampon kanatlı karbon fiber ayırıcı ile ve sportif kırmızı aksan çizgisi ile vurgulanmış. Panjurlu ilave hava kanalları tamponu daha da geniş gösteriyor, tel örgü kapaklar oyuntulu hava girişlerini örtüyor.
       
      Honda’nın tüm Type R modellerini süsleyen meşhur kırmızı “H” logosu artık yeni bir hava girişinin üzerinde, otomobilin burnunda yer alıyor. Kaputun üzerinde de ortaya yerleştirilmiş ikizkenar yamuk şeklinde bir hava girişi var. LED farlarda buzlanmış lensler, sinyal lambaları ve yan tekrarlayıcılar (LED repeater) Type R prototipinin agresif karakterini yansıtıyor.

      Karbon fiber yan etekler aks aralığı boyunca 20 inç piyano siyah renkte ve kırmızı aksanlı alaşım tekerlekler ile 245 tabanlı yüksek performans lastikleri arasında uzanıyor. Genişletilmiş tekerlek bombeleri yeni tekerleklere ev sahipliği yapıyor.
       
      Sağlam bir karbon fiber difüzör geniş arka tamponun altından geçiyor, arka tampon ise üçü de tam fonksiyonel durumdaki egzoz borularını çerçeveliyor. Ortadaki egzoz borusu çap olarak daha küçük ve parlak metalik kırmızı renkte. Çatının bitiminde yer alan arka kanat dramatik ve görsel olarak etkileyici.
       
      Yeni nesil Civic Type R’ın mühendisliği, Civic ailesinin diğer üyeleri ile aynı geliştirme programı içerisinde yapılmış. Model gelecek yıl üretim versiyonu ile tanıtılacak. Modelin üretimi Honda’nın İngiltere Swindon fabrikasında yapılacak. Satışların ise 2017’nin ikinci yarısında başlaması bekleniyor.

      Type R bu fabrikadan dünya piyasalarına ihraç edilecek. Honda Type R ilk kez Kuzey Amerika’da da satılacak.
       
