Jump to content
İlhan

Honda Civic'te Oluşan Göçüklerin Nedenleri

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan
Honda Civic göçük problemi araç sahiplerinin canını sıkmaya devam ediyor. Öyle ki bazı araç sahiplerinde 10 adet küçük gamze şeklinde göçükler mevcut. Biz de durumu daha iyi analiz edebilmek için sosyal medya hesaplarımızda açtığımız çeşitli başlıklarda konuya değindik. Takipçilerimizden de konu ile ilgili çeşitli fotoğraflar topladık.
 
Ayrıca şunu da belirtelim ki, Bu durum sadece ülkemizde üretilen araçlarda değil, ABD’de üretilip ABD ve Kanada’da satılan araçlarda da meydana geliyor. Ancak en azından şimdilik sadece Sedan kasa tiplerini kapsıyor gibi görünüyor.  Bunun yanında aynı araca sahip olan takipçilerimizden bazılarında göçük oluşmamış ancak dalgalanma meydana gelmiş, bazılarında ise her 2 sorun da kendini göstermemiş. Yani genel anlamda küresel bir sorun ve bir dönem üretilen araçları kapsıyor olabilir.
 
Honda Türkiye konu hakkında son açıklamayı aşağıdaki şekilde 1 gün önce yapmıştı;
 
“Halihazırda kullanımda olan bazı Honda Civic Sedan modeli araçların C sütununda yaşandığı iddia edilen sınırlı sayıdaki kaporta göçükleri ile ilgili, Honda Türkiye olarak resmi bir açıklama yapılması gereği doğmuştur. Bu konuda almış olduğumuz müşteri başvuruları ve tespit ettiğimiz bazı sosyal medya paylaşımları üzerine, gerek teknik ekiplerimizce gerekse bağımsız ve tarafsız otoritelerce yapılan test ve incelemelerde araçlarımızın fabrikadan çıkışlarında hiçbir sorunu olmadığı kayıt altına alınmıştır. Ancak yine de, müşterilerimizin beyanlarına istinaden söz konusu araçlarla ilgili detaylı bir teknik inceleme ve araştırma devam etmekte olup, bir sonuca varıldığında bilgiler muhatapları ile derhal paylaşılacaktır.”
 
Görüleceği gibi; Honda Türkiye bahsi geçen araçların fabrika çıkışında yapılan kontrollerinde herhangi bir sorun olmadığını açık bir şekilde belirtiyor. Yine de teknik bir incelemenin yapıldığı ifade ediliyor.
 
Ayrıca yaptığımız araştırma ile aracın ne gibi bir mimariye sahip olduğunu tespit ettik. Bu doğrultuda aracın mimari yapısını ve oluşan göçükleri inceleme fırsatı bulduk. Yapacağımız bu teknik analiz, oldukça kısıtlı verilerle gerçekleştiği için kesin olarak bu şekilde bir sonuç çıkar da diyemeyiz. Ancak yine de sonuca yaklaşabileceğimizi düşünüyoruz.
 
Bizim elimizde ise; ne soyup soğana çevirip inceleyebileceğimiz bir Honda Civic aracımız ne de bu araç üstünde çeşitli deneyleri yapabileceğimiz ekipmanımız bulunmuyor. Elde ettiğimiz bazı araç mimarisi çizimlerinin ve takipçi fotoğraflarının fikir verebileceğini düşünüyoruz.
 
İlk olarak Honda Civic göçük şikayetlerinin hangi bölgede gerçekleştiğine bir göz atalım;
 
Aşağıda yer alan fotoğraflardan honda civic göçük problemi net bir şekilde görülebilir. Ayrıca sayfa sonunda da farklı fotoğraflar yer alıyor. C sütunu yani arka kelebek camının en üstünde daha belirgin olan bu göçükler, ışık karşıdan geldiği zaman rahatlıkla görülebiliyor.
Çeşitli Honda Civic Göçükleri;
 
Çeşitli Honda Civic göçükleri
 

Şimdi Honda Civic Sedan’ın kasa mimarisine bir bakalım;

