Jump to content

Kia Ceed 1.6 Manuel & Seat Leon SW FR 1.4 TSI Manuel & Mazda 3 1.6 Otomatik Karşılaştırması


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

 

Gezim boyunca 4 gün Kia Ceed, 2 gün de Seat Leon SW kullanma fırsatı buldum. Tabi bunları kullanma fırsatı buldukça da kendi aracım Mazda 3'ümle de karşılaştırma imkanı buldum.

İlk araç Kia Ceed 2016 model 1.6 atmosferik motorlu manuel araç idi, 23bin km.de geldi. Kendisiyle 1500 km geçirdik. Kia öncelikle en konforlu araç bu üç araç arasında. Yumuşak bir sürüş hissi var. Direksiyonu yumuşak ve uzun yolda hiç yormuyor. Fakat yolu hissetmekte yetersiz kalıyor. Sürüş zevki fazla yok. İlk vites kalkışlarda yeterli hızlanmayı hissettiremiyor, ağır kalıyor gibi. 1.6 atmosferik motoru ise gücü ve torku çok geniş bir devir aralığında sunuyor. 5. viteste yokuşlarda vites düşürmek çok gerekmiyor. 6. vites olmasına rağmen 120 km hızda 3500 devirde oluyor ki bu da çok fazla motor sesi demek. Avusturya ve Macaristan'da otoban hız sınırları 130 olmasından ötürü yüksek hızlarda motor sesi konforu negatif etkiliyor. 100 km hızdan itibaren motor sesi rahatsız etmeye başlıyor. Rüzgar sesi ise 110 km civarı bir hızdan sonra hafifçe gelmeye başlıyor. Yol sesi ise sınıfının standartında. Belki fazla motor sesi aldığından diğer 2 sesin az geldiğini hissetmiş olabilirim.

Süspansiyonu lastiklerinin 195-65-15 olmasından ötürü daha yumuşak hissettiriyor. Koltuk konforu ise en kötü araç. Bel desteği olmadığından belim çok fazla ağırdı. Yine de koltukları yumuşak, ön koltukları yatırıp uyumak işkence olmuyor. Yol tutuşunu fazla test edemedim eşimle olduğumdan ve onun korkusundan ötürü, ama yol boyunca hiçbir sıkıntı çıkarmadı, en ufak tedirginlik yaratmadı.

İç mekana gelirsek sürücü odaklı bir ön konsol var. Herşey gayet kullanışlı. Vitesin ön tarafında usb ve çakmaklığın bulunduğu derin göz çok büyük bir artı. Ek olarak 2 adet bardaklık park freninin yanına konumlandırılmış ve 2. bardaklığın olması fayda sağlıyor. Eşya gözleri açısından en iyi araç bu diyebilirim. Bagajı da gayet büyük bir hatchback arabaya göre.

Direksiyon üstündeki tuşları kullanmak gayet rahat, fakat direksiyonun tutuşu hiç iyi gelmedi. Bir şekilde uygun tutuş pozisyonu bulamadım, hepsi rahatsız etti ve bir süre sonra baş parmağım ağrıdı. Baş parmağın denk geldiği kısımlar çok ince yapıldığından belki de. Yalnız hız sabitleme ve limitleme aynı tuş ile aktifleştiriliyor. Hız sabitlemeyi devre dışı bırakmadan kapatma imkanı tuş ile yok. Ya frene basmak zorundasınız ya da aynı şekilde açıldığı tuş yardımıyla devre dışı bırakmak zorundasınız. Ardından tekrar devreye alıp tekrardan set etmeniz gerekiyor. Çok saçma bir durum. Ayrıca da hız sabitleyiciyi açtıktan sonra hızı sabitlemek için hız azaltma tuşuna basılması gerekiyor. Hız artırma tuşuna basarsanız bir tepki vermiyor.

Bu durum haricinde ortalama bir araç olarak hissettirdi. İç mekanı da daha kaliteli geldi. Yumuşak malzemeler ön göğüste, kapıda kullanılmış. Hiçbir trim sesi ile karşılaşmadım. Bu anlamda benden beğeni kazandı ve şaşırttı. 1500 km boyunca yakıt ortalaması tahmini 6-6.5 lt/100km civarında kaldı. 110 km hız ile giderken düz yolda 4.5-5 lt ortalama yakıt yakıyor bu araç. Motoru gerçekten verimli.