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Çok uzun zamandır benimde merak ve takip edip, bekleyip, sürekli araştırdığım bir konu. Bu konuda bir takım araştırmalar ve yorumlar yapılmış sizlerle paylaşmak istedim.   Alıntıdır   Otomotiv sektörü ile ilgisi olsun olmasın neredeyse herkesin haberdar olduğu dizel skandalı VW Grubu'nun başına ciddi miktarda bela oldu ve bu durumun tüm dünya çapında markaya maliyetinin 100 milyar doları bulabileceği belirtiliyor. Ayrıca şu anda sorunların devam ettiği hiçbir ülkede çözüme de tam ulaşılabilmiş değil. Ancak öyle görünüyor ki bu durum sadece VW ile kalmayacak ve tüm markalara da sıçrayacak. Yaşadığımız son gelişmeler ise Honda'nın da dizel emisyonu konusunda sıkıntıları olduğunu gösteriyor.    Geçtiğimiz günlerde yaptığımız bir yeni Honda Civic haberinde, Türkiye'de çeşitli markalara dizel enjektörü, pompa ve valf üreten yabancı bir bir fabrikada çalışan bir takipçimiz; Honda'nın bir süre önce kendilerine dizel enjektörü için numune parçalar ürettirip, testler yaptırdığını, belli bir tarih vererek de seri üretime geçileceğini belirttiğini ancak üretim tarihi gelmeden hemen önce motorlardaki emisyon sorununu öne sürerek üretimi iptal ettirdiğinden bahsetti.    Açıkçası normal bir zaman olsa takipçimize teşekkür eder ve bu tip bir haberi aldatmak için bile herhangi birinin verebileceğini düşünerek oldukça temkinli yaklaşırdık. Temkini elden bırakmasak da takipçimizin bu haberini doğrulayan bazı önemli gelişmeler ile karşı karşıyayız. Biz de bu doğrultuda Honda markasının dizeller konusunda nasıl bir durumda olduğunu mevcut gelişmeler ışığında analiz etmek istedik.    Şimdi tüm bu gelişmeleri madde madde olacak şekilde yorumlayalım;   Honda'nın yeni Civic modelini Türkiye'de benzin+LPG ile satışa sunması   Bu konu modeli bekleyen insanlar arasında o kadar büyük bir hayal kırıklığına neden oldu ki "Bu devirde atmosferik motor Honda'ya yakışmıyor" diye sitem eden birçok kişi bulunuyor. Bilindiği gibi 1.0lt ve 1.5lt olarak iki farklı turbo benzin motoru Honda Civic modelinin esas motorları ancak bu motorların 3-4 aydan önce de ülkemize gelmesi beklenmiyor. Ayrıca bu motorlar LPG ile kullanıma da çok uygun değil. İşte bunun etkisi ile de atmosferik-benzin tercihi yapılmış olunabilir ancak ana neden bize göre bu da değil.      Bu noktada takipçimizin; "Honda'nın emisyon sorununu neden göstererek enjektör siparişlerini iptal ettiği" sözünü hatırlayalım. Şok bir karar ile atmosferik+LPG seçeneğinin sunulmuş olması burada daha da önem kazanıyor. Aslında Honda'nın bir önceki modelde ve CR-V modelinde kullandığı 1.6lt 120ps turbo-dizel motoru bulunuyor ve bu motorun Euro 6 normlarına uygun olduğu belirtiliyor. Ancak bu motor 2014 yılında kullanılmaya başlandı ve VW'in emisyon skandalı da henüz patlak vermemişti. Ayrıca CR-V modelinde de 1.6lt turbo-dizel 160ps gücündeki motor hala kullanımda.      Honda yetkililerinden aldığımız bilgiye göre dizel motorlu yeni Honda Civic'in 2018 yılında satışa sunulması planlanıyor. Eğer bu bilgi doğruysa ve esas amaç LPG'li atmosferik benzin motor satmak değilse; enjektör imalatlarının iptal edilmiş olmasının bir nedeni de bu olabilir diye düşünüyoruz. Kısacası Honda'nın bu motorlarında emisyon ile alakalı bir sorun olması yeni Civic modelinde satışının gecikmesinin en büyük nedeni olabilir.   Yeni tanıtılan Civic HB modelindeki dizel motor karmaşası   Hatırlanacak olursa yeni Civic modelinin HB kasa tipi geçtiğimiz haftalarda resmi olarak tanıtılmıştı. 1.0lt ve 1.5lt turbo-benzin motorların yanında 1.6lt turbo-dizel motorun da satışa sunulacağı açıklandı ancak motor gücü hakkında herhangi bir bilgi verilmedi. Bu durum kafalarda karışıklığa neden oldu ve diğer motorlar ile ilgili bilgiler kesin olmasına rağmen dizel motor ile ilgili güç verilerinin açıklanmaması gerçekten de ilginç. Aslında diğer nedenler olmasa bu duruma anlam yüklemezdik ancak birçok farklı nedenin yan yana gelmesi dizel motorun gücünün açıklanmamasında bir sorun olduğunu gösteriyor. Bu da yine takipçimizin enjektör konusunda bahsettiği iptalleri doğrular nitelikte gibi görünüyor.      