Jump to content
34RAA88

4.Nesil Mazda MX-5 ND Hakkında Aklıma Takılan Sorular

Tavsiye Edilen Mesajlar

34RAA88    22
34RAA88

Selamlar forum ahalisi, uzun araştırmalar sonucu cabrio araç olarak mx-5 ND almay karar verdim fakat babamın kafasında bu konuda bazı soru işaretleri mevcut sormak istediklerim şunlar yardımcı olursanız en azından fikir verirseniz sevinirim:)

Bana söyledikleri şu şekilde;

-Kışın yağmur yağdığında sen o arabayı çıkaramazsın.

-İyi güzelde çabuk sıkılırsın.(iş için şehir dışına çıktığında 1 hafta kiralayıp kullanma imkanı olmuştu.)

-Manuel o istanbul trafiğinde üzer seni.

-2 kişilik araba içi çok klostrofobik darlanırsın.

-Araba çok küçük hyundai i20 yanında SUV gibi duruyor.

-Onu alacağına 2 cabrio al.

-1 ay kullandıktan sonra sıkacak bak görürsün.

Evet gördüğünüz gibi baya bir olumsuz konuşuyor ama sağolsun yine son kararı bana bırakıyor şimdi şöyleki ben 22 yaşında üniversite öğrencisiyim aracı günlük kullanmayı planlıyorum, okul yolunda karşılaşacağım trafik dur-kalktan ziyade yoğun akıcı olacaktır. Arabayı gerçek anlamda çok beğeniyorum fakat aklıma en çok rüzgar sesi ve kışın kullanımı takılıyor. Cidden geçici bir heves midir mx-5 yoksa düşündüğüm gibi kullandığınız her gün tekrar aşık olacağınız bir yaşayan efsane midir? Bilen duyan eden herkes bi akıl verirse çok mutlu olurum gerçekten ihtiyacım var :)

İyi forumlar!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    1.001
Servet

MX5 türevi araçlar işe git gel araçları değildir. Kapıda duran sedan ve suv'un yanında keyif makinasıdır. Ben öyle bir aracı alıp ekmek almaya fırına gitmezdim.

 

Kışın en mükemmel kış lastiği olsa dahi aracın yere yakın alt yapısı nedeniyle karda yürümesi olanaksız olabilir. Bu yaşanan yere göre değişir tabiki.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.644
Burak
  1. Arabayı sürmek kışın daha keyifli :) 
  2. O arabadan sıkılırsan başka hiç bir arabada tutunamazsın :) Sıkılırsan sıkılmayacak birisi kolay bulunur
  3. Aracı kullanmanın verdiği keyif sebebi ile çok da sıkıntı yaşayacağını sanmıyorum.
  4. Evet aracın üstü kapandığı için kabin dar ama üstü açıldığında yaşadığın his paha biçilemez
  5. Evet araç küçük , yani ? Zaten aracın özelliği bu :)
  6. --
  7. Bkz madde 2 :) 

Baban seni vazgeçirmek için hep olumsuzlara odaklanmış. Olumluları sıralasa bence ikna olursun.

Bir de @Zealot un yorumlarını alalım :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
burakdu    36
burakdu

Ben aracı alalı 1 ayı geçti. Günlük kullanıyorum ben ancak işim itibarı ile hergün işe gidip gelen biri değilim. Eşimde seat ibiza var ve ailecek bir yere çıktığımızda ibizayı kullanıyoruz. Sadede gelecek olursam bu koşullar içerisinde gece canım sıkıldığında saat 1-2 demeden eşofmanla çıkıp sadece zevk almak için arabayı kullanmışlığım var. Sıkılacağını hiç tahmin etmiyorum. Bu araç piste girebileceğin gibi gündelik de kullanabileceğin kadar konforlu. Yakıtı az (15bin ortalaması 7.4). performanslı ve kullandıkça daha fazla kullanma isteği doğuran,kendine aşık eden bir araç. Gerçekten gün geçtikçe araçla aranda bir bağ oluşuyor. İstanbul şartlarında yoğun kar 3, bilemedin 5 gün oluyor. Hiç kışın kullanmadığım için kullanımı konusunda yorum yapamam ancak 3-5 gün kullanabileyim diye bu zevkten mahrum kalmak istemem. 2 serisi bu araçtaki saf sürüş ve mekanik hissi asla veremeyecektir,bunu test sürüşüne çıkabilirsen çok daha iyi anlarsın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mddemircan    21
Mddemircan

