Jump to content
Mümin

Mazda 2030 Vizyonunu Açıkladı

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mümin    925
Mümin

Mazda Motor Corporation, yeni teknoloji geliştirme süreci için uzun vadeli bir vizyon olan "Sürdürülebilir Zoom - Zoom 2030"u duyurdu.

Firma bu vizyon kapsamında 2019 yılından itibaren yeni nesil SKYACTIV X motorlarını çıkartacağını duyurdu. SKYACTIV X dünyada sıkıştırmalı ateşleme teknolojisi kullanan ilk benzinli otomobil olacak. 2007'de duyurulan ilk "Sürdürülebilir Zoom - Zoom" vizyonuyla şirket sürüş zevki ile üstün çevre ve güvenlik performansını birlikte sunmayı hedefliyordu. Otomotiv endüstrisinde yaşanan hızlı değişimler ışığında, yeni vizyon daha uzun vadeli bir perspektife sahip ve Mazda'nın sürüş keyfini insanın, dünyanın ve toplumun karşılaştığı sorunları çözmek için nasıl kullanabileceğini ortaya koyuyor.

Mazda 2030 vizyonunu açıkladı

"Sürdürülebilir Zoom - Zoom 2030" ve yeni nesil SKYACTIV-X motora genel bakış

 

1. Sürdürülebilir Zoom - Zoom 2030

Mazda, misyonunun güzel bir dünya meydana getirmek ve toplumu zenginleştirmek olduğuna inanıyor. Şirket, otomobillerde bulunan değerle insana ilham verme yollarını aramaya devam edecek.

Yeryüzü

Koruma girişimleri sayesinde, insanların ve arabaların refah içinde, güzel bir dünyada birlikte yaşayabileceği sürdürülebilir bir gelecek yaratmak hedefleniyor.

Mazda'nın yaklaşımı

Karbondioksit azaltımı için önlemler artırılacak ve otomobilin tüm kullanım ömrünü kapsayan, ayrıntılı "petrol kuyusundan tekerleğe" yaklaşımı uygulanacak.

2030 yılı itibariyle firmanın tüm ürünlerinin ortalama karbondiyoksit emisyon seviyesinin 2010 değerlerinin %50'sine düşürülmesi hedefleniyor. 2050'ye kadar ise verimlilik iyileştirmeleri ve çeşitli önlemlerle %90 azalma hedefleniyor.

Bu politikaya paralel olarak, içten yanmalı motoru mükemmel hale getirme çabalarıdevam edecek ve bu çabaların sonuçları etkili elektrifikasyon teknolojileri ile birleştirilecek.

2019'dan itibaren, elektrik üretimi için yüksek miktarda temiz enerji kullanan ya da hava kirliliğini azaltmak için belirli tipte araçların kısıtlandığı bölgelerde elektrikli taşıtlar ve diğer elektrikli tahrik teknolojileri tanıtılmaya başlanacak.

 

Toplum

Otomobiller ve güvenlik ve huzur içinde bir toplum vasıtasıyla, her yerde insanlara sınırsız hareketlilik sunarak insanların yaşamlarını zenginleştiren bir sistem oluşturulacak.

 

Mazda'nın yaklaşımı

Mazda Proaktif Güvenlik felsefesi uyarınca daha gelişmiş güvenlik teknolojileri geliştirilerek trafik kazalarını giderme amacına yönelik çalışmalar yapılacak.

Doğru sürüş konumu, pedal yerleşimi ve iyi görüş açısı gibi güvenlik temelleri daha da geliştirilecek ve bunlar tüm modellerde standartlaştırılacak.

Sürücülerin olası tehlikeleri tanımasına ve değerlendirmesine yardımcı olan i-ACTIVSENSE gelişmiş güvenlik özellikleri daha da yaygınlaştırılacak. Zaten standart haline gelen Japonya'nın yanı sıra, bu teknolojiler 2018'den başlayarak diğer pazarlarda da standart olacak.

