Jump to content

1. Nesil & 2. Nesil Mazda 3 V Kayışı Ölçüleri


quiteguide
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar, yurtdışı bir siteden referans olarak aldığım bilgiyi paylaşmak istiyorum. 

Buna göre 1. Nesil Benzinli Mazda 3'de kullanmamız gereken V kayışı ölçüsü 6pk2013 veya 6pk2015 (2 mm daha uzun)

2. Nesil Benzinli Mazda 3'de kullanmamız gereken V kayışı ölçüsü ise 6pk1863.

2. Nesil Z6828.... motor numaralı aracıma uygun olan kayış bu görünüyor.

Tablo resimlerde ki gibi, dizel Mazda 3lerde durum tamamen farklı. Yanlış varsa lütfen duzeltin.

IMG_20170217_125339.jpg

IMG_20170217_125216.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sonunda vakit bulup V kayışını ve avara kasnağın bilyesini değiştirdim. Sıra da farlara ve merceklere angel eye & demon eye uygulaması var :rolleyes:

100.000 bakımında V kayışı ve bilye değişimi yapacak arkadaşların dikkatine!

2. Nesil Z6 motor  Mazda 3 için uygun V kayışı kodu: 06pk1863.

Değişen bilyanın ölçüleri: 45.5X16.5X45.5,  resimlerde de kodunu görebilirsiniz. 

Orjinal kayışda görünür de hiç bir deforme yoktu bu arada.

Ürünleri geçen sene 50 TL'ye felan Ankara Dinçkaya'dan temin etmiştim. Resimde gördüğünüz araçtan çıkan orjinal japon NSK bilye (el ile çevirince tıkırtıyı duymak çok kolay, işlevini kaybetmiş) temin edilen  bilye de NSK'nın Polonya fabrikasında üretilmiş. Kayışı da continental tercih ettim.

IMG-20170220-WA0001.jpg

IMG-20170220-WA0002.jpg

IMG-20170220-WA0003.jpg

IMG-20170220-WA0004.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, Mehmet Özdemir :

değişmesi gerektiğini belli edecek bir ses veya durum mu oluştu @quiteguide ?

Evet, özellikle ilk çalıştırmada belirgin olan bir tıkırtı sesi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Belt tensioner pulley, gergi kasnağı denen şu eleman var bir de. Sanırım bundan bahsediyorsunuz. V kayısı bu kasnak geri ittirilerek çıkarılıyor. Kayış çıkınca kasnağın rulmanini elinizle sağa sola dogru oynatin ve parmağınızla döndürün, tikirti varsa veya kolay donmuyorsa içindeki bilyelerde sorun var demek, rulmanin değişmesi lazim. Benimkinde sorun olmadığı için işlem yapılmadı. O yüzden yukarıda paylaştığım avara kasnak degisiminde kullanılan bilye işe yarar mı bilmiyorum.

Gergi kasnaginda işlem yaparsanız lütfen kullanacağınız parçanın ismini cinsini fotosunu paylaşın, forumdaşlar faydalansin. 

Bu arada resimdeki kasnak yan sanayi olduğu için rulman(siyah tekercik) plastik sanırım. Aracın üzerindeki orijinal rulmanlarimiz metal.

IMG_20170313_195752.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, quiteguide :

Belt tensioner pulley, gergi kasnağı denen şu eleman var bir de. Sanırım bundan bahsediyorsunuz. V kayısı bu kasnak geri ittirilerek çıkarılıyor. Kayış çıkınca kasnağın rulmanini elinizle sağa sola dogru oynatin ve parmağınızla döndürün, tikirti varsa veya kolay donmuyorsa içindeki bilyelerde sorun var demek, rulmanin değişmesi lazim. Benimkinde sorun olmadığı için işlem yapılmadı. O yüzden yukarıda paylaştığım avara kasnak degisiminde kullanılan bilye işe yarar mı bilmiyorum.

Gergi kasnaginda işlem yaparsanız lütfen kullanacağınız parçanın ismini cinsini fotosunu paylaşın, forumdaşlar faydalansin. 

