Jump to content
MayLife

Mazda CX-3 Yazılım

Tavsiye Edilen Mesajlar

MayLife

Arkadaşlar herkese merhaba;

Evin ilk aracını değiştirmek için artık vakit geldi geçiyor.Uzun süredir hayalini kurduğumuz cx3 e kavusmamız için çok az bi süre kaldı.Ailece mazda hayranıyız..Mazda cx3 power sense 2016  ortalama 100 bin tl bütçe civarı km düşük bi araç arayışlarına başladım.Aracın olmazsa olmazı donanım seviyesi ve siyah renk olması.Eşim de bende bu aracı ömürlük kullanmayı düşünüyoruz.2 kişi olduğumuz için bağaj ve iç hacimle ilgili hiçbir problem yok.Aracı şehir içi sıklık da kullansak da yılda 2  3 defa şehirler arası ve ayda en az  1 kere hafta sonu Ankara Konya git gel yapacağız.

Araç ile ilgili sanırım izlemediğim test,inceleme vs. kalmamıştır ama siz değerli mazdaclubtr üyeleri ve araç sahipleri araç ile ilgili izlenimlerini paylaşırsa çok sevinir,mutlu olur,teşekkür ederim...

Öncellikle uzun yol kullanımların da aracı her zaman performanslı kullanırım,tabiri caizse limitleri zorlarım her zaman, bu yüzden 270nm tork yeterli görünüyor ancak  105bg  korkutuyor.Bu motor için chip tuning e başvuran oldumu ? Yaptırırsam garanti bozulur mu ?a Araca herhangi bir zararı dokunur mu çünkü gerçekten fabrika verisi çok düşük görünüyor.Ben ve benim gibi bir çok mazda sever için can sıkıcı bir durum olduğunu düşünüyorum.

2. olarak yalıtımı.Yüksek hızlarda lastik yol rüzgar sesi ne durumda.Sollama yaparken ağır bir araç yanından geçerken bazı araçlarda hafif bi sallanma oluyor.Mazda cx3 b sınıfı bi suv olarak geçiyor sonuçta,viraj performansı güven veriyor mu ?

Değerli yorumlarınız için teşekküler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Genel olarak yorumları Mazda CX-3 kullanıcı yorumlarını aşağıdaki konuda bulabileceğini düşünüyorum @MayLife

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
MayLife
1 dakika önce, Burak :

Genel olarak yorumları Mazda CX-3 kullanıcı yorumlarını aşağıdaki konuda bulabileceğini düşünüyorum @MayLife

 

Hemen bakıyorum.Uzun süredir hiçbir şeyi takip edemedim.Şu an inanılmaz araştırma okuma bilgi edinme isteği var.İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SafaTR
2 saat önce, MayLife :

Hemen bakıyorum.Uzun süredir hiçbir şeyi takip edemedim.Şu an inanılmaz araştırma okuma bilgi edinme isteği var.İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.

Yazılım konusundaki sorunuz için ise şöyle yorum yapayım. Vw Caddy 1700 kg yaklaşık. 102 bg 250Nm tork. Ve gerçekten dinamiği çok iyi. 

Cx-3 105 bg ve 270 Nm tork ve 1300 kg yaklaşık. Motor ve performans olarak araç tatmin ediyor. Yazılım vs gibi şeyler ile uğraşmanıza gerek yok. 

Skyactiv motorun yapısı dolayısıylada tavsiye etmem yazılımı. 

1.4 tsi leon fr a yaptırmıştı arkadaşım. İvmelenmede bir miktar artış oluyor yaklaşık olarak 1.5 sn falan 0-100 değeri oynuyor ama top speed de değişen maksimum 5 km/h oluyor. 

Aracın motor ömrünü yormak için gereksiz değerler bunlar. Çünkü şanzıman 270 Nm dayanıyor. Yazılım ile bu değer ortalama 300 e çıktığı söyleniyor. Fabrika verileri her ne kadar güvenlik ve emniyet katsayıları ile 270 Nm denmiş olsada üstüne çıkmamakta fayda var. 

Çünkü genelde aracı maksimum tork aralığında kullanmak zorunda kalıyorsunuz. 102 km/h de 6.vites 2k rpm de gidiyor araç.

