Jump to content
NoooFearrrr

2018 Honda Civic Sedan Dizel Görücüye Çıktı

Tavsiye Edilen Mesajlar

NoooFearrrr

2018 Honda Civic Sedan dizel görücüye çıktı

Honda, uzun zamandır beklenen ve üretimi Türkiye'de yapılan Civic Sedan'ın dizel motor seçeneğini tanıttı. Aracın satış fiyatı da belli oldu.

Honda, son dönemde kaportalarda yaşanan göçükler nedeniyle otomotiv tutkunları arasında tartışma konusu olurken Japon markanın servis hamlesiyle eleştiriler hafiflemişti. Honda, bu hamlenin hemen ardından 2 yıldır beklenen Civic sedanın dizel versiyonunu Türkiye pazarında satışa sürüyor.

728xauto.png

728xauto.jpg
 
 
lk etapta Executive ve Elegance donanım paketleriyle sunulacak olan otomobilin Premium paketi sene sonunda satışa çıkarılacak.
 
Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, yeni modelin tanıtımında yaptığı konuşmada, Civic sedan dizelin Türkiye'de yeni satış rekoru kırmalarına yardımcı olacağını söyledi. Satışa sunulduğu andan itibaren beğeniyle karşılanan yeni Civic sedanın 2017'de 19 bin 171 adet satıldığı bilgisini veren Tsumura, ayrıca bu modeli ihraç ettikleri ülke sayısının 6'dan 33'e çıktığını, artan talebe karşılık yıl sonunda ikinci vardiya üretime başladıklarını dile getirdi.
Honda'nın açıklamasına göre 1.6 elegance dizel 121.000 TL başlangıç fiyatıyla, 1.6 exclusive dizel ise 130.000 TL başlangıç fiyatıyla satılacak. Sunroof, deri koltuk ve navigasyon sistemli dokunmatik ekran ise standart olarak geliyor.Giriş seviyesi olarak sunulan Premium donanım seviyesinde 16 inçlik alaşım jantlar, otomatik yanan farlar, adaptif hız sabitleme sistemi, ısıtmalı ön koltuklar ve sekiz hoparlörlü 180 Watt gücünde ses sistemi devreye giriyor.legance donanım seviyesinde bunlara ilave olarak Honda Connect bilgi ve eğlence sistemi, çift bölgeli otomatik klima, 17 inçlik alaşım jantlar, ön ve arka park sensörleri ve geri görüş kamerası sunuluyor.Ürün gamının tepe noktasını oluşturan Executive donanım seviyesinde ise deri döşeme, LED ön farlar, uyumlu akıllı telefonlar için kablosuz şarj, Garmin uydu navigasyon, ısıtmalı arka koltuklar ve 10 hoparlörlü 452 Watt gücünde premium bir ses sistemi sunuluyor.
Dizel motorların Volkswagen skandalı sonrası gündemde daha fazla yer bulmasına neden olan emisyon salınımlarında Honda değerleri 100 km mesafede 91 gram. Araç aynı zamanda her 100 kilometrede 3.4 litre yakıt tüketimine sahip.6 ileri vitesli manuel şanzımanla satışa çıkacak aracın performans değerleri ise 1.6 litre motorda 4000 devir için 120 beygi gücü ve 2000 devirde de 300 nm olarak açıklandı. Temmuz ayından itibaren 9 ileri otomatik ve hatchback versiyonu da geliyor.Altı ileri manuel şanzımanla kombine edilen Civic sedan 0’dan 100 km/s hıza 9,9 saniyede ulaşıyor.
 
Kaynak : mynet

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

Honda Dizel motor konusunda çok geç kaldı. Aslında çok önce duyurmuştu Dizel Civic modelini. Ama ne olduysa oldu bu günlere kadar sarktı.

Bu konuda konu bile açmıştım vakti zamanında. Millet benzinli motorun üzerinde iyileştirmeler yapıyor, ne bileyim elektrikli - hbyrid motorlar yapıyorlar. Honda tutmuş Dizel motoru sunuyor kullanıcılarına.

Mevcut Benzinli motoları zaten yakıt konusunda oldukça bonkör. Sırf bundan ötürü fabrika çıkışı Lpg takıyor araçlarına..Düne kadar yetkili servislerine Lpg'li araçları almazdı..