Bu arada resimdeki kasnak yan sanayi olduğu için rulman(siyah tekercik) plastik sanırım. Aracın üzerindeki orijinal rulmanlarimiz metal.

IMG_20170313_195752.jpg

evet bu parça serviste değiştirmeye kalkmıştım bir ara eski aracımda kısmet olmadı değiştirmek

sizin aracınız 2. nesil acaba aynı parçalarımı kullanıyor kayış farklı bildiğim kadarı ile

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracinizin V kayısı ölçüsü 6pk2013 bundan kesin eminim. Avara kasnak ve gergi kasnağı 2. nesil ile ayni midir bilmiyorum. Yanlış yönlendirmek istemem.

Yalnız kayış 6 kanallı olduğu icin, haliyle kasnakların boyutu da ayni, rulmanlarda aynı olsa gerek.

Aynı veya değil, üzerlerinde deforme yoksa kasnakları degistirmenize gerek yok. Sadece içlerinde ki rulmanları değiştirin.

Maliyet açısından diyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, quiteguide :

Aracinizin V kayısı ölçüsü 6pk2013 bundan kesin eminim. Avara kasnak ve gergi kasnağı 2. nesil ile ayni midir bilmiyorum. Yanlış yönlendirmek istemem.

Yalnız kayış 6 kanallı olduğu icin, haliyle kasnakların boyutu da ayni, rulmanlarda aynı olsa gerek.

Aynı veya değil, üzerlerinde deforme yoksa kasnakları degistirmenize gerek yok. Sadece içlerinde ki rulmanları değiştirin.

Maliyet açısından diyorum.

evet haklısınız bende daha önce parçanın resmini görmemiştim bozuk değilse değişmenin çok gerekli olduğunu düşünmüyorum kayış ile bilya değişmesi yeterli olur

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Mayıs ayında bakım kampanyası olacağı hakkında duyumlar aldım. Aracım 96 binde şuan mayıs ayında kampanyadan da yararlanarak 100.000 bakımını yaptırıcam inşallah. Bir çok yetkili servisle görüştüm istanbul-kocaeli-ankaradaki servislerle hepsinden zaruri olarak neler değişmesi gerektiğini ve fiyat bilgisi aldım. Aracın en pahalı parçası V kayışını gerdiren Gergi Bilyası yaklaşık 1150 TL :o fakat bir ses tıkırtı veya uğultu olmadığı sürece değişmesinin gerekli olmadığının bilgisini verdiler.  Bu parçanın arızalı olması durumunda en kötü senaryo kayışı yerinden attırıp aracın şarjını kesmesi olduğunu motora bir zararı olmadığını söylediler.  Zaten kayış atıpta şarj kesildiği anda gösterge ekranında bir çok uyarı ışığı yanacaktır onları gören zaten durur :) 

Sadede gelirsek 100 binde yapılmasını isteyeceğim işlemler ( Bazıları Opsiyonel );

- Otomatik Şanzıman Yağ Değişimi ( Mazda ATF , 4 x 1 lt. )  =  Serviste 240 TL ( 1 lt 60 tl )

- Şanzıman Filtresi = Serviste  365 TL

- V Kayışı ( Continental veya Gates ) = Ortalama 50 TL Piyasada , Serviste 180 TL

- Avara Kasnak Bilyası = Serviste 240 TL piyasada ne kadara bulursanız artık :)  

- Fren Hidroliği Değişimi  ( 0,5 lt. Castrol DOT 4 x 2  ) =   38 TL ( 0,5 lt 19 tl)  , Serviste 0.5 lt 30 TL

- Direksiyon Hidroliği Değişimi ( Mazda ATF Otomatik Şanzıman Yağının Aynısı  Yaklaşık 0,9 lt.)  =  60 TL Serviste

