Jump to content

1997 Mazda 323 Familia Amortisör


55 Mustafa
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selamın aleyküm mazdaclub kullanıcıları.

Arkadaşlar öncelikle aracımdan bahsetmek istiyorum, 1997 323 familia 1,5 doch motor mazda kullanıcısıyım aracımın motoru soğukken çalıştırıyorum motordan rahatlıkla duyulabilen (çat,çat,çat) benzeri bir ses geliyor, motor yaklaşık 1,2 dakika çalışınca ses kesiliyor bu gibi durumla karşılaşan arkadaşlar varsa lütfen yardımcı olabilirler mi.

Diğer bir durum ise aracımın amortisörleri  çok kötü durumda yoldaki en ufak sesi araç için de sarsıntılı olarak hissedebiliyorum, amortisörleri değiştirsem mi yoksa tamirini yatırsam mı, değiştirsem hangi marka amortisör daha uzun ömürlü olur, tamir yaptırsam daha mı iyi olur ANKARADA bu işi iyi yapan bir usta tavsiye edermisiniz. 

Vermiş olduğunuz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam oncelikle sorunlariniz icin gecmis olsun.motor sesi bence yaglamadan dolayi.yani aracinizi ilk calistirdiginizda subaplara yag cikana kadar ses duyulabilir.ama yaglama uaptiktan sonra sesin kesilmesi ya da azalmasi lazim.yag seviyenizi kontrol edin.yag filtreniz ne zaman degisti eger gecikti ise yag filitresini kesinlikle degistirin.
Seslere gelince bunlarin bircok sebebi olabilir.on taraftan gelen ses
Direksiyon kutusu
Rotiller
Viraj denge cubugu lastkleri yirtilmis olabilir
Amortisor takozlar
Tabla fisekleri
Tabla vs vs
Vu sorunlardan biri ya da birkaci olabilir.o yuzden rotcuya gidip alt takim kontrolu yaptirmaniz daha saglikli olucaktir.
Ankaranin hangi semtindesiniz.bende Ankarada yasiyorum

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Ahmet ÇINAR :

Hocam oncelikle sorunlariniz icin gecmis olsun.motor sesi bence yaglamadan dolayi.yani aracinizi ilk calistirdiginizda subaplara yag cikana kadar ses duyulabilir.ama yaglama uaptiktan sonra sesin kesilmesi ya da azalmasi lazim.yag seviyenizi kontrol edin.yag filtreniz ne zaman degisti eger gecikti ise yag filitresini kesinlikle degistirin.
Seslere gelince bunlarin bircok sebebi olabilir.on taraftan gelen ses
Direksiyon kutusu
Rotiller
Viraj denge cubugu lastkleri yirtilmis olabilir
Amortisor takozlar
Tabla fisekleri
Tabla vs vs
Vu sorunlardan biri ya da birkaci olabilir.o yuzden rotcuya gidip alt takim kontrolu yaptirmaniz daha saglikli olucaktir.
Ankaranin hangi semtindesiniz.bende Ankarada yasiyorum

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ahmet bey yorumunuz için teşekkür ederim. Aracımı ilk aldığım zaman yaklaşık 1 sene oldu yağ ve filtre değişimini yaptırdım, ozamanlar böylesi bir ses yoktu, aracımda yeni başladı acaba silindir üst kapağından gelebilir mi bilmiyorum, amortisörler ömrünü bitirmiş ön takımları yeni değiştirmiştim. Ankara elvankentte oturmaktayım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam yag filitrniz tortu yapmis olabilir o da yaglamayi biraz geciktirir.yani ilk masta.kac km oldu ayni yag ve filitre ile.

Amortisor konusunuda soyle izah edeyim.benim basima geldi tecrbe ile sabit.gidin en ucuz sifor amortisor alin ama tamir ettirmeyin hocam tavsiyem bu.gecen sene 75 liraya tamir ediyorlardi ostim nam amortisorde bu sene 90 lira.sifir amortisor yerli ya da taiwan 110 lira[emoji4]

Bende Çubukta ikamet ediyorum hocam..

