Jump to content

Mazda CX-3 Arka Süspansiyon ve Ön Camda Buğulanma


bora kızıltug
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar. Mazda cx3 ün birçok iyi özelliği olduğunu, fiyat-fayda noktasında üst seviyede olduğunu ve bu yüzden bu aracı çok severek satın aldığımızı belirtmek isterim.

Bizim araçla ilgili paylaşmak istediğim iki husus var. İlki kasislerde, hız tümseklerinde veya çukurlarda düşük hızlarda dahi arkada oturanları rahatsız edecek ölçüde aracın arka kısmının zıplamasıdır. Bununla ilgili olarak rutin servis bakımlarında servis yetkililerine konuyu aktardık.Test sürüşü neticesinde normaldir cevabını aldık. Bu durum bizi fazlasıyla rahatsız etmektedir.Benzer deneyimi olanlar ve çözüm önerisi olan varsa çok sevinirim. Diğer konuda soğuk havalarda ön camın yan taraflarındaki buğunun kalması.klimayı ne seviyede çalıştırırsak çalıştıralım tamamen kaybolmasını temin edemedik.Bu konuda da önerilere açığız. İlgi gösteren arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Soğutucu için otomatik klima ise rezistans tarafına çevirmeniz yeterli. Buğu hemen kayboluyor. Yada Auto da bırakırsanız otomatik olarak buğuyu kırıyor. Aynalardaki ve arkacamda ki buğuları çözmek içinde 1 kere bastırıyorsunuz. O düğmeye bastığınız zaman klima AC olarak çalışmaya başlıyor. Soğuk havalarda motor sıcaklığını kullandığım için AC kapalı kullanıyorum ekonomik oluyor buna da dikkat edin. 

Aracın süspansiyon sistemi biraz agresif. Genelde bu tip araçlarda şoför ve sürücü yanı yolculuğun keyfini çıkarırken arkada yolcular biraz rahatsız olur. Onun dışında bir yağlama problemi vardı ama ön amortisörler içindi yanlış hatırlamıyorsam. 

Yinede lastik basınçlarınızı bir kontrol edin havalar soğuk basınçlar değişken. Belki o da etkiliyor olabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorum için teşekkür ederim Safa TR.

Benimde ilk aklıma gelen hava basıncı,lastik kalitesi,lastiklerin yeniliği vs idi. Aynı durum kış lastikleri ile de devam edince biraz bu fikirden uzaklaştım. Aracın karakteristiği bu olabilir diye düşünüyorum. Bu duruma takılmamın asıl sebebi bu aracın benim 3. Mazdam olmasıdır. 323 HB ve 626 sedandan sonra.İster istemez onlarla mukayeseye ediyorum. Benim ümidim mekaniğe benden daha hakim arkadaşlarımızın varsa bu duruma ekstra çözüm üretip üretmedikleridir?

İyi günler dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@bora kızıltug

Cx3  mazda 2 platformu üzerine kurulduğu için,  arka süspansiyon yapısı torsiyon ve konfor odaklı değil.

Mazda 2 şase si küçük ve kompakt.   Bu yüzden süspansiyon bağlantı şeklinde belli sınırlandırmalara gitmek zorundalar..   

Yay konumu,  amortisör bağlantı noktası,  açısı vs  gibi etmenler,  aracın yol tutuş ve konfor karakterini belirleyen ana etmenler.  Cx3 bu konuda malesef sınırlı imkanlar sunuyor,  tıpkı sınıfındaki diğer rakipleri gibi... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@bora kızıltug

Merhaba Bora Bey, ayni durum benim aracim icin de gecerli. Mazda,tum modellerinde yol tutusa konfordan daha cok onem veriyor ve bu durum CX model araclar yerden yuksek oldugu icin bir nebze daha on planda. Ben de bu nedenle kasislere girerken daha cok yavaslamaya dikkat ediyorum. Kisisel olarak yol tutus ve guvenlik benim icin daha on planda oldugu icin bu duruma tolerans gostermeye calisiyorum. Ama arka bolumdeki kisileri istemeden bir kac kez ziplattigim da olmustur :)

Klima konusuna gelirsek: kis mevsiminde klima kapali ve sadece motor sicakligini kullandigim sure boyunca ben de ayni problemi yasadim. Ozellikle yagmur ve kar yagarken cok hizli sekilde bugu olusuyor. Klimayi calistirmadan sadece motor sicakligini kullanirsaniz bugu cozme konusunda pek faydasi olmuyor. Ancak on ve arka cam icin rezistans dugmelerine bastiginizda klima otomatik olarak devreye girecektir. Klimanin otomatik olarak calismasina izin verin ve kapatmayin. Cok kisa sure icinde buguyu cozecek ve bir daha olusmasina izin vermeyecektir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazacaktım ama aynı şeyleri tekrar etmek istemedim. Arkadaşlar gayet doğru ve güzelce anlaşılır bir dilde yazmışlar. Elinize sağlık. @Leskylor @Zealot @SafaTR Yazılarınızda düzeltmeyi gerektirecek hiç birşey yok...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Teşekkürler Leskylor ve Okkko.