Aşağıdaki Honda FC5 Civic Sedan kasa mimarisinden de görüleceği gibi, tam da göçüklerin meydana geldiği bölgede 3 farklı parça yer alıyor. 1 numara ile işaretli en yüksek dayanıma sahip kırmızı parça A, B ve C sütununda tek bir parça halinde kullanılırken, 2 numara ile işaretli orta düzey dayanıma sahip mavi parça tam olarak C sütunundaki göçüklerin oluştuğu bölgede kullanılmış farklı bir parça olmasıyla dikkat çekiyor. Yani kırmızı parça ile büyük ihtimalle kaynaklı olarak birleştiriliyor. Ayrıca 2 numaralı bu parça, en düşük dayanıma sahip parça olan gri renkli 3 numaralı parça ile de diğer iki tarafından aynı şekilde birleştirilmiş. Yani 2 numaralı parçanın 1 ve 3 numaralı parçalar ile 3 farklı bağlantısı yer alıyor. Bu arada bahsi geçen bu parçaların çelik olduklarını da belirtmeden geçmeyelim. Önde yer alan turuncu parçada ise alüminyum tercih edilmiş.
 
Honda Civic Sedan’da kullanılan metal malzeme ve dayanımları
Honda Civic göçük
 
Honda Civic Sedan mimari

Aşağıdaki bir başka fotoğrafta ise;

Göçüğün tam olarak kırmızı ve mavi parçaların birleşiminde meydana geldiği görülebilir. Yani büyük bir ihtimalle, bu mavi parçanın diğer parçalarla olan bağlantısında bir sorun var gibi görünüyor. Sedan kasanın arka kısmının daha uzun ve biraz daha ağır olması nedeniyle bu parça bağlantılarında oluşan moment, parçada göçükler oluşmasına neden oluyor olabilir.
 
Honda Civic göçük probleminin bulunduğu bölge
Honda Civic göçük
 
Honda Civic Sedan’da yer alan göçüklerin parça birleşimlerine denk gelmesi
 
Hatta bu göçüklerin bir bezin iki taraftan güçlü bir şekilde çekilmesiyle oluşan gerilmelere benzediğini bile söylemek mümkün diye düşünüyoruz. Biz de bu durumu gösterebilmek için, gözlük bezini alttan ve üstten çekerek benzer bir görünüm elde etmeye çalıştık. Açıkçası bez örneği sayesinde C sütununda yer alan bu dalgalanma ve dikine göçüklerin, hangi yöne doğru etkiyen kuvvetler sonucu oluştuğunu tahmin edebiliriz diye düşünüyoruz.
honda-gC3B6C3A7C3BCk-problemi-11.jpg
Solda Honda Civic göçüklerinin en bariz anlaşıldığı fotoğraflardan bir tanesi sağda çekiştirilmiş bez örneği
 
Diğer taraftan fotoğraflardan da görülebileceği gibi, kasa mimarisinin 3 parçalı yapısının aksine, göçüklerin olduğu parça oldukça büyük tek bir parçadan oluşuyor ve 3 farklı çelikten oluşturulmuş C sütununu da tamamen kaplıyor. 046036-TBA-A00ZZ numaralı bu parça arka camın ortasından aracın arkasına kadar uzanıyor. Yani 3 parçanın da tüm gerilmeleri bu parça üzerinde hissediliyor denilebilir. Aracın arkasında oluşan bir esneme esas olarak bu parçanın altında kalan 1, 2 ve 3 nolu iskelet parçalarını etkilerken, özellikle 2 nolu parçanın 1 ve 3 nolu parçalarla olan bağlantısı ciddi gerilmelere maruz kalıyor ve bu nedenle de 046036-TBA-A00ZZ nolu parçayı özellikle kelebek camı üstünde kalan kısımdan etkiliyor olabilir.
honda-civic-gC3B6C3A7C3BCk-problem-5.jpg
Honda Civic Sedan, göçük oluşan 046036-TBA-A00ZZ nolu parça
 

Honda Civic göçük problemi sonuçta;

Elimizdeki oldukça kısıtlı bilgiler doğrultusunda, Honda Civic göçük ve dalgalanma probleminin esas nedeni, C sütununda yer alan 3 parçalı ve farklı dayanıma sahip iskelet parçaları ve bunların birbirlerine olan bağlantıları gibi görünüyor. Özellikle tam da göçüklerin meydana geldiği parçanın altında yer alan ve diğer 2 parça ile 3 noktadan bağlantısı bulunan parça oldukça şüpheli. Bu 3 bağlantı iyi bir şekilde incelenirse bize göre sorunun kaynağı ortaya çıkacak gibi görünüyor.
 
