Jump to content

1992 Mazda 323 Aracım Yağ Yakmaya Başladı


Ahmet ÇINAR
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba abilerim,kardeslerim...

 

Aracim 92 model 323 hb ocak ayinda motor blok contasini degistirdik degisimden sonra aracim ciddi sekilde yag yakmaya basladi 300km de 200ml.subaplar elden gecti kapak taslandi.supab lastiklerini degistirdik ama subap lastikleri uzin zamandan beri rafda duruyordu.benim supelebdigim subap lastikleri raf omru bittiginden dolayi yirrilma asinma olabilecegini dusunuyorum.

 

Bu konu hakkinda tecrubesi bilgisi olan üstatlardan yardim ve yorum bekliyorum.

 

 

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yuzeyi puruzluydu o yuzden taslandi

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Kapak niye taşlandı 

Yuzeyi puruzluydu hocam kapak o yuzden yadlandi

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabayla hararet yapmadığın sürece, kapaka kolay kolay birşey olmaz, taşlamak ise çok elzem durumlar dışında kabul etmediğimiz bir işlemdir. 

Rafta duran subap Lastiklerine de kolay kolay birşey olmaz, lastikleri bozan, cok uzun süre motorda ki gibi  100 derece üstü sıcağa maruz kalmak. Yani dışarda bozulmaz. 

 

Düşük bir ihtimalle silindir kapak contasindan pistonlardan  birine yağ indiriyor olabilr, aynı şekilde Kompresyon da basar yağa, tabi cok düşük ihtimal bu..  

Ancak Sekmandan kacirabilir o kadar yagi,  muazzam bir rakamdan bahsediyorsunuz. Önce bi kalın yağ deneyin (10w-60) ve kopresyon testi yaptırın. 

92 araba, kapak açmışken sekman atsaydiniz keşke 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabayla hararet yapmadığın sürece, kapaka kolay kolay birşey olmaz, taşlamak ise çok elzem durumlar dışında kabul etmediğimiz bir işlemdir. 
Rafta duran subap Lastiklerine de kolay kolay birşey olmaz, lastikleri bozan, cok uzun süre motorda ki gibi  100 derece üstü sıcağa maruz kalmak. Yani dışarda bozulmaz. 
 
Düşük bir ihtimalle silindir kapak contasindan pistonlardan  birine yağ indiriyor olabilr, aynı şekilde Kompresyon da basar yağa, tabi cok düşük ihtimal bu..  
Ancak Sekmandan kacirabilir o kadar yagi,  muazzam bir rakamdan bahsediyorsunuz. Önce bi kalın yağ deneyin (10w-60) ve kopresyon testi yaptırın. 
92 araba, kapak açmışken sekman atsaydiniz keşke 


Ilginiz icin cok tesekkur ederim hocam sağolun:)
En bastan anlatayim durumu.
Kis girmeden once aracima antifreeze aldim.her zaman petrol ofisi ya da shell alirdim ama bu sefer snc oli markali bi urun aldim.aracima koydum 2 gun sonra tamirhabeye gittim olcum yapyim ve sonuc -11 cerece cikti.zaten aracimda antifreeze vardi -10dereceydi seviyeside.aldigim antifreez renkli deniz suyu cikti.hemen bosalttim su ile 3 kez devirdaim yaptim yeni antifreez koydum 1 hafta gozlemledim kacak felan yok.sonra buji almistim onlari degistirmek icin actim kaputu 2.buji dis sarmis ustam dedi ki antifreeze contayi patlatmis contan yanmis.soktuk uzerindeki contanin orjinal oldugunu ve kapagin ilk defa sokuldugunu soyledi.aracim 180000km de.bu islemlerden once kesinlikle yag yakma ufleme gibi problemler yoktu.hatta conta yanikken aracimda beyaz duman yaga su suya yag karisma gibi seyler yoktu.1hafta boyunca surekli gozlemledim.kapagi soktuk acilmisken subaplari elden gecirdik lastikleri degisti kapak taslandi taslandi dedigim pulanya yapildi yeni conta takilmadan once.contanin patladigi kisim pistinlarin arasinda incecik bi yer.su an arac ciddi derecede yag yakiyor ve anormal sekilde aracta subap sesi var.eksoz manifoldunun kenarlarinda sanki disaridan dokulmus gibi yag var.benim supelerim soyledigim gibi subap lastikleri.kapakcida lastikleri ararken kutusunun uzerinde 323 yaziyordu sonradan yazilmis kalemle.ama hangi 323 diye sorgulamadi B6 mi Z5 mi motor mu diye dusundugunu hic sanmiyorum.

Onceden yag yakma problemim yoktu kapak contasi degistikten sonra basladi bu yuzden subap lastiklerinden supeleniyorum hocam.zaten fazlada yol yapmadim tamirden sonra max 450 ya da 500 km.
Dusuncelerinizi bekliyorum hocam:)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardeş bir kere kapak taşlayarak çok büyük bir hata yapmış usta, hatta rektifiye ci de ondan beter. Büyük risk almışsıniz. Olan olmuş, devam edelim,  silindir kapak contasi, en önemli parçalardan, mutlaka orjinal alınmasi lazim. Yan Sanayisi allaha emanet olur. Başına her türlü sorunu açabilir. 

