Jump to content

Mazda 626 Yüksek Rölanti ve Hararet Müşürü


Hınc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar arabama avans ayarı yaptırdıktan 2 gün sonra rölantim devamlı yükseliyordu hararet göstergeside devamlı 90 -95 arası tahmini yazıyorum çünkü hafif sağa yatıktı ve fandaki alakasız açmalar garibime gitmişti.rölantiyi düşürmek için 3 ustaya gittiğimde 13-11 arası olan rölantim düşmedi. bende bir hata yaptım sanırım aracım ısıssını yanlış ölçtüğünden çalışma düzeni bu hal aldı diye hararet müşürünü değiştim  büyük bir hataydı zira 2tane değiştik 2side göstergede motor yandığını gösterir durumda sonda . suyu yagı kontrol edildi sadece yedek depoda boğaz kısmında bir çatlak var sanırım su sızıntısı yapıyor ama  deposunda su hep duruyor.şimdi bilen fikri olan arkadaşlardan ricam nasıl bir yol izlemeliyim. bu arada boğaz kelebeğinin orda soketli bir vida var onu saga sola döndürdüğümde tepki alıyorum ancak rölantim 9ayarladıgımda bir müddet sonra 11de sabitleniyor rölanti. sorularım şöyle

1 rölantim durduk yere neden yükseldi dalgalanma yok bu arada yükseldiği yerde sabit kalıyor

2 hararet müşürünün  yanında bir soket daha var ısı sensörü ve hararet müşürü bu arabada ayrı ayrımı

3 :ne yapabilirm :) yardımlarınız ve fikirleriniz için şimdiden teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ısı sensörü cama yakın olan imiş öğrendim sonrada oksitlenme varmı diye bakmak istediğimde kökten sökülüp geldi  soket kavrulmuş tabi ertesi sabah çalıtırmak ızdırap oldu 45 tlye İtalyan bir ısı sensörü aldım taktık hararet müşürünü de japon olanla değiştik en azından göstergede motor yanmamış olarak gösteriyor .rölantiyi hala düzeltemedim. rölanti ayar vidası ile rölanti ayarlamaya çalışırken çıkartıp baktığımda sensörün ucundaki lastik deforme olmuş onun ucunada oring aldım bu akşam deneyeceğim tabi bununla da bitmedi. boğaz kelebeğinin hemen arkasında yuvarlak mini ucan daire gibi bişey var  3tane mini hortumla motora bağlantısı var ve alttanda  bir hortum geliyor. hortumlar o aletin dibinden kırılmış söküp yapıştırdım ama düzelmedi

:)

  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Düşük avans hararete sebep olabilir. Hararetin bir çok sebebi vardır. Bunu avans ayarından sonra dediğiniz için diyorum. Avans ayarı serviste veya bilen biri tarafından avans tabancasıyla veya ECU dan değerleri okuyarak yapılmalıdır. 

iyi forumlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim mehmet bey iş bu işi iyi yapan birini bulmakta

İlhan tarafından düzenlendi
Tamamı Büyük Harflerden Oluşan Mesaj Metni.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

rem otoya gittiğimde sorunlara teşhis konulması kolay oldu . iyi bir avans ayarından sonra yapılan kontrolde egsoz manifold contasının yanık olduğu  teşhisini yaptı usta conta değiştiğinde sorunların tamamen çözüleceğini söyledi yarın kısmetse conta değiştircem açılmışken devirdaim ve triger değişcek

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

bende de aynı sorun vardı devir sürekli 2000 devirlerde geziodu motorun alt kısmında vites bosta müsürü bostaymıs :) o takılı olmadığı için vites bostayken devir yükseliomus müşürü devreye alınca sorun çözüldü siz ne yaptınız halloldu mu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

rem otoda yoğunluktan dolayı işleme alamayacaklarını söylediler bende teşhise göre yeğenimin yanında aldım soluğu aynı sekliyle su testi yaptık rölanti düşüyordu. ancak bunun manifold contasından değil de lpg donuşumu esnasında motora giden borunun dibinden hava aldığını fark ettik yapıştırıcıyla halloldu :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...