Not: Yaptığımız bu teknik analizde herhangi bir parçayı deneye tabi tutmadık ve inceleme fırsatımız da olmadı. Sadece göçük oluşmuş bazı araçları dıştan canlı şekilde görme ve el ile muayene fırsatımız oldu. Ayrıca birçok fotoğraf da takipçilerimiz tarafından gönderildi. Bu nedenle konu hakkındaki fikirlerimizi aldığımız eğitim doğrultusunda belirttik ancak çok farklı nedenlerden dolayı da bu tip durumlar ortaya çıkabilir ve yaptığımız analiz sadece takipçilere fikir verme amacıyla yapılmıştır. Herhangi bir bağlayıcılığı da yoktur. 
 
civic-g%C3%B6%C3%A7%C3%BCk-2.jpg
 
civic-g%C3%B6%C3%A7%C3%BCk-3.jpg
 
civic-g%C3%B6%C3%A7%C3%BCk-4.jpg
 
civic-g%C3%B6%C3%A7%C3%BCk-5.jpg
 
civic-g%C3%B6%C3%A7%C3%BCk-6.jpg
 
civic-g%C3%B6%C3%A7%C3%BCk-9.jpg
 
Kaynak: Sekizsilindir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Benim bu konudan ilk defa haberim oldu.  Bence tüm Honda Civic sahipleri kendi araçlarini bu baglamda yakin izlemeye alip, herhangi bir göçük gördüklerinde derhal fotograflamali ve Honda ile bir sekilde iletisim kurmalilar.  Honda gibi (küresel Honda'dan bahsediyorum) kaliteye ve müsteriye çok önem veren bir firma bence herhangi bir probleme asla kayitsiz kalamaz.  Böyle bir lüksü yoktur.  Kisaca, problemi izlemek Honda sahiplerine kaliyor gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
Bir saat önce, AKayhan :

Benim bu konudan ilk defa haberim oldu.  Bence tüm Honda Civic sahipleri kendi araçlarini bu baglamda yakin izlemeye alip, herhangi bir göçük gördüklerinde derhal fotograflamali ve Honda ile bir sekilde iletisim kurmalilar.  Honda gibi (küresel Honda'dan bahsediyorum) kaliteye ve müsteriye çok önem veren bir firma bence herhangi bir probleme asla kayitsiz kalamaz.  Böyle bir lüksü yoktur.  Kisaca, problemi izlemek Honda sahiplerine kaliyor gibi.

Abi selam sen bayağı bayağı bu konuyu kaçırmışsın.

Diğer açtığım konu hiç sana denk gelmedi mi?

Yani forumda 20 bin küsür defa okunmuş bir konu.

Adamların sosyal medyada göçük mağdurları diye grubu var. En son üye sayısı 30 binlerdeydi yanlış hatırlamıyorsam. Yazılı ve görsel basında haber oldular. Yurt genelinde sürekli eylem gösterileri yapıyorlar. Bir ara Honda Gebze fabrikasının önünde boykot yaptılar, tabiri caiz ise bayileri bastılar. Sosyal medyada yığınla videolar vs..

Honda 1 ay öncesine kadar bu şikayetlerin hiç birisini kabul etmiyordu. Servise bu şikayetle gelen araçlar için kullanıcı hatası - dış etken faktörü gibi rapor tutanakları tutarak müşterilerini kale almayıp salladılar. 