Bir japon markasından beklemediğim aksiyonlarda bulunuyor. Ne oldu Fransızlar filan aldı da bizim mi haberimi yok acaba. :D  :geyik:

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Bir an aynı konuyumu açmısız dedim lakin öyle değilmiş. Dizel rekabeti kızışıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Şimdiye kadar dizel motor olmama sebebi Civic'in uzun süredir HB ile sedan kasasının iki farklı otomobil gibi olmasıydı. Sedanın daha çok amerika pazarı 1.6lt-2.0lt atmosferik motorlar ile uyumlu bir altyapısı vardı, HB ise 2.2lt turbodizel motor dahi uyarlanabilecek biçimde üretildi. Bu nesilde EK9 kasadan beri ilk defa HB-sedan aynı olduğu için HB'deki dizel motor çok daha kolay uyarlanabiliyor, bu yüzden sedana dizel koyabildiler ama avrupa pazarı için bence artık çok geç.  Bizde iş yapacak çünkü hem dizele karşı bir yaptırım yok hemde fiyatı fena değil, Octavia ile aynı seviyede, Megane'dan ucuz. 9 ileri otomatik gelince baya yaygınlaşır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

bu da göçüklenecek mi yoksa direkt köpükle mi gelecek?

(gıcıklığına soruyorum:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ReaL35

Sis farlarının yanları nedir öyle. Bir felaket bu. Adeta çirkinlik abidesi. Şaka gibi. 2019 yılında hemen değiştirirler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim

Bu araçta farklı ülkeler için toplamda 10-12 civarında donanım paketi var. Tr ye geleceklerde cok bir değişiklik olacağını sanmam. Tam opsiyonlu 170-180 bandına geleceği için pek alıcı cıkmaz o fiyatlara. Ama koltuk soğutma ,cam tavan ve honda sensing gelseydi tadından yenmezdi. yakın (2 aya) zamanda hb kasanın cam tavan manuel vitesli seceneği gelecek. Ben asıl 9 ileri zf tam otomatiği merak ediyorum dogrusu bakalım gelince test ederiz. Accord tekrar avrupa pazarına ve bize crv deki gibi güclü bir dizel ünite ile soksalar ciddi anlamda düşünürdüm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Honda Civic dizel motorun Türkiye'deki popülerligini kullanmak istiyor.  Yakit ekonomisi deyince günümüzde dünyada ilk akla gelen çözüm "gas-electric hybrid" yani benzinli-elektrikli hibrid motordur.  Dizel motor degildir.  Bizim tüketicimiz bu gerçekten biraz uzak oldugundan Honda bunu kendi lehine kullaniyor.  Bence Honda bu girisimde basarili da olur.  Sadece dünya otomotiv trendleri ile pek uyum içinde olamayiz, o kadar.

Aslinda Honda markasinin yüz aki olan model Civic degil Accord modelidir.  Accord ABD'de "2018 North American Car of the Year" ve tam 32 kez Car and Driver dergisinin 10Best listelerine girmis bir araçtir.  Civic pek öyle degildir.  Accord ABD'de adeta peynir ekmek gibi satiliyor.  Çok fazla motor ve aksesuar seçenekleri var.  Hybrid motordan tutun, 1.5 litre, 2.0 litre ve inanilmaz aksesuar paketleri var.

https://automobiles.honda.com/accord-sedan#

Tabii adamlar nabza göre serbet veriyorlar.  Accord nasil olsa ABD'de yeterince satiliyor, Türkiye'de satilmasina çok gerek de yok.  Bildigim kadariyla Accord ithal bile edilmiyor.  Türkiye'ye ithal edilmeyen tek Honda modeli Accord da degil.  Honda'nin yine ödüller almis "pick-up truck" yani kamyonet modeli Ridgeline var.  O da burada satilmiyor.  Kisacasi ülkeye göre serbet veriyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim

Accord su an Tr pazarında yok. İthal edilmemesinden değil bu sıkıntı avrupa pazarına sunulmuyor ki bizede gelsin. Yeni crv bildiğim kadarı ile sadece 1.5 t benzinli motorla gelecek. Dizel ünite mevcut hali ile emisyona takılmış olabilir. Civicteki motorda eski dizelin revize edilmiş bir versiyonu. Adamlar baya kasmış normlar için. 

Nabza göre serbeti her firma veriyor. Yollarımızda Toyota camry kaç tane gördünüz? Abd satın alma bedeli ile bizde dünya kadar fark var. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmet A.

acaba bu araç mazda 3 dizel'e bir alternatif olarak düşünülebilir mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim
Bir saat önce, Ahmet A. :

acaba bu araç mazda 3 dizel'e bir alternatif olarak düşünülebilir mi ?

