Jump to content

Mazda 3 Otomatik Şanzıman Filtresi


quiteguide
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • 4 hafta sonra ...

selamlar,

 

başlık altındaki yazıları hızlıca taradım ama göremedim, sadece tapadan boşaltma yapıldığında kaç litre doldurmamız gerekiyor? karteri zırt pırt açtırmamaya ve 15000km'de bir 3-3.5 lt sürekli olarak yenilemeye karar verdim ancak kararsızım 3 litre mi 4 litre mi alsam diye.

ikinci sorum ise, motul'un soğuk performansından memnun kalmadım. vites geçişleri şanzıman sıvı sıcaklığı 50 dereceye gelene kadar rahatsız edici olabiliyor, ısındıktan sonra sıkıntı yok ama. karterde kalan 4 litre motulun üzerine 3-3.5 litre eneos eco atf koysam beni ne kadar üzer? piyasada soğukta en akışkan yağ eneos eco atf. yoksa yine full değişime kadar motul ile mi devam etmem gerekli. şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şanzımanın sivisinin 15- 20 dereceye kadar düşmesini beklersen, ve mevcut seviyenin fabrika verilerinde oldugundan eminsen, ne eksik ne fazla tam olarak karterden çıkan miktar kadar ekleme yapabilirsin. Sıvı sicakken yapılan değişim, genlesmis halde olduğu için, çıkan miktar kadar soğuk yağ koyman, yanıltıcı olur, fazla yağ koyarsın. Daha sonra, tamamen soğuyunca eksiktme yapman söz konusu olabilir. Elinin altında 4 lt bulunsun.

Eneos la yada başka bir markayla karışım tavsiye etmem. Tamamen değişim yapılmayacaksa, karterden hangi marka yağ boşaltılacaksa, onunla ekleme yapın. 

Filtren yeniyse, karteri sokmeden de flush işlemi yapabilirsin. Tabiki mesuliyet senin.

Tüm bunları yapmadan önce, mevcut sıcak/soğuk seviyesinden emin ol.

Soğukta olması gereken seviyesinin altındaysa, sadece 100-200 ml ekleme yapılarak bile duzelebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağ seviyesini ayarlayana kadar canım çıkmıştı. Yağ sıcaklığı 60-70 arasındayken yağ çubuğunda çizgi arasına getirene kadar şırıngalarla uğraşıyordum :) 

şu anki yağ seviyenden eminsen, Tapadan boşalttığın yağı şişeye koyup soğumasını bekle. O kadar litre soğuk yağ ekle istersen. 
 

total fluide xld fe de ince yağdır. Hatta mazda’nın fabrikada şanzımana koyduğu yağ olduğunu düşünüyorum. Dexelia’yı total üretiyorsa, total’in ford mercon 5 ve mazda atf 5 için önerdiği yağ bu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, quiteguide :

Şanzımanın sivisinin 15- 20 dereceye kadar düşmesini beklersen, ve mevcut seviyenin fabrika verilerinde oldugundan eminsen, ne eksik ne fazla tam olarak karterden çıkan miktar kadar ekleme yapabilirsin. Sıvı sicakken yapılan değişim, genlesmis halde olduğu için, çıkan miktar kadar soğuk yağ koyman, yanıltıcı olur, fazla yağ koyarsın. Daha sonra, tamamen soğuyunca eksiktme yapman söz konusu olabilir. Elinin altında 4 lt bulunsun.

Eneos la yada başka bir markayla karışım tavsiye etmem. Tamamen değişim yapılmayacaksa, karterden hangi marka yağ boşaltılacaksa, onunla ekleme yapın. 

Filtren yeniyse, karteri sokmeden de flush işlemi yapabilirsin. Tabiki mesuliyet senin.

Tüm bunları yapmadan önce, mevcut sıcak/soğuk seviyesinden emin ol.

Soğukta olması gereken seviyesinin altındaysa, sadece 100-200 ml ekleme yapılarak bile duzelebilir.