Motorun tork ve gücü geniş bir devir aralığında verdiğinden bahsetmiştim. Bu durum araca bir yapaylık kazandırıyor maalesef. Torku düşük devirde vermesi güzel ama gaza basışa göre gidişi çok fazla değişmiyor, elektrikli araçlardaki güç ya açıktır ya kapalı ya, aynen öyle bir durum deneyimledim. Çok hafif bir yokuş çıkarken sabit hızda gitmek için gaza az bir oranda basmak yeterli iken, gaza daha fazla bastıkça o gücü aynı oranda hissettirmesini beklerim. Lineer bir güç artışı beklerim. Ama Ceed'de böyle değildi. Gaza o sabit hızla giderken basılan orandan fazla ne kadar basarsam basayım o gücü çok erken ve hemen veriyor. Kimileri beğenebilir ama ben beğenemedim.

Alınabilecek, iç mekanı kaliteli, ergonomik, sağlam bir araç sonuç olarak. Mazdamla kıyaslarsam da sürüş zevki, yalıtım, iç ve dış dizayn konusunda geride iken, motor, yakıt tüketimi, konfor anlamında daha iyi.

P_20170430_193359_vHDR_Auto.jpg   P_20170430_193425_vHDR_Auto.jpg  P_20170501_144033_vHDR_Auto.jpg

https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2Fthekoreancarblog.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F04%2F6872135894_97ce7e2447_b.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*

 

Gelelim 2. aracımıza. Hep denemek istediğim turbo benzin motorlu bir araç. 2016 model Seat Leon StationWagen FR 1.4 TSI 150 hp manuel, ful cam tavanlı sunroof. 26bin km civarında teslim aldım aracı ve ilk anda debriyajının aşırı sert olması dikkatimi çekti. Budapeşte trafiğinde (İstanbul trafiğine çok benzer) çok çile çektirdi bu debriyaj.

7 civarı sn. 0-100 ü olan bir aracı kullanmak gerçekten çok ama çok keyifli. Ara hızlanmaları çok iyi bir kere aracın. Ful gazda 6. viteste dahi bir atmosferik aracın yüksek devirde hızlanmasından daha çabuk hızlanıyor. Eğer hız sabitleyici ile hızlanmak isterseniz 5.5-6 lt/100km anlık tüketimleri görerek hızlanabiliyorsunuz. Atmosferikte bu değerleri düz yolda sabit giderken yakıp, turbo benzinli araçta hızlanırken aynı değeri yakmak çok güzel bir his. İlk viteste hızlandıktan sonra 2 ye atıp uzamak 100 ü görmek, o kafanın geriye dayanması mükemmel hissettiriyor insana. Gücü, torku ayağının altında hissetmeyi anlatmak için kelimeler kifayetsiz kalıyor. Bu araçla bir çok araç tokat manyağı yapılır, tam bir zevk arabası.

Ful cam tavan ve sunroof ise araca çok çok ayrı bir hava katıyor. Araç içini çok fazla ferahlatıyor. Simsiyah iç mekan bile sunroof ile harika hissttiriyor. Dış mekana zaten bir kusur bulunamaz, Skoda Superb'in o far tasarımını hep severdim. Leon'un yeni kasaya uyarlanınca hayran olmuştum. D sınıfı stationwagenlar biraz orantısız, çok uzun gelirken; C sınıf stationwagen tam kararında diyebilirim. Hem orantılı uzunlukta, hem çok geniş bagajı ile çok büyük avantaj sağlıyor. Ayrıca D sınıflar gibi şehiriçi park da çok sıkıntı olmuyor. Park demişken ön ve arka sensörleri ile ekranda gösterilen park asistanı aşırı kullanışlı. Sistem çok iyi çalışıyor ve çok yardımcı oluyor insana. Ön park sensörü de bence olmazsa olmazlardan artık.

