Jump to content

2. Nesil Mazda 3 HB Yüksek Hız ve Yol Tutuşu


azizbalci
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

mazda 3 2010 otomatik 1 haftalık 1000 km kullanımdan sonra  virajlarda pek güvenli gelmedi sanki her an yoldan savrulacak gibi,  yol tutuşu da o kadar abartıldığı kadar değil 

140 km  sonra hızlanması ağır 

bu konu hakkındaki düşünceleriniz

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastik havalarını 35 yapın öyle deneyin. Yol tutuşunun kötüleşmesinde lastiklerin de payı büyük. 

Araç viraj dönerken yatması, salınımı az, direksiyon tepkileri iyiyken ne bekliyorsunuz? 

140 sonrası basacak düzgün yol mu var memlekette? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, azizbalci :

mazda 3 2010 otomatik 1 haftalık 1000 km kullanımdan sonra  virajlarda pek güvenli gelmedi sanki her an yoldan savrulacak gibi,  yol tutuşu da o kadar abartıldığı kadar değil 

140 km  sonra hızlanması ağır 

bu konu hakkındaki düşünceleriniz

 

Yol tutuşu gayet iyidir. Direksiyonun biraz yumuşak kalması sizde o etkiyi bırakmış olabilir. Kolay kolay savrulmaz.

Mazda' nın en hantal aracı ne yazık ki. Performans yönünden çok bir şey beklemeyin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

direksiyonun yumuşak olması evt o etkiyi bırakmış olabilir.kalkışı çok güzel adete koltuğa yapıştırıyor patisiz kalmak zor,ivmelenmesi güsel ama 120den sonra zor çıkıyor.

lastik havalarını dediğin gibi yükselticem birde öyle deneyeceğim.140 basacak yol mu var diyorsunuz ama var.yeni yapılan yollar ücretli otobanlardan çok daha iyi.

bilemiyorum ama bundan önceki aracım golf otomatikdi,yol tutuşu,virajlardaki güven hissi daha iyiydi.ben onu gözlemledim

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, azizbalci :

direksiyonun yumuşak olması evt o etkiyi bırakmış olabilir.kalkışı çok güzel adete koltuğa yapıştırıyor patisiz kalmak zor,ivmelenmesi güsel ama 120den sonra zor çıkıyor.

Performans konusunda aracın zaten çok bi iddiası yok. Ama zamanla araca alışınca yol tutuşunun iyi olduğunu göreceksinizdir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30 dakika önce, azizbalci :

direksiyonun yumuşak olması evt o etkiyi bırakmış olabilir.kalkışı çok güzel adete koltuğa yapıştırıyor patisiz kalmak zor,ivmelenmesi güsel ama 120den sonra zor çıkıyor.

lastik havalarını dediğin gibi yükselticem birde öyle deneyeceğim.140 basacak yol mu var diyorsunuz ama var.yeni yapılan yollar ücretli otobanlardan çok daha iyi.

bilemiyorum ama bundan önceki aracım golf otomatikdi,yol tutuşu,virajlardaki güven hissi daha iyiydi.ben onu gözlemledim

 

Golfün direksiyonu yüksek hızlarda daha sert ve daha çok güven veriyor. Bu yol tutuşu daha iyi olduğu anlamına gelmiyor. Sadece his olarak daha güven verici.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

120 üstünde zıplamadan gidilebilen bir yol ben görmedim. Karabük'ten Kayseri'ye giderken Kırşehirden sonra basarım ama sağdan soldan ne çıkacağı belli olmadığından gerçekten güvensiz. Güvenli olan otobanda da dediğiniz gibi yollar kalitesiz. 

Karabük-Yenice yolunda 90 km ile giderken bir gece viraj dönerken yolun ortasında yaban domuzları çıktı karşıma. Ve ani bir refleksle fren yapıp sola kırıp tekrar şeridime girdim. Allah'tan karşıdan gelen bir araç yoktu. Ama o hızda öyle manevrayı kaydırmadan yapabilmesi aracıma bir kez daha aşık olmama sebep olmuştu. Geyik testinin aynısını daha yüksek hızda denemiş oldum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 saat önce, azizbalci :

mazda 3 2010 otomatik 1 haftalık 1000 km kullanımdan sonra  virajlarda pek güvenli gelmedi sanki her an yoldan savrulacak gibi,  yol tutuşu da o kadar abartıldığı kadar değil 

140 km  sonra hızlanması ağır 

bu konu hakkındaki düşünceleriniz

 

