Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Sert Debriyaj


mehmetsel
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese merhabalar.Benim 2012 model dizel impresivve aracımın debriyaji çok sert.servise gösterdim baskı balatada sorun yok ama evet debriyajınız sert.paranız varsa baskı balatayi değistirelim dediler.Bir arkadaşım direksiyon hidolik yağını bir değiştir bakalım dedi mesela.daha önce bu konu işlendi mi yada benzer bir olay başına gelen bir arkadaş var mı acaba,  neler yapabilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Debriyaja bastıkça debriyajı ayıran yaylar esneyip durduğundan belirli bir süre sonra yaylar çok sertleşiyor ve bu nedenle de debriyaj pedalı sertleşiyor.

Debriyaj pedalının sertleşmesinin bir nedeni de kalınlığı azalan baskı balatası. Balata aşındıkça, ömrünü tamamlamaya yaklaştıkça debriyajı ayırma açısı değişir. Açı değiştiği için de debriyajı ayırmak için gereken kuvvet artar, bu da debriyaj pedalına yansır.

Baskı balatayı değiştirince pedal yumuşayacaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

baskı ayakları zamanla deforme olur ve pedal sertleşir.bu balata bitti demek değilidr, zaman / km içinde doğal bir sonuçtur. kavrama zayıflar ancak acil değişim gerekmez bu durumda

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce baskı balata değişmemişse büyük ihtimal o sertleşen yay kırılacak, debriyaj bir anda ayırmaz olacak o anda volanta da zarar verme ihtimali ortaya çıkacak. İlgili konuyu okuyun derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

40 dakika önce, MjR :

Daha önce baskı balata değişmemişse büyük ihtimal o sertleşen yay kırılacak, debriyaj bir anda ayırmaz olacak o anda volanta da zarar verme ihtimali ortaya çıkacak. İlgili konuyu okuyun derim.

İlgili konunun linkini paylaşabilirmisiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Çağlar Bayur :

hangi yay?kırılacak kolan

Debriyajı ayıran yay. Mühendisler bu yayları yaparken metal yorgunluğunu düşünerek tasarlarlar. Böyle bir durum olmaz. Ama hatalı üretim olan mazda 3 dizelin baskı balatasının ayırma yayları dizayn hatasından kırılabilir. 

Km çok arttıysa (100.000 km üstü) debriyaj pedalı sertleştiği için zamanı da yaklaştığı için değişmesinden fayda vardır. Acil tabiki de değil. Belki balata çok daha uzun gidecek. Ama sert debriyaj pedalı çok iğrenç bir şey. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Servet :

Hidrolik debriyaj olanlarda sertliği anlamak olanaksız?

 

 

Öyle deniyor ama ben Yaris ile yaşadığım tecrübeme dayanarak öyle olmadığını düşünüyorum. Hidrolik sistemde güç uygulanan alan (slave cylinder, debriyaj pedalı) ana merkezdeki alandan (master cylinder) çok daha küçük. Böylece debriyaj pedalında daha küçük kuvvet uygulayarak ana merkezde çok daha yüksek bir kuvvet elde edilmiş oluyor. Ama aynı zamanda bu ana merkezde karşılaşılan kuvvet de aynı miktar da olmasa da daha azı olmak kaydıyla debriyajda hissedilecektir illaki. İlk durumda debriyaj pedalı pamuk gibi çünkü uygulanması gereken güç atıyorum 10N, biz bunu yenmek için pedala 1 N ile basmamız yetiyor. Fakat debriyaj aşınıp açı değiştikçe ve yaylar sürekli basılmaktan sertleştikçe atıyorum 50N gerekiyor, bunu yenmek için de pedala 5N ile basmamız gerekecek. Hidrolik sistemden dolayı güç yine çok az ama ilk duruma göre çok ağır oluyor bu sefer. Hidrolik sistemde debriyajın sert algılanmasını buna bağlıyorum ben.

En son kiraladığım Seat Leon FR SW manuel araçta da 25bin km.de olmasına rağmen debriyaj çok çok sertti. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sürekli kullanılan araçta anlamıyor sürücü ve hatta mekanik olanda bile. Emsal araçtan kendi aracıma geçince aha diyorum sol bacağım yakında Schwarzenegger'in bacağı gibi olacak :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

baskı ayaklarını mı yay olarak tabir ediyorsunuz? vesile ile sıfır debriyajı takarken volantı sökerek , debriyaj takımı ile birlikte bu işi bilen bir tornacıda ayarlatırsanız 8volant ve baskı nın tam merkezlnemesi ) hem balatanın ömrüa rtar  hem de pedalın yumuşamasını sağlarsnız

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22.05.2017 at 21:59, mehmetsel :

İlgili konunun linkini paylaşabilirmisiniz.

Kısaca diyor ki yayı kırmadan baskı balatayı değiştirin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 11 ay sonra ...
22.05.2017 at 23:12, Servet :

Sürekli kullanılan araçta anlamıyor sürücü ve hatta mekanik olanda bile. Emsal araçtan kendi aracıma geçince aha diyorum sol bacağım yakında Schwarzenegger'in bacağı gibi olacak :)

Ben bu yüzden sorun yaşıyorum. Geçmişte şirket aracını kullanmaktan dizim çok ağrıyordu. uzun süredir iş için araç kullanmayı bırakmıştım. Şimdi tekrar başladım, sıkışık trafikte hafif ağrı tekrar başladı.  Otomatik candır. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...