Jump to content
exseri

1.Nesil Mazda3 - Bir Rektifiye Hikayesi

Tavsiye Edilen Mesajlar

exseri    1
exseri

Arkadaşlar Merhaba. Öncelikle şunu söyleyeyim Mazda hakkında ülkemizde çok kısıtlı bilgi ve birikim var. Çoğu şehirde yetkli servis yok onu geçtim mazda'dan anlayan usta yok. Ben burada yazacaklarımı bir çok forumda yazmaya çalıştım. Burdaki tek amacım benim yaşadığım belirtileri yaşayan insanların dikkatli olması ve gereken önlemleri alması. Yoksa Mazda'yı karalamak gibi bir amacım yok. Kaldıki aracımı satmadım hala kullanıcısıyım. Ama bir hayal kırıklığı olmadı değil yani önceki aracım dandik palio 1,4(1999model) 180000km'de sattım ve böyle bir sorun yaşamadım. Evet arkadaşlar anlatmaya başlayayım.

Arkadaşlar öncelikle şunu söyliyeyim araba %80 Erzurumda % 20 Rize ikliminde kullanıldı ve hep 5-30 castrol magnetech yağ kullanıldı Bunun dışında motor veya başka bir yerden bir kayış bile değişmedi aslında 100bin 200binde triger falan değişmeli ama dediğim gibi biraz özensizim ve hiç o tip bakımlar yapılmadı. Uzun yol olarak Erzurum-Rize arası dağ yolarında(3000m rakımlı geçitler falan geçiliyor) diğer ve çoğunluk zamanda ise şehir içi kullanıldı. Ve 225000km'de aracı yaptırmak zorunda kaldım. Bu arada kendimde gördüğüm tek hata eskiden beri motor yağını pek kontrol etmem ve 10bin km olunca hatta 12-11bin km'de falan gider değişirim.Palioda sorun olmamıştı bu alışkanlığım. Şimdi öykü kısmına gelelim

190bin'km civarında rizeden erzuruma giderken dağ yolunda özellikle viraja girdiğimde yağ simgesinin yandığını virajdan çıkınca söndüğünü fark ettim. Erzuruma gidince güvendiğim resmi bir castrol point'e gittim adam yağa bakıyo ama ucuna bile değmiyo çubuğun. Abi bunda yağ kalmamış dedi alttan yağı boşalttık yarım litre belki 1litre yağ çıktı. Usta her araç yağ yakar ama bu normal değil dedi ya bi yerden yağ kaçırıyor ya yağ ince geliyor KM arttığı için yada senin bir motor ustası görme zamanın geldi dedi.

İlk adım olarak yağı 10-40yarı sentetik koyalık ve sızdırıyormu diye garajında kontrol et dedi. Her neyse garajda arabayı tuttum diğer gün baktım 1gram bile yağ yok yerde yani sızdırmıyor. egzozdan siyah mavi falan bir duman gelmiyor. Tamam dedim ve arabayı 2 yıl daha 35bin km daha kullandım. Ama bu süreçta araba sürekli yağ yakıyor ve nerdeyse 5binde bir yine 1 litre 8bine falan beklerse 2litreden fazla yağ ışığı yanacak kadar yağ eksiltiyor. Tabi ben kabullenmek istemiyorum çok masraf çıkar diye(APTALLIK) yağ koyup devam ettim 30bin km.

Neyse 220bin olduktan sonra hala egzozdan duman atmıyor ama artık araba titreşimli çalışıyor ve değişik sesler çıkarmaya başladı. Özellikle ilk çalıştığında böyle araç öksürürgibi bi ses çıkarıyodu. Teklemek değil böyle tiz bir ses. En belirgin ses ise devir 2bin ile 3500devir arasında garip daha tiz bir bağırma sesi vardı motorda. İlginç şekilde 2bin devire kadar yada 3500leri geçince ses azalıyodu.

