Jump to content

Mazda Practica Aracım Beni Delirtti


practica
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar yaklaşık 1.5 sene önce mazda practica aldım aracımdan çok memnundum taki (sıkıştırma sonucu) 8 ay önce piston kırana kadar pistonu kırdık bir tanıdığa motoru yaptırdım piston devirdaim yatak vs üst kapak krank hariç herşey yapıldı üst kapak ta taşlanmış sanırsam şimdi hatırlamıyorum aracımda motor yapıldıktan 1 ay sonra hararet problemi yaşadım yedek depoda su kalmamıştı doldurdum vs sonra ise sık sık kontrol ettim halen daha eksiltiyordu contayı kontrol ettiler sağlam çıktı harareti dün yeniden yaptı gene su yoktu depoda su doldurdum gene düşmedi bastım gaza yolda düşer gibi oldu evin önünde yeniden hararet tavan kaputu açtım fan devrede değil ( petrolde su takviyesinde devredeydi) normalde devreye giriyor yedek su deposuna parmağımı bile soktum kabarcık çıkıyor ama ılık sabah tamircinin yolunu tuttum aracı sıkıştırdım 180 km bastım hatta yedek su deposunu boşallattım yok hararet yapmadı delircem valla artık düşünüyorum acaba blok mu patlak sabah işiyor araç soğuk havada beyaz duman atıyor

Arkadaşlar kusura bakmayın çok karışık oldu sinirlerim gerçekten çok bozuk mis gibi çalışan az yakan araba berbat oldu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmis olsun.  Ciddi sorunlar yasamissiniz.  Anlattiklarinizda olmayip benim merak ettigim konular:

Araç kaç km'dedir?

Araç manuel vites mi, otomatik mi?

Kütahya'da bir yetkili Mazda bayii/servisi var midir?

Böyle sorunlari olan bir araçla 180 km/h hiz yapmak bana pek güvenli bir hareket olarak görünmüyor.  Amaç araci denemekse bence en son viteste 3,000 rpm'ler civari yeter de artar bile.  Bunun üstü her açidan risk demektir.

Eger Kütahya'da yetkili Mazda servisi varsa, bazen oraya gitmek böyle karmasik bir sorunu halletmek için en uygun yol olabilir.  En azindan bunu bir degerlendirin.

Benim bildigim piston kolay kolay kirilmayan bir parçadir.  Hele Mazda gibi bir arabada nasil piston kirildi, anlayamiyorum.

Kendinizi o kadar da üzmeyin.  En kötü olasilikla onu satip biraz daha yenisini alirsiniz.  Belki bunu yapmaya gerek de kalmayabilir.  Bakalim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle tavsiyem gözünüz hararet göstergesinde olsun ve suyunu sık sık kontrol edin. Bu kadar emek etmişsiniz tek hararette segmanlar ciddi zarar görür bütün emek boşa gider. Sistemin boruları doğru mu bağlanmış emin olun (o dönemdeki araçların bağlantıları çok basittir bu konuda ustanın hata yapacağını sanmıyorum) Termostatı kontrol edin açmamış/açmıyor olabilir. Sökülüp kaynar suya sokulduğunda açılır soğuk suda kapanır. kontrol edilmeli. Bütün bunlar normalse artık üst kapağın kendisinde suçu arayabilirsiniz. Kapağın görünmeyen yerinden çatlak olabilir. Ben termostat üzerinde durmanızı tavsiye ederim. Ondan sonra da maalesef üst kapak. 

İyi forumlar... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1998 mazdamda benzer sorunlar yaşadım. öncelikle yan sanayi üst kapak contası akabinde orijinal kullandım. orijinal conta enteresan bir şekilde daha ucuzdu. kaputun içinde ön cama yakın siyah plastik bir parça var (adını hatırlayamadım) o çatlamış, tesadüf ile bulundu. parçanın orjinalini bulamadık, yapıştırdık ve rahatladık. bakış açınızı değiştirip tekrar bakın lütfen ve sakin olun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@zoptrik  bu konuda tartışmasız en bilgilimizdir..    

Fatih kardeşim, nacizane bir kaç sorum olacak..  Beraber düşünelim..

Arkadaşın yedek su deposunda su bittiğini fark ediyoruz.  Bu noktaya yoğunlaşmak istiyorum ben.

Şimdi bu su nasıl biter.

Örneğin; emme zamanında çekiyordur.. egsozdan atıyordur.  conta yanıktır.  ..  

Veya, Termostat arızasını ele alalım.. termostat açmazsa, sıcak su blokta dolanır radyatör tarafına gitmez.. yedek depodaki su ısınmaz. Eksilmez..

Fan müşürü arızası olsa,  fan açmaz, düşük hızlarda hararet yapar. Su kaynatıp yedek depoya basar..  sonra sıcaklık düşünce yedek depodan çeker..   olabilir.