İç mekana gelirsek ön konsol çok hoşuma gitti. Sürücü odaklı. Çok dik ve yüksek olmasına rağmen sevdim. Fakat orta konsol için aynısını söyleyemeyeceğim. Tek bir bardaklık ve küçük bir vites önü boş alan dışında bir eşya gözü yok. Kol dayama içi çok küçük, fakat kolçağın öne arkaya çekilebilmesi hoş bir detay olmuş. Kapılarda az yumuşak malzeme kullanılmış, sadece ön göğüste yumuşak malzeme vardı. Sert malzemeler çoğunlukta, fakat iç mekan sıkı hissettiriyor.

FR donanıma gelirsek, ful led yükseklik ayarlı farlar, iç led aydınlatma, arka led stoplar insanı mest ediyor. Ama tüm bunların üstüne bir de anahtarsız giriş ve çalıştırma ile elektronik park freni olsaydı tadından yenmezdi. 17" jantlar ve ince yanaklı lastikler yüzünden sürüş çok konforsuz. Üstelik bu jantlar yüzünden iç trim sesi de gayet fazla. Ful cam tavan yüzünden aracın burkulma direnci kötüleşmiş. Çukurlardan geçerken aracın burkulduğunu hissettim ve cam tavandan çokça seslerin gelmesinden de bu durum anlaşılıyordu.

Hız sabitleyicinin sinyal kolu üstünde olması ise başta biraz zorlayıcı oldu. Kendi Mazdamda kornanın yanında olan tuşların rahatlığına alışınca sinyal kolundan hız artırıp azaltma zorladı biraz. Bunun dışında bir sıkıntı ile karşılaşmadım iç mekanda. Tek sıkıntım farları açtığımda gösterge ışıklarının şiddetini değiştirememem ve km, tüketim verilerini sıfırlayamamam oldu.

Aracı aldığımda yakıt tüketimi 22 lt/100 km idi. Galiba önceki sahibi yakıtı fulledikten sonra biraz basmış. Ben sıfırlayamadığımdan devam ettim ve 500 km. lik yol sonucunda tüketimim 4.5-5 civarlarındaydı. Çoğunlukla parasız yolları kullandığımdan 50-70-90 km hızda gittim, Macar otobanında 120-130 km hız yaptım. Bunların sonucundaki tüketim verisi bu. Düz yolda 3.5-4 lt yakıyor 100-110 km hızda giderken.

Yol tutuşa gelirsek 17" jantın verdiği avantaj yadırganamaz bir gerçek. Fakat bozuk yollarda tümseklerden geçerken aracın anlık yolla iletişiminin kaybolduğunu ve tümsekten sektiğini hissettiğim anlar oldu. Bu da anlık bir tedirginliğe yol açıyor ister istemez. Virajlarda yatma eğilimi hiçbir şekilde yaşamadım. Direksiyon hissi Mazda'ya göre 1 tık geride, ama Leon'un direksiyon konforu çok daha iyi. Ceed'den sonra iç mekan gösteriş anlamında çok iyi hissettirdi. Yol sesi ve motor sesi anlamında da çok daha iyi hissettirdi. 100 den sonra rüzgar sesi almaya başlıyor, motor sesi ise minimum düzeyde. Yol sesi ise tahmin ettiğimden fazlaydı. O gün kullandıktan sonra Türkiye'ye geri dönüp Mazda'ma bindiğimde rüzgar sesi ve yol sesi seviyelerinin 120 km hızda aynı olduğunu deneyimledim ve şaşırdım açıkçası. Buradaki asıl nokta Macaristan ve Slovakya'daki yolların Türkiye'nin ara sokaklarındaki yollardan bile kötü olduğu konusu atlanmamalı. Buna rağmen yol sesi ve rüzgar sesi aynı geldi.

Mazdamla kıyaslarsam yine, Seat Leon 1.4 TSI SW FR, bagaj, yakıt tüketimi, performans, sürüş hissi, sürücü odaklılık konusunda öndeyken; direksiyon hissi, konfor, iç mekan kalitesi konusunda Mazdam daha iyi.