Neyse ses falanda değişince 225000de önce özel servise götüdüm adam hemen kartelden dedi ve yağ çubuğunu gösterdi metalik bir renk vardı. Açmadan bilemeyiz dedi ama 5bin tl yi geçmez dedi. Neyse düşündümtaşındım eski sanayilerden ağız yanmalarımdan dolayı(Palio zamanında) Orjinal yetkili mazda servisine götürdüm. tabii hemen kartelden geliyo dediler yatak vurma sesi gibi dediler. Neyse ön incelemede Crank mili zarar görmemiş(sanırım sırf o 8bin tl) ama yataklarda sorun var açmadan bilemeyiz dediler.

Sonuç olarak açtılar aşırı bir sorun yok ama 2 yataktamı ne saorun var dediler tabii orjinal servis olduğundan her parçayı birde zamanıda geldiği için değişmek istediler bende karşı çıkmadım hatta indirmişken baskı balatayıda değişin dedim(İşte mazdanın süperliği 220000binde bakı balata bitmemişti tam olarak benim sürüşümde etkili tabii). Sonuç olarak %30 indirimle 8800tl tuttu ve 1ay sürdü. Uzun sürme sebebi bazı siparişler ilk seferde gelmedi yurt dışından ikinci sefer kargo beklendi. Hemen altta değişen parçaların faturası var ingilizce terimler var bilen arkadaşlar bi baksınlar iyi muamele çekmişler mi(:

459ee3bc316237861817d56802d8e540.thumb.jpg.6178a7be43de419543bb581b0b57741d.jpg

a8e0f7d525fee64fdbf3d8036f81c539.thumb.jpg.04440747aa829c827b5d36dcb6c67d55.jpg

Bu faturaya dayanarak bilgili arkadaşlardan yorum almak isterim tam olarak neler değişmiş. Fiyat nasıl. Özel serviste yaptırsam daha mı iyi olurdu gibi.

Gelelim güncel soruna aracı 5bin daha kullandım ses yok vitesler süper falan tam mutluyum diyecem bi baktım yağ 2çizgiden alt çizgiyi biraz aşağı inmiş. Bu arada eski zamanlar gibi değil tabi ama ilk halini bilmediğim için yani gerçekten 4litremi koydular çizgi nerdeydi falan bilmiyorum yine benim aptallığım o kadar para verdin bi yağ çizgisine bak yani. Sadece 5-30 koyduklarını faturadan biliyorum.

Neyse tabi hemen dün zaman kaybetmeden castrole gittim usta kaldırdı arabayı motor parlıyo toz bile yok dedi sızdırma yok yani ustanın dediğine göre. Neyse açtı yağ kapağını alttan ve bayağı yağ çıktı yani tam litre ölçemedik( Ustanın sığırlığı)ama bayağı aktı yani usta çok bir azalma olmamış dedi ve yine magnatech yarı sentetik 10-40koyalım havalar sıcak zaten dedi. neyse 4litre koyduk. bu arada çıkan yağın rengi alttaki fotolar gibi(farklı ışıklarda farklı renkte görünmüş fotolarda)

39573c5b54d5cea719a6e6e241f8658f.thumb.jpg.05b1033cc7301a6caa3d2f2b7392ce6f.jpg

8ce6afe08f1185bf7b8b504752094e8d.thumb.jpg.989190c372faecdf355c9750d5c5c35c.jpg

Şimdi arkadaşlar çoooook mutsuzum arabamı seviyorum bakın bu arada ön amortisörleride kyb marka ile yeni değiştim. Mazda öyle bir araba ki amortisörü türkiye yollarında bile 230000km'de ancak patlıyor.

Yani arabamı seviyorum bu kadar masrafta(amortisör falan 10bin tl oldu) yapmışken 3-4yıl daha kullanmak istiyorum. Ama bu son olay ağzımda yandığı için iyice korkuttu beni. nerdeyse her saat yağ kontrol etmek istiyorum sürekli kafamda. Tamam bu sefer ses yok duman yok(İlkini başındada böyleydi gerçi) titreşim yok. ustanın dediğine göre öyle bir yağ eksilmeside yok. AMA NEDEN YİNE ÇİZGİ ALTINA İNDİ!!!!! azda olsa.