Neden düşünülmesin ki? Sonuçta aynı sınıf araçlar. C sınıfı bir sürü araç var. Sınıf belli rakipler belli...hiçbir aracın abartı bir farkı yok. Eksik ararsan her aracın bir kusuru var.Marka , donanım , fiyat ve en önemlisi sizin tercihinize göre bir araç muhakkak bulursunuz. yakında civic dizelin 9 ileri zf sanzumanlısıda gelecek. Geldiğinde fiyat ne olur bilemem. Mazda ve golfün dizel otomatik güncel fiyatlarını düşününce hele.. Ancak bu fiyatlara hakikaten pahalı araçlar. Camry, accord, lexsus v.s. parasına ancak bunları alabiliyoruz!..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmet A.
17 minutes ago, vethekim said:

Neden düşünülmesin ki? Sonuçta aynı sınıf araçlar. C sınıfı bir sürü araç var. Sınıf belli rakipler belli...hiçbir aracın abartı bir farkı yok. Eksik ararsan her aracın bir kusuru var.Marka , donanım , fiyat ve en önemlisi sizin tercihinize göre bir araç muhakkak bulursunuz. yakında civic dizelin 9 ileri zf sanzumanlısıda gelecek. Geldiğinde fiyat ne olur bilemem. Mazda ve golfün dizel otomatik güncel fiyatlarını düşününce hele.. Ancak bu fiyatlara hakikaten pahalı araçlar. Camry, accord, lexsus v.s. parasına ancak bunları alabiliyoruz!..

hocam herkes "ilk araba olarak mazda alma, ilerleyen zamanlarda alırsın. hatta direk mazda 6 alırsın. şimdilik türkiye piyasasında bilinirliği olan arabalardan şaşma" diyor. honda'ların eski kasaları bana çok plastik geliyordu ama yeni civic'in gerçekten kendine has bir stili var. executive donanım dizel 141 bin tl şu an. otomatik vites seçeneğinde en fazla kaç para oynar ki ? galiba göçme sorunları da ortadan kalkmış. gönlümdeki ibre her geçen gün hondaya kayıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim

Yeni hatchback sport plus geldi suan lansmanda fiyat 141.500. Her an 2017 sportu satıp bir üst donanımı alabilirim. Ben dizel kullanıcısı değilim benzinli araçı her zaman tercih ederim. Dizel otomatik farkı en az 10-12 bin olur.sport plustaki gibi donanımlı gelir büyük ihtimal fark 20 bini bulur gibime geliyor. Beklemeye değer mi aradaki zam ve fiyat farkına değer mi sizin bileceğiniz bir olay. Sahsen sporttan sport plusa geçmek için aradaki farkı ben bile ciddi ciddi düşünüyorum. Karar vermiş değilim kısacası...

Göçük mevzusu büyütülecek bir problem değildi. Honda tr nin beceriksizliği kısaca süreci iyi yönetemedi.Sedan etkilenmişti  ve 2018 model sedanlarda problem kalmamıştır. 2.el, servis, bakım maliyeti gibi konular alım sürecinde etkili olur ancak nihayetinde siz kullanacaksınız. Hangi araç size daha çok hitap ediyorsa ve kullanmaktan zevk alıyorsanız o aracı alın. Sonuçta az bir para değil. Para kolay kazanılmıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmet A.
1 hour ago, vethekim said:

Yeni hatchback sport plus geldi suan lansmanda fiyat 141.500. Her an 2017 sportu satıp bir üst donanımı alabilirim. Ben dizel kullanıcısı değilim benzinli araçı her zaman tercih ederim. Dizel otomatik farkı en az 10-12 bin olur.sport plustaki gibi donanımlı gelir büyük ihtimal fark 20 bini bulur gibime geliyor. Beklemeye değer mi aradaki zam ve fiyat farkına değer mi sizin bileceğiniz bir olay. Sahsen sporttan sport plusa geçmek için aradaki farkı ben bile ciddi ciddi düşünüyorum. Karar vermiş değilim kısacası...

Göçük mevzusu büyütülecek bir problem değildi. Honda tr nin beceriksizliği kısaca süreci iyi yönetemedi.Sedan etkilenmişti  ve 2018 model sedanlarda problem kalmamıştır. 2.el, servis, bakım maliyeti gibi konular alım sürecinde etkili olur ancak nihayetinde siz kullanacaksınız. Hangi araç size daha çok hitap ediyorsa ve kullanmaktan zevk alıyorsanız o aracı alın. Sonuçta az bir para değil. Para kolay kazanılmıyor.