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağ değişiminden sonra yaklaşık 7000 km oldu, yağ ve filtre değişimi yaptırayım belki bir sonuç elde edebilirim.Nam amortisöre en yakın zaman da gideceğim yerini biliyorum eğer yağ ve filtre bakımından sonra ve amortisör değişiminden sonra sonucu sayfa ile paylasıcağım.Bilgiler için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Illaki faydasi olur hocam.
Kazasiz belasiz iyi gunlerde kullanin insAllah...

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, 55 Mustafa :

Selamın aleyküm mazdaclub kullanıcıları.

Arkadaşlar öncelikle aracımdan bahsetmek istiyorum, 1997 323 familia 1,5 doch motor mazda kullanıcısıyım aracımın motoru soğukken çalıştırıyorum motordan rahatlıkla duyulabilen (çat,çat,çat) benzeri bir ses geliyor, motor yaklaşık 1,2 dakika çalışınca ses kesiliyor bu gibi durumla karşılaşan arkadaşlar varsa lütfen yardımcı olabilirler mi.

Diğer bir durum ise aracımın amortisörleri  çok kötü durumda yoldaki en ufak sesi araç için de sarsıntılı olarak hissedebiliyorum, amortisörleri değiştirsem mi yoksa tamirini yatırsam mı, değiştirsem hangi marka amortisör daha uzun ömürlü olur, tamir yaptırsam daha mı iyi olur ANKARADA bu işi iyi yapan bir usta tavsiye edermisiniz. 

Vermiş olduğunuz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.

Soğutma sistemine bir baktırın radyatör dolaşım sistemi vesaire...Amortisörler için kesinlikle mazdanın orijinal amortisöünü tavsiye ederim .En iyi yol tutuş ve konfor ortalamasını onlar verir.Ben de uzun yıllar 1998 323 familia kullandım.Amortisörleri ilk zamanlar başka orijinal olmayan markalar aldım pişman oldum.Tekrar orijinal satın aldım yetkili servisden eski yol tutuş ve mazdaya özgü hafif sert konfor geri geldi:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Ahmet ÇINAR :

Illaki faydasi olur hocam.
Kazasiz belasiz iyi gunlerde kullanin insAllah...

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Teşekkür ederim ahmet bey sağolun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, 67bulent1976 :

Soğutma sistemine bir baktırın radyatör dolaşım sistemi vesaire...Amortisörler için kesinlikle mazdanın orijinal amortisöünü tavsiye ederim .En iyi yol tutuş ve konfor ortalamasını onlar verir.Ben de uzun yıllar 1998 323 familia kullandım.Amortisörleri ilk zamanlar başka orijinal olmayan markalar aldım pişman oldum.Tekrar orijinal satın aldım yetkili servisden eski yol tutuş ve mazdaya özgü hafif sert konfor geri geldi:)

Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim.Aracımın radyatöründe bir problem yok varsada hiç dikkat etmedim ama su ve antifiriz konusunda titiz biriyim; bu kış sadece saf antifiriz koydurdum kesinlikle en ufak azalma ve su takviyesi yapmadım herhalde bir problem olmadıgini gösterir bence.