Neden 10-40 yağa geçti usta. Ne yapmalıyım arkadaşlar arabadan kurtulmalı mıyım yoksa takip etmelimiyim. son yaşanan normali. Yorumlarınızı bekliyorum. Ayrıca yaşadıklarımı detaylı anlattım ki bir rehber olsun arayan arkadaşlara. Bu arada araç benzinlidir orjinal yani ve yakıt tüketimi iyi gibi kullanıma göre 6.5 - 8 Litre/100km arası gösteriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.747
Mehmet Özdemir

kontrolcü olmak iyidir. 1 hafta daha gözlemleyin bence herhangi bir eksilme olacak mı? çok geçmiş olsun.

yağ kaçağı olmasa bile aklımıza geldikçe yağ seviyesine bakmayı adet haline getirmesi lazım otomobil sahiplerinin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    2.009
Zealot

Komple motor yapmışlar güzel olmuş, 

Triger, gergi,,Triger yatağı,  yag pompası 

Sekman, yatak, direksiyon yağına kadar  ne varsa düzmüşler.  Daha başın ağrımaz. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
exseri    1
exseri

bende öyle düşünüyodum ama dün yaşadığım son kısımdaki olay midemi bulandırmış durumda. kafamda deli sorular. ve hala ödemekte olduğum 8800tl var(5 taksit)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    2.009
Zealot

Meg in dediği gibi

Serviste yaptığın işlemler garantili.. 

Kafana göre müdahale etme bu saatten sonra. 

Servis yaptığı motorun arkasında durur. 

 

Ayrıca 10-40 yağ koyamazsın. 

Ayrıca yeni yapılan motor ilk bikaç yüz  km yağ eksiltip kalır.. Normaldir. 

Bir sorun yok. Servise sormana da gerek yok. 

Tekrar söylüyorum 10-40 koymayın. 

0-30  5-30  olabilr. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
exseri    1
exseri
12 dakika önce, Zealot :

Meg in dediği gibi

Serviste yaptığın işlemler garantili.. 

Kafana göre müdahale etme bu saatten sonra. 

Servis yaptığı motorun arkasında durur. 

 

Ayrıca 10-40 yağ koyamazsın. 

Ayrıca yeni yapılan motor ilk bikaç yüz  km yağ eksiltip kalır.. Normaldir. 

Bir sorun yok. Servise sormana da gerek yok. 

Tekrar söylüyorum 10-40 koymayın. 

0-30  5-30  olabilr. 

tamam diyelim ki yazın özellikle 5-30 fazla ince geliyor. 10-40da yarı sentetik. e ozaman tam sentetik 5-40 kullanamazmıyız. hem biraz daha kalın ama tam sentetik

Zealo çok emin konuşuyosun şimdi iyice kafam takıldı yakında dağ yolu yapıcam yine erzurum-rize acaba yola çıkmadan yeni yağıma kıyıp boşalttırmalımıyım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    4.332
Burak
6 dakika önce, exseri :

tamam diyelim ki yazın özellikle 5-30 fazla ince geliyor. 10-40da yarı sentetik. e ozaman tam sentetik 5-40 kullanamazmıyız. hem biraz daha kalın ama tam sentetik

Bu kadar olay gelmiş başına 8.000 TL para ödemişsin yine de bildiğini yapmaya çalışıyor olman ilginç :) 

@Zealot un dediği gibi aracın motorunda ne gerekiyorsa değiştirilmiş. Tüm bakımları yapılmış, pırıl pırıl olmuş. Hem de yetkili servis tarafından. Varsa aklına takılan bundan sonra başka ustaya gidip olur olmadık müdahalelerde bulunup motoru garantiden çıkartırsan büyük hata yaparsın. Servise git ve sebebini sor. Hem onları bilgilendirmiş olursun hem de dediklerini yaparak risk almamış.

