Jump to content
Mümin

Mazda; Tek Çare Elektrikli Otomobiller Değil

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mümin    861
Mümin

Mazda yönetisi Robert Davis elektrikli otomobillerin hava kirliliğini azaltmak için tek çözüm olmadığını, yanmalı motorlarla da emisyonların düşürülebileceğini söyledi.

Mazda; Tek çare elektrikli otomobiller değil

Geçtiğimiz günlerde bir seminerde konuşan Davis, yanmalı motorların tamamen ortadan kalkacağı iddiasının fazla abartıldığını iddia etti. Mazda’nın Kuzey Amerika’daki özel görevlerden sorumlu başkan yardımcısı Davis, otomotiv sektörünün emisyon standartlarına uyumluluk bakımından elektrikli otomobilleri mutlak zorunluluk gibi göstermesini eleştirdi. Davis “Sektörün temiz hava standartlarını yakalamak için kendi yöntemlerini bulmasına izin verin. CO2 emisyonu, yakıt ekonomisi, bunlar elbette iyileştirilmeli ama ne olursa olsun belirli bir teknolojiyi zorla dayatmayın.” dedi. Rakipleri piyasaya elektrikli modeller çıkartırken Mazda bir süredir kenarda bekliyor. Bunun sebeplerinden birisi de Mazda’nın yeni güç aktarım seçeneklerine para ayıramayacak kadar küçük bir otomobil üreticisi olması. Mazda Skyactiv teknolojileri ile yakıt verimliliğini bir öncelik haline getirdi. Öte yandan bu teknolojiler dizel seçenekler de dahil yanmalı motorlara odaklanıyor.

 

Davis konuşmasında lityum-iyon piller ile ilgili kaygılarından da söz etti. Davis, bu pillerin telefon pilleri kadar kolay geri dönüşümden geçirilemediğini, ömrü biten otomobil pillerinin çevre için risk yaratabileceğini söyledi. Davis “Bundan daha iyisini yapabiliriz. Bu gerçek sıfır emisyon değil. Müşteriler ve çevre için en iyi çözümü bulmamız gerek. Nasıl bulacağımızın gösterilmesine ise ihtiyacımız yok” dedi.

 

Davis ayrıca Fiat 500e gibi yeni teknolojilere uyum amaçlı otomobilleri de eleştirdi, bu otomobillerin popüler hale geldiğini, ucuz taksitlendirme seçenekleri ile Kaliforniya gibi yerlerde çok tutulduğunu ancak gerçekte üreticilerine para kaybettirdiklerini söyledi. 

Mazda CX-5 2017 resim galerisi

 

Davis “Hepimiz aynı havayı soluyoruz. Otomobillerin olabildiğince verimli hale gelmesi elbette hepimizin yararına. Ancak bu tüm otomobiller için geçerli olmalı, diğerlerini telafi etmek için bir kaç çok verimli otomobil çıkartmak Mazda’nın anlayışına uymuyor.” dedi.

 

Davis’in yanmalı motorlarla ilgili açıklamaları ise şöyle: “İçten yanmalı motorların ulaşımda güçlü bir geleceği var. Yeni teknolojilere adapte olmayı, pilleri, elektrikli otomobilleri, hibrit sistemleri ve diğer hepsini elbette gözde geçirdik. Ancak bu sistemlerin neredeyse hepsinde yine yanmalı motor desteği var. Bu yüzden elektrikli teknolojilere geçiş için para ve emek harcamadan önce güçlü ve verimli bir yanmalı motorun çok önemli olduğuna ikna olduk.”

Kaynak

 


Tüm haberi görüntüle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim    88
vethekim

doğru söylemiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen

Saçmalamış.

Zaten Mazda'da şirket olarak bu vatandaşı ciddiye almadığından olsa gerek Toyota ile ABD'de ortaklığa girdi ve fabrika kurma kararı aldı Elektrikli araç üretimi için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.643
Burak

Mazda - Toyota bir işbirliğine gidiyor. Belli ki orada Mazda Toyota'nın HYBRID gücünü , Toyota da Mazda'nın albenisini kullanacak yoksa Mazda SKYACTIV ile başlayan süreçte çok da hedeften sapmış görünmüyor. Alttaki haber de bunu  doğrular nitelikte.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    1.000
Servet

Tamamen elektrik ile çalışan otomobillerin doğumdan ölüme kadar olan yaşamları içten yanmalı orta hacimli araçlar ile aynı iken yapılacak olan, içten yanma verimini yükseltmek, daha düşük hacimli araçlara yönelmek, hibrit teknolojisini hala 86 yılındaki teknolojiden çıkarıp biraz atılım yapmak. Bu kadar ağır aksak ilerleyen tek teknoloji otomotiv niyeyse..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Oscaryasa    7
Oscaryasa

Toyota ve Mazda'nın karşılıklı hisse satmalarının tek sebebi ortak araç üretmek değil, aynı zamanda bu sektöre girmek isteyen Apple, Google vb. teknoloji şirketlerinin, sahip olmadıkları üretim imkanlarına ulaşımında Mazda'nın yem olmasını önlemek diye de okudum.  Toyota burada kendine gelecekte rakip olabilecek teknoloji şirketlerinin önünü keserken, Mazda'da yeni teknoloji yatırımlarında güçlü bir partner ediniyor.  Ayrıca Mazda'nın da elinde kıymetli bilgi birikimi olan konular var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×