şimdi baktım da 2019 toyota rav4'ler de kendini aşmış. markalar artık tasarım konfor v motor konusunda rekabeti iyice kızıştırdılar. yeter ki paradan haber verelim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Honda Civic göçük problemi araç sahiplerinin canını sıkmaya devam ediyor. Öyle ki bazı araç sahiplerinde 10 adet küçük gamze şeklinde göçükler mevcut. Biz de durumu daha iyi analiz edebilmek için sosyal medya hesaplarımızda açtığımız çeşitli başlıklarda konuya değindik. Takipçilerimizden de konu ile ilgili çeşitli fotoğraflar topladık.   Ayrıca şunu da belirtelim ki, Bu durum sadece ülkemizde üretilen araçlarda değil, ABD’de üretilip ABD ve Kanada’da satılan araçlarda da meydana geliyor. Ancak en azından şimdilik sadece Sedan kasa tiplerini kapsıyor gibi görünüyor.  Bunun yanında aynı araca sahip olan takipçilerimizden bazılarında göçük oluşmamış ancak dalgalanma meydana gelmiş, bazılarında ise her 2 sorun da kendini göstermemiş. Yani genel anlamda küresel bir sorun ve bir dönem üretilen araçları kapsıyor olabilir.   Honda Türkiye konu hakkında son açıklamayı aşağıdaki şekilde 1 gün önce yapmıştı;   “Halihazırda kullanımda olan bazı Honda Civic Sedan modeli araçların C sütununda yaşandığı iddia edilen sınırlı sayıdaki kaporta göçükleri ile ilgili, Honda Türkiye olarak resmi bir açıklama yapılması gereği doğmuştur. Bu konuda almış olduğumuz müşteri başvuruları ve tespit ettiğimiz bazı sosyal medya paylaşımları üzerine, gerek teknik ekiplerimizce gerekse bağımsız ve tarafsız otoritelerce yapılan test ve incelemelerde araçlarımızın fabrikadan çıkışlarında hiçbir sorunu olmadığı kayıt altına alınmıştır. Ancak yine de, müşterilerimizin beyanlarına istinaden söz konusu araçlarla ilgili detaylı bir teknik inceleme ve araştırma devam etmekte olup, bir sonuca varıldığında bilgiler muhatapları ile derhal paylaşılacaktır.”   Görüleceği gibi; Honda Türkiye bahsi geçen araçların fabrika çıkışında yapılan kontrollerinde herhangi bir sorun olmadığını açık bir şekilde belirtiyor. Yine de teknik bir incelemenin yapıldığı ifade ediliyor.   Ayrıca yaptığımız araştırma ile aracın ne gibi bir mimariye sahip olduğunu tespit ettik. Bu doğrultuda aracın mimari yapısını ve oluşan göçükleri inceleme fırsatı bulduk. Yapacağımız bu teknik analiz, oldukça kısıtlı verilerle gerçekleştiği için kesin olarak bu şekilde bir sonuç çıkar da diyemeyiz. Ancak yine de sonuca yaklaşabileceğimizi düşünüyoruz.   Bizim elimizde ise; ne soyup soğana çevirip inceleyebileceğimiz bir Honda Civic aracımız ne de bu araç üstünde çeşitli deneyleri yapabileceğimiz ekipmanımız bulunmuyor. Elde ettiğimiz bazı araç mimarisi çizimlerinin ve takipçi fotoğraflarının fikir verebileceğini düşünüyoruz.   İlk olarak Honda Civic göçük şikayetlerinin hangi bölgede gerçekleştiğine bir göz atalım;   Aşağıda yer alan fotoğraflardan honda civic göçük problemi net bir şekilde görülebilir. Ayrıca sayfa sonunda da farklı fotoğraflar yer alıyor. C sütunu yani arka kelebek camının en üstünde daha belirgin olan bu göçükler, ışık karşıdan geldiği zaman rahatlıkla görülebiliyor. Çeşitli Honda Civic Göçükleri;     Şimdi Honda Civic Sedan’ın kasa mimarisine bir bakalım;
      Aşağıdaki Honda FC5 Civic Sedan kasa mimarisinden de görüleceği gibi, tam da göçüklerin meydana geldiği bölgede 3 farklı parça yer alıyor. 1 numara ile işaretli en yüksek dayanıma sahip kırmızı parça A, B ve C sütununda tek bir parça halinde kullanılırken, 2 numara ile işaretli orta düzey dayanıma sahip mavi parça tam olarak C sütunundaki göçüklerin oluştuğu bölgede kullanılmış farklı bir parça olmasıyla dikkat çekiyor. Yani kırmızı parça ile büyük ihtimalle kaynaklı olarak birleştiriliyor. Ayrıca 2 numaralı bu parça, en düşük dayanıma sahip parça olan gri renkli 3 numaralı parça ile de diğer iki tarafından aynı şekilde birleştirilmiş. Yani 2 numaralı parçanın 1 ve 3 numaralı parçalar ile 3 farklı bağlantısı yer alıyor. Bu arada bahsi geçen bu parçaların çelik olduklarını da belirtmeden geçmeyelim. Önde yer alan turuncu parçada ise alüminyum tercih edilmiş.   Honda Civic Sedan’da kullanılan metal malzeme ve dayanımları   Honda Civic Sedan mimari Aşağıdaki bir başka fotoğrafta ise;