Tekrar termostat arızasına geri dönelim..  termostat çok geç açıyorsa, veya bunun gibi bir arızası varsa, su kaynatıp yedek depoya basar.. sıcaklık düşünce yedek depodan çeker.. olabilir.

Radyatör kapağı arızası varsa.. kapak kaçırıyorsa, direk suyu yedek depoya basar. Sonra geri çeker.. yine olabilir.  

Ama bu yedek depoya su basıp geri çekme olayı  farkedilir dikkat çeker..  

Hortumlarda kaçak olabilir. Eski arabadır.. 

Benim kanaatim hortumlar veya conta yönünde ..

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardeşim güzel özetlemiş. 

Bunları kontrol etmenin yolları var:

Alıntı

Örneğin; emme zamanında çekiyordur.. egsozdan atıyordur.  conta yanıktır. 

Bu şekilde olsa emme zamanında su çekse bile yanma zamanında aynı yerden kompresyon basar. Hortumlar anormal şişer (normalde 0.9 veya 1.1 bar kapak üzerinde yazar) Bunu tecrübeli bir usta rahatlıkla anlar. Bunun bir istisnası bazen su kanalıyla emiş manifoldu arasında (subaptan önce) çatlak oluyor gözümle gördüm daha önce böyle bir arızayı. Saç baş yolduran türdendi. 

Alıntı

Veya, Termostat arızasını ele alalım.. termostat açmazsa, sıcak su blokta dolanır radyatör tarafına gitmez.. yedek depodaki su ısınmaz. Eksilmez..

Termostat arızalıysa motordaki su kaynar ve yine yedek su deposuna basar, Yedek su deposunun kapağından atar eksiltir. Termostat sökülüp kontrol edilebilir veya riske girmek istemiyorsanız japon malı kaliteli olanla değişebilir. 

Alıntı

Fan müşürü arızası olsa,  fan açmaz, düşük hızlarda hararet yapar. Su kaynatıp yedek depoya basar..  sonra sıcaklık düşünce yedek depodan çeker..   olabilir.

Aynı sebepten su kaynayınca yedek su deposundan atar. Bunu anlamanın yolu rölantide aracı çalıştırıp başında beklersiniz hararet doğru yere geldiğinde fan açıyorsa bu parça sağlamdır. 

Alıntı

Tekrar termostat arızasına geri dönelim..  termostat çok geç açıyorsa, veya bunun gibi bir arızası varsa, su kaynatıp yedek depoya basar.. sıcaklık düşünce yedek depodan çeker.. olabilir.

Yine aynı sebepten su kaynayınca yedek su deposundan atar. Sonra kalan suyu çeker su kalmazsa hararet yapar conta yanar segmanlar zarar görür. DİKKAT etmek lazım. 

Alıntı

Radyatör kapağı arızası varsa.. kapak kaçırıyorsa, direk suyu yedek depoya basar. Sonra geri çeker.. yine olabilir.  

Bu benim aklıma gelmemişti. Bütün bu olanları bu kapak yapabilir. Araçta başka hiçbir sıkıntı olmayabilir. Buraya da yoğunlaşabilirsiniz. @Zealot un dediği gibi araç çalışırken gözlemlersiniz yedek su deposunda anormal artma azalma olur. 

Alıntı

Hortumlarda kaçak olabilir. Eski arabadır.. 

Bunu da yine rölantide çalıştırırken aracın altına bakarsanız damlayan suyu görürsünüz. Eğer su tesadüfen egzoz üzerine falan düşüyorsa duman çıkar nereden geldiğine bakar yine anlarsınız. 

Geçmiş olsun. Aracınız nispeten basit bir araç. Her türlü yapılır merak etmeyin. Sadece doğru yolu izlemek lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar blok çatlak olabilir mi peki 

aklıma birisi soktu bu blok işini egzozdan sabah duman çıkarıyorsa blok çatlaktır dedi sabah geç çalışma problemi çıktı tek marşta alan araç 4-5 marşta zorla patır patır çalışıyor ilk önce benzinle sonra gazla çalışıyor unutmadan hepinize ilgilendiğiniz için teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, practica :

egzozdan sabah duman çıkarıyorsa blok çatlaktır

Böyle bir genelleme, sallama yapmak mümkün değil. 

Soğuk veya nemli havalarda, sağlıklı her benzinli arabadan baca gibi beyaz su buharı çıkar 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu son olay pistona su aldığını gösterir. Üst kapak çatlak olabilir. Conta yanık olabilir. Blok çatlak olsa bile motor açmadan bunu anlamanın yolu yok. Araç hava alıyorsa da sabah geç çalışır ama beyaz duman atmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...