Herşeye rağmen manuel araç işkence. Otomatik vites candır. İnsan otomatik vitesli araçta hem direksiyona daha iyi hakim olunuyor, hem de yola daha iyi dikkat veriliyor.
 

IMG_20170506_165154_048.jpg 1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg P_20170508_080819_vHDR_On.jpg P_20170508_080821_vHDR_On.jpg P_20170508_080824_vHDR_On.jpg P_20170508_080826_vHDR_On.jpg P_20170508_080834_BF.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Leon' u beğeniyorum ben de. Özellikle 150bg act dsg fr donanımı çok iyi. Görüntüsü güzel, performansı harika, virajı gayet iyi, yakıtı harika. Alınabilecek bir araç....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, M.E.G :

Leon' u beğeniyorum ben de. Özellikle 150bg act dsg fr donanımı çok iyi. Görüntüsü güzel, performansı harika, virajı gayet iyi, yakıtı harika. Alınabilecek bir araç....

Kesinlikle hocam. Mazda sonrasında tasarımını sevdiğim bir araç zaten. Bu ön tasarımı daha önceden yeni superb de hayran kalmıştım zaten.

Kesinlikle turbo motor, gücü ayağın altında hissetmek, kafanın kafalığa dayanması harika bir his. ve seat leon ile 120 km hız ile giderken devrin düşük olması da motor sesinin duyulmamasında fayda sağlıyor, 500 km yol kullandım ve 4.5 lt yaktım hızı da genelde 110-120 de sabitledim. Ona rağmen bu yakıt tüketimi de harika geldi.

Hem uzun yolda, hem şehiriçinde benim mazdada lpg ile elde ettiğim değerleri leon ile benzinde elde ettiğimi, hatta bir miktar daha düşük değerlere ulaştığımı söyleyebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Act teknolojisi ile dizellere yakın tüketiyor. Motoru gayet güzel. Tek sıkıntısı sürekli performanslı kullanırsanız 15.000 bin km de yarım litre yağ eksiltiyor. Normal insan gibi kullanırsanız sıkıntı olmuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, M.E.G :

Act teknolojisi ile dizellere yakın tüketiyor. Motoru gayet güzel. Tek sıkıntısı sürekli performanslı kullanırsanız 15.000 bin km de yarım litre yağ eksiltiyor. Normal insan gibi kullanırsanız sıkıntı olmuyor.

Kalın yağ kullanımı fayda etmiyor mu bu yağ eksiltmesine? 

Giden bir araç kullanıp da basmamak imkansız gibi birşey. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Mutlu Tekir :

Kalın yağ kullanımı fayda etmiyor mu bu yağ eksiltmesine? 

Giden bir araç kullanıp da basmamak imkansız gibi birşey. :)

Servis çözüm olarak yağ ekliyor. Yağ standart 5-30. 15.000 km boyunca gazlayan yoktur aramızda heralde, benim yollar müsait basıyordum hep. O kadar performanslı kullanmama rağmen 7.8 litreyi geçmiyordu passat. 

Yağı 4 litre değilde biraz fazla koyarlarsa zaten yağ ışığı falan yanmıyor. 30 bin km kullandım 1 kere yağ ışığı yandı. 44 bin kmde yani bakıma 1000 km kala.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, M.E.G :

Leon' u beğeniyorum ben de. Özellikle 150bg act dsg fr donanımı çok iyi. Görüntüsü güzel, performansı harika, virajı gayet iyi, yakıtı harika. Alınabilecek bir araç....

Bi bitmedi ACT sevdan... bıktık artık ne passatmış bea

 

9 saat önce, Mutlu Tekir :

Kalın yağ kullanımı fayda etmiyor mu bu yağ eksiltmesine? 

yeni arabalarda kalın yağ kullanamazsınız... Mesela Değişken sübap zamanlaması yağ ile çalışıyor ve selenoidden yağ geçip vanos a doluyor..  keza  triger kayış gergisi de öyle, yağ basıncı ile gerdiriyor triger zincirini.. ..turbo'ya da yağ dolanıyor...    ve böyle yüzlerce parça..      önerilen yağdan kalın koyunca riske giriyorsunuz. ben 5w30 yerine 10w40 koyunca Vtec açmayan arabalar gördüm....     zaten dünyada neredeyse tüm markalar 0w-20 yağ kullanılıyor.. türkiyede 5w-30  üst limit yani..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Zealot :

