Jump to content

3. Nesil Makyajlı Mazda 3 SCBS


ikarayel
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar makyajlı Mazda 3 ün SCBS sistemi eskiye nazaran sıkıntılı gibi geldi bana.59.00.331 yazılımıyla sistemi devreye sokamadım arıza yok diyor araç . Ne koyduysam önüne (kutu,köpük,vs...)durmadı.59.00.449 yazılımı yüklendikten sonra yayaya ve diğerlerine tepki vermeye başladı ama araçlara istenilen tepkiyi vermiyor. Mazda Türkiye cevap olarak şunu yazdı "

Hassasiyetinizi anlayışla karşılamakla birlikte malesef yeni nesil FSC ( İleri Algılama Kamerası ) sistemine sahip araçlarda bu sistemin çalıştığını test etmemiz güvenlik açısından mümkün değildir.

" Sistemin araçlara olan tepkisini nasıl test edebilirim.Ayağımı gazdan çekip frene basmadan diğer araca çok yaklaşmama rağmen tepki vermiyor.İşi ileri götürdüm arkadaşımın arabasına çarpıyordum frene bastığımda aramızda 10 cm kaldı ama sistemde tık yok.Eski nesil lazer sensörle çalışıyordu şimdi kamera sistemi var daha gelişmiş olduğunu tanıtım videolarında söylüyorlar ama olmadı.Makyajlı kasaya sahip arkadaşlar varsa yardımcı olabilir mi?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, ikarayel :

Arkadaşlar makyajlı Mazda 3 ün SCBS sistemi eskiye nazaran sıkıntılı gibi geldi bana.59.00.331 yazılımıyla sistemi devreye sokamadım arıza yok diyor araç . Ne koyduysam önüne (kutu,köpük,vs...)durmadı.59.00.449 yazılımı yüklendikten sonra yayaya ve diğerlerine tepki vermeye başladı ama araçlara istenilen tepkiyi vermiyor. Mazda Türkiye cevap olarak şunu yazdı "

Hassasiyetinizi anlayışla karşılamakla birlikte malesef yeni nesil FSC ( İleri Algılama Kamerası ) sistemine sahip araçlarda bu sistemin çalıştığını test etmemiz güvenlik açısından mümkün değildir.

" Sistemin araçlara olan tepkisini nasıl test edebilirim.Ayağımı gazdan çekip frene basmadan diğer araca çok yaklaşmama rağmen tepki vermiyor.İşi ileri götürdüm arkadaşımın arabasına çarpıyordum frene bastığımda aramızda 10 cm kaldı ama sistemde tık yok.Eski nesil lazer sensörle çalışıyordu şimdi kamera sistemi var daha gelişmiş olduğunu tanıtım videolarında söylüyorlar ama olmadı.Makyajlı kasaya sahip arkadaşlar varsa yardımcı olabilir mi?

Buyrun burada test edilmişi var ve gayet güzel çalışıyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam araçlara olan tepkisi benim arabamda olmuyor.Ne uyarı veriyor ne de doğal olarak fren yapıyor .Püf nokta nedir acaba? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, ikarayel :

Hocam araçlara olan tepkisi benim arabamda olmuyor.Ne uyarı veriyor ne de doğal olarak fren yapıyor .Püf nokta nedir acaba? 

Ayağınız frende iken sistem devreye girmez,(Püf nokta) sistem otomatik olarak sizin duracağınızı algılar.

Ben aracımı 3 yıldır kullanıyorum belki 50 sefer devreye girimştir,hem yaya hemde araç algılamada çok başarılı.

Önünüzdeki yaya,araç veya herhengi bir cisme yaklaştığınızda çok hafif fren yapar,ama çok yaklaşmışsanız ani fren yapar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Makyajsız kasada lazer sensörleri vardı hocam makyajlı kasada FSC sistemi var.Çalışma mantıkları farklı eski arabamda bende sorun yaşamadım tehlikeli durumların hepsinde devreye giriyordu.Makyajlı kasada bir kaç tehlikeli durumda çalışmadı.Bende arkadaşın arabasına arkadan yaklaştım yine devreye girmedi.Arıza kodu yok.Yeni nesilde öndeki araçla hangi durumun gerçekleşmesi lazım ki devreye girsin püf nokta olarak sorduğum bu.Yani öndeki araç frene basmasa da çok yaklaştığımızda devreye girer mi? yada devreye girmesi için öndeki aracın frene basması şartmıdır? Video da olması gerektiği gibi çalışıyor ama bende bu tepkilerin hiç biri yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, ikarayel :

Makyajsız kasada lazer sensörleri vardı hocam makyajlı kasada FSC sistemi var.Çalışma mantıkları farklı eski arabamda bende sorun yaşamadım tehlikeli durumların hepsinde devreye giriyordu.Makyajlı kasada bir kaç tehlikeli durumda çalışmadı.Bende arkadaşın arabasına arkadan yaklaştım yine devreye girmedi.Arıza kodu yok.Yeni nesilde öndeki araçla hangi durumun gerçekleşmesi lazım ki devreye girsin püf nokta olarak sorduğum bu.