Honda Türkiye yönetimi bu konuda çok büyük hatalar yaptı. Kullanıcıların en çok içerlediği şey zaten bu. Adam tamam kul yapısıdır hata olur vs. ama beni suçlaması bu durumdan dolayı hiç etik değil diyorlar. Ve bundan dolayı %100 haklılar..

Ve yine yanlış hatırlamıyorsam Honda Türkiye yönetim kadrosunda birilerin kellesi uçuruldu galiba bu olaylardan ötürü..

Honda bayisinde showroomda sergilenen araçta dahi göçükler var...

Yani diğer konuya bir ara boş kaldığında göz atmanı tavsiye ederim..

Honda kullanıcıları çok mağdur edildi gerçekten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Av.Oguzhan

konya yolu üzerinde hondanın önünde toplanmışlardı araçlarda afişlerle birlikte türkiyede göçen araç bu araç göçüyor. vs baya afişler yapışırmışlardı araca.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar

Anlaşılan oyalama süreci halen devam ediyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
54 dakika önce, Av.Oguzhan :

konya yolu üzerinde hondanın önünde toplanmışlardı araçlarda afişlerle birlikte türkiyede göçen araç bu araç göçüyor. vs baya afişler yapışırmışlardı araca.

Adamlar kaputlarında camlarında bagajlarında bu afişlerle dolaşıyorlar. :( 

 

Görüntünün olası içeriÄi: araba

Otomatik alternatif metin yok.

 

Honda Göçük Onda ile ilgili görsel sonucu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

Bu hadise, üzülerek şunu gösteriyor ki. Bu kadar organize olmuş bir müşteri grubu için bile, an itibarı ile hayati risk de içermese bile, üretici hiçbir şey yapmıyor, aksine her gün ayrı pot kırıyor.

İlk günlerde top çarpmıştır diyen bayiler korosu vardı. Sabır dilerim hondacılara

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet

Araç katlanıyor sanırım. Daha tövbe billah kuş serilerine laf etmem. Muhteşem arabalar imiş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Önceki konuya da yazmıştım, Honda Japonya bence bu sorunun sebebini daha ilk günden biliyordu. Fakat problem monokok şasinin dizaynı, kaporta veya iskelette kullanılan malzemeler ile ilgili olduğu için halihazırda satılmış araçlarda yapacak hiçbirşeyin olmadığını da biliyorlar.  Otomobillerin geri alınması gerekiyor ki, bu operasyonun maliyeti dünya çapında kaç on milyarlarca doları bulur, tahmin etmek zor değil. Bu yüzden ticari anlamda yapılacak bir seçenek de üç maymunu oynamak, mümkün olabilecek son noktaya kadar çirkefleşme opsiyonunu kullanmak, ancak iş fena halde patlarsa sorumluluk almak. Değişimle hallolabilecek, ufak tefek sorunlarda bir sürü geri çağırma yapılır, belli bir maliyet altına girilir, müşteri memnununiyeti özellikle japon markalarda daha iyi gözetilir ama fakat iş böyle ciddi problemlere gelince bütün tutumlar değişiyor. 

Yolda da birkaç aydır ara ara bakarım, gerçekten o bölgede deformasyon olan birkaç araba gördüm. Kendimce sallamasyon bir tespit yaparsam, bence bu tip esnemeler tüm araçlarda var ama sedan Civic'de o bölgede büyük ve öyle eğimli bir yekpare parça kullanılmasına rağmen öyle ince ve yapı olarak da zayıf bir sac kullanılmış ki, orada farklı dayanımdaki şase elemanlarının mikronluk esneme farklarını zamanda üzerinde göstermeye başlıyor. Kullanıcılar tarafından çok kolay göçen kapılar, yüksek hızda dalgalanan kaput gibi bir çok farklı kaporta aksamı şikayeti de var. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

Otomotivde her türlü beklenmedik arıza sorun olabilir, milyon km de test etsen yola çıkınca ön görülmeyen hatalar ortaya çıkabilir; kul yapmış, garanti de bu yüzden var

Ancak üreticinin/distribütörün bundan sonraki yaklaşımı rencide edici bence.  alay boyutunda yanıtlar alındı türkiye de, caponyada ne oldu bilemem

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR

Bu arabayı o kadar çok beğeniyorum ki, yani RS olan modeli her türlü alınır diyordum. İkinci bir spor araca da gerek kalmaz.

