Jump to content
Balaban

Mazda CX-3 Sıfır Araca Rodaj Yapılmalı mı?

Tavsiye Edilen Mesajlar

Balaban    2
Balaban

Merhaba Değerli Arkadaşlar.Benim ilk sıfır aracım olması münasebetiyle,takdir edersinizki araç hakkında tedbirli olmaya çalışıyorum.0 Araç alımlarında nelere dikkat edilmesisi gerektiği konusunda bilgi toplarken(Google Amca sağolsun) bir iki video ile karşılaştım.Servisler yeni araçların modern kesim yeni lazer sistemiyle üretildiklerini rodaja gerek olmadığını söylüyorlar.Bir kısım ustamızda;bunun servis gelirlerini artırmak için,yetkili servislerin, araç sahiplerinin araçlarıyla değil de,sürekli arızalanıp serviste para bayılan araç sahipleriyle ilgilendiğini söylüyor.Birde video paylaşayım belki yardımı olur.Değerli mazda Doğayenleri Rodaj konusunda fikirlerini beyan ederlerse sevinirim...

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.130
M.E.G

Aldığım sıfır araçlarda ilk 1000-1500 km çok dikkat ettiğim bir konu. Bence dikkat etmekte fayda var. Şu arkadaşlar gayet güzel anlatıyorlar. Tavsiye ederim.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
asiruzgar70    5
asiruzgar70

Merhaba arkadaşım yanlışım varsa bilenler düzeltsin ancak tavsiye olarak sana soyleyebileceklerim şunlar olur:

1- ilk 1500 2000 km arasında aracı GENEL olarak gayet sakin kullan.

2- Bu sakin kullanım esnasında uzun sureli sabit hız ve devirlerde kullanma. Yani yola çıktığında arac 1500 deviri de görsün 3500 deviri de gorsun ara ara. Fakat bu artış ve azalişlar ani ve agresif şekilde olmasın.

3- Aracı aşırı dik rampalı yollarda devirli kullanmak zorunda kalırsan mumkun mertebe motoru durdurmadan once 30 40 sn rölantide bekletmeye ozen goster.

4-  Aracı ozellikle ilk 1500 2000 km arasında motor tam ısınmadan zorlama.

5- Bazı ustalar sıfır araçlarda 500 km sonra yağ ve yağ filtre değişimi yapılmasının çok faydalı olacağını hatırlatıyor. Ki zaten kimse bunun zararlı olacağını da iddia etmez. Ancak bu araçlarda böyle bir şey yaparsan orijinal yağ bulma konusunda problem yaşayabilirsin diye düşünüyorum. Ne kadar gerekli olduğu ayrı bir tartışma konusu olabilir ayrıca.

6- Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin inşallah.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    1.041
Servet

Bunların hiçbirini hiçbir aracımda yapmadım cx3 dahil. Sebebine gelince, günümüz teknolojisi parça imalatında micron seviyesinde hassasiyet ile işlem yapıyor. Dolayısıyla sıfır motorda olası çapak vs oluşmuyor. Üretici zaten gerekli ön hazırlığı yapıyor. Ha aracı aldım ve yeni motor yapıldı. O zaman yazdıklarınızı uygularım.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AreY    180
AreY

Bende araci sifir aldiğimda odtü makina mühendisi mezunu olan kuzenime danişmiş ve özetle şunlari söylemişti;

Rodaj meselesi ilk 1000 km için geçerli olan yüzlerce motor parçasinin birbirine alişmasi açisindan motoru aşiri zorlamama prensibine dayali, bunu düşünerek çok zorlamakmakta fayda var.

Rodajdan daha önemli olan ilk 3000 km den sonra yapilacak olan 2 bin km de motoru olabildiğince zorlamak ve parçalarin birbirine uyumunu üst sinira taşiyarak motor performansinin arttirilmasini sağlamak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan    76
AKayhan

Bence yeni motorda ilk 1000 - 2000 km kadar yapilmasi tavsiye edilenler, motora hiçbir zarari olmayacak, tersine yarari olabilecek islemlerdir.  Bu nedenle, bence bu islemlerin yapilmasi uygundur.  (Uzun süreler sabit devir ve/veya sabir hizda gitmeyin, agresif kullanmayin, sert ivmelenmeden kaçinin, mümkünse motor harareti normale gelene kadar klimayi açmayin, araç manuel ise çok düsük veya çok yüksek devirlerden kaçinin, vs.)

