Jump to content
Arabalar

Dizel motorlarda yakıt basıncının vuruntuya etkileri

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arabalar    1.890
Arabalar

Bu makale, dörtlü bir Dizüstü bilgisayardan açık bir ECU'nun yardımıyla dört silindirli CRDi bir dizel motora , yakıt enjeksiyon basınç değerlerini değiştirerek yapılan bir araştırmadır.

Araştırma sonuçları şu şekilde çıkmıştır ;

1. Tüm deneyin sonunda , yakıt basıncını optimize ederek gürültünün azaltılmasıdır.

2. Bu deneyde rölanti hızı 850 rpm'dir. Ardından yakıt basıncını 200 barda ayarlarız, bu basınçta gürültü en düşüktür 56 db.

3. Ayrıca, yakıt basıncını artırın, 4 silindirli CRDI dizel motorunun gürültüsü farklı kademelerde aşamalı olarak artar

300 barlık yakıt basıncında olduğu gibi, CRDI dizel motorunun sesi, 60db'dir.

4. Yakıt basıncında artış, gürültüyü artırır, maksimum sesi 1500 bar yakıt basıncında bulur. Bu noktadaki gürültü 67db.

 

Alıntı : https://www.ijariit.com/manuscripts/v3i3/V3I3-1501.pdf

 

Selamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×