Şartları gözden geçirirsek; aracı geri alamıyorlar çünkü sayı çok fazla, geri çağırıp tamir edeceğiz deseler yenisini vermek daha kolay olur, burada en mantıklısı kullanıcılara bir miktar ödeme yapmak veya kaliteli markalardan 4 lastik hediye etmek veya 5-10 yıl standart servis işlemlerinde (yağ değişimi gibi) ücret almamak olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • NoooFearrrr
      Yazan: NoooFearrrr
      2018 Honda Civic Sedan dizel görücüye çıktı
      Honda, uzun zamandır beklenen ve üretimi Türkiye'de yapılan Civic Sedan'ın dizel motor seçeneğini tanıttı. Aracın satış fiyatı da belli oldu.
      Honda, son dönemde kaportalarda yaşanan göçükler nedeniyle otomotiv tutkunları arasında tartışma konusu olurken Japon markanın servis hamlesiyle eleştiriler hafiflemişti. Honda, bu hamlenin hemen ardından 2 yıldır beklenen Civic sedanın dizel versiyonunu Türkiye pazarında satışa sürüyor.

          lk etapta Executive ve Elegance donanım paketleriyle sunulacak olan otomobilin Premium paketi sene sonunda satışa çıkarılacak.   Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, yeni modelin tanıtımında yaptığı konuşmada, Civic sedan dizelin Türkiye'de yeni satış rekoru kırmalarına yardımcı olacağını söyledi. Satışa sunulduğu andan itibaren beğeniyle karşılanan yeni Civic sedanın 2017'de 19 bin 171 adet satıldığı bilgisini veren Tsumura, ayrıca bu modeli ihraç ettikleri ülke sayısının 6'dan 33'e çıktığını, artan talebe karşılık yıl sonunda ikinci vardiya üretime başladıklarını dile getirdi. Honda'nın açıklamasına göre 1.6 elegance dizel 121.000 TL başlangıç fiyatıyla, 1.6 exclusive dizel ise 130.000 TL başlangıç fiyatıyla satılacak. Sunroof, deri koltuk ve navigasyon sistemli dokunmatik ekran ise standart olarak geliyor.Giriş seviyesi olarak sunulan Premium donanım seviyesinde 16 inçlik alaşım jantlar, otomatik yanan farlar, adaptif hız sabitleme sistemi, ısıtmalı ön koltuklar ve sekiz hoparlörlü 180 Watt gücünde ses sistemi devreye giriyor.legance donanım seviyesinde bunlara ilave olarak Honda Connect bilgi ve eğlence sistemi, çift bölgeli otomatik klima, 17 inçlik alaşım jantlar, ön ve arka park sensörleri ve geri görüş kamerası sunuluyor.Ürün gamının tepe noktasını oluşturan Executive donanım seviyesinde ise deri döşeme, LED ön farlar, uyumlu akıllı telefonlar için kablosuz şarj, Garmin uydu navigasyon, ısıtmalı arka koltuklar ve 10 hoparlörlü 452 Watt gücünde premium bir ses sistemi sunuluyor. Dizel motorların Volkswagen skandalı sonrası gündemde daha fazla yer bulmasına neden olan emisyon salınımlarında Honda değerleri 100 km mesafede 91 gram. Araç aynı zamanda her 100 kilometrede 3.4 litre yakıt tüketimine sahip.6 ileri vitesli manuel şanzımanla satışa çıkacak aracın performans değerleri ise 1.6 litre motorda 4000 devir için 120 beygi gücü ve 2000 devirde de 300 nm olarak açıklandı. Temmuz ayından itibaren 9 ileri otomatik ve hatchback versiyonu da geliyor.Altı ileri manuel şanzımanla kombine edilen Civic sedan 0’dan 100 km/s hıza 9,9 saniyede ulaşıyor.   Kaynak : mynet
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Arkadaşlar merhaba,
      İnternette karşıma çıktı yeni kasa Honda Civic kasalarda ciddi sorunlardan şikayetlerden bahsediyorlar kullanıcılar. Aracın kaportasında - direk- tavan - sütunlarda yamuklukların olduğu söyleniliyor. Show roomdaki araçlarda bile bu sorunun olduğu, ışıkla birlikte gün yüzüne apaçık ortaya çıktığı söyleniliyor.
      Adamlar sırf bu sorun için sosyal medyada Honda Civic FC5 Mağdurları diye grup kurmuşlar. Şu sıralar da change.org den bir imza kampanyası başlatmışlar.. Durum çığ gibi büyüyor...
      Sosyal Medya Grupları;
      https://www.facebook.com/groups/811116725693429/?fref=ts
      Gruba üye olurken neden üye olmak istiyorsunuz şeklinde soru çıkıyor.. Yeni Honda Civic almayı düşünüyorum - araştırıyorum şeklinde geçebilirsiniz.
      Bir video çekmişler ama..Çok ama çok amatör ve tam anlamıyla amacına ulaşmamış bence video..
       