Mazda bildigim kadariyla 1000 km'ye geldiginizde bir servis bakimi yapmanizi istiyor.  Bunu da atlamayin.  Tabii daha sonraki bakimlarinizi da düzenli olarak yapin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim    122
vethekim

Bende sifir aldigim hic bir aracta yag ve filtre degisimi yapmadim. Ancak yeni motorda ilk bir kac bin km motoru asiri zorlamam. Bu sadece motor icin yaptigim bir sey degil. Sifir arac bile olsa olasi yag , yakit gibi sivi kacaklari olabilir. Zaten servislerin 1.000 km bakiminda bakilan seyde bu. Fabrika dolum yagi oyle kolaycana bozulan bir yag degil. Yag filtreside olasi mikron capaklari tutar. Uretici gerekli görseydi zaten degismesini tavsiye ederdi. Yukarda soylenen şeylerin zarari olmaz ancak faydasida tartisilir. Motoru isitmadan zorlamamak ve yol durumuna göre en uygun devir bandinda kullanmakta fayda var. Ne red line da uzun sure tutun nede sagir edin. Uzun Yolculuk bitiminde araci stop etmeden bir kac dk rolantide bekletin yeterli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim    122
vethekim

1.000 km bakim icin degil kontrol amaclidir. Asagi yukari  her firma da yapar. Araci goturme zorunlulugu yok. Ancak tum aracin rutin kontrolden gecirilmesinin sakincasida yok. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan    76
AKayhan

Sizce bu 1000 km kontrolu biraz daha erken (örnegin, 500 km) veya biraz daha geç (örnegin, 1500 km) yapmanin bir sakincasi olabilir mi?  Bana 1000 km tam olarak denk düsmeyebilir de...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
asiruzgar70    5
asiruzgar70

Hiç bir zararı olmaz zaten yapılması, rutin yağ değişimi gibi cok cok cok gerekli bir durum değil. Pek cok arkadaş da goturmuyor zaten. Tabi sonuçta kontrol kontroldur; faydası olur zararı olmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim    122
vethekim

Valla benim bildiklerim toyota , honda , ford , fiat kesin yapiyor. Hatta honda aracimi alirken 4 defa hatirlattilar. Surucu kapisinin icine a4 kagitta garanti suresi ve bin km bakim ( kontrol ) icin kocaman hatirlatma vardi. Km olarak cok sikinti degil erken veya gec gidebilirsiniz. Rutin kontrol yapıyorlar en cokta yag ve sivi kacaklarina bakiyorlar (yakit deposu ve boru hattinda) bence onemli bir mevzu.

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina    729
Katil Balina

başlıktaki soru eki "mi"yi ayıralım lütfen

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • lordshine61
      Yazan: lordshine61
      Öncelikle merhaba. Temmuz sonunda Araç 7300 km de iken DPF ışığının yanıp sönmesinden dolayı aracı Trabzon Adnan Otomotiv servisine götürdüm. Rejenerasyon yaptılar ışık söndü. Usta beni yanına çağırdı aracın yağ seviyesinin rejenerasyondan sonra yağa mazot karıştığı için yükselebileceğini x seviyesinin üstüne veya üzerine çıkabileceğini belirtti. Yağ çubuğunu taktı çıkarttı yağ x seviyesindeydi ve değişmesi gerektiğini belirtti. Zaten uzun yola çıkacaktım komple bakımınınyaptırttım aldım. Bugün yolda giderken ingiliz anahtarı ışığı sarı renkli olarak yandı. Ekrandan uyarılara baktığımda "yağ seviyesi çok yüksek yağı değiştirin" uyarısı var. Bakımdan sonra geçen km sadece 6300. Kullanım kitapçığında uyarının bakıma 500 km veya 15 gün kaldığında yanabileceği bölüm 6-2 de yazıyor. Bölüm 4-12 de de motor yağı bozulduğunda yetersiz olduğunda x işaretini geçen bir durumda olduğunda anahtar ışığının yanabileceği ve yağın değişmesi gerektiği yazıyor. Sayfa 6-2 deki sıfırlama yöntemi ile uyarı ışığını söndürdüm. Yağ seviyesini kontrol ettim x seviyesinin üzerinde. Bundan sonra yapmam gerekenler neler? Servise götürsem yağı değişelim diyip ücret isteyecekler eminim. Arabanın yağ seviyesinin yükselmesi normal mi? Yağa mazot karışması normal mi? Her 6000-7000 de bir arabayı servise mi götürecez nasıl iş bu anlamadım.

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×