Önce lastiklerinize baktırın (havası için değil, genel durumuna, kalitesine, ömrüne), daha sonra rot ayarınıza, amortisörlerine baktırın, Mazda 3 yol tutuş konusunda oldukca başarılı, bence sorunu siz öncelikle aracınızın genel bakım eksiklerinde arayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dediklerini dikkate aldım ve otobanda deneme fırsatım oldu.açıkçası değişen bişey olmadı.araç yüklü iken tmm biraz daha iyi yolda gidişi.ben biraz da golfle kıyaslayarak yapıyoum belki onun etkiside olabilir.zamanla alışacağız herhalde

(lastikler yeni nokian marka,özel serviste amortisörlerine bakıldı genel olarak da bakıldı herhangi bir olumsuzluk yok.servisin rot ayarı bunlarda arkada da var dediği için rot ayarı yapıldı sağ arka teker çok az bi ayarsızlık vardı düzeltildi.deneme sürüşüne çıkan usta evt araç yüksek hızlarda normal dedi ama büyütülecek bişey yok lastiklerin yumuşak onunda biraz etkisi olur dedi)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, azizbalci :

dediklerini dikkate aldım ve otobanda deneme fırsatım oldu.açıkçası değişen bişey olmadı.araç yüklü iken tmm biraz daha iyi yolda gidişi.ben biraz da golfle kıyaslayarak yapıyoum belki onun etkiside olabilir.zamanla alışacağız herhalde

(lastikler yeni nokian marka,özel serviste amortisörlerine bakıldı genel olarak da bakıldı herhangi bir olumsuzluk yok.servisin rot ayarı bunlarda arkada da var dediği için rot ayarı yapıldı sağ arka teker çok az bi ayarsızlık vardı düzeltildi.deneme sürüşüne çıkan usta evt araç yüksek hızlarda normal dedi ama büyütülecek bişey yok lastiklerin yumuşak onunda biraz etkisi olur dedi)

Araç touring modelse ve 195-65-15 ise olanlar gayet normal. Yanak fazla olduğundan yatma yapar ama kopma yapmaz. Konfor açısından da ben daha iyi buluyorum 65 yanağı ve sırf konfor nedeniyle 205-55-16 ya geçmiyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17.04.2017 at 19:36, Mutlu Tekir :

Araç touring modelse ve 195-65-15 ise olanlar gayet normal. Yanak fazla olduğundan yatma yapar ama kopma yapmaz. Konfor açısından da ben daha iyi buluyorum 65 yanağı ve sırf konfor nedeniyle 205-55-16 ya geçmiyorum.

Touring'de standart ölçü 205 55 16. Ben daha önce 50 yanak araç kullandığım için ilk zamanlar o bile bana yumuşak geliyordu ama alıştım. Her çukurda balon tehlikesinden kurtulmak da cabası.

17.04.2017 at 19:15, azizbalci :

dediklerini dikkate aldım ve otobanda deneme fırsatım oldu.açıkçası değişen bişey olmadı.araç yüklü iken tmm biraz daha iyi yolda gidişi.ben biraz da golfle kıyaslayarak yapıyoum belki onun etkiside olabilir.zamanla alışacağız herhalde

(lastikler yeni nokian marka,özel serviste amortisörlerine bakıldı genel olarak da bakıldı herhangi bir olumsuzluk yok.servisin rot ayarı bunlarda arkada da var dediği için rot ayarı yapıldı sağ arka teker çok az bi ayarsızlık vardı düzeltildi.deneme sürüşüne çıkan usta evt araç yüksek hızlarda normal dedi ama büyütülecek bişey yok lastiklerin yumuşak onunda biraz etkisi olur dedi)

Kullandığınız golf hangi nesildi bilmiyorum ama Mazda yaşıtı çoğu arabadan daha yumuşak karakterli konformist bir süspansiyona sahip. Virajlarda mesela Opel Astra'ya göre çok yatıyor. Bu bir tedirginlik yaratıyor ama limitler hemen hemen aynı. Bu arada aracın yol tutuşunu yüklüyken daha güvenli buluyorsanız bakış açınız yeterince teknik değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, MjR :

Touring'de standart ölçü 205 55 16. Ben daha önce 50 yanak araç kullandığım için ilk zamanlar o bile bana yumuşak geliyordu ama alıştım. Her çukurda balon tehlikesinden kurtulmak da cabası.