      Şu sıralar Honda Türkiye (Gebze) Fabrika önünde gösteri yapmayı planlıyorlar...
      Yakın zamanda daha sıcak haberler duyabilir görebiliriz bu konuda..
      Honda'nın Test Aracındaki Göçük.
      https://www.facebook.com/mustafa.koparan.90/videos/10213318338206972/
    • NeW3
      Yazan: NeW3
      Darısı Mazda'ya ;
      Japon marka Honda, 2016 yılında Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomotiv markası oldu.
      Son iki yıldır ürün gamını yenileyen ve yeni modellerle genişleten Honda, 2016 yılında Avrupa ve EFTA pazarlarında yüzde 20,8'lik büyüme kaydetti.
      Honda Türkiye ise özellikle Aralık ayında yakaladığı satış ivmesi ile Honda'nın Avrupa pazarında Aralık ayı satış lideri oldu. Markanın ürün gamına olan talep artarken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinde ciddi satış artışları yaşandı. Honda 2017 yılında Avrupa'nın en önemli beş pazarında büyüme kaydetti.
      Honda, 2016 yılında Avrupa'nın en hızlı büyüyen ana otomobil markası oldu. ACEA verilerine göre Honda Aralık sonu rakamlarıyla Avrupa ve EFTA ülkelerinde 2016 yılında 159.126 adet otomobil satışı gerçekleştirdi ve 2015 yılı ile kıyaslandığında yüzde 20,8 büyüme kaydetti. Böylece Honda, yüzde 6,8 büyüyen Avrupa pazarının 3 katı büyüme gösterdi.
      Honda Türkiye ise Aralık ayında önemli bir satış ivmesi göstererek Avrupa ülkeleri içinde birinciliği elde etti. Honda'nın mali yıl satışlarında ise Honda Türkiye İngiltere'nin ardından ikinci oldu. Bu başarıda Şekerpınar fabrikasında üretilen ve Ekim, Kasım, Aralık aylarında 6 bin 623 adet satılan Civic Sedan'ın etkisi büyük oldu.
      Honda 2016 yılında tüm ürün gruplarıyla etkin bir performans sergilerken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinin satış performansı dikkat çekiyor. Honda HR-V Avrupa ve EFTA* ülkelerinde 34.921 adetlik bir satış performansına imza atarken, Jazz satışları bir önceki yıla oranla yüzde 26 artarak 39.613 adet ve yeni Type R modelinin sağlamış olduğu ivme ile Civic ürün gamı satışları ise yüzde 4,9 artarak 47.300 adet olarak gerçekleşti.
      Honda, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya olmak üzere Avrupa'nın en önemli beş pazarında da büyüme kaydetti. En büyük büyümeyi yüzde 98 ile İtalya pazarında kaydeden Honda yüzde 47,7 ile Finlandiya, yüzde 38,6 ile Portekiz ve yüzde 58,1 ile Romanya olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinde de büyüdü.

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×