Eğer motorun dinamiğinden emin olamıyorsanız test sürüşüne çıkmanızı tavsiye ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
MayLife

SafaTR yorum için çok teşekkürler.Bugün eğer açıksa  mazda bayiye gidip test etmeyi düşünüyorum.Bende inanın karşıyım aracın dna sı ile oynamaya,mazda cx3 için şehir içi arabası denmesi kafamı karıştırıyor.Yani ben şehirler arası çok kullanıyorum.Ankaralıyım ama bir süredir işimden dolayı Konya Ankara arası git gel yapıyorum.Yani eğer uzun yolda beni üzecek olursa benim için büyük sorun.Aslında merak ettiğim diğer konu da  yüksek hızlarda araç içine ses alma durumu.İzolasyan ne durumda bunu da öğrenmem gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

Murat umarım gönlüne ve bütçene göre bir CX-3 bulabilirsin. Bu arada geçmişte bir RX-8 deneyimimiz oldu sanki !

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
MayLife
2 saat önce, İlhan :

Murat umarım gönlüne ve bütçene göre bir CX-3 bulabilirsin. Bu arada geçmişte bir RX-8 deneyimimiz oldu sanki !

Çok teşekkürler İlhan.Geçmişte evet bende aslında hatırlıyorum birşeyler,eşim cx3 diye tutturunca rx8 bir süreliğine geçmişte kaldı.Şu an evin ilk aracını yenileyeceğiz daha sonra rx8.Belki yaza doğru kapının önünde iki tane mazda planımız var ama öncelik cx3 ne yazık ki.Bakalım zaman ne gösterecek :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SafaTR
05.11.2017 at 10:03, MayLife :

SafaTR yorum için çok teşekkürler.Bugün eğer açıksa  mazda bayiye gidip test etmeyi düşünüyorum.Bende inanın karşıyım aracın dna sı ile oynamaya,mazda cx3 için şehir içi arabası denmesi kafamı karıştırıyor.Yani ben şehirler arası çok kullanıyorum.Ankaralıyım ama bir süredir işimden dolayı Konya Ankara arası git gel yapıyorum.Yani eğer uzun yolda beni üzecek olursa benim için büyük sorun.Aslında merak ettiğim diğer konu da  yüksek hızlarda araç içine ses alma durumu.İzolasyan ne durumda bunu da öğrenmem gerekiyor.

Yüksek devirlerde içeriye motor sesi geliyor. Lastik Basınçları 36 psi'da iken içeriye lastik ve rüzgar sesi gelmiyor. ama aracı yüklediğiniz zaman ön lastikleri 38 arka lastikleri en az 48 psi yükseltmeniz gerekiyor. 4x4 ün efektif çalışabilmesi için ve bu basınçlarda biraz lastik sesi oluyor ama rahatsız edici değil. şayet araca 2 kişiye kadar ön arka 36 psi kullanırsanız lastik sesi yok.

Ankara-Trabzon, Trabzon-Ankara uzun yolu yapıyorum bende senede 3-4 defa. Trabzon-Erzincan arasında yaptım. bu seyahatlerin 3-4 ü kışa denk geldi. yolda mercedesler bmwler kalmışken ben maçka dağını falan yara yara gidiyordum. Uzun yolda 120-130 km/h bazında çok sessiz ve rahat konfrolu bir sürüşü var. Fakat kış lastiği tavsiye ederim. Ankara ve konyaya git gel yapacaksanız kış lastiği temin etmenizi öneririm. Üzerinde gelen Oem toyo'lar yol tutuşu ve frenleme için pek beğenmedim.

Biraz eskidikten sonra değiştirmeyi planlıyorum açıkcası. Kış lastiği içinde bir konuda 1-2 faydalı lastik belirtmiştim onları takip edebilirsiniz.

Umarım gönlünüze göre bir araç bulabilirsiniz :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

ben pek arabadan anlamam ama, bence konfor ve izolasyon olarak mazda 3 ten bariz geride. 

Performans olarak da,  eh işte, performanslı değil ama beklentiniz yüksek değilse yeterli. 

Dizel renault, vw falan nasıl gidiyorsa, öyle gidiyor. 

Şehir içi arabası işte. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
MayLife
5 saat önce, SafaTR :

Yüksek devirlerde içeriye motor sesi geliyor. Lastik Basınçları 36 psi'da iken içeriye lastik ve rüzgar sesi gelmiyor. ama aracı yüklediğiniz zaman ön lastikleri 38 arka lastikleri en az 48 psi yükseltmeniz gerekiyor. 4x4 ün efektif çalışabilmesi için ve bu basınçlarda biraz lastik sesi oluyor ama rahatsız edici değil. şayet araca 2 kişiye kadar ön arka 36 psi kullanırsanız lastik sesi yok.