Motor ilk yapıldığında benim de bildiğim biraz yağ eksilteceği. Servise git aynı yağ ile tamamlasınlar ve sorumluluğu onlar alsın. 8.000 vermişsin daha masraf açma başına.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    6.146
İlhan
17 dakika önce, exseri :

Bilgi birikin deneyim tecrübe konusunda;

Evo yetkili servisinde İsmail Ustayı

Merser yetkili servisinde Halil Ustayı

Forumda da @Zealot Ufuk arkadaşımı tek geçerim. Mazda 6 motor konusunda Mazda Yetkili servis çalışanlarının bir çoğundan daha çok deneyim, tecrübe ve bilgiye sahiptir emin olun. Bu gün küçük bir servis atölyesi açmış olsa, müşterisi bile hazır o derece diyorum şahsen. :D O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.335
Fotifoti
tamam diyelim ki yazın özellikle 5-30 fazla ince geliyor. 10-40da yarı sentetik. e ozaman tam sentetik 5-40 kullanamazmıyız. hem biraz daha kalın ama tam sentetik

Zealo çok emin konuşuyosun şimdi iyice kafam takıldı yakında dağ yolu yapıcam yine erzurum-rize acaba yola çıkmadan yeni yağıma kıyıp boşalttırmalımıyım


Go to servis :) bagaja da 1lt tedbiren yağ (ağzını iyi kapatın) .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
exseri    1
exseri
16 dakika önce, Burak :

Bu kadar olay gelmiş başına 8.000 TL para ödemişsin yine de bildiğini yapmaya çalışıyor olman ilginç :) 

@Zealot un dediği gibi aracın motorunda ne gerekiyorsa değiştirilmiş. Tüm bakımları yapılmış, pırıl pırıl olmuş. Hem de yetkili servis tarafından. Varsa aklına takılan bundan sonra başka ustaya gidip olur olmadık müdahalelerde bulunup motoru garantiden çıkartırsan büyük hata yaparsın. Servise git ve sebebini sor. Hem onları bilgilendirmiş olursun hem de dediklerini yaparak risk almamış.

Motor ilk yapıldığında benim de bildiğim biraz yağ eksilteceği. Servise git aynı yağ ile tamamlasınlar ve sorumluluğu onlar alsın. 8.000 vermişsin daha masraf açma başına.

Dostum sorun şu ben bunu trabzonda yaptırdım . şuan erzurumdayım ve burdaki yetkili servise güvenmiyorum çünkü o herkesin fark ettiği kartel sesine bile bişey yok egzos sacı mı ne bi yalan attı işte gaza basınca ses çıkarıyomuş onu vidaladık demişti ve 2 ayda o yüzden kaybettim. ha servisten çıkınca ses ayne vardı ama egzoz falan deyince bi 2 ay daha bırakmıştım geriye.

Demem o ki tabiki rizede memlekette olsam yaptırdığım yere trabzon servise götürürüm. ama şuan erzurumda yani yaşadığım yerdeyim. castrol noktasındaki usta öyle dedi ama tabiki benimde şüphelerim var onun için burda tartışıyoruz zaten.

Yoksa amaç kafama göre ş yapmak değil para kolay kazanılmıyor:tey:

Onun için valla 5-30 sa 5-30. okadar masraf üzerine 100tl lik yağa acımam gider hemen değişirim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.335
Fotifoti
Dostum sorun şu ben bunu trabzonda yaptırdım . şuan erzurumdayım ve burdaki yetkili servise güvenmiyorum çünkü o herkesin fark ettiği kartel sesine bile bişey yok egzos sacı mı ne bi yalan attı işte gaza basınca ses çıkarıyomuş onu vidaladık demişti ve 2 ayda o yüzden kaybettim. ha servisten çıkınca ses ayne vardı ama egzoz falan deyince bi 2 ay daha bırakmıştım geriye.
Demem o ki tabiki rizede memlekette olsam yaptırdığım yere trabzon servise götürürüm. ama şuan erzurumda yani yaşadığım yerdeyim. castrol noktasındaki usta öyle dedi ama tabiki benimde şüphelerim var onun için burda tartışıyoruz zaten.
Yoksa amaç kafama göre ş yapmak değil para kolay kazanılmıyor:tey:
Onun için valla 5-30 sa 5-30. okadar masraf üzerine 100tl lik yağa acımam gider hemen değişirim