Buğu ile ilgili problemimi öneriler doğrultusunda giderebildim.

Arkada oturanlar için kasislere biraz daha dikkatli girmekten başka bir yol yok anladığım kadarıyla..

Herkese iyi pazarlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracın süspansiyon sisteminin genel olarak sert karakterli bir yapısı var, şu videoyu izleyin, test eden kişide aynı şeyi söylüyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracın süspansiyon sisteminin genel olarak sert karakterli bir yapısı var, şu videoyu izleyin, test eden kişide aynı şeyi söylüyor.
 

Havalarınızı bir kontrol edin, test yapan da etsin [emoji1]
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

naparsanız yapın

cx3 ün arka süspansiyonu torsiyon.. üstelik üzerinde çok çalışılıp düşünülmüş bir torsiyon da değil.  dacia logan ile benzer özelliklerde..

arkadan bir teker çukura girdiğinde yani aşağı indiğinde, tam karşısısındaki tekerlek havaya kalkar. bu etki öne doğru da hissedilir. 

sert olması yol tutuşu iyi olduğunu göstermez.  zaten kötü olan yol tutuşunu bir nebze daha iyileştirmek için sert yapmak zorunda kalmışar. çünkü torsiyonda viraja girdiğinizde araba bir tarafa yattığında, diğer tarafı bağımsız'a göre daha fazla havaya kalkacaktır.. bunu azaltmak için en basit yöntem : süspansiyon çalışma aralığını azaltmak.. 

bilenler vardır. sanırım bir önceki kasa golf'de  dizeller torsiyon benzinliler bağımsız dı..  çok muhabbeti dönmüştü..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, Zealot :

naparsanız yapın

cx3 ün arka süspansiyonu torsiyon.. üstelik üzerinde çok çalışılıp düşünülmüş bir torsiyon da değil.  dacia logan ile benzer özelliklerde..

arkadan bir teker çukura girdiğinde yani aşağı indiğinde, tam karşısısındaki tekerlek havaya kalkar. bu etki öne doğru da hissedilir. 

sert olması yol tutuşu iyi olduğunu göstermez.  zaten kötü olan yol tutuşunu bir nebze daha iyileştirmek için sert yapmak zorunda kalmışar. çünkü torsiyonda viraja girdiğinizde araba bir tarafa yattığında, diğer tarafı bağımsız'a göre daha fazla havaya kalkacaktır.. bunu azaltmak için en basit yöntem : süspansiyon çalışma aralığını azaltmak.. 

bilenler vardır. sanırım bir önceki kasa golf'de  dizeller torsiyon benzinliler bağımsız dı..  çok muhabbeti dönmüştü..

Benim 2013 Audi A3 dizelde torsiyondu... 1.4 tsi'lar bağımsız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yol tutuş konusuna gelince, pistte lastik hava saati nedeniyle çuvalladım ancak normal yolda şaşırtıcı şekilde iyi. Uygun yol şartları oluştuğu vakit başka insanlara zarar vermeyecek noktalarda sınırı epey zorladım. Çizgisini koruyor araç, esp henüz sahne almadığı halde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yol tutuş konusuna gelince, pistte lastik hava saati nedeniyle çuvalladım ancak normal yolda şaşırtıcı şekilde iyi. Uygun yol şartları oluştuğu vakit başka insanlara zarar vermeyecek noktalarda sınırı epey zorladım. Çizgisini koruyor araç, esp henüz sahne almadığı halde

Sakar Yokuşu'nda limitlerini göremedim netekim hiç çizgiden çıkmadı [emoji1]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bencede aracı uzun yolda test ediyorum sürekli erzincan ankara trabzon arasında gidip geliyorum virajlara yatması falan çok güzel. Ayrıca @Servet abinin dediği gibi bağımsız arka tarafta. Akslar var bağımsız çalışması için. Ama yinede arka tarafta amartisör ile helezonlar iç içe olmadığı için ayrı olduğu için arka taraf her zaman yolu daha çok hisseder. 

Aracın yol tutuşu yere yapışması bir binek kadar iyi. 196 bastım denemek için sanki 100 ile gidiyorum araç bu konuda sürücüye güven veriyor  yere basıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...