Jump to content
quiteguide

En İyi Lpg Kalibrasyonu Nasıl Olur?

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Güzel bir noktaya değinmişin hocam. Daha önce başka bir forumda bu konuya değinilmişti. Yardımcı olması açısından paylaşıyorum. Her sayfasında ayrı bir değerli bilgi var bu konuda.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=70480.0

Aynı zamanda stft ve ltft nin neden önemli olduğuna ilişkin bir yazı da yazmıştım, elm327 ve torque pro başlıklı. 

OBD'li kitlerin ayarını yapmak çok kolay. Çünkü lpg kitinin ne kadar düzeltme yaptığı anında görülüyor ve ona göre değer hemen değiştirilip çok düzgün bir ayara erişilebiliyor. Fakat obdsiz kitlerde çeşitli koşullarda çeşitli gaza basış oranlarında deneme yanılmayla bulmak gerekiyor.

Lpg kitim malesef prins olduğu için kablosu 700 tl olduğundan bu konuya el atamıyorum. Fakat başka bir marka lpg ye geçersem ilk yapacağım iş bunu öğrenmek olacak.

Ayar yapamayanlar da yolda ayar yapan usta bulmak zorundalar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide    304
quiteguide

Mutlu, bu ayar aslında en iyi dyno üzerinde yapılır. Her 1000 devirde aracı hız sabitleyiciye alacaksın, benzinde ve lpgde stft-ltft değerlerine bakarak gerekli oynamaları yapabilirsen, araçta iyi de bir kit ve işçilik varsa tadından yenmez. 

Benim kite atikerin kablosu uyumlu ama uzaktan bağlanılarak yapılan en son ayardan çok memnunum, o kadar memnunum ki maf sensörünü temizlemek için akü kutup başlarını bile sökmüyorum ecu silinir diye.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Dynoda o hızda sabitlenip giderken, çeşitli yükler de simüle edilebiliyorsa evet harika olur. Ama yükü ve gaza basış oranını değiştiremezsen dynoda olmaz. Zaten subap yanmalarının 2 sebebi var. Ya yüksek devirde uzun süreli kullanım (4000 üstü), ya da aşırı agresif kullanımla sürekli dip gazla kullanım. Dip gazda kullanınca stft devre dışı oluyor ve motor ltft ye göre zengin karışıma kayıyor, fazla güç üretebilmek için. Eğer bu closed loop da ayar düzgün değilse de dipgaz yapıldığında motor fakir karışıma düşüyor, bu nedenle de subap yanması çok hızlanıyor. Bu nedenle  dip gaz durumları için yakıtın biraz fazla açılması daha iyi olur.

10 dakika önce, quiteguide :

Mutlu, bu ayar aslında en iyi dyno üzerinde yapılır. Her 1000 devirde aracı hız sabitleyiciye alacaksın, benzinde ve lpgde stft-ltft değerlerine bakarak gerekli oynamaları yapabilirsen, araçta iyi de bir kit ve işçilik varsa tadından yenmez. 

Benim kite atikerin kablosu uyumlu ama uzaktan bağlanılarak yapılan en son ayardan çok memnunum, o kadar memnunum ki maf sensörünü temizlemek için akü kutup başlarını bile sökmüyorum ecu silinir diye.

Bu arada abi, eğer obd yoksa obdli beyin ile değiştirmeni tavsiye ederim. 1 güzel ayar sonrasında yaz kış, düşük yüksek irtifa ayar derdin kalmaz. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide    304
quiteguide

Mutlu'cum obd detayına girilmemiş ama merkezden konuştuğum yetkili sistemin obdli olduğunu gerekli bağlantıların direk beyinden yapıldığını iddia ediyor. Sıcaklık ve basınç değişikliğinde ayarin değişmeyeceğini vaad etmeleri de bunu doğrular nitelikte. 

4000 - 4500 devir üzeri benzine geçecek şekilde ayar yapılırsa sorunsuz uzun süre kullanılabilir diyorsun yani.

IMG-20170329-WA0002.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir
56 dakika önce, quiteguide :

Mutlu'cum obd detayına girilmemiş ama merkezden konuştuğum yetkili sistemin obdli olduğunu gerekli bağlantıların direk beyinden yapıldığını iddia ediyor. Sıcaklık ve basınç değişikliğinde ayarin değişmeyeceğini vaad etmeleri de bunu doğrular nitelikte. 

4000 - 4500 devir üzeri benzine geçecek şekilde ayar yapılırsa sorunsuz uzun süre kullanılabilir diyorsun yani.

IMG-20170329-WA0002.jpg

Yok abi, aracın obd portundaki 2-3 kabloya ek yapılıyor sadece. Lpg beyninin obd destekliyor olması gerekiyor tabi. Sıvı sistemler de iyi de aşırı pahalılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide    304
quiteguide

Mutlu, bu obdli kitlerde LPG bağlantısı aracın obd soketiyle mı yapılıyor? Yani aracı elm cihazına bağlamada sok tak yapmak gerekiyor mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir
4 saat önce, quiteguide :

Mutlu, bu obdli kitlerde LPG bağlantısı aracın obd soketiyle mı yapılıyor? Yani aracı elm cihazına bağlamada sok tak yapmak gerekiyor mu?

Obd konektörü çıkartılıp ona gelen 2-3 kablo sıyırılıp ek yapılıyor. Benim önceki aracım yariste obdli atiker vardı, sürekli elm takılıydı. Aynı zamanda kullanabilirdim. Ama avensis ile lovato obd li lpg de elm bağlamada obd özelliği çalışmıyor diyenleri duydum. O da galiba obd arabirimi seçeneği ile alakalıydı sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide    304
quiteguide

Yanılmıyorsam benim araçta da öyle bir uygulama oldu Mutlu, Vialle'nin sitesinde de şöyle diyor, Türkiye distribütörü gibi çevirmeye üşendim.

Vialle is a Dutch manufacturer and is world wide market and technical leader in the field of automotive autogas systems. After years of development and testing, Vialle has released an auto gas injection system which matches the performance of the highest quality petrol injection systems. The LPi system can be used with modern MPFI injection, lean burn or turbo engines and fully supports E-OBD (European On-Board Diagnostics.) featuresThe original cost-saving features of original systems are completely retained. Using this new technology, the LPG is no longer vaporized but is injected into the intake manifold as a liquid. The cooling effect of the vaporizing gas results in an improved volumetric efficiency and higher power output from the engine. Due to the reuse of the original gasoline computer in the vehicle, all the original characteristics of the car are retained and the car above all improves in environmental, friendliness and economics.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×