Jump to content

Mazda 323 TPS Sensörü - Gaz Kelebeği - Gaz Teli Hakkında


mazdaspeed
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba abilerim kardeşlerim fazla uzatmadan hemen konuya değineceğim arabam Mazda 323 1999 VI BJ 1.8 16V araç yaklaşık 3 ay kadar yattı daha sonra aracı kullanmaya başladığımda aracın gaz pedalının takıldığını hissettim, aslında tabi takılan gaz pedalı değildi kelebeğe bağlanan kısımdı,  gaz ortalama 2 bin 3 bin devir civarlarında takılı kalıyor,  gaz telini yağladım gaz pedalında da sorun yok telde de.

Araba yatarken acaba kelebek tıkanmış veya herhangi başka bişey olmuş olabilirmi? 

Gaz takılı kaldıktan sonra ayağımla pedalı geri çektiğimde bu sefer devir normal olmak yerine aşırı şekilde düşüyor ve araba istop etme noktasına geliyor. 

TPS sensörüyle alakalı birşey olabilirmi?

Cevaplarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gecmis olsun hocam.
Bence bogaz kelebegi ile ilgili bir problem degil.gaz telini bogaz kelebeginden ayirip test edebilirsiniz.aracinizi ne kadar calistirdiniz yattiktan sonra?biraz yol yapip tekrar deneyiniz kisi yatarak gecirmis sanirim.problem devam eder ise dediginiz gibi sensorlere bakiniz.kablo soket baglantilarini kontrol ediniz. Jikle tertibatini kontrol ediniz

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Ahmet ÇINAR :

Gecmis olsun hocam.
Bence bogaz kelebegi ile ilgili bir problem degil.gaz telini bogaz kelebeginden ayirip test edebilirsiniz.aracinizi ne kadar calistirdiniz yattiktan sonra?biraz yol yapip tekrar deneyiniz kisi yatarak gecirmis sanirim.problem devam eder ise dediginiz gibi sensorlere bakiniz.kablo soket baglantilarini kontrol ediniz. Jikle tertibatini kontrol ediniz

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aslında yazın ortasından itibaren kışa kadar yattı arabayı o şekilde kullandım 3-4 aydır çok bir zararı yok ama fark ettirmeden yakıt tüketimini arttırıyor ve rahatsız ediyor genelde arabayı kendim kullanmıyorum babamla birlikte kullanıyoruz gaz telini kelebekten ayırıp yağladım ustayada gösterdim fakat yağladık çözüm olmadı sonra uğraşmadım, gaza bastığımda 2-3 binden sonra takılma sıkışma yok ama kelebek basıp bıraktığımda sanki tam kapanmıyor gibi ancak ayağımla pedalı geri çekincede bu sefer devir aşırı düşüyor anlamadım gitti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam rolanti motorunu kontrol ettiriniz.kararsiz calistigi icin devir dalgalanmalarini rolanti motoru yapiyor.bnce yakiti da etkileyen o.kapali kaliyorsa ya da arac isindiktan sonra tam acilmiyorsa zengin karisim olup yakitiniz otomatik olarak artacak.yakit sikayetiniz de var

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Arkeolog :

Çözüm bulundu mu acaba?

Fırsat bulup baktıramadım hocam, ilk fırsatta haberdar edeceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

Biraz geç olsada aracın sorununa çözüm bulduk kendim gaz kelebeğini söküp temizledim , gaz kebeginin contasını bulamadım kendim universal heryerde kullanılan contalardan conta yapıp yerine takmıştık fakat sorun yine çözülmemişti bu arada yurt dışında olduğum icin fırsat bulup baktırmadım bir iki hafta önce babam ustaya götürüp sorunu halletmis söylediğine göre egzoz manifoltu contası artik miyadını doldurmus motor hava aldığı icin rölanti yüksek çalışıyormuş bu yüzden hararet yaptırıyormuş su eksilme sorunu vardı oda radyatör kapağından dolayıymış su an hicbir sıkıntı gözükmüyor ilerleyen zamanlarda bir sorun olursa sizi haberdar edeceğim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...