      Göçüğün tam olarak kırmızı ve mavi parçaların birleşiminde meydana geldiği görülebilir. Yani büyük bir ihtimalle, bu mavi parçanın diğer parçalarla olan bağlantısında bir sorun var gibi görünüyor. Sedan kasanın arka kısmının daha uzun ve biraz daha ağır olması nedeniyle bu parça bağlantılarında oluşan moment, parçada göçükler oluşmasına neden oluyor olabilir.   Honda Civic göçük probleminin bulunduğu bölge   Honda Civic Sedan’da yer alan göçüklerin parça birleşimlerine denk gelmesi   Hatta bu göçüklerin bir bezin iki taraftan güçlü bir şekilde çekilmesiyle oluşan gerilmelere benzediğini bile söylemek mümkün diye düşünüyoruz. Biz de bu durumu gösterebilmek için, gözlük bezini alttan ve üstten çekerek benzer bir görünüm elde etmeye çalıştık. Açıkçası bez örneği sayesinde C sütununda yer alan bu dalgalanma ve dikine göçüklerin, hangi yöne doğru etkiyen kuvvetler sonucu oluştuğunu tahmin edebiliriz diye düşünüyoruz. Solda Honda Civic göçüklerinin en bariz anlaşıldığı fotoğraflardan bir tanesi sağda çekiştirilmiş bez örneği   Diğer taraftan fotoğraflardan da görülebileceği gibi, kasa mimarisinin 3 parçalı yapısının aksine, göçüklerin olduğu parça oldukça büyük tek bir parçadan oluşuyor ve 3 farklı çelikten oluşturulmuş C sütununu da tamamen kaplıyor. 046036-TBA-A00ZZ numaralı bu parça arka camın ortasından aracın arkasına kadar uzanıyor. Yani 3 parçanın da tüm gerilmeleri bu parça üzerinde hissediliyor denilebilir. Aracın arkasında oluşan bir esneme esas olarak bu parçanın altında kalan 1, 2 ve 3 nolu iskelet parçalarını etkilerken, özellikle 2 nolu parçanın 1 ve 3 nolu parçalarla olan bağlantısı ciddi gerilmelere maruz kalıyor ve bu nedenle de 046036-TBA-A00ZZ nolu parçayı özellikle kelebek camı üstünde kalan kısımdan etkiliyor olabilir. Honda Civic Sedan, göçük oluşan 046036-TBA-A00ZZ nolu parça   Honda Civic göçük problemi sonuçta;
      Elimizdeki oldukça kısıtlı bilgiler doğrultusunda, Honda Civic göçük ve dalgalanma probleminin esas nedeni, C sütununda yer alan 3 parçalı ve farklı dayanıma sahip iskelet parçaları ve bunların birbirlerine olan bağlantıları gibi görünüyor. Özellikle tam da göçüklerin meydana geldiği parçanın altında yer alan ve diğer 2 parça ile 3 noktadan bağlantısı bulunan parça oldukça şüpheli. Bu 3 bağlantı iyi bir şekilde incelenirse bize göre sorunun kaynağı ortaya çıkacak gibi görünüyor.   Not: Yaptığımız bu teknik analizde herhangi bir parçayı deneye tabi tutmadık ve inceleme fırsatımız da olmadı. Sadece göçük oluşmuş bazı araçları dıştan canlı şekilde görme ve el ile muayene fırsatımız oldu. Ayrıca birçok fotoğraf da takipçilerimiz tarafından gönderildi. Bu nedenle konu hakkındaki fikirlerimizi aldığımız eğitim doğrultusunda belirttik ancak çok farklı nedenlerden dolayı da bu tip durumlar ortaya çıkabilir ve yaptığımız analiz sadece takipçilere fikir verme amacıyla yapılmıştır. Herhangi bir bağlayıcılığı da yoktur.                Kaynak: Sekizsilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Arkadaşlar merhaba,
      İnternette karşıma çıktı yeni kasa Honda Civic kasalarda ciddi sorunlardan şikayetlerden bahsediyorlar kullanıcılar. Aracın kaportasında - direk- tavan - sütunlarda yamuklukların olduğu söyleniliyor. Show roomdaki araçlarda bile bu sorunun olduğu, ışıkla birlikte gün yüzüne apaçık ortaya çıktığı söyleniliyor.
      Adamlar sırf bu sorun için sosyal medyada Honda Civic FC5 Mağdurları diye grup kurmuşlar. Şu sıralar da change.org den bir imza kampanyası başlatmışlar.. Durum çığ gibi büyüyor...
      Sosyal Medya Grupları;
      https://www.facebook.com/groups/811116725693429/?fref=ts
      Gruba üye olurken neden üye olmak istiyorsunuz şeklinde soru çıkıyor.. Yeni Honda Civic almayı düşünüyorum - araştırıyorum şeklinde geçebilirsiniz.
      Bir video çekmişler ama..Çok ama çok amatör ve tam anlamıyla amacına ulaşmamış bence video..
       