Gidemiyorsanız zealotu dinlemenizde fayda var. Sıfır motora 10-40 koyulmaz. Biz 300binde 626'ya koyuyorduk :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
exseri    1
exseri

tamamdır zaten içime hiç sinmemişti yağ numarası koyduğum günden(2gün oldu) aklımdaydı. Değiştiricem ozaman hatta hepsiden falan yağı kendim alıcam.

Motul 8100 x-clean+fe ---- castrol edge ---- yada mobil 3000 esp tabi hepsi 5-30 arasında önerisi olan var mı?

Yağ filtresinide bosh marka almayı düşünüyorum internetten

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    6.146
İlhan
3 dakika önce, exseri :

Motul 8100 x-clean+fe ---- castrol edge ---- yada mobil 3000 esp tabi hepsi 5-30 arasında önerisi olan var mı?

Yağ filtresinide bosh marka almayı düşünüyorum internetten

Saymış olduğunuz yağlar kaliteli ve forumda bir çok kişinin kullandığı yağlardır. Bende uzun süredin Mobil 1 Esp kullanıyorum memnunum. Yukarıdaki sizin listeye Liqui Moly markasını da ekleyebiliriz.

Yağ filtresine gelince  %100 orijinal yağ filtresi kullanmaya çalışın. Şu an yetkili serviste orijinal filtre olsa olsa 27-30.-Lira + Kdv'dir. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
S.Halilduru    356
S.Halilduru
8 dakika önce, exseri :

tamamdır zaten içime hiç sinmemişti yağ numarası koyduğum günden(2gün oldu) aklımdaydı. Değiştiricem ozaman hatta hepsiden falan yağı kendim alıcam.

Motul 8100 x-clean+fe ---- castrol edge ---- yada mobil 3000 esp tabi hepsi 5-30 arasında önerisi olan var mı?

Yağ filtresinide bosh marka almayı düşünüyorum internetten

Mazda'nın önerdiği yağ. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
exseri    1
exseri

arkadaşlar bosh almak istemem yada mazdanın önerdiği dexelia yağ kullanmak isterim ama bunları yapmak için o hoşlanmadığım servise gitmek zorunda kalırım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    6.146
İlhan
4 dakika önce, S.Halilduru :

Mazda'nın önerdiği yağ. 

Mazda kitapçığında yazan şu şekildeydi yanlış hatırlamıyorsam. Orijinal yağ Dexelia.. olmadığı/bulunamadığı taktirde aynı spesifikleri karşılayan bir başka yağ olabilir diyor. 

1 dakika önce, exseri :

arkadaşlar bosh almak istemem yada mazdanın önerdiği dexelia yağ kullanmak isterim ama bunları yapmak için o hoşlanmadığım servise gitmek zorunda kalırım

Bir başka servisten halledebilirsiniz. Telefon açıp sipariş verip ödemeyi havale/eft.. Karşı ödemeli kargo.. İşlem tamam..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    4.332
Burak
54 dakika önce, exseri :

Demem o ki tabiki rizede memlekette olsam yaptırdığım yere trabzon servise götürürüm. ama şuan erzurumda yani yaşadığım yerdeyim.