Bi bitmedi ACT sevdan... bıktık artık ne passatmış bea

 

yeni arabalarda kalın yağ kullanamazsınız... Mesela Değişken sübap zamanlaması yağ ile çalışıyor ve selenoidden yağ geçip vanos a doluyor..  keza  triger kayış gergisi de öyle, yağ basıncı ile gerdiriyor triger zincirini.. ..turbo'ya da yağ dolanıyor...    ve böyle yüzlerce parça..      önerilen yağdan kalın koyunca riske giriyorsunuz. ben 5w30 yerine 10w40 koyunca Vtec açmayan arabalar gördüm....     zaten dünyada neredeyse tüm markalar 0w-20 yağ kullanılıyor.. türkiyede 5w-30  üst limit yani..

Öyle de hocam tam sentetik olup geniş aralıklara sahip kaliteli yağlar da var. Mobil 1 in 0-40 ı, Eneos un 0w-50 si gibi. 

Üreticinin şart koştuğu standartlar içinde demek istedim. Malum motor yağ yakmaya başladıkça kalınlaştırmak gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Zealot :

Bi bitmedi ACT sevdan... bıktık artık ne passatmış bea

Seviyorum, gidip konuşayım :D Hakedene hakkını vereceksin, sen de seviyorsun itiraf et :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

üreticiler  emisyon zorunluluklarından dolayı avrupa ve amerikada artık hep 0-20  ve 5w20 öneriyorlar..  üstünü deneme yanılma yoluyla denemek lazım =)  

2004 mazda 3 ve 6 nın global kitapçığında amerikada 0w-20  ve 5w20 yazıyor..     meksikada bunlar bulunamazsa en son çare 5w30 diyor..

bu bide 2004 model kitapçık. 2003 yılında yayınlanmış..  

bizim ülkemizde 5w-40 koyuyor servisler mazda 6 ya..   

mazda 3 e de 5w30..   yani en kötü senaryo ile başlıyoruz. sonra bunu 5w40..  10-60 gibi  arttırıyoruz..

günümüzdeki araçlar  daha da fazla  hassaslar yağ konusunda.... hafifleştirilmiş yağ pompaları falan var.  bizimkiler yine fazla mekanik..

ha bu devran böyle gider.. =)

1 dakika önce, M.E.G :

Seviyorum, gidip konuşayım :D Hakedene hakkını vereceksin, sen de seviyorsun itiraf et :D 

bitanesi denk gelmedi ki,  saplayıp sana video göndereyim =)

arkasında tsi yazan passat görünce gidip üstüne üstüne sürüyorum kaçsın die de,  nerde emekli var,  tsi passat almış... 

leon fr a  mx5 ile denk geldim.. o geldi saldırdı... en son abi yapma diyordu =)

https://www.youtube.com/watch?v=WiEOIbpel5s

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emisyon standartlarını karşılamak için evet yağı inceltiyorlar. Sürtünme azalıyor çünkü. Ama araba ömrünün 5 sene 100bin km. Olduğu gelişmiş ülkelerdeki pazara sürülen bu araçların yağ eksiltme si çok da önemli değil. Adamlar bizim gibi 400bin 500bin km. Kullanmıyorlar. 

ABD de yüksek emisyonlu araç satabilmek için düşük emisyonu araçtan daha fazla satması gerekiyor. Ortalama emisyon değerinden aşağıda kalması gerekli yani. Bu nedenle düşük segment teki araçların emisyonları için tabiri caizse taştan suyu sıkıyorlar. 

Üreticinin o pazar için o ince yağı önermesi o motorun sağlığını değil kendi satışlarını düşünmesindendir. 

Yağ üreticiler de gün geçtikçe viscosity index i yüksek kaliteli yağlar üretmeye başladılar. 0w-40 a biz burun kıvırırken, 0w-50 üretiliyor. Eminim yakında 0w-60 da üretilecektir. 