Ayrıca bu durum ilk maddede nedenlerini açıkladığımız atmosferik benzin motor + LPG ile de doğrudan alakalı ve öyle görünüyor ki modelin ve markanın hayranları kadar Honda Türkiye yöneticilerini de şaşırtmış. Dizel motordan umudu kesen ve turbo motorların da LPG ile uyumlu olmaması sonucu bu kararı vermek zorunda kalmış gibi görünen yöneticiler hiç olmazsa fiyatları makul bir seviyede belirleselerdi insanların gözü konuya bu kadar batmazdı diye düşünüyoruz.    Katı Euro 6 Emisyon kuralları   Dizel ve benzin motorlar için Euro 6 standartları Eylül 2015 tarihinde Euro 5 standartları yerine yürürlüğe girdi ve her aracın bu tarih itibariyle belirlenen CO ve NOx seviyelerinin üstüne çıkmaması isteniyor. Dizel motora sahip araçlar için NOx sınırı (Azot oksit gazları) 180 mg/km'den 80 mg/km düşürüldü ki bu da oldukça düşük bir değer. Bu kadar düşük bir veri elde etmek için de aracın EGR ve dizel partikül filtresinin de dahil olduğu egzoz sisteminde önemli ve masraflı değişiklikler yapmak gerekebiliyor.      Her ne kadar VW'in bu konuda başı fena halde belaya girmiş olsa da bu belanın da etkisi ile EURO 6 için daha iyi hazırlandığı Avrupa'da faaliyet gösteren Transport&Environment kuruluşunun yaptığı testlerden net bir şekilde anlaşılıyor. Gerçi bu konuda o kadar çok spekülasyon yapıldı ki kime ve neye inanacağımızı biz de şaşırdık ancak yine de bu testlerdeki sonucun Honda ile de yakından ilgili olduğuna inanıyoruz. Bu test sonucunda ise; VW'e ait dizel motorların Euro 6'ya göre belirlenen NOx değerlerini 160 mg/km ile 2 kat aştığı belirtiliyor ancak işin ilginci tüm testler içinde en temiz değerlerin de VW'e ait olması ile öne çıkıyor.      Markaların normal yol şartlarındaki emisyon değerleri. Sol sütun 80mg/km değerinin kaç kat fazla olduğunu gösteriyor.   Testlerin genelinde bakılınca normal yol şartlarında Euro 6 dizel motora sahip araçların 3'de 2'sinin 80mg/kg değerini 3'e katladığını, Fiat ve Suzuki'nin 15 kat, Renault ve Nissan'ın 14 kat, Opel'in 10kat, Hyundai'nin 8 kat ve Mercedes'in de 6 kat yüksek NOx değerlerine sahip olduğu açıklandı. Honda'nın ise diğer markalardan çok daha iyi olsa da 4 kat ile VW'den 2 kat daha yüksek NOx değerlerine sahip olduğu yukarıdaki tablodan anlaşılabiliyor.    Tabi ki farklı kuruluşların farklı araştırmaları ortaya çıkabilir hatta bu kuruluş bizzat VW markasını bu konuda aklamaya da çalışıyor olabilir ancak VW'in emisyon skandalını ortaya çıkaran dizel motorların büyük bir çoğunluğunun  Euro 5 normlarında olduğunu da hatırlatmakta fayda görüyoruz. Bu tip araştırmalara karşı temkinli olmakta fayda olsa da Honda'nın 4 kat yüksek olan NOx değerinin diğer üreticilere göre çok da abartı olmamasına rağmen Honda yetkililerini fazlasıyla korkuttuğunu düşünüyoruz. İşte bu nedenle enjektör siparişlerini iptal ederek dizel motorun tanıtımını geciktirmiş olabilirler. Büyük bir ihtimalle şu anda Honda Mühendisleri Euro6 emisyon değerlerini sağlayabilecek şekilde çalışmalar yapıyor. Bu da doğal olarak ülkemizi de etkiledi ve dizel yerine atmosferik+LPG motor sunuldu diye düşünüyoruz.    Kaynak: SekizSilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Millet merakla heyecanla dizeli beklerken benzinli fiyatları belli olmuş.
      Yeni Honda Civic fiyatları açıklandı. İşte rakamlar ;
      - Honda Civic 1.6lt atmosferik-benzin 125ps güç 6 ileri manuel
      Premium: 75.450TL
      Premium: 83.640TL (LPG)
      Elegance: 78.700TL
      Elegance: 84.300TL (LPG)
      Executive: 93.550TL (LPG)
      - Honda Civic 1.6lt atmosferik-benzin 125ps güç CVT otomatik
      Premium: 83.640TL (LPG)
      Elegance: 81.000TL
      Elegance: 86.600TL (LPG)
      Executive: 90.250TL
      Executive: 95.850TL (LPG)

       
      Kaynak: Alper Güler

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×