Ankara-Trabzon, Trabzon-Ankara uzun yolu yapıyorum bende senede 3-4 defa. Trabzon-Erzincan arasında yaptım. bu seyahatlerin 3-4 ü kışa denk geldi. yolda mercedesler bmwler kalmışken ben maçka dağını falan yara yara gidiyordum. Uzun yolda 120-130 km/h bazında çok sessiz ve rahat konfrolu bir sürüşü var. Fakat kış lastiği tavsiye ederim. Ankara ve konyaya git gel yapacaksanız kış lastiği temin etmenizi öneririm. Üzerinde gelen Oem toyo'lar yol tutuşu ve frenleme için pek beğenmedim.

Biraz eskidikten sonra değiştirmeyi planlıyorum açıkcası. Kış lastiği içinde bir konuda 1-2 faydalı lastik belirtmiştim onları takip edebilirsiniz.

Umarım gönlünüze göre bir araç bulabilirsiniz :D 

Yorum için çok teşekkürler.Kafamdaki sorulardan kısmen kurtuldum.Henüz test sürüşü yapamadım,pazar günü kapalı hafta içi cumartesi çalışıyorum.Test sürüşünden sonra içimin tamamen rahatlayacağını düşünüyorum.Zaten markaya güvenim sonsuz ama istekler başka bi modeli düşündürebiliyor.Şu an piyasada ki en yakışıklı araç,4*4 ve satmayı düşünmeden alacağım için içim rahat.Sadece eşimle seyehat ediyorum genelde iki kişi olacağız yani ağırlık pek söz konusu olmayacak.Üstündeki lastikleri bende eskimeden değiştirmeyi düşünmeyeceğim sanırım.Umarım test sürüşünden sonra aklıma yatan bi araç bulurum :) 

5 saat önce, Zealot :

ben pek arabadan anlamam ama, bence konfor ve izolasyon olarak mazda 3 ten bariz geride. 

Performans olarak da,  eh işte, performanslı değil ama beklentiniz yüksek değilse yeterli. 

Dizel renault, vw falan nasıl gidiyorsa, öyle gidiyor. 

Şehir içi arabası işte. 

Aracı kendime alacak olsam kesinlikle mazda 3 ü düşünürdüm ama eşim için alıyorum.Ben şuan  dandik bi şehir içi arabası kullanıyorum işimi görmesi için.Ama cx3 den sonra rx8 almak için yine değerli fikirlerinize başvuracağım.Aslında ilk olarak rx8 alacaktım ki, eşim ışıklarda cx3 görene kadar :) Sağlık olsun.Ama 1 sene içinde kapıda 2 tane mazda hedefliyoruz bakalım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ali yılmaz
07.11.2017 at 16:06, MayLife :

Yorum için çok teşekkürler.Kafamdaki sorulardan kısmen kurtuldum.Henüz test sürüşü yapamadım,pazar günü kapalı hafta içi cumartesi çalışıyorum.Test sürüşünden sonra içimin tamamen rahatlayacağını düşünüyorum.Zaten markaya güvenim sonsuz ama istekler başka bi modeli düşündürebiliyor.Şu an piyasada ki en yakışıklı araç,4*4 ve satmayı düşünmeden alacağım için içim rahat.Sadece eşimle seyehat ediyorum genelde iki kişi olacağız yani ağırlık pek söz konusu olmayacak.Üstündeki lastikleri bende eskimeden değiştirmeyi düşünmeyeceğim sanırım.Umarım test sürüşünden sonra aklıma yatan bi araç bulurum :) 

Aracı kendime alacak olsam kesinlikle mazda 3 ü düşünürdüm ama eşim için alıyorum.Ben şuan  dandik bi şehir içi arabası kullanıyorum işimi görmesi için.Ama cx3 den sonra rx8 almak için yine değerli fikirlerinize başvuracağım.Aslında ilk olarak rx8 alacaktım ki, eşim ışıklarda cx3 görene kadar :) Sağlık olsun.Ama 1 sene içinde kapıda 2 tane mazda hedefliyoruz bakalım.

İnşallah gönlünüze göre bir cx-3 bulursunuz.
Hanımlar için inanılmaz bir araba. Resmen aşık oluyorlar arabaya :)
Ben 130 kg ve 1,75 boyundayım bana dar geliyor haliyle :(
Birde vitesin ününde telefon sigara vb koyacak yer çok az, usb de takınca iyice sıkıntı oluyor.
Bunun dışında bende 2016 cx-3 power sense var, ani hızlanmalarda biraz ağır kalıyor gibi?
 