- Komple Antifriz Değişimi ( 3 lt.Yeşil Antifriz + 3 lt. su )  (Not :  3. nesil araçlara koyulan FL22 kodlu yeşil antifrize gerek yok çok pahalı yaklaşık 250 TL o yüzden standart yeşil antifrizin yeterli olacağını öğrendim bazı servisler FL22 değiştiriyor parası olana ;) )  = 60 TL Serviste , piyasada da çok fark yok 50 - 60 TL arası

- Buji Değişimi ( 4 x  NGK IFR6E11 Lazer İridyum LPG Bujisi ) = Piyasada bulunuyor ben 65 Tl ye aldım tekini 4 x 65 TL = 260 TL , Serviste Standart Denso Buji takılıyor tanesi 70 TL

- Motor Yağı Değişimi (Castrol 5w30 A5  Start-Stop Engine 4 Lt.) = 100 TL piyasada , Her servis farklı yağ koyuyor ortalama 4 Lt. 160 TL

- Hava Filtresi  = 87 TL Orijinal , Serviste

- Motor Yağı Filtresi  = 28 TL Orijinal , Serviste

- Polen Filtresi  = 163 TL Orijinal , Serviste

+ İşçilik masrafı ortalama 350 - 400 lira tutuyor serviste ( Bu yazdıklarım indirimsiz kampanyasız fiyatlardır  10 Nisan 2018 ) 

 

Sizin görüşlerinizide almak isterim başka nelere bakılması gerek ne yapılması gerek konu hakkında ki herşeyi paylaşırsanız sevinirim.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şanzıman sıvısı değişimi için flush tavsiye ederim. 7 lt komple değişiyor. Avara kasnağı ve gergi'yi komple değiştirmeye gerek yok. İçinde ki bilyalari değiştirmek yeterli. Yukarda resmini attığım nsk her ikisine de uyumlu. Tanesi 10-15 TL. 

Ekstra olarak maf sensörü ve boğaz kelebeği temizliği, gaz pedalinda boşluk & yumuşama hissi varsa kelebek adaptasyonu yapılmasını öneririm. Özellikle vites geçişlerini çok yumuşatır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şanzıman yağ değişimi için Flush yapan bir yer bulamadım henüz Kocaelide ikamet ediyorum yakinlarda varsa bildiginiz yer tavsiye eder misiniz.

NSK Bilyalarin teminini nasil saglayabilirim internette pek cok farkli yere baktim fakar 45.5x16.5x45.5 ölçülerinde bulamadim.

Maf sensörü ve kelebek temizliginide ekliyorum bakıma önerileriniz üzere.

Gaz pedalinda 1 cm lik boşluk var hissiyat yumuşak o yüzden kelebek adaptasyonunuda ekliyorum bu bakıma.

Son olarak bu işlemleri yapabileceğim bir yetkili veya özel servis varsa paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gerekli olan bilya,

http://www.dinckaya.com.tr/?urun-3181-nsk-6203-ddu

Flush yapabilecek servisle ilgili hiç bir bilgim yok. Kayseri yada Nevşehir de olsaydınız hallederdik. Servislerin pek çoğundan öyle şey olmaz yanıtı alacağını biliyorum ama. Forumda bir konuda paylaşmıştım, nasıl bir işlem yapıldığını.

Maf sensörü, gaz kelebeği temizliği kolay (gaz kelebeği tamamen sökülmeden temizlenmeli) ama kelebek adaptasyonu bilen, duyan, yapan bir servis bulabilirmisiniz ondan da emin değilim.

Ford ve Mazda araçlarına  yapılabilen, aslında çok da basit bir işlem. YouTube da 'ford throttle body calibration' diye aratin. Bolca video mevcut. Yalnız İngilizce'niz yoksa hiç denemeyin. Bir kaç püf noktası var. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam verdiğin linki bende bulmuştum fakat aşağıdaki açıklama kısmında ölçüler : 17*40*12 yazdığı için tereddüt etmiştim. Doğrusu budur diyorsanız sipariş ediyorum 2 adet ( gergi ve avara için )

Gerçekten sorduğum birçok yerin flush değişimden haberi bile yok ki bu insanlar şanzıman yağı değiştiriyor :/  Birkaç yetkili serviste flush değişimi önermediklerini dişliler arasında vakumdan dolayı bir sorun çıkarabileceğini vs. vs. vs. konuştular öyle çokta anlamadım.  Maf sensörü ve kelebek temizliğini yaptırırım en azından onu yapabilen bir yer bulurum. Kelebek adaptasyonu içinde kocaeli de bir araştırma yapacağım artık malesef ki işi bilen özel servisler / ustalar civarında başka kimsenin yapamadığını bildikleri için fiyatta üzüyorlar adamı...

