Jump to content

3.Nesil Mazda 3 Lastik Rotasyonu


Tarahumara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

44 dakika önce, Zealot :

pilot sport 3 varsa, sizde tarahumara gibi yapabilirsiniz

Benim ilk rotasyon 20bin kmde yapılmıştı. şimdi 10 bine dönmek sıkıntı yaratır mı?. 40 binde değiştirip ondan sonramı 10 luk periyoda döneyim..mantığı yanlış mı kuruyorum acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Montimpex :

Benim ilk rotasyon 20bin kmde yapılmıştı. şimdi 10 bine dönmek sıkıntı yaratır mı?. 40 binde değiştirip ondan sonramı 10 luk periyoda döneyim..mantığı yanlış mı kuruyorum acaba?

. . 10 bin km civarında değiştirin bence

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cahilliğimi bağışlayınız ama rot balans ve rotasyona serviste 6 ay önce 110 TL yazmışlardı..işin içine rot girince fiyat bu kadar artar mı?

bu sefer ayrı bir lastkçiye kendim görüreceğim. Rot ayarının yapılmasının gerekliliği kontrollerdemi anlaşılıyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sanayi fiyatları : 

rot ayarı 40-50 tl.. makinaya bağlayıp işlem yapsalar da yapmasalarda  alıyorlar

 

 

lastik jantından ayırmadan,   sökme ve başka yere takma 10 tl..

balans lastik başı 10 tl.

lastik janttan ayırıp takma . + balans yapma  sökme takma 20 tl.. 

 

4 lastik sökme takma balans,  4ü toplamı = 60-70-80 tl değişir.

 

 

aracınızı pek kaldırıma çıkartmıyorsanız, sağa sola çekmiyorsa, çok sert çukurlara girmiyorsanız,  10binde durduk yere rot ayarı bozulmaz..  

20 bin de bir kontrol ettirmekte fayda vardır.. şikayet yoksa, kontrol ettirmeyedebilirsiniz.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç üzerinde balans yapılmıyorsa sadece rotasyonda balansa da gerek yok bence. Servis rotasyonu yapar. Ben balansı araç üzerinde yaptırıyordum en sağlıklısı o. Ama mühendislik madde 1: çalışan malı kurcalamayacaksın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kitapçıktaki şekil çizimi doğru ancak anlatımı eksik. Çapraz rotasyonda, jantı çıkarıp sağ arkadan sol öne takarsanız hata yaparsınız. sağ arka janttaki lastiği janttan çıkarıp sol öne takarken dönüş şeklini değiştirmeden yani ters çevirip takarsanız doğru yaparsınz. anlatımda dönüş yönüne dikkat çekilmemiş. Sebebi: tubeless lastiklerin iç karkas yapısındaki teller zamanla dönüş yönüne göre fiziksel yükler ile bir şekil alırlar. siz jantı laıp çapraz takınca bu dönüş yönünü değiştirmiş oldunuz.

dolayısı ile iç tellerin aldığı şekil deforme olur ve yeni şekil alır, bu da balansı bozar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Çağlar Bayur :

kitapçıktaki şekil çizimi doğru ancak anlatımı eksik. Çapraz rotasyonda, jantı çıkarıp sağ arkadan sol öne takarsanız hata yaparsınız. sağ arka janttaki lastiği janttan çıkarıp sol öne takarken dönüş şeklini değiştirmeden yani ters çevirip takarsanız doğru yaparsınz. anlatımda dönüş yönüne dikkat çekilmemiş. Sebebi: tubeless lastiklerin iç karkas yapısındaki teller zamanla dönüş yönüne göre fiziksel yükler ile bir şekil alırlar. siz jantı laıp çapraz takınca bu dönüş yönünü değiştirmiş oldunuz.

dolayısı ile iç tellerin aldığı şekil deforme olur ve yeni şekil alır, bu da balansı bozar.

Yani çapraz değiştirirken eskiden içe bakan kısım artık dışa bakıyor olacak ki aynı dönüş yönünde devam edebilsin..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Burak :

Yani çapraz değiştirirken eskiden içe bakan kısım artık dışa bakıyor olacak ki aynı dönüş yönünde devam edebilsin..

aynen. ancak zaten çapraz değişim radial lastik zamanından kalmadır.tüplü lastik yani röno12 falan... ön arka yapılması hem kafi hem ekonomik olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Çağlar Bayur :

aynen. ancak zaten çapraz değişim radial lastik zamanından kalmadır.tüplü lastik yani röno12 falan... ön arka yapılması hem kafi hem ekonomik olur.

radial lastik zamanı  derken ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 minutes ago, Burak said:

Yani çapraz değiştirirken eskiden içe bakan kısım artık dışa bakıyor olacak ki aynı dönüş yönünde devam edebilsin..