Tavsiyelerin için teşekkürler, yarın sabah soğukta yağ seviyesine bir  daha bakıcam, ancak soguktaki yağ eksik çıksa bile ilave ettiğimde yağ genlestikce 65 derecedeki seviyeyi gecicek diye biraz ödüm kopuyor.

Geçen yaz 107k kmde fkush ve yeni filtreden sonra istanbulda akşam vakti bile yağ sıcaklığı  100 dereceyi aşarken enjektörle fazlasını çektikten sonra gündüz 40 derecelik Antalya sıcağında max 101 dereceyi görmüştüm. Tansunun da dediği gibi çok ugrastirici olmuştu benim için. Ancak kış gelip çatıp sabah 6da işe gitmeye çalışırken atf ısınana kadar bu geç atma olayı oluşmaya başladı. Hepsini değiştirmektense eneos koyup soguktaki akiskanliğı biraz attırırım diye düşündüm ama olmaz diyosun. Sanırım flush işlemi için bir 10 15 daha  ekleyebilirim. O da bu sene kış başına denk gelir isabet olur. 

54 dakika önce, tansu87 :

Yağ seviyesini ayarlayana kadar canım çıkmıştı. Yağ sıcaklığı 60-70 arasındayken yağ çubuğunda çizgi arasına getirene kadar şırıngalarla uğraşıyordum :) 

şu anki yağ seviyenden eminsen, Tapadan boşalttığın yağı şişeye koyup soğumasını bekle. O kadar litre soğuk yağ ekle istersen. 
 

total fluide xld fe de ince yağdır. Hatta mazda’nın fabrikada şanzımana koyduğu yağ olduğunu düşünüyorum. Dexelia’yı total üretiyorsa, total’in ford mercon 5 ve mazda atf 5 için önerdiği yağ bu. 

Tansu, Götüreceğim ustada ölçmek mümkün olmayabilir. Artık diğer sefere :) Bu arada Mazdanin orjinal atf yağını Idemitsu Kosan diye bir Japon petrol üreticisi yapıyor. Wikipedianin yalancısıyım. en.wikipedia.org/wiki/ford_4F27E_transmission

 

Quiteguide ve Tansu87, ikinize de teşekkürler çok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

42 dakika önce, SlayerX :

Tavsiyelerin için teşekkürler, yarın sabah soğukta yağ seviyesine bir  daha bakıcam, ancak soguktaki yağ eksik çıksa bile ilave ettiğimde yağ genlestikce 65 derecedeki seviyeyi gecicek diye biraz ödüm kopuyor.

Geçen yaz 107k kmde fkush ve yeni filtreden sonra istanbulda akşam vakti bile yağ sıcaklığı  100 dereceyi aşarken enjektörle fazlasını çektikten sonra gündüz 40 derecelik Antalya sıcağında max 101 dereceyi görmüştüm. Tansunun da dediği gibi çok ugrastirici olmuştu benim için. Ancak kış gelip çatıp sabah 6da işe gitmeye çalışırken atf ısınana kadar bu geç atma olayı oluşmaya başladı. Hepsini değiştirmektense eneos koyup soguktaki akiskanliğı biraz attırırım diye düşündüm ama olmaz diyosun. Sanırım flush işlemi için bir 10 15 daha  ekleyebilirim. O da bu sene kış başına denk gelir isabet olur. 

Ödün kopmasın, yağ 20 derece soğuk seviyesindeki çizgide, 65 derecede de sıcak seviyesindeki çizginin tam ortasindaysa sorun yok. 100 dereceyken o çizginin baya bir üstünde, normal olarak. Soğutucu yetersiz, dexelia kullanılmıyorsa, tavsiye edilen değişim periyodundan önce değiştirmekten başka yapacak birşey yok. Eneos 10 numara bir yağ ama long/max life etkisi az. Soğutucusu olmayan hondacilar, max. 15-20k değişim tavsiye ediyor. 

