Jump to content

Mazda 3 Supap Değişimi


Ayyıldız

Tavsiye Edilen Mesajlar

 

Bugün aracımı ustama bıraktım araçta komprasyon sorunu vardı subapları ölçtük 8 bar çıktı yokuşta yığılıyor araba ve yakıt çok arttı subap değişiminden sonra lpg kullanımında aynı sorun tekrar yaşanır mı veya hangi sürede tekrar subap başrı yanabilir ? Konu hakkında bilgisi olan var mı? Ayrıca ortalam 1300-1500 arası bir masraf olduğunu söylüyor ustam.

 

 

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • Yanıt 42
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Ayyıldız

    8

  • Zealot

    6

  • Burak

    6

  • quiteguide

    6

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Popüler İletiler

Yaklaşık 3-4 aydır araçta bir tekleme, titreme sorunu vardı. LPG kaynaklı olduğu için çok önemsemiyordum. Hatta lpg ayarını yaptırdıktan sonra şikateyim %80 oranınad azalmıştı. Fakat bugün gittim komp

Yaklaşık 3 ay oldu. Subaplardan sonra tekleme ve çekiş sorunu düzeldi. Özellikle sabahları soğuk havalarda teklemesinden bıkmştım. Nacizane tavsiyem tekleme başladığında ilk olarak subap testinin yapı

Gönderilen Fotoğraflar

2009 mazda 3 aracımda komprasyon sorunundan ötürü bugün subap değişimi için ustama bıraktım. Yokuşta güç kaybı ve yakıt tüketimi ile alakalı sorun yaşıyordum. Subap basınçları yaklaşık 8 bar çıktı. 1300-1500 tl arası bir masraf çıkar dedi ustam. Fakat aynı sorunu tekrar yaşarmıyım ? Ne sürede subapları bu şekilde problem çıkarır tekrar ? Herhangi bir tecrübesi olan varsa paylaşabilir mi?

 

 

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Normalde 15 bar flan olması gerekiyor imiş her subap ta

Bir diğer mesele otomatik şanzuman araçta şanzuman yağı ve filtresi değişimi geçmiş ise çekiş ile alakalı bir problem çıkarır mı acaba ? Güç kaybı olur mu ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, Ayyıldız :



Bir diğer mesele otomatik şanzuman araçta şanzuman yağı ve filtresi değişimi geçmiş ise çekiş ile alakalı bir problem çıkarır mı acaba ? Güç kaybı olur mu ?


 

Çekiş ve güç kaybının şanzıman yağ ve filtre değişiminin gecikmesi ile ilgisi yok. Bu bakım gecikmesi, olsa olsa şanzımanın arızalanmasına neden olur.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani lpg kullanımı bunun sebebi olduğuna göre aracı şehir dışı seyahatlerde daha çok lpg de kullanmak gerekir sanırım . Ayrıca daha dayanıklı bir subap mutlaka olmalı alaşımlı çelik vs.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çekiş ve güç kaybının şanzıman yağ ve filtre değişiminin gecikmesi ile ilgisi yok. Bu bakım gecikmesi, olsa olsa şanzımanın arızalanmasına neden olur.

Eski aracım kıa ceed idi 2011 model otomatik şanzuman yağı ile başlayan şanzuman problemleri oldu bana tam 9 bin TL'ye maloldu toparlaması araçta 90 bin km de idi. Şuanki aracın şanzuman yapını da değiştirtiyorum bu sebepten


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı bugün teslim almaya gittin performans anlamında çok bir farklılık göremedim yani kalkış performansından bahsediyorum . Yokuşlarda çeki ile alakalı problem oluyordu subap değişimi öncesi hala öyle bir problem olabilir mi? Ayrıca aracı almaya gittiğinde motorda tekleme olduğunu hissettin manifolt hava alıyor dedi sanki ustam


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 2 ay sonra ...

8 emme sübabı - opsiyonel

4,5 litre temiz motor yağı - opsiyonel

yağ filtresi - opsiyonel

4 litre antifiriz + 4 litre su  - opsiyonel

4 buji - opsiyonel 

hava filtresi - opsiyonel

 

8 egsoz sübabı zorunlu

yarım  takım conta - zorunlu

rektefeciye 200-300 tl vermek  - zorunlu

işçilik - 400-750 tl  -zorunlu

 

%90 ihtimalle   ,  "opsiyonel" yazanların hepsi değiştirilir =) 

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Burak :

Bildiğim kadarı ile 8 emme supap gerekli değil.

Tam net bilgi alamadım, değiştiren de var. Hiç el sürmeyen de. Açılmışken değiştirmek mantıklı gibi.

42 dakika önce, Zealot :

8 emme sübabı - opsiyonel

4,5 litre temiz motor yağı - opsiyonel

yağ filtresi - opsiyonel

4 litre antifiriz + 4 litre su  - opsiyonel

4 buji - opsiyonel 

hava filtresi - opsiyonel

 

8 egsoz sübabı zorunlu

yarım  takım conta - zorunlu

rektefeciye 200-300 tl vermek  - zorunlu

işçilik - 400-750 tl  -zorunlu

 

%90 ihtimalle   ,  "opsiyonel" yazanların hepsi değiştirilir =) 

Opsiyonel olanların canını yerim usta. Emme subabi hariç temini kolay şeyler.

Yarım takım conta dediğin de ne ola? Silindir üst kapak contası iş görür mü?

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
59 dakika önce, quiteguide :

Açılmışken değiştirmek mantıklı gibi

Çoğunlukla yapılan da bu. Hazır açılmışken ile başlayan cümleler ile kabaran fatura :D . Ha başıma gelse ben de aynı mantıkla yaklaşmaz mıyım ? Kesinlikle :)

Benim yorumum orada sadece zorunlu kısmına ithafendi ;)

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla bu hafta bende değiştrcem yüksek ihtimalle çelik subab diyolsr gerçi nekadar doğru bilmiyorum yada nekadar çelik ama  peki marka işşni napcaz onu bilmiyorum subapların

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

yarım conta takımı :

: silindir kapak contası, 

külbütör kapak contası

emme manifold contası

egsoz manifold contası

sübap lastikleri   vsvs...

 

 

süpablar da  yeksan veya subsan  rahatlıkla bulabilirsiniz. tanesi 10 tl

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...