Çok karıştırdınız yahu.. Yok Burak abi bu da olmadı :D Jant+Lastiği sağ arkadan çıkarıp sol öne takarken jantı lastikten ayırıp yönünü değiştirirsek outside(dış kısım) denilen yüzü içe bakmış olacak. Bu da çok garip bir görüntü oluşturuyor arkadan ya da önden lastiğe bakınca. Evet lastik aynı yöne devam etmiş olacak ama öndeki lastiğin izi ile arkadaki lastiğin izi farklı oluyor. Bunun çok sağlıklı bir şey olduğunu zannetmiyorum. Aşağıda gösterdim. Sağ arka lastiği denildiği gibi döndürüp takarsanız ön tarafta bu kestiğim şekilde duracak. Bir öndekinin izine bakın bir de arkadakinin.

P0n2X8.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şambriyelli lastik zamanı Toros lar murat 124 ler gibi.

1 dakika önce, Tarahumara :

outside(dış kısım) denilen yüzü içe bakmış olacak.

kitapçıktaki çizim eskide kalınca elbette profili farklı desenli lastikte çapraz yapması ilave maliyet (janttan sök tak getiriyor) ve gereksiz. o yüzden ön arka yapılması kafi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Çağlar Bayur :

şambriyelli lastik zamanı Toros lar murat 124 ler gibi.

hocam sen radial lastiği karıştıryor olmayasın.. 2017 model michelin pilot sport 4  de dahil olmak üzere tüm yeni lastikler radial lastiktir..    205 55 R16  daki R harfi Radial demek

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 minutes ago, Çağlar Bayur said:

şambriyelli lastik zamanı Toros lar murat 124 ler gibi.

kitapçıktaki çizim eskide kalınca elbette profili farklı desenli lastikte çapraz yapması ilave maliyet (janttan sök tak getiriyor) ve gereksiz. o yüzden ön arka yapılması kafi.

Nasıl eskide kalıyor çizim anlamadım. 2017 model Mazda 3 ün kitapçığında aynen bu şekilde gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

açalım: https://en.wikipedia.org/wiki/Radial_tire

eski tip tüpsiz lastiklere radial

https://en.wikipedia.org/wiki/Tubeless_tire

gündelik şu ankilere tubeless diyoruz,

tüplü lastik denince lpg tüpü güncel olduğu için kafa karıştırdı. tubeless evet radyal yapı da olur, o ayrı konu idi :D

kitapçıktaki çizimin aynısı murat 124 zamanı da vardır o yüzden eski dedim, ancak janttan sök tak yapmadan tubeless lastiği çapraz takarsanız iç telleri kısa sürede bozarsınız. anlatımda bu eksik, kitapçıkta

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

reis   açalım dediğin linki okudum.. 

aha böyle diyor

Radial technology is now the standard design for essentially all automotive tires.[8]

did u read all of the article before send us ?

 

tüplüyü tüpsüzü bir kenara bırakalım da, şu makalenin neresinde eski tip lastiklere radial denir  yazıyor?   bana bi ateşlesene  allahını seversen https://en.wikipedia.org/wiki/Radial_tire   

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 minutes ago, Çağlar Bayur said:

kitapçıktaki çizimin aynısı murat 124 zamanı da vardır o yüzden eski dedim, ancak janttan sök tak yapmadan tubeless lastiği çapraz takarsanız iç telleri kısa sürede bozarsınız. anlatımda bu eksik, kitapçıkta

Bu amca çok güzel açıklamış lastiklerin neden çapraz takılıp ters yöne doğru gitmesi gerektiğini. Sizin dediğinizin tam tersini söylüyor o da. Lastikleri çapraz taktığınızda, artık lastik ters yöne doğru dönmeye başlıyor ve daha önceden lastik üzerinde yola temas eden parçaların ilk olarak ön yüzü yere temas ediyor ve ön yüzü daha çabuk eskiyor. Siz bu yönü değiştirdiğinizde artık arka yüzleri daha çabuk eskimeye başlayacak ve aynı oranda azalacak diyor. Eğer bunu yapmazsanız lastikler ses yapmaya başlar bir süre sonra diyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Radial noktasına ben de takıldım.

"Üretim yöntemi" olarak tüm lastikler radyal yapıda diye biliyorum. Tüplü olsun tüpsüz olsun.
Tüpsüz lastiklerin yan kısmındaki tanımlama dizisinde (atıyorum) 225/55R/18 yazabiliyor öreğin.

Yine de çok takılmamak lazım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...