Bu işlemi yaptırdığınız servise telefon açıp fikir sordunuz mu ? :)

55 dakika önce, exseri :

Yoksa amaç kafama göre ş yapmak değil para kolay kazanılmıyor

Öyle ama yine de 10w 40 koymuşsunuz motora :) 

Kaldı ki Erzurum - Trabzon arası 260 km. Yani maksimum 200 TL ye gider gelirsin ama şimdiden o parayı yağcının bir sözüne verdin bile :) ( yağı döktün, önce 10w 40 koydun şimdi de 5w 30 koyacaksın )

Buradan parayı kolay kazanıyormuşsun gibi göründü :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    2.009
Zealot

10w 40 motorunuzda kalsın, değiştirmeye gerek yok ama birdaha koymayın, 

Zaten sıfır motor yapıldıktan  1000 km sonra yağ ve filtre  değişimi önerilir.  Siz 5bin yapmışsınız, olsun.

Yeni 10w40 kalsın

2-3 bin sonra filtre ile birlikte 5-30*ile  değiştirin. 

Ilk motor yapıldığında erken yağ değişiminin Sebebi de sıfır motorun ilk çalıştırma süresinde, yani rodaj süresinde  cüzi bir miktar talaş kaldırmasidir. 

Motul xe Bilmem ne olan yağ %100 sentetik dir. En iyisi odur. 

Mobil esp formula ve edge  tam sentetiktir. %100 değil, ama tartışmasız çok iyiler. 

 Dexelia en dandik olanıdır. 10 yıl öncesinin spec lerini karşılar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
exseri    1
exseri

Burak tek teeeek benim parayı KOLAY kazandığımı kanıtlamış:tey: Şaka bir yana gerçekten bu sanayilerin servislerin ustaların sihiri var. Hele benim gibi bu işlerde pek ilgin yoksa(Gerçi bu yıl bayağı tecrübelendim) o ustaların karşısında gözüne ışık çakılmış tavşan gibi kalıyorsun. Bi edilgenlik oluyor büyü gibi bişey usta büyüsü;D (aynı doktor hasta ilişkisi gibi korkuyosun enndişelisin ve inanmaya hazırsın)

Arkadaşlar bu üstte bahsettiğim effect yüzünden evet biraz parayı kolay kazanıyo gibi göründüm ama emin olun bunu çoğu kullanıcı yaşıyor türkiyede.

Ve bunun eğitimle ilgisi falanda yok Üni'de 2 ve 3'üncü sınıfta akışkanlar mekaniği 1ve2 derslerini aldım ama ordaki castroldeki usta ne derse mala bağlıyosun o anki panikle doğrudur diyosun 1 saat sonra normal düşünmeye başlayınca şüpheler başlıyor ulan yapmasamıydıma geliyosun

sonuç gitti benim 250tl

Bu arada Ufuk Bey çok teşekkür ederim. dediğiniz doğru 2000-3000bin kullanayım zaten hafiften kış yaklaşır 5-30 tam sentetikle devam ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Gelen bir talep doğrultusunda bu anket başlığını açma gereği hissettik.
      Araçlarınızda İ-Stop özelliğini kullanıyor musunuz ? 
      Anket ne kadar sağlıklı olur, o tartışılır tabi. Çünkü İstanbul'daki bir kullanıcı ile, Muğla'daki bir kullanıcı aynı trafik koşullarına sahip değiller.
       
    • belerafet
      Yazan: belerafet
      Herkese merhabalar Mazda severler,
      Aracımda titreme ve istop etme sorunları baş göstermeye başladı. Bunu biraz araştırdım ve Maf sönsör ve Boğaz kelebeğinden yapabileceğini öğrendim. Sanayideki ustalara sorduğumda fiyat 150-250tl arasında oynamak idi ekstra birşeyi çıkmaz ise dediler. İzlediğim videolarda yapımı da basit gibi geldi bende yaparım bunu dedim ve işe koyuldum. ilk video denemem de bu şekilde ortaya çıktı.  Mazda bana resmen usta olma yolunda eğitim veriyor diyebilirim. seviyorum bu arabayı  
      Temizleme işi bittikten sonraki ilk günde azalmış olsa da aynı sorunlar devam etti belki kodlamasının yapılmadığı içindi, daha sonraki günde ise belki araç kendisi otomatik ayarladı orasını tam bilmiyorum ama bildiğim sorunum çözüldü.   
      Şuan ise; ne ışıkta istop etmesi kaldı neden rölanti de titreme yaptı sorunum çözülmüş oldu. Ustaların bu iş için söylediği rakamlara ek olarak video da göreceğiniz kırık olan parçanın dahil olmak üzere tahmini 300 tl'nin hepsi cebimde kaldı.