Bir daha konu açmadan buradan sorayım hem arkadaşlara

https://www.chiptuning.com/tr/mazda/cx-3-dk-2015/1-5-d-awd-105ps-77kw-1499ccm/powercontrol.html

 

Bunu taktırsam etkisi olur mu?
Tube de yorumlra baktım herkes memnun gibi?
Saygılar selamlar....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet

Ha dip gaz yapıldı ha bu kutu ile yumuşak gaza basıldı aynı şey.

 

Eşim 1.5 yılda 30.k civarı yol yaptı. Bunun içinde birkaç bin kimlik uzun yollar var. Bayanlar için ideal araç. Karda kışta uğraşmadan istediği yere gidiyor. Gücü yeterli aracın. Ha piste girmek isteyen için yeterli değil

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ali yılmaz
2 dakika önce, Servet :

Ha dip gaz yapıldı ha bu kutu ile yumuşak gaza basıldı aynı şey.

 

Eşim 1.5 yılda 30.k civarı yol yaptı. Bunun içinde birkaç bin kimlik uzun yollar var. Bayanlar için ideal araç. Karda kışta uğraşmadan istediği yere gidiyor. Gücü yeterli aracın. Ha piste girmek isteyen için yeterli değil

Sanırım aynı değil?
Müsait olunca taktıracağım, zaten memnun olmazsan iade garantisi var.
Deneyimlerimi yazarım ayrı bir başlıkta...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet

Aynı. Kaynak voltajı çıkış aralığı ve çıkış hızı belli. Pedal içerisinde voltajı soft olarak yükselten hiçbir sistem yok. İki adet hall efekt sensör var. Sensörlerden İki adet oransal voltaj çıkıyor. Kutu içindeki işlemci veya opamp, artık ne ise, okuğu voltajı daha fazla gönderiyor.

 

Misalen, pedal %30 basılı ve 1.5 volt çıkıyor. Kutu bunu ecu ya 2.5 volt olarak gönderiyor. Yani pedal %50 basılı diyor. Başka bir iş değil.

Pedala tamamen basma hızımız ne kadar yavaş ise kutunun işe yaradığı hisse kapılmamız o kadar etkili

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ali yılmaz
5 saat önce, Servet :

Aynı. Kaynak voltajı çıkış aralığı ve çıkış hızı belli. Pedal içerisinde voltajı soft olarak yükselten hiçbir sistem yok. İki adet hall efekt sensör var. Sensörlerden İki adet oransal voltaj çıkıyor. Kutu içindeki işlemci veya opamp, artık ne ise, okuğu voltajı daha fazla gönderiyor.

 

Misalen, pedal %30 basılı ve 1.5 volt çıkıyor. Kutu bunu ecu ya 2.5 volt olarak gönderiyor. Yani pedal %50 basılı diyor. Başka bir iş değil.

Pedala tamamen basma hızımız ne kadar yavaş ise kutunun işe yaradığı hisse kapılmamız o kadar etkili

Sanırım öyle değil işte abi?
Yani bu videoda da ki eleman yalan söylemiyorsa başka bir şey var?

01:42 de rolantinin artmadığını söylüyor?
 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ali yılmaz
Bir saat önce, Zealot :

Servet Abi ye katılıyorum. Doğru. 

Bugün de n11 de 500 küsür tl ye kampanyası varmış, almayayım o zaman bir katkı sağlamayacaksa?
Ben izmite taşındım, izmit istanbul arası zaman zaman gidip geliyorum otobandan malum. Sollamalarda falan ağır kalıyor gibi geldi bana araba? Onun için istiyordum.
Malum bizim arabalarda sport mod da yok? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

1 hp  bile güç vermez.  

sport mod olsa da  aracın gücüne ilave katkı sağlamaz.  

