Jump to content

Mazda 3 Otomatik Şanzıman Filtresi


quiteguide
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Elimde bi android telefon var. Torque’de telefon kamera kaydına araç sensörlerini de gösteren bi seçenek var. Onu ayarlayabilirsem, bu akşam bi video çekeceğim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlk baştan anlatayım. Araç 76 bin km iken İlk şanzıman yağ değişiminde tayvan malı filtre taktırdım. Ve 3,5lt castrol dex 6 ile yarım değişim yaptık (adem usta). Dex 6, atf m-v spec’ini sağlıyor. Bununla bi 14bin km sürdüm. 
 

daha sonra orijinal fomoco filtre aldım. Sizinkinden. sapı kısa olan. Ve dexelia’yı total’in ürettiğini öğrenince total fluide xld fe ile 3,5lt daha değişim yaptık. Filtre de değişti. 
 

Total yağ, atf m3 ve m5 ve mercon 5 uyumlu. (Bu yağdan memnunum  castrol’dan daha yumuşadı geçişler)

yağ seviyesini 65 dereceye getirip çubuktan kontrol ettim. Tam ortada. 
 

bu ses ne zamandan beri var bilmiyorum. Yani başlangıcını hatırlamıyorum. Ama benim bu sesi duymam yaklaşık 1 senelik. Belki daha öncesinde vardı ama farketmemiş olabilirim. 

az önce boş ve rampalı yollarda lpg ile deneme yaptım. Defalarca yaptım hocam. Belki 20 defa yavaşlayıp gaz verdim ve sadece 2 kere yaptı. Geri kalanında ses çıkarmadan, kararsızlık yaşamadan vitese geçti ve seri şekilde hızlandı. Torque ye de 10 lira verdik ama bir çok sensör çalışmadı  pidlerini de şimdi uğraşmadım. 
 

bir detay daha vermek istiyorum. Bu ğğğğıııhhğğ sesi çıktığı zaman devir saatine baktım. Devir saati sorunsuz artıyor. Devir 2500’e anında çıkıyor.  Tabi çıkarken şanzımandan ses de çıkmaya başlıyor. ufak bir kararsızlık oluşuyor  o sırada. hız artmıyor zaten. Vitese geçince hız artmaya başlıyor.  Bu olay 1 veya duruma göre 1,5 saniye sürüyor  

2. farkettiğim şey, bunu sık sık deneyince yapmıyor. Ne zaman Sakin kullanmaya başlasam, gazı kesip araç yavaşlasa ve sonra biraz seri hızlanmak istesem (çok da seri değil  devir 2500’e gelecek kadar) o zaman yapıyor. Aracı sürekli dur kalk seri kullansam, bu olay yaşanmıyor. Hızlı iken mesela 60-70’de giderken hızlanmak için gaza bassam yapmıyor. İlla düşük hızlar olacak. 
 

Hele dip gazda falan vites geçişlerinde hiçbir sorunum yok. Geçişler hem vuruntusuz, hem yumuşak ve sessiz hem de istenilen devirlerde. 
 

stf ltf aynı abi. +-5’in içinde hep. Ama gaz verip yüke binince belki open loop’a giriyordur. Ltf stf belki önemsiz kalıyordur. Enjektör voltajlarını da ölçemedim.  Aslında forscan uygulaması da var ama bulmam lazım. Bulamadım. 
 

acaba diyorum ki, sakin kullanınca ve yavaşlayınca, motor devri düştüğü için, selenoidlerde yağ basıncı mı az kalıyor? Tıkanıklık mı var? 
 

 

9 saat önce, zoptrik :

Sadece kasiste mi yapıyor? Filtreden olmasının tek mantıklı açıklaması filtrenin alt uzantısının boyu sanırım. Bu da kasisten geçince anlık hava çekmesine sebep olur FAKAT böyle gır gır ses gelmez. Sanki manuel araçta debriyaja bas-çek yapmış gibi devir yükselir ve vitese geç geçer. Takipteyim. Geçmiş olsun. 

sadece kasiste yapmıyor. Sakince araç yavaşlarken, gaza basıp vites düşürmesi gerekince yapıyor. 
 

hani mantıklı gelmiyor ama ses tam da suyu vakum yapan hortumun ucunun biraz sudan çıkmasındaki havalı su çekme sesine benziyor. 
 

ama böyle olsa sürekli yapar bunu. Mesela bu akşam defalarca denedim. Sadece 2 kere yaptı. Denemek için sürmesem daha fazla yapıyor. 
 