Pardon, ben sistemin genelinden bahsetmiştim.

Bu arda geçen hafta Malatya daydım, 1 hafta gezdim çok özlemişim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet arkadaşlar sistemle ilgili 2017 kullanıcı klavuzunda şu ibaraler var.Yukardaki video kafamı iyice karıştırdı.

Rear-end collision warning :  The vehicle speed is about 4 to 80 km/h (2 to 50 mph).

Brake control SCBS brake: The vehicle speed is about 4 to 30 km/h (2 to 18 mph).

It may also be possible to avoid a collision if the relative speed between your vehicle and the vehicle in front of you is less than about 20 km/h (12 mph).In addition, when the driver depresses the brake pedal while the system is in the operation range at about 4 to 30 km/h (2 to 18 mph), the brakes are applied firmly and quickly to assist. (Brake Assist (SCBS brake assist))

https://ca.mazdacdn.com/common/en/pdf/manuals/mazda3/mazda3_2017my_8fl6ea16f_edition3_en.ts.1701051809007370.pdf

4-128.Sayfa

Bu durumda 4-80 km arası uyarı 4-30 km arasıda frenleme yapıyor.Ama yukardaki testte 45-55 arasında da frenleme yapıyordu.Bağıl hız 20 km nin altına düştüğünde de olası bir çarpışma için frenleri hazırladığından bahsetmiş.Bunada brake assist demişler.Yukardaki video da frenlemeyi sürücü yapıyor o zaman.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aşağıdaki durumlarda İleri Algılama Kamerası (FSC) hedef nesneleri doğru bir şekilde tespit edemez ve  sistem normal şekilde çalışmayabilir;

 

·         Öndeki aracın yüksekliği düşüktür.

·         Aracınızı önünüzdeki araç ile aynı hızda sürersiniz.

·         Farlar gece boyunca veya bir tünelden geçerken açılmıyor.

( Süspansiyonu değiştirmeyin: Araç yüksekliği veya eğimi değiştirilirse, sistem önümüzdeki araçları doğru bir şekilde algılayamaz. Bu, sistemin normal şekilde çalışmaması veya yanlışlıkla çalışmasıyla sonuçlanacak ve ciddi bir kazaya neden olabilir. )

 

Aşağıdaki durumlarda İleri Algılama Kamerası (FSC) hedef nesneleri doğru olarak algılayamayabilir;

·         Yağmur, sis ve kar gibi kötü hava koşullarında.

·         Yağmur yağdığında cam yıkayıcı kullanılmaktadır veya ön cam silecekleri kullanılmamaktadır.

·         Buz, sis, kar, don, yağış, kir veya bir plastik torba gibi yabancı maddeler ön camda sıkışmış.

·         Düşük yükleme platformlarına ve son derece düşük veya yüksek profile sahip araçlar.

·         Desenli olmayan duvarların yanına giderken (çitler ve uzunlamasına çizgili duvarlar dahil).

·         Öndeki aracın arka lambaları kapanır.

·         Farlardaki aydınlatma aralığının dışında bir araç var.

·         Araç keskin bir dönüş yapıyor ya da dik bir eğime doğru yükselen veya inen.

·         Tünele girmek veya tünelden çıkmak.

·         Ağır bagaj yüklendiğinden aracın önünün kalkması.

·         Kuvvetli ışık aracın ön kısmında parlıyor (arka ışık ya da gelen araçlardaki uzun huzmeli far).

·         Önümüzdeki araçta birçok ışık yayıcı var.

·         Öndeki araç arka lambaları ile donatılmadığında veya arka lambalar gece kapandığında.

·         Uzun bagaj veya kargo yüklü tavan raylarına yüklenir ve İleri Algılama Kamerasını (FSC) kapatır.

·         Önündeki araçtan çıkan egzoz gazı, menhollerden ve ızgaradan yükselen kum, kar ve su buharı ve su havaya sıçradı.

·         Arızalı bir araç çekilirken.

·         Araç, önemli ölçüde farklı yıpranmış lastiklerle sürülür.

·         Araç aşağı eğimlerde veya engebeli yollarda sürülür.

·         Yolda su birikintileri var.

·         Gece, akşamın erken saatlerinde veya sabahın erken saatlerinde veya tünel veya kapalı otoparkta olduğu gibi çevre karanlıktır.

·         Farların aydınlatma parlaklığı azaltılır veya farın aydınlatması kir veya sapmış bir optik eksen nedeniyle zayıflar.

·         Hedef nesne, İleri Algılama Kamerasının (FSC) kör noktasına girer.

·         Şeritleri değiştirip önünüzdeki bir arabaya yaklaşırsınız.

·         Hedefin son derece yakınında sürüş yaparken.

·         Lastik zincirleri veya geçici yedek lastik takılmıştır.

·         Öndeki araç özel bir şekle sahiptir. Örneğin, römorkör veya tekne çeken bir araç veya önü arkaya bakan bir araç taşıyan bir taşıt aracı.

