Bymetehan

Mazda 323 Distribütör Ateşleme Modülü ve Konum Okuyucu

Arkadaşlar cümleten selamunaleykum. 91 mazda 323  distribütör içinde konum okuyucu ve ateşleme modülü hakkında bir paylaşım yapmak istedim. Gecen gun arac mars bastigimda atesleme yapmadi. Distributoru sokerek govdeye sase verdim ve el ile cevirdigimde atesleme yapmadigini farkettim. Konum sensoru manyetik bir parca ve nesafe ayarli. Sag vida yerinde bosluk yok fajat sag vida yeri konik. Mesafe ayari yapabilmek icin.sol vidayi gevseterek biraz daha yakinlastirdim ve el ile cevirerek her turda cat cat atesledigini farkettim. Bu sekikde sikarak topladim ve arabayi calistirdim. Bazen yine arada tutukluk yapiyor. Tecrubeli ustalarima sormak istedigim su. Bu manyetik okuyucunun aralik ayari kac olmali veya nasil yapilir. Birde bu atesleme sorunu atesleme modulunden yapabilirmi. Bunlarin saglamlik testi varmidir. Yardimlarinizi bekliyorum. Iyi gunler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Krankshaft pozisyon sensörünün çalışma aralığı geniş, öyle bir milim in hesabını yapmıyor. 

Zaten krank kasnaginda, bir çentik, boşluk vs var. Onu okuyor,  o yüzden de rahat bir çalışma aralığı varm. 

Kolay kolay da bozulmaz. Tabi aracınızın yaşı itibariyle parçada problem olabilr.

İlhan ve Bymetehan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dedığim gibi mili yavaş çevirdiğimde cat cat yapmadı. Biraz hizli cevirince catlatiyordu ateslemeyi. Su an araligi 30 sentil gibi yaklastirinca yavas cevirincede catlatti. O zaman atesleme modulumu isindigi icin takiliyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

 Bu elektromekanik sorunlarında bir şeyden %100 emin olur değiştirirsin, %95 o değildir.. 

 

Marşa basarken krank sensörünu oynatmayı denediniz mi, koruma ya alması lazım, ne tepki verdi. 

zoptrik bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiç denemedim. Nasıl bi korumaya alma oluyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Krank sensörü nun kasnaga bakan tarafına bi tornavida falan degdirince, değişik tepkiler vermesi lazım, 

Ateşleme sağlam olsa da yapmaz,

Yakıtı kesebilir,  Elektronik gaz kelebeklerinde, kelebeği kapatır  vs 

Bi tepki verir yani,  bu sensörünün sağlam olduğunu bi nebze gösterir 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Zealot haklı. Öyle hassas bir olay değil o uzaklık meselesi. O yıllarda bizim araçlarımız elektronik ateşleme tercih etmiş ve sistem bildiğim kadarıyla mitsubishi üretimi. Çelik gibi sağlamdır ama aracınızın yaşı itibariyle bozulmuş olabilir. Benim 91" 626 aracımınkini ben 25. senesinde bozmuştum. Ben bozmuştum çünkü cut off vs ateşleme sistemiyle biraz oynamıştım. Bobin bile yanmıştı o zaman :D O bile orijinaldi dışı paslanmaya başlamıştı artık :D (380bin km de) 

Gelelim senin problemine. bakacağın tek yer var. Ateşlemenin elektronik beyniyle algılayıcı bobin birbirine soketle bağlı (benimkinde öyleydi) . Bu ikisi arasındaki bağlantıyı kontrol edebilirsin. wd40 vs temizleyebilirsin. Bağlantının düzgün olduğundan eminsen ve hala arada ateşlememe yapmıyorsa elektronik devre yavaştan gidecek demektir. Orijinal sıfır yenisini bulabilirsen bi 25 seneyi daha kurtardın demektir :D Ama bulamazsan çıkma orijinal tavsiye ederim. Ben öyle yapmıştım. Yan sanayi çabuk bozuluyor. Referanslı yan sanayi beyin de kullanılabilir. Ben düzgününe rast gelmedim şimdiye kadar. 

596cfc2fde329_Adsz..jpg.f893b360fed7eac45a570671e879417e.jpg

Yukarıda lada samaranın ateşleme sistemi görülmektedir. Sistem elektronik ateşleme bütün araçlarda benzerdir. Bizim hilal şeklinde beyin dediğimiz 2 numara ile gösterilen şekildedir. Bizde direk distrübitörün içindedir. 3 numaralı parça bizim sistemde yok. Sadece algılayıcı bobini yerinde bırakıp samara ya da tempra beyni bile kullanabilirsin. Ben zamanında bir süre tempra ateşleme sistemi ile aracımı çalıştırmıştım. Maksat iyi parçayı uygun fiyata bulana kadar aracı yürütmekti. 

Kolay gelsin. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konum okuyucu dediğim şey krank sensörü. Müsait bir zamanda bi deniyeyim bakalım. Ama araba ısındıktan sonra bunu yapmaya başladı. Büyük ihtimalle ateşleme modulu isiyi yiyince tekleme yapıyor

zoptrik bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınızda krank sensörü yok bildiğim kadarıyla. Egzantriğe bağlı olan distrübitörün içinde hall sensör var. Mekanik olarak da emişle avans verir. 

Söktüğünüzde foto koyarsanız ileride birinin işine yarayabilir. 

Geçmiş olsun. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler foto atarım bir iki güne

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mıknatıs, özelliğini iyice yitirmiş olamaz mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanmıyorum. Manyetik çekiminde sorun yok. Büyük ihtimalle ateşleme modülünden

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.