şimdi tekrar benzine aldım. Cumartesiye kadar benzinde kalsın. Sonra iyi bir şanzımancıya dinleteceğim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tansu takılmaaa.

sesi duymam yaklaşık 1 senelik. Belki daha öncesinde vardı ama farketmemiş olabilirim

Aynen dediğin gibi. Zaten vardı hissetmedin. Zamanla dikkat artıyor. 
Sat kurtul sana da sıfır corolla alalım :D

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Mutlu Tekir :

Tansu takılmaaa.

sesi duymam yaklaşık 1 senelik. Belki daha öncesinde vardı ama farketmemiş olabilirim

Aynen dediğin gibi. Zaten vardı hissetmedin. Zamanla dikkat artıyor. 
Sat kurtul sana da sıfır corolla alalım :D

Sıkıntılı ses yoktur. Az müzik vardır 😂😂 

alalım almasına. Şaft tüneli olmaması çok hoş. Ama mutlu, konsol nasıl? Eski kasadaki gibi yüksek değil mi? Uçak kokpiti gibi di mi? Aşağıda dizlerde ferahlık yaratıyor ama ben hiç sevmiyorum yüksek kokpiti, dar ön camı. Mazda’da yola ciddi hakimiyet var. Corollada sanki robotik sürüş oluyor gibi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, tansu87 :

Sıkıntılı ses yoktur. Az müzik vardır 😂😂 

alalım almasına. Şaft tüneli olmaması çok hoş. Ama mutlu, konsol nasıl? Eski kasadaki gibi yüksek değil mi? Uçak kokpiti gibi di mi? Aşağıda dizlerde ferahlık yaratıyor ama ben hiç sevmiyorum yüksek kokpiti, dar ön camı. Mazda’da yola ciddi hakimiyet var. Corollada sanki robotik sürüş oluyor gibi

eskı kasa oyleydı bu kasa ferah baya Toyota bu sefer 2 ıncı efsane kasasını yaptı bence Ekran tam kare degılde az daha dıkdörtgen olsaydı tam olcakmıs ama o da okadar onemlı degıl Ekran gorusu kesmıyor. Eskı kasa cok bogucuydu kokpıtı ama  bu kasanın kokpıtıyle kalıtesıyle dıs tasarımıyla  hoşdur Bi de ucuz abi adam 2010 model fd6 cıvıce 100 yazmıs 130 ver sıfır corolla al :D Japonsa o da japon

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, tansu87 :

Sıkıntılı ses yoktur. Az müzik vardır 😂😂 

alalım almasına. Şaft tüneli olmaması çok hoş. Ama mutlu, konsol nasıl? Eski kasadaki gibi yüksek değil mi? Uçak kokpiti gibi di mi? Aşağıda dizlerde ferahlık yaratıyor ama ben hiç sevmiyorum yüksek kokpiti, dar ön camı. Mazda’da yola ciddi hakimiyet var. Corollada sanki robotik sürüş oluyor gibi

Valla Mazda sonrası boşuna Mazda almıyor millet. Mazdadaki tasarım hiçbirinde yok. Özellikle BL kasanın ön konsol tasarımı mükemmel ötesi. Onu başka hiçbir arabada bulamazsın. Ama emin ol, Corolla 2019'a ilk bindiğimde yaşadığım hissi, 2014 Mazda 3'e bindiğimde de hissettim. O ön konsolun BL kasada eğimli olmasına alışınca, yeni nesil araçlardaki ön konsoldaki ters eğime alışamıyor bir süre insan. Ön konsol bir aşağı eğim yapıyor ve sonra ön cama doğru tekrardan geri yukarı çıkmaya başlıyor. Bu çok kötü hissettiriyor başta, ama zamanla alışıyorsun. 3 haftada alıştım ben işte. :D