Orjinal aldığınızı veya yan sanayinin uyduğunu varsayıyorum, 

Külbütör kapak contasindan yağ sızabilir. Oldukça da iyi miktarda sızıntı yapar, dikkatlice motorun üzerinden yağ sızmış mi kontrol edin.  10w60 yağ koyun,  gozlemlerinizi bildirin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski motorlarda segmanlar ile subaplar eşit aşındığından segmanlar kaçıracak gibi olsa bile bu hissedilmez. Sadece üst kapak yapıldığı zaman subaplar kaçırmadığı için segmanlara daha fazla yük biner özetle kaçırmayan segman kaçırmaya başlar. Ben bunu daha önce pratikte de gördüm.

Geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam su an mobil 10w60 yag var 2 gundur kullaniyorum yag yakmaya devam ediyor.kapagi 9kilo ile ben sktim.kapak contasi orjinal hocam stone marka servisten aldim.ust kapakta da problem yok orayida kontrol esiyorum.kapak da cok taslanmadi temizlik icin pulanya yapildi hocam

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Eski motorlarda segmanlar ile subaplar eşit aşındığından segmanlar kaçıracak gibi olsa bile bu hissedilmez. Sadece üst kapak yapıldığı zaman subaplar kaçırmadığı için segmanlara daha fazla yük biner özetle kaçırmayan segman kaçırmaya başlar. Ben bunu daha önce pratikte de gördüm.
Geçmiş olsun.


Anladim hocam.peki yarim motor mu yapsak yani sekman mi atsak yoksa komple motor muyapsak ne dersiniz.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ona şimdiden karar veremezsiniz. Motor açılır rektefeci ölçer segman kurtarır derse segman atarsınız. Gömleklerde aşınma belirli bir düzeyin üzerine çıktıysa rektefeye gider. Araç daha önce rektefe yapıldıysa (0.50-0.60 üzeri) gömlek yapılır orijinal pistonlara dönülür yapılmadıysa bir büyük piston takılarak gömlekler açılır. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ona şimdiden karar veremezsiniz. Motor açılır rektefeci ölçer segman kurtarır derse segman atarsınız. Gömleklerde aşınma belirli bir düzeyin üzerine çıktıysa rektefeye gider. Araç daha önce rektefe yapıldıysa (0.50-0.60 üzeri) gömlek yapılır orijinal pistonlara dönülür yapılmadıysa bir büyük piston takılarak gömlekler açılır. 
 


Cok tesekkur ederim hocam ilginiz icin sagolun.bu hafta icinde sokucez sonuclari yazarim.hayirli gunler..

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi orjinal conta nasıl stone marka oluyor, 
Orjinal conta mazda marka olur, başka bişey değil yazmaz


Orjinal derken japon menseili made in japan hocam.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

92 model arabanın orijinal contasını bulamazsın. Ancak japon malı olanı bulursun ki o da yeterlidir. Yeni arabalar gibi düşünme @Zealot Çok da hassas makineler değil bunlar. Çelik conta yok kağıt(klingirik) conta var. Hataları daha fazla örtüyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Japon olmaz abi, orjinal olcak, çünkü şase no ile bire bir uyan parça olcak, en ufak fark, neler yapıyor biz çok iyi  tecrübe ettik 

Yaw bu rektifiyeci kaç mm pasoladi, sıkıştırma oranı da arttı simdi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende Ankara mazda Herter den şasi numarasi vererek aldim hocam.siz tamir isi mi yapiyorsunuz yapiyorsaniz hangi ildesiniz.tanismak isterim

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski makine sıfır üst kapak bulma sıkıntılı, ikinci elde de oyun düğün havası biliyorsun. Yüzey eğilmişse ve üst kapak kanallardan kaçırmıyorsa taşlamaktan başka çare yok. Ha şu söylenebilir. Bazenyüzey eğriliği töleranslar içinde olsa bile garanti olsun diye taşlamaya verirler. Bu sıkıntılıdır. Ama yüzey eğriyse yapacak bir şey yok. Tekrar söylüyorum bizim motorlar gibi değil töleranslar baya geniş geniş. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski makine sıfır üst kapak bulma sıkıntılı, ikinci elde de oyun düğün havası biliyorsun. Yüzey eğilmişse ve üst kapak kanallardan kaçırmıyorsa taşlamaktan başka çare yok. Ha şu söylenebilir. Bazenyüzey eğriliği töleranslar içinde olsa bile garanti olsun diye taşlamaya verirler. Bu sıkıntılıdır. Ama yüzey eğriyse yapacak bir şey yok. Tekrar söylüyorum bizim motorlar gibi değil töleranslar baya geniş geniş. 


Anladim hocam

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Ahmet ÇINAR :

Bende Ankara mazda Herter den şasi numarasi vererek aldim hocam.siz tamir isi mi yapiyorsunuz yapiyorsaniz hangi ildesiniz.tanismak isterim

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ben cevaplıyım kendisi çatlak bir makine mühendisidir. Bu konuları baya iyi bilir. Hesap kitap olaylarında tek dayanağımız. Mekaniğin Google ı :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...