·         İleri Algılama Kamerası (FSC), yüksek sıcaklık nedeniyle normal şekilde çalışamazsa, İleri Algılama Kamerası (FSC) ile ilgili sistem işlevleri geçici olarak durdurulur ve aşağıdaki uyarı ışıkları yanar. Bununla birlikte, bu bir arıza olduğunu göstermez. İleri Algılama Kamerası çevresini (FSC) soğutmak için, örneğin klimayı açın.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

FSC sistemine ne gerek var o halde? yukarıdaki saydığınız nedenlerin olmadığı bir ortam var mı? daha doğrusu sürücü nasıl bu sisteme güvenecek? ben yarı otonom sistemlerin bazılarına karşıyım (fsc gibi). sistem ya tam otonom olmalı ( biraz daha beklemek lazım ) yada sürücü kontrol etmeli. teknoloji hayatımızı bir çok anlamda kolaylastırıyor. bu ve bunun gibi bir cok güvenlik sisteminin mutlaka bir sekilde faydası vardır. ben halen bu sistemlerin cokta güvenilir olduğunu düşünmüyorum. aklıma youtube volvo calısanlarının iş arasında yaptıgı acil frenleme testi geldi nedense...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim sıkıntım şu FSC sisteminin hangi durumlarda fren yapacağını bilmem lazım.Ben aracı başı boş bırakmıyorum tabiki tamamen güvenmiyorum bu sisteme  ama bu donanımın da nasıl devreye girdiğini bilmem gerekiyor.Ayrıca Mazda bu donanımın daha gelişmiş olduğunu aşağıdaki videoda paylaşmış.Ayrıca benim için fren yapsın dursun gibi bir derdim yok yukarda da yazdığım gibi 4-80 km hız aralığında benim farketmediğim bir riski farkedip uyarmasını bekliyorum onu da yapmıyor.Yaya konusunda bir sıkıntım yok yaya algıladı mı uyarıda veriyor duruyorda bunu test ettim onu da ekleyeyim.Fakat seyir halinde ki trafikte devreye girmiyor sorun bu, ne olması gerekiyor ki devreye girsin.Kendi paylaştıkları videoda uzaktan biplemeye başlıyor yaklaşınca da fren yapıyor.Ben daha riskli durumlara soktum tık yok.

 

 

Bu videoda benim testim.

 

Olması gereken bu japonlardaki araçlarla bizimkiler farklı mı ki? Sistem ne kadar uzaktan uyarı veriyor frenleme yapmıyor ama uyarı veriyor bende olmuyor.Sizde nasıl bilmiyorum.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

güvenlik sistemlerinin olması iyi bir şey. Yanlış anlaşılma olmasın ben sadece teknolojiye çokta güvenmemek gerek ( biraz daha zamanı var ). bu kendi şahsi fikrim. Videoyu izledim, yazdıklarınızı bir daha okudum gerçekten de enteresan bir durum . forum içinde sorunu çözebilecek bilgili arkadaşlar var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, ikarayel :

Bu videoda benim testim.

Benim yaptığım gibi bir yerde test edin vurma riskiniz olmaz. Boyu kaputu geçen bir bariyerde. Eğer aracın kaputu bariyerin hızasını geçiyorsa bir problem var demektir. Ya kalibrasyonu bozuk ya da sistemde bir arıza vardır.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkadaşlar bu konuyu çözüme kavuşturdum.Konuştuğumuz araç makyajlı Mazda 3 için.Sizi de bilgilendireyim.Aracın fabrika çıkış yazılımı EU 59.00.331 di. Bu sürümle bahsettiğim sıkıntının hepsini yaşadım.Sonra EU 59.00.449 yazılımıyla yayalara karşı durdurmayı başardım.Ayrıca 449 yazılımıyla sistemin ne zaman uyarı vermeye ve ne zaman frenleme yapacağını ayarlayabileceğiniz bir menu SBS/SCBS menüsü altında açılıyor.Bu menüde uzak/orta/yakın şeçiminize göre aracın otomatik fren mesafesi ve uyarıları değişiyor.Tabi 449 yukardaki videolarda bahsedilenler gibi çalışmıyordu ama yayalara karşı tepki veriyordu.Bugün 502 ye güncelledim ve sorunum çözüldü.Artık araçlara kontrolsüz yaklaştığımda sistem uyarı veriyor öndeki aracın fren yapmasına yada herhangi bir faaliyette bulunmasına gerek kalmıyor. Anlık mesafe düşümünü hesaplayıp risk varsa uyarı veriyor tabi uyarıyı dinlemezsem frenleme yapıyor.Serviste başka bir araçta deneyelim dedik aynı şartlarda servisin test aracı olan 331 sürümlü power sense araç ile  serviste fiyasko yaşayınaca bana hak verdiler daha sonra 502 güncellemesini yükledikten sonra sorun kalmadığını söylediler.331 sürümü olan arkadaşlar 502 ye geçtiklerinde ne demek istediğimi anlayacaklar.Ve naçizane önerim bu sürümde olan arkadaşların en azından 449 ve üzerine güncelleme yapmalarında yarar var.Ama handikap şu ki 502 güncellemesi tweak yapamamanıza ve yükledikten sonra alt sürümlere geçememenize neden olacak bilgilerinize.

  • Beğen 4
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...