Ferahlık, rahatlık fazla. Ediz hocalarla inşallah pazar günü karşılaştırma videosu da çekeceğiz. Orada da değiniriz bu konulara. Ama konfor, 2. el piyasası, motor gücü ve şanzımanın aktarmasının güzelliği değer. Bl sonrası çok sessiz geliyor. E neresinden tıkırtı geliyor, acaba z rot mu gitti, porya mı gitti, şanzıman niye ggggıııırtttt sesi çıkarıyor korkusu da yok. Kısacası benim için Mazda eğlenilecek kız, Toyota evlenilecek kız. :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

38 dakika önce, Mutlu Tekir :

Valla Mazda sonrası boşuna Mazda almıyor millet. Mazdadaki tasarım hiçbirinde yok. Özellikle BL kasanın ön konsol tasarımı mükemmel ötesi. Onu başka hiçbir arabada bulamazsın. Ama emin ol, Corolla 2019'a ilk bindiğimde yaşadığım hissi, 2014 Mazda 3'e bindiğimde de hissettim. O ön konsolun BL kasada eğimli olmasına alışınca, yeni nesil araçlardaki ön konsoldaki ters eğime alışamıyor bir süre insan. Ön konsol bir aşağı eğim yapıyor ve sonra ön cama doğru tekrardan geri yukarı çıkmaya başlıyor. Bu çok kötü hissettiriyor başta, ama zamanla alışıyorsun. 3 haftada alıştım ben işte. :D

Ferahlık, rahatlık fazla. Ediz hocalarla inşallah pazar günü karşılaştırma videosu da çekeceğiz. Orada da değiniriz bu konulara. Ama konfor, 2. el piyasası, motor gücü ve şanzımanın aktarmasının güzelliği değer. Bl sonrası çok sessiz geliyor. E neresinden tıkırtı geliyor, acaba z rot mu gitti, porya mı gitti, şanzıman niye ggggıııırtttt sesi çıkarıyor korkusu da yok. Kısacası benim için Mazda eğlenilecek kız, Toyota evlenilecek kız. :D

Son kelime cok guzel olmus 🤣🤣🤣 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ses tam olarak bu. İki videoda da bariz duyuluyor arkadaşlar. Kasisten sonra gaza basar basmaz ses geliyor. 
 

hava-sıvı çeken vakumlu hortum sesi de denir, bir şeylerin sıyırma sesi de denebilir.  Ya da sürtme

 

@quiteguide @zoptrik

 

 

10 saat önce, Mutlu Tekir :

Valla Mazda sonrası boşuna Mazda almıyor millet. Mazdadaki tasarım hiçbirinde yok. Özellikle BL kasanın ön konsol tasarımı mükemmel ötesi. Onu başka hiçbir arabada bulamazsın. Ama emin ol, Corolla 2019'a ilk bindiğimde yaşadığım hissi, 2014 Mazda 3'e bindiğimde de hissettim. O ön konsolun BL kasada eğimli olmasına alışınca, yeni nesil araçlardaki ön konsoldaki ters eğime alışamıyor bir süre insan. Ön konsol bir aşağı eğim yapıyor ve sonra ön cama doğru tekrardan geri yukarı çıkmaya başlıyor. Bu çok kötü hissettiriyor başta, ama zamanla alışıyorsun. 3 haftada alıştım ben işte. :D

Ferahlık, rahatlık fazla. Ediz hocalarla inşallah pazar günü karşılaştırma videosu da çekeceğiz. Orada da değiniriz bu konulara. Ama konfor, 2. el piyasası, motor gücü ve şanzımanın aktarmasının güzelliği değer. Bl sonrası çok sessiz geliyor. E neresinden tıkırtı geliyor, acaba z rot mu gitti, porya mı gitti, şanzıman niye ggggıııırtttt sesi çıkarıyor korkusu da yok. Kısacası benim için Mazda eğlenilecek kız, Toyota evlenilecek kız. :D

Mazda’ya şırfıntı dendi, Saygıdeğer yönetici abilerim, gereğinin yapılmasını arz ederim 😂

valla ben 7 kişilik bakıyorum, En kötü büyük d segment, sen bize corolla aldıracan 😀 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, quiteguide :

İlk videoda farkettim.

