Jump to content
speed

Skyactiv 2 Teknolojisi Beklentileriniz Neler?

Tavsiye Edilen Mesajlar

speed    30
speed

Benim Beklentilerim:tey:

 

MAZDA 3

1.5 140ps MT

0-100=8.5 sn

Son Hız=196 kmh

Ortalama Tüketim 4.0

1.5 140ps AT

0-100=9.8 sn

Son Hız=196 kmh

Ortalama Tüketim 4.3

2.0 140ps MT

0-100=7.8 sn

Son Hız=206 kmh

Ortalama Tüketim 4.0

2.0 140ps AT

0-100=9.0 sn

Son Hız=206 kmh

Ortalama Tüketim 4.3

 

MAZDA 6

1.5 155ps MT

0-100=8.1sn

Son Hız=9.4sn

Ortalama Tüketim 4.2

1.5 155ps AT

0-100=9.4sn

Son Hız=204 kmh

Ortama Tüketim 4.5

2.0 188ps AT

0-100=8.5sn

Son Hız=217 kmh

Ortalama Tüketim 4.7

 

MAZDA MX5

1.5 155ps MT

0-100=6.9sn

Son Hız=212 kmh

Ortalama Tüketim 4.7

1.5 155ps AT

0-100=7.4sn

Son Hız=202 kmh

Ortalama Tüketim 5.2

 

Bu şekilde motor şeçenekleri olsa performansı olsa keşke:tey:

 

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mddemircan    23
Mddemircan

1.5 motorda performans artırmaları dışında maalesef bir beklentimiz olamıyor bu ülkede :) 

Ha bir de Mazda 6 ya bu performansı artırılmış motoru koysalar yeter ama 0-100 10 saniye olsa da olur senin gibi 8.5 saniye de istemiyorum ben :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mustafa Y.    49
Mustafa Y.

Direk söyleyeyim 5.0 lt benzin ortalama yakıt tüketimi,  gerisini boşver 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
speed    30
speed
Bir saat önce, Mddemircan :

1.5 motorda performans artırmaları dışında maalesef bir beklentimiz olamıyor bu ülkede :) 

Ha bir de Mazda 6 ya bu performansı artırılmış motoru koysalar yeter ama 0-100 10 saniye olsa da olur senin gibi 8.5 saniye de istemiyorum ben :) 

AT versiyonu  9.4sn 1.5 155ps mazda 6

bu şekilde teknik veriler çıksa satılanların yüzde 95 i AT olur...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali    746
Ali

Mazda yapıyor istediklerimi ama vergi sistemimiz içine ediyor. :) Şu şanzumanın öncelikle yazılımına el atıp fazla konfor odaklı yapıp bazı şeyleri törpülemesin. Motor aslında güzel neden mx-5' de aynı motor ama normal aileler kullanacağını düşündüğünden konfora çok kaçıyor. Kötü değil ama bu arabaya turbolu 1.6 honda motoru tarzında bir seçenek şart. Birde manual seçeneği olup saçma sapan cvt gibi gücü törpülemesin. 

 

Bazı performans olarak iyi ama gidişinden haz etmediğim arabaları sürdükçe diyorum bu japonlara kızıyorum ama adamların haklılık payı var. :D Farklı markaları sürekli kullanan biri olunca bu arabaya cidden şükür edip iyiki aldım dedirtiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AreY    180
AreY

1 Litre benzinle 30 km gitsin yeter 8)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
speed    30
speed
Bir saat önce, AreY :

1 Litre benzinle 30 km gitsin yeter 8)

gidecek merak etmeO0

90 km sabit hızla şehir dışı 3.4

şehir içi tüketim 5.2

ortalama 4.0 tüketim:tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback    111
Leanback

Mazda tüm devirlerde çalışacak bir HCCI teknolojisi üzerine uğraşıyor diye biliyorum, Nissan, VW ve GM part-time çalışacak motorlar hazırlıyorlar. Durum bu olunca sıkıştırma oranı da her daim 18:1 oluyor, bunun için motorun oldukça uzun stroklu olması şart. Böyleyken de motorların maksimum rpm kapasitesi düşebilir, biraz eski yüksek hacimli atmosferik dizeller gibi olacaktır motor karakteri.

Açıkcası Mazda'nın yaptığı şey çok bariz, elektrikli-hyrid altyapılar için aşırı yakıt verimli destek motorları hazırlıyorlar gelecekte kullanmak için. CX5-7-9, Mazda 6 gibi asıl global pazarda sattıkları araçları 18:1 sıkıştırmalı yüksek verimli motor + elektrik motoru ile kombine edip muazzam verimli güç üniteleri yapmayı planlıyorlar. Elektrik motorları ve bataryaları da lüzumsuz harcamalar yapmadan büyük üreticilerin geliştirmesi için bırakıyorlar, Mazda dünyada elektrikli araç üretimi bir yana, bunun için belirli bir Ar-gesi bile olmayan nadir üreticilerden biri. Mazda 3-2-Cx3 gibi araçlarda da motorları elektrik besleme olmadan kullanacaklardır.

Birde 1.5'ten pek güç artışı beklemeyin, bu motoru giriş seviyesi diye ucuz bırakıp dokunmayabilirler bile. Birkaç belli ülke hariç bu motor hemen hiç satılmıyor bile denebilir, bu komik vergi sistemi olmasaydı hepimizin aracı 2.0lt sky 120-165hp veya 2.2lt dizeldi, zaten o 18:1 sıkıştırmalarda 1.5lt hacimle pek olası değil.

Sözün özü Tr için Mazda ile alakalı büyük beklentilere girmemek ülkenin ilkel vergi toplama politikaları gereği en doğrusu olacaktır, fakat 2020'lerden sonra dünyada bu adamların alıp yürüyeceğini düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    401
emregc

Skyactiv 2 teknolojisi ile araçların iç hacimlerinin  daha da büyütülmesini bekliyorum, buna karşın aluminyum kullanımı ile karoserlerin daha da hafiflemesini isterim.ki motorları fazla büyütmeden performansımız artsın. Hibrid teknolojileri de kullanılmalı ki elektrikliye ufak ufak alışalım..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×