      Şu sıralar Honda Türkiye (Gebze) Fabrika önünde gösteri yapmayı planlıyorlar...
      Yakın zamanda daha sıcak haberler duyabilir görebiliriz bu konuda..
      Honda'nın Test Aracındaki Göçük.
      https://www.facebook.com/mustafa.koparan.90/videos/10213318338206972/
    • NeW3
      Yazan: NeW3
      Darısı Mazda'ya ;
      Japon marka Honda, 2016 yılında Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomotiv markası oldu.
      Son iki yıldır ürün gamını yenileyen ve yeni modellerle genişleten Honda, 2016 yılında Avrupa ve EFTA pazarlarında yüzde 20,8'lik büyüme kaydetti.
      Honda Türkiye ise özellikle Aralık ayında yakaladığı satış ivmesi ile Honda'nın Avrupa pazarında Aralık ayı satış lideri oldu. Markanın ürün gamına olan talep artarken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinde ciddi satış artışları yaşandı. Honda 2017 yılında Avrupa'nın en önemli beş pazarında büyüme kaydetti.
      Honda, 2016 yılında Avrupa'nın en hızlı büyüyen ana otomobil markası oldu. ACEA verilerine göre Honda Aralık sonu rakamlarıyla Avrupa ve EFTA ülkelerinde 2016 yılında 159.126 adet otomobil satışı gerçekleştirdi ve 2015 yılı ile kıyaslandığında yüzde 20,8 büyüme kaydetti. Böylece Honda, yüzde 6,8 büyüyen Avrupa pazarının 3 katı büyüme gösterdi.
      Honda Türkiye ise Aralık ayında önemli bir satış ivmesi göstererek Avrupa ülkeleri içinde birinciliği elde etti. Honda'nın mali yıl satışlarında ise Honda Türkiye İngiltere'nin ardından ikinci oldu. Bu başarıda Şekerpınar fabrikasında üretilen ve Ekim, Kasım, Aralık aylarında 6 bin 623 adet satılan Civic Sedan'ın etkisi büyük oldu.
      Honda 2016 yılında tüm ürün gruplarıyla etkin bir performans sergilerken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinin satış performansı dikkat çekiyor. Honda HR-V Avrupa ve EFTA* ülkelerinde 34.921 adetlik bir satış performansına imza atarken, Jazz satışları bir önceki yıla oranla yüzde 26 artarak 39.613 adet ve yeni Type R modelinin sağlamış olduğu ivme ile Civic ürün gamı satışları ise yüzde 4,9 artarak 47.300 adet olarak gerçekleşti.
      Honda, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya olmak üzere Avrupa'nın en önemli beş pazarında da büyüme kaydetti. En büyük büyümeyi yüzde 98 ile İtalya pazarında kaydeden Honda yüzde 47,7 ile Finlandiya, yüzde 38,6 ile Portekiz ve yüzde 58,1 ile Romanya olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinde de büyüdü.

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×