Açık konuşayım 2 serisi alırsan çok üzülürsün, hem performans hem rijitlik açısından çok kötü bir araç. Mx 5 almadan önce test etmiştim hiç beğenmedim açıkçası. Ayrıca üstü kapalı pozisyonda arkadakilerin rahatça oturması imkansız yani iki kişilik sayılır bence, tek artısı kışın montunu çantanı arka koltuğa atabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
34RAA88    22
34RAA88

Cevaplar için teşekkürler, aracı yakın zamanda test edeceğim inşallah aslen benim aklımda soru işareti yok fakat babamın benim bu sürekli araba değiştirme hevesimden kaynaklanan haklı endişesi var haliyle onu gidermeye çalışıyorum yorumlarınız için tekrardan teşekkür ederim umarım yakın zamanda müjdeli haberle dönerim :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan    69
AKayhan

Konuyu kapatir gibi yazmissiniz ama ben de aklima gelen bir-iki noktayi buraya eklemek istiyorum.  Yukarida yapilan yorumlarin çoguna katiliyorum.  Öncelikle, iki kisilik bir spor otomobili bir SUV ile karsilastirmak, yapilabilecek en anlamsiz karsilastirma olur.  Bir SUV 4 tekerden çekisli ve yerden yüksek oldugu için karda kullanilmasi en uygun araçtir.  MX-5 ise yere yakindir ve karda kullanilmasi pek uygun olmayabilir.  Dünyada hiçbir otomobil size herseyi birden veremez.  MX-5 ancak spor otomobiller ile karsilastirilabilir, asla bir SUV ile karsilastirilamaz.

Isterseniz yapilan karsilastirmaya baska bir açidan da bakalim.  Herhangi bir viraja bir MX-5 ile bir de bir SUV ile girdiginizi düsünün.  Farzedin ki belirli bir viraji MX-5 ile 90 km/h hizda (araci hissederek) alabiliyorsunuz.  Simdi bir SUV ile bu viraji 90 km/h hizda almayi deneyin.  Büyük olasilikla takla atma ("rollover") riski yasarsiniz.  Virajlarda takla atan SUV ender rastlanan bir durum degildir.  Bu tamamen fizik kurallari ile ilgili bir durumdur.  SUV agirlik merkezi bir spor otomobile göre çok daha yüksektir.  Agirlik merkeziniz ne kadar yüksekse araciniz o kadar fazla takla atma riski tasir.

MX-5 pek tabii ki manuel vitese sahiptir.  Bence tüm spor otomobiller manuel vites olmalidir ama otomatik olanlar da vardir.  Manuel vites ile araci daha iyi hissedebilirsiniz.  Bir spor otomobilde ise "hissetmek hersey demektir".  Zaten spor otomobil seçmenizin ardindaki ana neden onu "hissetmektir".  Katiliyorum, dur-kalk trafigi manuel vites ile daha zordur.  Ama, dur-kalk trafigi otomatik ile de hiç kolay degildir.  Dur-kalk trafigi insanin enerjisini alir.  Eger yapabiliyorsaniz dur-kalk trafiginden kaçinmak gerekir (alternatif yollar, alternatif saatler, vs).  Örnegin, ben dur-kalk trafiginde hep geriliyorum.  Aracin otomatik olmasi bence bu durumu çok fazla degistirmez.  Aslina bakarsaniz dur-kalk trafigi bir araç için de pek saglikli bir durum degildir.

Eger almaya karar verirseniz yeni araciniz simdiden hayirli olsun.  Mazda MX-5 seçkin bir spor otomobildir.  Onu zamanla takdir edeceksiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×