Aynı bendeki durumda böyleydi.

Valla, ben tıkandım dostum 😐

 

O zaman gazı açtırıyorum hocam. Ama nasıl açtıracam. Brc var bende. Zengine mi düşsün araç? 
 

bir de bu hafta benzinde deniyorum. Lpg’nin sigortasını sökmeme gerek var mı test için. Yoksa sadece düğmeden kapalı olsa olur mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Düz bir yolda, hareket halinde, 4. vites manuel 3000'de sabit tut deviri, ltft -5 olana kadar bütün haritayı kaldırsın.

Sigortayla oynamaya gerek yok, switchden kapalı olması yeterli.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, quiteguide :

Düz bir yolda, hareket halinde, 4. vites manuel 3000'de sabit tut deviri, ltft -5 olana kadar bütün haritayı kaldırsın.

Sigortayla oynamaya gerek yok, switchden kapalı olması yeterli.

Vay, bunu nasıl çözdün hocam? Bunu yapınca harita çözülüyor bilgisi nasıl bişey :) yani böyle yapınca -5 zengin olunca tamamen benzin haritasına geçmiş oluyoruz. Ok. 
 

lpg gösterge üstü düğmeyi kapattım. Tamamdır. Tşkler 😊

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya şimdi regülatörlü sistemle genelleme yapıp yanlış yönlendirmek de istemiyorum. Biliyorsun benim LPG sistemi farklı, Vialle lpi sıvı enjeksiyon. Regülatör yok, enjektorler emme manifoldu delinerek değil de emme subaplarinin hemen önüne konuşlu (benzin enjektorleri gibi), pompa farklı (yüksek basınçlı), yazılım olarak da, kalibrasyon bölümünde bir ---------- cizgim var. Rolantide otomatik kalibrasyondan sonra bu çizgi benzin enjeksiyon ms'lerine en yakın konumda kendi ayarını yapıyor. Daha sonra open loop'da hareket halinde(manuel, 4. vites, araç 3000 devirdeyken), yukarıda belirttiğim gibi bu cizgiyi aşağıya indirerek & yukarı kaldırarak kendi ayarimi yapıyorum.

Regülatörlü sistemde durum nasıl bilmiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, quiteguide :

Ya şimdi regülatörlü sistemle genelleme yapıp yanlış yönlendirmek de istemiyorum. Biliyorsun benim LPG sistemi farklı, Vialle lpi sıvı enjeksiyon. Regülatör yok, enjektorler emme manifoldu delinerek değil de emme subaplarinin hemen önüne konuşlu (benzin enjektorleri gibi), pompa farklı (yüksek basınçlı), yazılım olarak da, kalibrasyon bölümünde bir ---------- cizgim var. Rolantide otomatik kalibrasyondan sonra bu çizgi benzin enjeksiyon ms'lerine en yakın konumda kendi ayarını yapıyor. Daha sonra open loop'da hareket halinde(manuel, 4. vites, araç 3000 devirdeyken), yukarıda belirttiğim gibi bu cizgiyi aşağıya indirerek & yukarı kaldırarak kendi ayarimi yapıyorum.

Regülatörlü sistemde durum nasıl bilmiyorum. 

Anladım. Enjektör bende de manifolda değil de sanki daha ileri montaj edilmiş gibi? 
 

Tamadır. Senin dediğini de yaparım, zaten hafta sonuna kadar benzinde. Harita düzelir heralde

8E5DFC32-F0A7-4E79-B2FC-D2BD8B354E38.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1. Enjektör nozzleını, ilk silindirdeki emme subaplarinin tam üzerinden vermişler gibi. Diğerleri de büyük ihtimal öyledir. Güzel. Takla kapakları sıkıntı yapmaz.

Bende ki nozzle enjektör arası mesafeler sendekinin 3de biri kadar kısa, enjektörler hava filtresinin ön alt kısmında.

