Jump to content
mesut2323

3. Nesil Mazda 3 'km77.com' Performans Başarısı

Tavsiye Edilen Mesajlar

mesut2323    19
mesut2323

 

Düşmanlar çatlasın mı diyeyim yoksa başka bişey mi?

Kaç aydır bunu bekliyordum ve sonunda yayınlandı. Harika bir performans. Çoğu araç 75 veya 77 km hızda savruluyor. Mazda rüzgar gibi geçti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mesut2323    19
mesut2323
16 dakika önce, Servet :

Arka teker yerden kesiliyor, o kadar iyi değil demekki

Diger araçları da izleseydiniz keşke.

Birçoğunda manevra esnasında stop farlar yanıyor. Mazdada hiç yanmıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
m2hamid    38
m2hamid
3 saat önce, mesut2323 :

 

Düşmanlar çatlasın mı diyeyim yoksa başka bişey mi?

Kaç aydır bunu bekliyordum ve sonunda yayınlandı. Harika bir performans. Çoğu araç 75 veya 77 km hızda savruluyor. Mazda rüzgar gibi geçti.

Videoyu tekrar izlemenizi öneririm.

Mazda3 76km hızda sorunsuz geçiyor, 80kmde bir tane koniyi ezip geçiyor.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    213
SweepeR

77 km/s ile geçmiş olması büyük başarı. Ben bu moose test olayını ilk izlediğimde 70 km civarında nasıl olurda araçlar sorun yaşar diyordum, 20-30 video seyrettikten sonra daha iyi oturmaya başladı, 1 km bile çok fark ediyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback    102
Leanback
18 saat önce, Servet :

Arka teker yerden kesiliyor, o kadar iyi değil demekki

Çoğu fwd, rijit spor sert hatchback'in kesilir, Megane-Clio RS, Civic type r vb bir çok hatchback bunla bilinir, camiada ayak kaldırma diye de geçer. Genelde büyük ve ağır araçlarda şasi esnediği için kesilmez ama o lastikte bir tutuş olmadığı için bunun bir avantajı da olmaz, zira gövde zaten esnemiş ve süspansiyon geometrisi bozulmuştur. Bu arada testte arabanın gövde kontrolü, çevikliği, ESP'nin arabanın hızını kesmeden, öldürmeden yerinde müdahalesi tek kelimeyle harika. Gördüğüm en iyi geyik testi performanslarından biri, hızdan ziyade giriş çıkış arasındaki tutumu çok iyi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
m2hamid    38
m2hamid

Ben konuya daha objektif yaklaşmayı tercih ediyorum :rolleyes:

km77 sitesinde birçok aracın testi var, Mazda3 test editörlerince özellikle direksiyon tepkisi ve aracın kafasının çevik hissettirmesi ile oldukça beğeni toplamış ve geyik testini "76 km" ile geçmiş. Yorumlarda sınıfının iyileri arasında kabul ediliyor ama mükemmel değil :rolleyes: Aynı parkuru yeni Hyundai i30 aynı hızda, Mini Cooper SLeon ST ve Ford Fiesta daha yüksek hızlarda geçebilmiş.

Yine de aile aracı olduğu göz önüne alındığına yol tutuşu gayet tatmin edici O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    999
Servet
Çoğu fwd, rijit spor sert hatchback'in kesilir, Megane-Clio RS, Civic type r vb bir çok hatchback bunla bilinir, camiada ayak kaldırma diye de geçer. Genelde büyük ve ağır araçlarda şasi esnediği için kesilmez ama o lastikte bir tutuş olmadığı için bunun bir avantajı da olmaz, zira gövde zaten esnemiş ve süspansiyon geometrisi bozulmuştur. Bu arada testte arabanın gövde kontrolü, çevikliği, ESP'nin arabanın hızını kesmeden, öldürmeden yerinde müdahalesi tek kelimeyle harika. Gördüğüm en iyi geyik testi performanslarından biri, hızdan ziyade giriş çıkış arasındaki tutumu çok iyi.

Spor araçlarda kesilmesi ile family araçları arasında teker kesilmesi aynı verim anlamı taşımaz.
Sen bi de Jeep'i gör abi [emoji3] Keşke sadece arka teker yerden kesilse.

Jeep zaten iyicene saçmaladı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback    102
Leanback
4 dakika önce, Servet :


Spor araçlarda kesilmesi ile family araçları arasında teker kesilmesi aynı verim anlamı taşımaz.
Jeep zaten iyicene saçmaladı

Aslında, taşır :) Şasinin çok rijit olduğunu veya çok fazla ön ağırlıklı olduğunu gösterir, Mazda 3'ün şasiside hem oldukça rijit, hemde ciddi ön ağırlıklı (motorun konumu sebebiyle) Teker kaldırması iyi veya kötü bir durum değil, karakteristiktir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    213
SweepeR

Rx8 i de bu testte görmek isterim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    999
Servet
Rx8 i de bu testte görmek isterim [emoji4]

Oldu paşam, diğer arabaları yaksınlar dimi :D
Aslında, taşır [emoji4] Şasinin çok rijit olduğunu veya çok fazla ön ağırlıklı olduğunu gösterir, Mazda 3'ün şasiside hem oldukça rijit, hemde ciddi ön ağırlıklı (motorun konumu sebebiyle) Teker kaldırması iyi veya kötü bir durum değil, karakteristiktir.