Hal böyleyken üretici bu viskoziteyi öneriyor diye aracın yağ yakmasına göz yumulması motordaki aşınmaları daha fazla artırmak anlamına gelir. Zaten üretici o ince yağı önerir, yağın kalınlığının bir çok koşul değiştirir. Km aşınma miktarı, ortam sıcaklığı (ilk rakam için) yağ eksiltmenin hangi koşullarda oluştuğu vs... 

Üreticinin koşul koştuğu standardı kullanılmak şartıyla daha kalın yağ kullanımının zarar vereceğini sanmıyorum. 

Eğer veriyorsa da bu almanlardan gerçekten korkmak gerek. Dsg si ayrı dert, her 50-100bin km. De Bir de rektefiye mi yaptırılacak. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30 dakika önce, Zealot :

üreticiler  emisyon zorunluluklarından dolayı avrupa ve amerikada artık hep 0-20  ve 5w20 öneriyorlar..  üstünü deneme yanılma yoluyla denemek lazım =)  

2004 mazda 3 ve 6 nın global kitapçığında amerikada 0w-20  ve 5w20 yazıyor..     meksikada bunlar bulunamazsa en son çare 5w30 diyor..

bu bide 2004 model kitapçık. 2003 yılında yayınlanmış..  

bizim ülkemizde 5w-40 koyuyor servisler mazda 6 ya..   

mazda 3 e de 5w30..   yani en kötü senaryo ile başlıyoruz. sonra bunu 5w40..  10-60 gibi  arttırıyoruz..

günümüzdeki araçlar  daha da fazla  hassaslar yağ konusunda.... hafifleştirilmiş yağ pompaları falan var.  bizimkiler yine fazla mekanik..

ha bu devran böyle gider.. =)

bitanesi denk gelmedi ki,  saplayıp sana video göndereyim =)

arkasında tsi yazan passat görünce gidip üstüne üstüne sürüyorum kaçsın die de,  nerde emekli var,  tsi passat almış... 

leon fr a  mx5 ile denk geldim.. o geldi saldırdı... en son abi yapma diyordu =)

https://www.youtube.com/watch?v=WiEOIbpel5s

 

Tsi yazısında s ve i kırmızıysa gir tamponuna, bakalım ne olacak :D  diğerleri 125 bg her türlü geçersin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Mehmet Özdemir :

RX-8 sahipleri bu kadar yağ ilave etmiyorlar. bu motorlarda sıkıntı var demek ki

tsi oldum olası sıkıntılı..   zinciri uzar, sentesi kaçar, yağ eksiltir, 15bin de motoru patlar vsvsvs   bi  1.2 tsi 105 ler güzel

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün civic hb sürdüm biraz. Performans takıntısı olana Tsi yerine çok iyi bir seçenek bence . Araba da boş zaten sadece motor var [emoji1]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Zealot :

tsi oldum olası sıkıntılı..   zinciri uzar, sentesi kaçar, yağ eksiltir, 15bin de motoru patlar vsvsvs   bi  1.2 tsi 105 ler güzel

Senin bahsettiğin motorlar 160 lık tsi motorlar. Sc+ turbo motorlarda sıkıntı oldu. 140 ve 150 lik act ler gayet sağlıklı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Fotifoti :

Dün civic hb sürdüm biraz. Performans takıntısı olana Tsi yerine çok iyi bir seçenek bence . Araba da boş zaten sadece motor var emoji1.png

Mazda sonrası her araç boş gelir. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda sonrası her araç boş gelir. [emoji4]

İnsan alışınca arıyor :) anahtarsız giriş yok, anahtarsız çalıştırma yok, i-stop yok, radar yok, otomatik fren yok kısaca güvenlik yok ha aynada kararmıyor bak [emoji12] lansman fiyatı iyiydi gerçi o fiyata normal bence. Ama opsiyon bile yok [emoji1] bizde Kolçak opsiyonel diye demedigini bırakmayanlar vardı .
Senin bahsettiğin motorlar 160 lık tsi motorlar. Sc+ turbo motorlarda sıkıntı oldu. 140 ve 150 lik act ler gayet sağlıklı

Kesin sağlıklıdır, 5 yıl binilir mi? [emoji1]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...