IMG_20191224_181817.jpg

IMG_20191224_182655.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@tansu87 muzik ac takma bisey yok 

1 saat önce, tansu87 :

Anladım. Enjektör bende de manifolda değil de sanki daha ileri montaj edilmiş gibi? 
 

Tamadır. Senin dediğini de yaparım, zaten hafta sonuna kadar benzinde. Harita düzelir heralde

8E5DFC32-F0A7-4E79-B2FC-D2BD8B354E38.jpeg

Benim boru farkki sanki yarin bakarim 

IMG-20191222-WA0012.jpeg

IMG-20191222-WA0023.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, quiteguide :

1. Enjektör nozzleını, ilk silindirdeki emme subaplarinin tam üzerinden vermişler gibi. Diğerleri de büyük ihtimal öyledir. Güzel. Takla kapakları sıkıntı yapmaz.

Bende ki nozzle enjektör arası mesafeler sendekinin 3de biri kadar kısa, enjektörler hava filtresinin ön alt kısmında.

IMG_20191224_181817.jpg

IMG_20191224_182655.jpg

Özgür’ün enjektörler de hava filtresinin altında. 
 

Afr’ciler uzunluk iyi dediler. Kısa olması anlık tepkiler açısından iyi tabi. 
 

haritayı sıfırlamanın başka yolu yok mu hocam? Akü sökmek?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki, benim enjektorleri görebiliyor musun? ( :

Haritayı sıfırlama;

Sürücü camı dışarıdan kontak cevirilebilecek kadar açık bırakılır,

Motor buz gibiyken (-) kutup başı sökülür,

20 dk beklenir,

Kutup başı geri takılır,

Araç hiç bir elektironik aksam calismazken, kapı da açılmadan dışardan marşa basarak çalıştırılır,

Rolantide Fan açana kadar calistirirsan closed loop yakıt haritası %80 oluşur, fan kapaninca bir de farları & klimayı açıp devam edersen, rölanti de işin biter.

Motoru tekrar soğumaya bırakırsın, marşa basarsın, dip gaz yapmadan yol durumuna göre, motor ısındıktan sonra şehir içi şehir dışı hızlarda 15-20 km kullanman yeterli. 50-100 km içinde, relearning process biter, yeni harita oluşur.

Bizim araçlarda bu sürecin ne zaman bittiğini en iyi nasıl anlarsın biliyor musun?

Cam otomatiklerinden.

Ne zaman ki bütün camlar tek tuşla açılıp, kapanır. İşlem bitmiştir.

Bu kutup başı sökme/takma muhabbetiyle uğraşmamak için bazıları sadece ECU'nun ve enjektörlerin sigortasını söküyor. Ne derece iş görür bilmiyorum.

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, tansu87 :

ses tam olarak bu. İki videoda da bariz duyuluyor arkadaşlar. Kasisten sonra gaza basar basmaz ses geliyor. 
 

hava-sıvı çeken vakumlu hortum sesi de denir, bir şeylerin sıyırma sesi de denebilir.  Ya da sürtme

 

@quiteguide @zoptrik

 

 

Mazda’ya şırfıntı dendi, Saygıdeğer yönetici abilerim, gereğinin yapılmasını arz ederim 😂

valla ben 7 kişilik bakıyorum, En kötü büyük d segment, sen bize corolla aldıracan 😀 

Bu ses sonradan mı çıktı? Bence önemsiz. Basın gitsin vurun kırbacı. 

Bu arada o nasıl bir tork konvertördür? Baya açık baya baya konfor odaklı. 96 opel omegamın tork konvertörü bu kadar açık değil. 1000 devirden 2500 devire bir anda çıkıyor ve araç hızlansa da devir değişmiyor. Tahmini o an ayağınızı kademeli çekiyorsunuz gazdan. 1:2.5 konverter oranı. Resmen vitese, şanzumana gerek kalmamış. Direk motoru araya konverter koyup bağlasalarmış tekere :D 

Bu arada filtrenin hava çekmesine benzemiyor bu. Hava olsa devir saati anlık sallanır vuruntu olur burada ses falan duymazsak pürüzsüz bir kalkış var. 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...