Kullandığınız golf hangi nesildi bilmiyorum ama Mazda yaşıtı çoğu arabadan daha yumuşak karakterli konformist bir süspansiyona sahip. Virajlarda mesela Opel Astra'ya göre çok yatıyor. Bu bir tedirginlik yaratıyor ama limitler hemen hemen aynı. Bu arada aracın yol tutuşunu yüklüyken daha güvenli buluyorsanız bakış açınız yeterince teknik değil.

Touring benzinlide 195-65-15. Dizeldeki touring o ölçüde olabilir, büyük ihtimalle jant büyütülmüştür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

aracın yol tutuşu ile,  yol tutuş hissini karıştırmayın..

mesela rx8 çok korkutur.  140 tan sonra basmaya -viraj dönmeye çekinirsiniz..   mx5 ler de nispeten öyle..  bunlar yol tutmayan arabalar değiller tabiki. rx8 mazda 3ün yanında geçse, öteki şeride iter..

yani yol tutması başka bir şey.. ama güven vermesi başka bir şey..    mazda 3 asla bir otoban arabası değil..  olmadı. olamazda..    keza golf de değil =)    mazda 3 ün elektrohidrolik direksiyonu, aerodinamik yapısı,  yüksek hızlara göre tasarlanmamıştır..

ayrıca otoban sürüşlerinde lastiklerin çok hava basılması değil, az hava basılması daha güvenlidir.   zaten ısınınca hava basıncı artacak..  mazda 3 2. nesil için soğukta 32-30   veya 32-28 basmak yeterli olacaktır..  lastik basıncı ne kadar çok olursa, o kadar seker otobanda..  virajda kasisten veya çukurdan geçerseniz, şerit atar arkası..  spor arabalarda en çok korktuğumuz hadise'dir. 

yüksek hızla sol şeritten dönerken bir tümseğe denk gelince, orta şeride zıplar araba. herkes kaldıramaz böyle ani transferleri. 

şaşırtıcı ama ne rx8 - nede mx5   mazda 6 kadar güvenli hissettirmez otobanda..    

mazda 3 otoban için  conti prem.contact5  veya michelin primacy 3  veya üstü lastik.. 2 yolcuya kadar  da 32-28 veya  30-28 hava basıncı ile en iyi yere basan haline dönüşür..    direksiyon yüksek hızlarda çuvallıyor. ona da alışmak zorundasınız.   

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda 3 iyi yol tutabilir. ama iyi yol tuttuğunu hissettirmeyebilir.    normaldir =)   

ön tamponun altına 7cm  siyah lip montajı yapın. otobanda yol tutuşu gözle görülür artacaktır. 

aracın altına giren hava çok azalacağı için yere çok basar. az seker.. ama hızlanması da düşer..  

* düzgün bir mazda 6 ile korkmadan 200 le soldan en sağa.. en sağdan da en sola geçebilirsiniz.   ama şehir içinde de mazda 3 kadar kıvrak değildir. 

 

 

mesela aşağıdaki videoda  kim olduğunu bilmediğimiz bir trafik magandası,  mazda 6 aracıyla,   200 km hızla tırların arasından geçerken,  tek eliyle direksiyon tutup vites değiştiriyor. diğer eliyle de video çekiyor..      

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mesela doğu anadolu civarında olduğunu düşündüğümüz bir trafik magandası da   2015 mavi skyactiv mazda 6 sı ile adeta ölüme meydan okuyor..   biz forum olarak böyle davranışları şiddetle kınıyoruz..     

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herşeyi bırakalım bir kenara birtek Mazda için de değil, bütün Japon araba üreticilerinin bence koşulsuz şartsız tek iddalı oldukları kısım yol tutuşları. 

Cx-3 te bile yüksek olmasına rağmen yol tutuşu çoğu binek araçtan daha iyi. Dediğiniz gibi 140 civarı süratlerde Trabzon sahil çevre yolunda, sahil esintisi hakimken bile araba çok stabildi. Pirelli Sottozero 3 kışlık vardı lastik olarakta. (kimseyi tehlikeye atmayacak müsait bir durum da iken) 

Toyoları taktım şimdi ama fırsat olmadı denemeye. Ankaraya giderken birde toyolar ile deneyeceğim. (kimseyi tehlikeye atmayacak müsait bir durum da iken) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Zealot :

mesela doğu anadolu civarında olduğunu düşündüğümüz bir trafik magandası da   2015 mavi skyactiv mazda 6 sı ile adeta ölüme meydan okuyor..   biz forum olarak böyle davranışları şiddetle kınıyoruz..     

 

 

Bele magandaların şerrinden Allah'a sığınırım. 

beni katakoftiye getirmeyin 
emniyet kemerimi yedirtmeyin 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...