105 hp = 105 hp..   o kadar 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ali yılmaz

Tamam onun farkındayım vermesin ama daha atik olsun araba? gaz tepkimesimi neyse artık bastığım zaman max hp kullansın?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

bu alet  siz gaza yarım basınca..   o tam basıyor gibi düşünün

onun yerine siz gaza tam basın.. o kadar

yani bu pedal medal takılı  olan bi araba ile olmayan bir arabayı yarıştırsak.. biri diğerini 1 metre bile geçemez

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • farmutcu
      Yazan: farmutcu
      arkadaşlar merhaba
      2015 model power sense dizel cx3 üm var. gören otomotivden 8500 kmde aldım ve şu anda 20 bin kmde. motordan özellikle 90-100 km  ve 135 ile 140 km arasında vınlama şeklinde ses geliyor. 10 bin bakımda kazan değişti, 20 bin bakımdada motorda temizlik işlemi yapıldı ama ses azalmadı. sonrada servis sesin normal olduğunu her araçta olduğunu söyledi. hatta test ederken bir başka cx3 sahibi bayanda araca bindi ve bu sesin onun aracındada olduğunu söyledi. oda başta dert etmiş ama sonradan alışmış böyle dedi. ben alışmak istemiyorum. böyle bir sesi mazdaya hiç yakıştıramıyorum. aracımı almama sebep olan kuzenim fotifoti'nin aracında da böyle bir ses yok. başına böyle birşey gelen var mı? varsa çözüme kavuştumu yoksa servis elemanın önerisini dinleyip benzinli olanımı alayım  sesten şikayetçi isem benzinlisi ile değiştirelim dedi  konuyla ilgili bilgisi olan varsa açıklarsa sevinirim. 
      herkese teşekkürler
    • erdi24
      Yazan: erdi24
      Merhabalar, tanıtımda da belirttiğim gibi aracı 1 ay önce kadar aldım yaşadığım konum oldukça rampalı sürekli rampa çıkmak zorunda kalıyorum. Çıkarken genelde vitesi manuele alıyorum. Tabi bu da yakıt tüketimini oldukça etkiliyor(8.9L) siz rampalarda ne yapıyorsunuz ? Veya ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz.
    • lordshine61
      Yazan: lordshine61
      Öncelikle merhaba. Temmuz sonunda Araç 7300 km de iken DPF ışığının yanıp sönmesinden dolayı aracı Trabzon Adnan Otomotiv servisine götürdüm. Rejenerasyon yaptılar ışık söndü. Usta beni yanına çağırdı aracın yağ seviyesinin rejenerasyondan sonra yağa mazot karıştığı için yükselebileceğini x seviyesinin üstüne veya üzerine çıkabileceğini belirtti. Yağ çubuğunu taktı çıkarttı yağ x seviyesindeydi ve değişmesi gerektiğini belirtti. Zaten uzun yola çıkacaktım komple bakımınınyaptırttım aldım. Bugün yolda giderken ingiliz anahtarı ışığı sarı renkli olarak yandı. Ekrandan uyarılara baktığımda "yağ seviyesi çok yüksek yağı değiştirin" uyarısı var. Bakımdan sonra geçen km sadece 6300. Kullanım kitapçığında uyarının bakıma 500 km veya 15 gün kaldığında yanabileceği bölüm 6-2 de yazıyor. Bölüm 4-12 de de motor yağı bozulduğunda yetersiz olduğunda x işaretini geçen bir durumda olduğunda anahtar ışığının yanabileceği ve yağın değişmesi gerektiği yazıyor. Sayfa 6-2 deki sıfırlama yöntemi ile uyarı ışığını söndürdüm. Yağ seviyesini kontrol ettim x seviyesinin üzerinde. Bundan sonra yapmam gerekenler neler? Servise götürsem yağı değişelim diyip ücret isteyecekler eminim. Arabanın yağ seviyesinin yükselmesi normal mi? Yağa mazot karışması normal mi? Her 6000-7000 de bir arabayı servise mi götürecez nasıl iş bu anlamadım.
    • Balaban
      Yazan: Balaban
      Merhaba Değerli Arkadaşlar.Benim ilk sıfır aracım olması münasebetiyle,takdir edersinizki araç hakkında tedbirli olmaya çalışıyorum.0 Araç alımlarında nelere dikkat edilmesisi gerektiği konusunda bilgi toplarken(Google Amca sağolsun) bir iki video ile karşılaştım.Servisler yeni araçların modern kesim yeni lazer sistemiyle üretildiklerini rodaja gerek olmadığını söylüyorlar.Bir kısım ustamızda;bunun servis gelirlerini artırmak için,yetkili servislerin, araç sahiplerinin araçlarıyla değil de,sürekli arızalanıp serviste para bayılan araç sahipleriyle ilgilendiğini söylüyor.Birde video paylaşayım belki yardımı olur.Değerli mazda Doğayenleri Rodaj konusunda fikirlerini beyan ederlerse sevinirim...
       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×