Jump to content
Arabalar

Virajın önceden algılanması

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arabalar    2.027
Arabalar

 

Volkswagen Arteon  bir ilki ortaya koyuyor.

106230-VW-1280x640.jpg

 

 Arteon'un yeni bir yönü, ön kameradan alınan görüntülere ve navigasyon sisteminden gelen rota verilerine dayanarak bunu direksiyon açısından bağımsız olarak ve hatta öngörülebilir şekilde yapabilme yeteneğidir. Bu şekilde, Arteon, sürücünün yönlendirmesi öncesinde yaklaşan virajı yolda aydınlatabiliyor. Farların yol eğrisi boyunca hedeflenmesinin bir başka nedeni, yol kenarını aydınlatan ışığın israf edilmesinden kaçınmaktır.
 

Alıntı : http://allcarschannel.com/volkswagen-arteon-loaded-dynamic-cornering-light-predictive-control-functionality/

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    1.099
Servet

Zor bişey değil. Araçta navi varsa bu bilgileri araçla paylaşmak kalıyor. Bunun daha ilerisi için fren dozu veya aracın çekiş sistemi de hazırlanabilir, viraja yaklaşma hızına göre

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur    89
Çağlar Bayur

klimanın bile otomatiğini sevmem, virajı bana bıraksın araba dönerim ben...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.293
Fotifoti

Bir kere çok yağmurlu havada Gaziantep'e gidiyordum. Yolu da kabaca biliyorum , dün düz yol sonra sert dar viraj ve kavşak geliyor (Kahramanmaraş ayrımı). Gps'e güvenerek terbiyesizce gidiyordum , gps düz git derken viraja geldim :) çekmemis kapalı hava yüzünden . Az daha gidiyordum [emoji1]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar    2.027
Arabalar
12 saat önce, Fotifoti :

Bir kere çok yağmurlu havada Gaziantep'e gidiyordum. 

Yağmurlu havalarda sinyallerin zayıflamasının nedeni, sinyal radyasyon gücünün bir kısmının yada tümünün yağmur damlaları tarafından soğrulmasıdır. Bu soğrulma, sinyal üzerine su damlacıklarının kırınım ve kırılma etkisi sonucunda gerçekleşir. Yağmur damlalarının çapı ne kadar büyükse sinyallerin soğrulması da o derece fazla olacaktır.

 

Alıntı :  EFFECTS OF RAIN ATTENUATION ON SATELLITE COMMUNICATION LINK

Advances in Science and Technology Research Journal Volume 8, No. 22, June 2014, pp. 1–11 DOI: 10.12913/22998624.1105138

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan    86
AKayhan

Konuyla az da olsa ilintili olarak, ülkemizde (gerek otoyollarda, gerekse otoyol harici yollarda) yol çizgileri zaman içinde yipraniyor ve üzerlerine yeni çizgiler çizilmiyor.  Hatta bazi yollarda yol çizgisi görebilmek olanaksiz.  Halbuki yol çizgileri güvenligi birinci derecede ilgilendiren aksesuarlardir.  Soluklasmalarina izin vermeden üzerlerine yenisinin çizilmesi gerekir.  Bu çizim maliyetli bir islem degildir.  Sadece ihmal ediliyor.  Üzerinde çizgi olmayan bir yolda (özellikle gece) ilerlemek risklidir.  Çizgiler bize yol gösterir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar    2.027
Arabalar
3 saat önce, AKayhan :

Konuyla az da olsa ilintili olarak, ülkemizde (gerek otoyollarda, gerekse otoyol harici yollarda) yol çizgileri zaman içinde yipraniyor ve üzerlerine yeni çizgiler çizilmiyor.  Hatta bazi yollarda yol çizgisi görebilmek olanaksiz.  Halbuki yol çizgileri güvenligi birinci derecede ilgilendiren aksesuarlardir.  Soluklasmalarina izin vermeden üzerlerine yenisinin çizilmesi gerekir.  Bu çizim maliyetli bir islem degildir.  Sadece ihmal ediliyor.  Üzerinde çizgi olmayan bir yolda (özellikle gece) ilerlemek risklidir.  Çizgiler bize yol gösterir.

Yol çizgilerinin önemi gerçekten büyük. Boya ve uygulama teknolojilerindeki gelişmeler ile yol çizgilerinin kalıcılığı da artıyor. Soğuk uygulamalarda tek ve çift bileşenli boyalar kullanılıyor. Tek bileşenliler uygulandıktan sonra 30 dakikada kullanıma hazır hale geliyor ve 6-12 ay hizmet verebiliyor. Çift bileşenlilerin ultraviyole ışınlara karşı dayanımı var ve 3 yıla kadar kullanılabiliyor. Birde sıcak kullanılan termoplastik yol çizgi boyaları var. Trafik yoğunluğunun yüksek olduğu yerlerde ve uzun kullanım amaçlı uygulanıyor. Yola püskürtüldükten sonra kuruması 5-10 saniye alıyor ve yol hemen trafiğe açılabiliyor.

Selamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.772
İlhan

Buda bir şey mi canım...

Bizim Tübitak harıl harıl bir otomobil teknolojisi projesi üzerine çalışıyor...

Yakıta gelecek zammı önceden algılayıp, soluğu yakıt istasyonunda alacakmış araç. :D  :geyik: 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×