      Sizlere kendi arabasının arızalarını söküp tamir edebilen bir abimin bana söylediği sözü söyleyim.“bozulmak üzere olan yeri yada bozulan yeri kendiniz tamir etmeye çalışın, olursa kardasınız olmaz ise zaten ustaya götürdüğünüzde onlar direk değiştirecekler tamir etmezler. Artık eski ustalar yok sanayide”
      Bu sözden sonra gaza geldim. Mazda 3’ü aldığım ikinci gün klima kontol düğmesini yaptım. Daha sonra da bu video daki sorunu çözdüm, Hem keyif verdi, hemde param cebimde kaldı.
      Bende yaparım diyenler, çekinmeyin yapın

      Mazda - 3 - 2005 - Otomatik Maf Sensör ve Boğaz kelebeği temizliği 
      Bunu bende yaparım diyen Amatör Ruh
       
      Mazda 3, 2005 - Otomatik / Maf sensör ve Gaz Kelebeği Temizliği
    • Mazda41
      Yazan: Mazda41
      Abilerim aracimi 100k agir bakim ve yag bakimina girdi ama arac ilk hafta cok iyiydi 7 gun ve 400 km cekis dustu yakit yine artti bakim oncesi zamana dondu bakimdan once range 840 km bakimdan sonra 999 km oluyordu. Yine 840 km dustu ayrica 2. Viteste silkeleme artti normalde cok az vardi ama simdi cok fazla vuruyor araba azitti problem ne olabilir abilerim yakit filtresinden olabilir mi filtre degisince cunku hem cekis duzelmisti hemde yakit azalmisti range 999km yukselmisti
    • dr.jack
      Yazan: dr.jack
      İyi akşamlar, hayırlı forumlar arkadaşlar. Yaklaşık 4 ay önce mazda 3 2011 model impressive donanım otomatik şanzıman aracı ilk aracım olarak seçtim ve beğenerek aldım. Gümüşhanede yaşıyorum ve burası bir hayli soğuk. Aracımı çalıştırdığım zaman 1800-1900 gibi yüksek devirde bir süre çalışıyor sonra devir giderek normal değerlere geliyor. Buraya kadar herşey normal fakat vitesi P modundan D moduna aldığımda devir çok hızlı şekilde düşüyor ve aracım stop ediyor. Aynı şekilde P modundan R moduna aldığımda da aynı sorunu yaşıyorum. Tekrar çalıştırmak istediğimde zorlanarak çalışıyor. Gaz vermeye devam edersem araç bir süre gidince bu sorun da ortadan kalkıyor. Aracım LPGli fakat bu sorunu yaşamamak için özellikle benzinde kullanmaya gayret gösteriyorum fakat yine aynı. Sizce bu sorunun sebebi ne olabilir. Beni araçtan epey bir soğuttu da çünkü. Özellikle 2 araç arasından çıkmaya çalışırken çok sıkıntı çekiyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Ync
      Yazan: Ync
      Merhaba herkese iyi pazarlar aracım 14000 de 2016 Mazda 3 1.5 dizel 10000 bakımı yapıldı yağ değişimi yapıldı bugün sabah motor ikaz lambası yandı uyarı kılavuzundan baktığımda “Motor yağ seviyesi yüksek lütfen yağınızı değiştirin” yazıyor ne demek bilgisi olan var mı 

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×