Amortisör olarak orjinalin fiyatını internetten araştırdım fiyat olarak ön amortisörlerin fiyatı 200 tl yi geçkin bu fiyata amortisor kütükleri dahil değil, arka amortisör fiyatı 125 tl yada 150 tl arası bir fiyatla karşılaştım, bütçemi biraz zorlayacağını düşünüyorum. 2-3 sene idare edebileceğim amortisör araştırıyorum, marka yada tamir yaptırmak daha mı tasarruflu olur. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim.Aracımın radyatöründe bir problem yok varsada hiç dikkat etmedim ama su ve antifiriz konusunda titiz biriyim; bu kış sadece saf antifiriz koydurdum kesinlikle en ufak azalma ve su takviyesi yapmadım herhalde bir problem olmadıgini gösterir bence.
Amortisör olarak orjinalin fiyatını internetten araştırdım fiyat olarak ön amortisörlerin fiyatı 200 tl yi geçkin bu fiyata amortisor kütükleri dahil değil, arka amortisör fiyatı 125 tl yada 150 tl arası bir fiyatla karşılaştım, bütçemi biraz zorlayacağını düşünüyorum. 2-3 sene idare edebileceğim amortisör araştırıyorum, marka yada tamir yaptırmak daha mı tasarruflu olur. 



Hocam emin ol 1 sene sonra tekrar bozulucak tamir ettirirsen.ucuzunu al yerli al cok cok daha iyi ya da 20 lira fazla verin monreo alim 140 lira civari.

Antifriz olayina gelince.sadece antifiriz koymak hararet yapma ihtimali var.homojen bir sekilde au ilave etmeniz lazim internnetten ararstirirsaniz ne demwk istedigimi anlarsiniz.
Ayrica radyatorle ne baglantisi vars sorunlarinizin onu anlamadim?

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amortisörde tamir yoluna kesinlikle gitmeyin. Diğer arkadaşların dediği gibi orijinal almak en iyisi değilse muadil bile olsa sağlam, sıfır ürün alın. Ne de olsa bu parçalar bizi yola bağlayan, aracın yürüyen aksamı. Bunlarda oluşacak bir anlık problem ki tamir edilen parçaların kırıldığına arızalandığına çok şahit olduk, Allah korusun bizi ve sevdiklerimizi hayati tehlikeye sokar. Malum araba dediğiniz bizim kontrolümüzden çıkıp fizik kanunlarının kontrolüne girince yürüyen tabuta dönüyor.

Motordaki ses için de aslında bir kayıt yapıp dinletebilseniz bilenler daha kolay fikir yürütebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkadaşlar aracıma 3000 tl lik bakım onarım masrafı tuttu.yapılan işlemler...

1. Motor üst kapak çıkma aldım

2. Üst kapak conta masrafı  

3. Alt kapak conta tamiri ve taşlama

4. Ön amortisörler ve arka amortisörler değısti monreo marka 

5. Ön takım değiştirildi.

6. Radyatör temizliği

Yapılan işlemler bunlar aracım şu an eskiye göre daha iyi. Bu işlemleri yaptırdıktan sonra " aracımda ses yok, çekişi daha iyi, yol tutuşu olarak çok fark etti" pozitif yanları bunlar oldu.

Bunların haricinde tek eksi yanı biraz fazla yakmaya başladı. 

Bu işlemlerden yaptıran arkadaşlar varsa tutar belirtme bilirmi. Yada aracınızda çekiş olarak değişme oldumu karşılaştırma yapmak istiyorum. Ayrıca aracımı test yaptırdım güç kaybı var yaklaşık 10 beygir civarı bunun için ne yapabilirim.

Yorumlarınız için teşekkür ederim

55 Mustafa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Hayirli olsun hocam,gule gule kullanin.

10 bg cok ciddi bi rakam ama test merkezindeki cihaz neye gore 10 beygis eksik cikardi?
Kalibrasyonu varmi cihazin bakimi yapilmismi!kimse umursamiyor hocam aliyor makinayi atiyor dukkanina sonra gelsin paralar diye calisiyor.o yuzden takilmayin.en hassas cihazin makinanin bile %1 hata payi var bakimsiz olunca hata yukseliyor.

Diger bi husus debriyaj balataniz kaciriyor olabilir o da %3 ya da 4 civarindadir.
Sifir aracda bile %2 dusuk cikiyor
Tecrubeyle sabit[emoji16]

Keyifli sürüşler...

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...