Ek olarak sormak istediğim başka bir konu,  otomatik şanzıman yağ filtresinin Ford un 1998-2005 model arası araçlarınınki ile aynı olduğunu paylaşmışsınız daha önce forumda mazda logolu olana 365 TL vermek yerine onu temin edip taksak herhangi bir sorun olur mu ve nerden temin edebiliriz ?

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sipariş vermeden önce dinckayayi arayın, telefonda ki arkadaşa durumu izah edin o zaten yönlendirir sizi. Ben öyle yapmıştım. 2 tane alın bilyayi, biri avara kasnağa diğeri gergi kasnagına.

Vakum kaliyormus öyle mi? O zaman o şanzımanda ki  siviyi soğutma haznesine gönderen pompanın işi ne? İslem zaten şanzıman yağsız  kalmasın diye 2 seferde yapılıyor. Neyse 'hee' deyip geçin.

Şanzıman filtresini, o gördüğünüz konuda ki motorcraft filtre ile değiştirdim. Made in USA. Üzerinde kide Fomoco yazısını da özellikle paylaşmıştım. Alın aldırın, servise öpülmeyin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi Ankara dinçkayayı aradım 45.5x16.5x45.5 ölçülerinde NSK 6203 DDU3 olmadığını söyledi. Ürünün tam ölçülerini bir şekilde bulmamız gerekiyor yada bu rulman doğrudur diyorsan bunu alıcaz ölçüleri yazdığından farklı. En nihayetinde yapabileceğim iş, avara kasnak sabit bilyasını söküp kumpasla ölçülerini tam olarak almak olacak.

Otomert tende senin onayın üzerine motorcraft ford focus şanzıman yağ süzgecini alıyorum şimdi. 99,75 TL

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elemana, WhatsApp dan konuda paylaştığım resimleri at. Ya da herhangi bir rulmanciya göster kesin vardır. Ölçüleri ben de yanlış yazmış olabilirim, diyeceğim ama bu kadar milimetrik hata yapmam zor.

Onay diil, tavsiye diyelim. :)

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir şey daha. Olurda bir gün motor aksamı için contaya ihtiyacın olursa. Victor Reinz'ın ürünlerini gönül rahatlığıyla kullanabilirsin. OEM ayarında süper bir ürün. Supapları yeni değiştirdim, oradan biliyorum.

Yedek parça içinde megaparca.com'u tavsiye ederim.

Allah, sadece yetkili serviste bulunan parçaya muhtaç etmesin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amin abi sağolasın yardımların için sadece şanzıman yağını orjinal olarak servisten alıcam diğer yağların spesifikasyonları tutmuyor pek güvenemedimde ona giricem zaten çok fiyat farkıda yok 50 lira çok tutar veririm en fazla.  Benim subaplar şuan iyi gibi bi 40 50 bin km içinde bende değiştiricem gibi gözüküyor o zaman tekrar iletişime geçeriz inşallah. 

Konudaki fotoları link olarak gösterdim ama kutudaki parçanın ölçüleri farklı senin istediğinden dedi. Dur bakalım çözücem o işide :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağ işini çok isabetli yapmışsın. 1 litre fazladan bulunsun elinde toplam 8 lt al. Soğutma sıvısı olarak da fl22 tavsiye ederim. 5 yıl kafan rahat olur ve hiç bir antifriz (ne sıcakta ne de soğukta) aynı performansı gösteremiyor. Bu ara bende fl22'ye gececegim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...