Olmaz demiyorum, şöyle düşün;

Gazı hafif kaçmış  Pepsi kolayla, bimden yeni aldığın lö kolayı karıştırınca nasıl bir tad alırsın? İllaki karistiracaksan yine Pepsiyle karistirmazmisin? Yada bardağı komple döküp yerli ve milli olan lö kolamızı afiyet ile içmez misin?

Ağzının tadını bozma diye diyorum, olmaz diye bir şey yok.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

sanırım dediğin gibi zamanı geldiğinde komple flush yapacağım, ancak şuan, filtreli yağ değşimi 14k Km oldu, 30 olunca filtreyi de değiştirsem mi emin değilim.

 

3 yağ arasında kararsız kaldım, eneos, total ve valvoline. dexelia biraz pahalı, dexelia'yı üreten idemitsu kosan da türkiyede yok zaten.

https://www.idemitsulubricants.com/product/atf-type-m

https://www.idemitsulubricants.com/dA/c3fe47031d/tds-idemitsu-atf-type-m.pdf

 

yağ değişimi için izlediğim youtube videolarında amerikalılar hep valvoline kullanıyorlar, merak konusu biraz da benimkisi. türkiye distribütörlüğü ümraniye'de açılmış. gidip yüzyüze de alabilirim ama önce karar vermek lazım.

https://yagpazarlama.com/atf-direksiyon-ve-fren-yalari/294-valvoline-maxlife-atf-1lt.html

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Filtre orijinalse 30k filtre değişimi için erken, güzelce balata spreyi ile temizlenip geri takılabilir.

Bu 3 yağdan soğukta en akışkan olanı Total.

@tansu87 kullanıyor, memnun.

 

Screenshot_2020-03-13-12-12-06-861_com.google.android.apps.docs.jpg

Screenshot_2020-03-04-22-11-19-305_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2020-03-04-22-08-29-604_com.google.android.apps.docs.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim bulduğum valvoline multivehicle atf datasheeti aşağıdaki gibi, acaba hangisi doğru.

Edit_2020-03-13_2.jpg.62c311fd110a5e3086c35f75ca7e7660.jpgEdit_2020-03-13_1.jpg.e608cf51616094e98d542ba191897814.jpg

US_Val_ML_ATF_EN.pdf

 

hangisi doğru derken US ve EU'da satılan ürünler farklı. benim paylaştığım  US modeli imiş. enteresan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben gerçekten total fluide xld fe’den memnunum. Soğuk yağda bile geçişler çok yumuşak. Bilirsiniz soğukta 1-2 arası geçiş en sıkıntılısı. O noktada da yağdan memnunum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13.03.2020 at 12:34, quiteguide :

Filtre orijinalse 30k filtre değişimi için erken, güzelce balata spreyi ile temizlenip geri takılabilir.

Bu 3 yağdan soğukta en akışkan olanı Total.

@tansu87 kullanıyor, memnun.

 

 

 

 

Aslında soğukta en akışkanı eneos değil mi, yanlış mı biliyorum, değer arttıkça akmaya karşı direnç de artmış olmuyor mu. Selamlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15.03.2020 at 00:48, SlayerX :

Aslında soğukta en akışkanı eneos değil mi, yanlış mı biliyorum, değer arttıkça akmaya karşı direnç de artmış olmuyor mu. Selamlar. 

Viskozite düşük olan daha akışkan.

eneos’u bilmiyorum. Kullanmadım. Bu atf konusu ara ara gündeme geldikçe bende sürüş sırasında vites geçişlerine özellikle dikkat ediyorum. O yüzden dedim, total bu konuda bence çok uyumlu bir yağ yapmış diye. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, tansu87 :

Viskozite düşük olan daha akışkan.

eneos’u bilmiyorum. Kullanmadım. Bu atf konusu ara ara gündeme geldikçe bende sürüş sırasında vites geçişlerine özellikle dikkat ediyorum. O yüzden dedim, total bu konuda bence çok uyumlu bir yağ yapmış diye. 

Dediğin doğru olabilir, değerler idemitsu kosan ile neredeyse aynı. 

1 (2).jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...