2020 yılında Mazda'nın insan merkezli Mazda Co-Pilot Concept ile uyumlu olarak geliştirilmekte olan otonom sürüş teknolojilerinin test edilmesine başlanarak, sistemin tüm modellerde 2025 yılına kadar standart hale getirilmesi hedefleniyor.

Bağlantı teknolojilerini kullanarak, araç sahiplerinin, nüfusun az olduğu bölgelerdeki ya da erişim güçlükleri bulunan insanların ihtiyaçlarını destekleyebilecekleri yeni bir iş modeli yaratılacak.

 

İnsanlar

Müşterilerin zihinsel refah düzeyi, Dünyayı korumanın ve gerçek sürüş keyfi sunan bir otomobille topluma katkıda bulunmanın memnuniyetiyle geliştiriliyor.

 

Mazda'nın yaklaşımı

İnsanın potansiyelini açığa çıkaracak ve onları zihinsel ve fiziksel olarak canlandıracak gelişmiş bir Jinba-ittai (sürücü ile vasıtanın bir bütün haline gelmesi) sürüş hissi arayışı.

"Otomobilin içine yaşam üflemek" felsefesine dayanılarak, araç tasarımını görenlerin tümünün duygusal yaşamlarını zenginleştiren sanat seviyesine yükseltmek için KODO tasarımı daha da geliştirilecek.

 

2. SKYACTIV-X yeni nesil motor

Teknolojik yenilikler

SKYACTIV-X, basınçlı ateşlemeyi kullanan dünyanın ilk ticari benzinli motoru olacak. Bu teknolojide yakıt-hava karışımı piston tarafından sıkıştırıldığında kendiliğinden tutuşuyor.

Kıvılcım Kontrollü Sıkıştırmalı Ateşleme adı verilen tescilli yanma yöntemi, daha önce sıkıştırma ateşlemeli benzinli motorların ticari başarısını engelleyen iki sorunu aşıyor: sıkıştırmalı ateşlemenin mümkün olduğu bölgenin en üst düzeye çıkarılması ve sıkıştırma ateşlemesi ile buji ateşlemesi arasında kesintisiz bir geçiş sağlanması.

 

Özellikler

Bu yeni tescilli yanmalı motor benzinli motorların avantajlarını ve dizel motorların üstün çevre performansını biraraya getiriyor. Sıkıştırmalı ateşleme ve süperşarj üstün yakıt ekonomisinin yanı sıra mükemmel motor yanıtı ve SKYACTIV-G benzinli motora kıyasla tork değerinde %10 - 30 artış sağlıyor. 

 

Sıkıştırmalı ateşleme motor verimliliğini SKYACTIV-G’ye kıyasla %20 – 30, Mazda’nın 2008 benzinli motoruna kıyasla %35 - 45 artıran temiz bir yana sağlıyor. SKYACTIV-X yakıt verimliliğinde SKYACTIV-D dizel motoru bile geride bırakıyor, ayrıca vites oranlarının seçiminde daha fazla genişlik ve daha iyi performans sunuyor.

 

Konuya ilişkin yapılan basın toplantısının videosunu aşağıda bulabilirsiniz ;

 


Tüm haberi görüntüle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.294
Fotifoti

Adamlar ne dedilerse yaptılar. Sürüş keyfinden asla ödün vermeyecekler ve sanırım bizim için bulunmaz bir marka olmasının sebebi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback    128
Leanback

Şuan dünyadaki çoğu petrolhead (otomobil tutkunu) Mazda'yı eski sürüş keyfi veren yöntemlerin yılmaz savunucusu gibi görüyor. Koyun gibi birbirlerinin peşi sıra giden markalardan farklı yöntemleri deniyorlar, risk alıyorlar, Mazda 2'den Cx9'a kadar tüm araçları herşeyiyle kendine has. Finsansal açıdan ne durumdalar bilemem ama ürettikleri ürünler ve imaj açısından altın çağında Mazda, bu lanet Ford nasıl kan emici bir markaysa artık, Volvo, Jaguar, LR Mazda hepsi çıktıktan sonra harika işler çıkarmaya başladılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×