Demekki benim her virajı naylon ile 3 teker girmem iyi bişey :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    213
SweepeR
2 saat önce, Servet :


Oldu paşam, diğer arabaları yaksınlar dimi :D

:D 

rx8 in güvenli sürüşü olan 3 arabadan biri seçilmesi olayı nedir? Nette bulamadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.456
Zealot

bence mx5 2.0   rx8 den de iyi döner..    

  rx  mx e göre çok hantal. çok oturaklı. mx5 2.0 çok kıvrak. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.637
Burak
15 saat önce, Servet :

Jeep zaten iyicene saçmaladı

Dönememekle kalmıyor bir de lastik gümlüyor.. Adam açıkça almayın bu aracı demiş :D 

Edit : Bir değil 3 farklı araçta 7 kere lastik patlatmış...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    213
SweepeR
2 saat önce, Zealot :

bence mx5 2.0   rx8 den de iyi döner..    

  rx  mx e göre çok hantal. çok oturaklı. mx5 2.0 çok kıvrak. 

Yeni mx5 i çok büyütmemek lazım, 76 km ile bu testi geçiyor. Aynı yapıdaki fiat 124 spider a bakınca 81 km de geçtiğini görüyoruz. Bu test te 1 km lik farktaki değişim çok büyük, aynı spider 82 de kitleniyor ve yarı yolda testi bitiriyor.

mx 5

124 Spider

Bence bunu etkileyen birçok sebebin yanında ağırlığın fazla olmasının önemli yeri var. Fiat 1104 kg, Mx5 2.0 1057 kg. Yani bu testten oturaklı ve altyapısı iyi bir arabanın hafif ve kıvrak görünen bir arabadan daha iyi bir sonuçla çıkması mümkün.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    640
zoptrik

 

Bu aracın sıfırını denemiştim. Gerçekten rezaletti. Her virajda esp lambası yakıyordu. Bu test tecrübemi doğrular nitelikte. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.456
Zealot

Şimdi izledim mx5 testini.  Bu videodaki test edilen araç, billstein spor süspansiyonlu olan versiyon değildir. Biz spor süspansiyon olmayanı da bir kaç gün kullandık. Aynı bu videodaki gibi dalıp çıkıyordu. Spor süspansiyon olan yatmıyor hiç. @Burak da bu noktada bana katılacaktır.. aracın dalıp çıkmalarından çok şikayet etmiştim.. 
Bir diğer yandan böyle bir testte ağırlığın olumlu değil olumsuz etkisi olduğu tartışmasız..
Teknik olarak açıklamak gerekirse
Dönerken maruz kaldığı merkez kaç kuvveti kütle ve G kulletinin çarpımı ile hesaplanır.. yere uygulanan sürtünme kuvveti de kütle ve sürtünme katsayısı ile hesaplanır.. kütleler birbirini götürür ve virajdan savrulmada, gerçekleşen olay, kütleden bağımsızdır..   zaten bakarsanız 1800 kiloluk mercedes E serisi de,1000 kiloluk fiat spider da aynı hızda dönüyorlar. 
Peki burada kütlenin önemi nasıl oluyor derseniz,  araçların bu savrulma testinden sağ salim çıkabilemelerinin tek bir sorumlusu var. o da ESP. Normal şartlar altında hiç birisi bu dönüşü yapamaz. Sadece ESP dönderiyor aracı. 1 tekere fren yaparak ani dönüş sağlıyor.. Zaten bazı araçların fren lambasının yanmasından da anlayabilirsiniz.. Kimi firma esp devredeyken fren lambalarının yanması için bir yazılım yapmış. kimileri de yanmaması için..
Tekrar kütleye dönersek, araçlarımız dinamik yükler altındayken hareket edip, değişken davranış gösteriyorlar.. burada viraj tarafındaki tekere göre ağırlık merkezinden moment alırsak,  ağırlığı fazla olan aracın, viraj dışındaki tarafının daha çok hafifleyip neredeyse yerle temasının kesileceğini, viraj tarafındaki lastiğinde aşırı yüke maruz kalıp neredeyse dönemeyecek pozisyona gelmesi.. veya jeep grand çaroki nin lastiğinin janttan çıkması.
Sağ ve sol slalom dönüşlerde, esp den sonra en önemli kural, aracın esnememesidir. normalde düz giden bir aracı sola yönlendirdiğinizde ,  sağ tarafı x kadar kuvvete maruz kalıyorsa,  düz gitmeyip bir tarafa doğru dönen bir aracı, diğer tarafa çevirdiğinizde, belki 2x kadar kuvvete maruz kalacaktır. bu yüzden sert süspansiyon, dengeli bir dönüşe ve optimum frenlemeye esp den sonra en büyük katkıyı sağlayacaktır. Bknz panamera .. hiç esnemeden ok gibi dönüyor ..  veya bknz mercedes C350e resmen testten sınıfta kalmış anca 64 km hızla dönebiliyor ve 66-67 ile bile spin atıyor.. bu sonuçtan, hybrit modelin bataryalarının yaptığı ağırlığın olumsuz etkisini çıkarabiliriz.
Esp konusunda mazda zaten çok başarılı değil.. yokuş yukarı bir tekerini havaya kaldırdığınızda, malesef yerinden kımıldayamıyor.. çok kez testlerini yaptık ama paylaşmak nasip olmadı..  Eski versiyon esp lerin ise, yenilerin karşısında malubiyeti kaçınılmaz olacaktır
 

___

bir de bu test 80 km hızla ve esp odaklı olduğu için tartışmasız mx5 diyorum.

ama

120 den  sonra yapılacak her türlü yol tutuş testinde,   rx8 i kenara bırakın,  mazda 6 bile mx5 i geçer =)

yoksa bizim kadıköyden göztepeye doğru e5de,  90 la giderken,  rx8 in burnunu bariyere çevirip,  esp yakmadan  geri yola sokmuşluğumuz var. videosu bile vardı bir yerlerde..  rx8 90 a  kadar gayet oturaklı babacan bir araba gibi. kompakt roadsterler ile çeviklik konusunda kıyaslanamaz ama 100den sonra filan tıpkı savaş makinası gibi..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×